1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739830 inlägg · 7967 ämnen
« · 2356131 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Samsung: Gävle

MatteZzZ: Stockholm: Vällingby

Samsung: fjällbacka

Samsung: smedjebacken :)

Samsung: Varberg

Samsung: Uppsala

Samsung: Vänersborg

Samsung: Olofström

Samsung: Borlänge

Kul ändå och kolla vart alla bor i detta avlånga land som håller på Brynäs :)
Själv bor jag i Gävle:)

Jan Grismöbel: ok, jag jobbade på Alnabru nära Oslo en gång i tiden och sålde biljetter på blocket tror jag och en svensk lastbilschaufför kom och hämtade. Han var brynäsare så jag tänkte på dig 😊

{8399}: Hehe nej . Går inte på fotboll .

Jan Grismöbel: Var det du som köpte en fotbollsbiljett på Alnabru för ett 20-tal år sedan?

waker: Jag säger Tyler Pitlick, bara för namnet skull.

Samsung: Ingen fast rutt . Kör bulk . Spannmål cement å annat . Mellan Sverige och Norge . Last här i Sverige lossar I Norge . Lastar i Norge lossar I Sverige . Men ska snart fokusera på å köra för cementa .

(7) HC Ajoie – 0+3+4 = 7st
(10) HC Ambri-Piotta – 2+3+5 = 10st
(6) SC Bern – 0+2+4 = 6st
(7) EHC Biel-Bienne – 1+2+4 = 7st
(6) HC Davos – 0+2+4 = 6st
(9) Geneve-Servette HC – 0+3+6 = 9st
(6) HC Fribourg-Gotteron – 0+2+4 = 6st
(11) EHC Kloten – 1+3+7 = 11st
(7) SCL Tigers – 0+2+5 = 7st
(13) Lausanne HC – 2+2+9 = 13st
(12) HC Lugano – 2+3+7 = 12st
(7) SC Rapperswil-Jona Lakers – 0+2+5 = 7st
(5) ZSC Lions – 1+1+3 = 5st
(7) EV Zug – 0+2+5 = 7st

Totalt: 113st

Samsung: Mja, tänkte göra det men "The year after, however, the number will go from four up to seven allowed imports per game."

Det dryga är " per game "... Men kan kika ändå statusen på samtliga lag

waker: 84 importer totalt fördelat på 6st per lag , x14 lag, då NL utökade med ett lag inför i år, inte bra för shl.
Orkar du kolla igenom antal importer per lag som finns kvar att nyttja? :)

Antal forwards i NL
HC Ajoie – 13st (17)
HC Ambri-Piotta – 14st (17)
SC Bern – 16st (20)
EHC Biel-Bienne – 13st (19)
HC Davos – 18st (17)
Geneve-Servette HC – 19st (17)
HC Fribourg-Gotteron – 13st (15)
EHC Kloten – 18st (19)
SCL Tigers – 16st (18)
Lausanne HC – 20st (19)
HC Lugano – 18st (19)
SC Rapperswil-Jona Lakers – 16st (16)
ZSC Lions – 13st (17)
EV Zug – 16st (17)

21/22: 247st
Nuvarande: 223st
Differens: 24st

Ungefärligt antal forwards kvar att gå till NL.

Sv: Hockey???
Pettisbif: Finns inget effektivare än lite lastbilssnack för att bumpa tråden 👍

Kimpa : Är lugn än så länge. Det är tämligen vanligt att avvakta med de sista pusselbitarna till laget in i augusti. Leksand värvade exempelvis Hrivik, Cehlarik och Camper i augusti månad.

Nu när det också finns ett större utbud spelare på marknaden kan det vara bra att ha is i magen.

Kimpa : Självklart, men. Spelare som lämnar NHL / AHL kommer ju troligtvis ta bud från NL först, sedan SHL. Så det som blir över när NL börjar bli klara är prisvärda nyförvärv i SHL :)

Jan Grismöbel: vad kör du för rutt? :)

waker: känner mest att det hade vart bra om dom hann o träna ihop innan serien drog igång,
Ne hoppas att det kommer in spelare snart😉

Detta är ett plock av forwards i NHL/AHL, inte alla!

NEJ TACK
Leo Komarov (35y) – KHL – Svagt rykte till Luleå

LÅNGSKOTT
Teemu Hartikainen (32y) – KHL – Ryktas till flera lag i NL
Sonny Milano (26y) – NHL – Klart att han lämnar Anaheim.
Johan Larsson (30y) – NHL – Ingen status
Rocco Grimaldi (29y) – AHL – Ingen status
Evan Rodrigues (28y) – NHL – Ingen status

INTRESSANTA
Brendan Perlini (26y) – NHL/AHL – Klart att han lämnar Edmonton
Michael Dal Colle (26y) – AHL – Klart att han lämnar Islanders.
Daniel Sprong (25y) – NHL – Klart att han lämnar Seattle.
Juho Lammikko (26y) – NHL – Klart att han lämnar Vancouver.
Tyler Pitlick (30y) – NHL – Ingen status
Riley Sheahan (30y) – NHL – Ingen status
Brett Connolly (30y) – AHL – Klart att han lämnar Chicago.
Brett Ritchie (29y) – NHL – Ingen status
Remi Elie (27y) – AHL – Ingen status
Justin Bailey (27y) – AHL – Klart att han lämnar Vancouver.
Dominik Simon (27y) – NHL – Ingen status
Graham Knott (25y) – AHL – Ingen status

Vi kan ju inte skapa panik för att ett av våra stora önskemål gick förlorad till NL...
Det finns spelare kvar där ute, lugna er.

Finns fler i AHL/NHL & kandidater finns i KHL, NL, Liiga osv också.

Svensson_62: Det börjar dra ihop sig nu. Snart är gränsen nådd för ”att marknaden är död”… Då börjar det bli allvarliga diskussioner här i boken.
Har Alcén nått slutet i telefonboken än, eller finns det en eller två gubbar i lådan kvar?

Pettisbif: Man har ju nästan glömt av JL.

Men jag tror, tror att ju längre det går för JL att inte signa i NHL. Ju större chans att han landar i Brynäs.

Kan oxå vara en tid att fundera/vänja sig vid att det kanske är slut i NA.
Men tror att JA är beredd att vänta lite till.
Lär nog finnas spelare kvar, bara att det är rätt typ så.

Kimpa : äh mig stör det inte. Kul att läsa annat än massa töntigt jidder bland supportrar som det är så ofta. Kukmätartävlingar för det mesta.

Finns inte mycket Brynäs nytt att surra om så varför inte läsa vad som bjuds och le!

Hockey???
Prata lastbilar kan väl ni som vill göra någon annanstans👍
Fejjan har säkert nån grupp 😃

mk: Har fått intrycket av att det är samma hastighetsregler för lastbilar som för bilar där. Och i en del ödsliga stater gäller max 80 Mph = 130 km/h på motorvägarna. Sedan överskrider en del tradare även det med råge…

(Visst ja, upptäckte detta när jag var på väg till hockeymatcher i USA så det är on-topic 😀)

Lunkan:
Annars är ju Purjo ledig....

Näe in med Bailey och JL. NU!

Svensson_62: Ja det är konstigt.
Var i florida ca 30 år sen. Körde på motorvägen mellan Miami och Orlando.
Farten på Turnpike (motorväg) är ju 65 mph, vi höll 75 och blev omkörda med bra fart av flera tradare. Sjuk känsla😀

Då kostade bensinen $1,15/gallon. Plus att dollarn kostade 7,50 swe

Inträde till Disneyworld var dyrare än bensin 40 mil😀

Jan Grismöbel: Läskigt med fan i hytten (-;

{8399}: Har varit tvungen å stanna 1 gång . Finalen 12 . Var så djävla nervös . Å när det var klart satt fan bakom ratten å grinade som en unge . Då fick jag stanna . Annars försöker jag planera någorlunda. Så jag kan stanna för natten å sätta på tvn i hytten . Mobilt wifi å chromecast är fan bra grejer.

Jan Grismöbel: Tur att de bara går 90 då du brukar lyssna på hockey samtidigt, det kan ju påverka koncentrationen.

Svensson_62: Våra bilar är som högst spärrade på 90. Men många spec Holland går dom fortare ..Tung lastbil har en max fart på 90. Lastbil med släp är max 80.Har testat å fri rulla i 110 det är fan inte roligt alls. Var i Australien för ett par år sen . Körde 200 mil genom en öken under 2 veckor . Innan vi kom till öken . 200 mil norr om Melbourne. Blev vi omkörd av ett roadtrain Dragbil med 3 trailers ca 75 meter långt . I 110 km . Blev sjukt sugen å testa hehe . Jag kör ju bara 25 meter 65 ton of topic

Jugge: Växjö vet vi ju brukar vräka in spetsar som vi bara kan drömma om innan fönstret stänger men fram till dess så kan vi kanske ligga före dem.

Jan Grismöbel: Har en off topic fråga till dig som kör lastbil. I de öde ökenstaterna i USA har jag upplevt att tradarna ofta ligger runt 120-130 km/h - blev förvånad att de kör så fort. Och en gång i Nevada blev jag omkörd - när jag själv låg på nästan 150 km/h - av en tradare. Helt f@&ing otroligt!!!!! Så fort går det väl inte att köra i Europa?

munkas: Mannberg på lån från modo efter jul....

Luddf: Aj aj aj. Då står hoppet till J.Larsson då. Skulle det skita sig även där så blir det en nog en paniklösning med Loui Eriksson och Wandell i mitten på september.

Jugge: Kuokkanen är klar för Schweiz..

Tigerhjärta: Ja, Växjös liksom Brynäs forwardbesättning just nu skrämmer inte. Men utöver en likvärdig backsida så har ju vi en överlägsen målvaktsbesättning. Skulle klassa Växjös som en av SHLs svagaste ihop med Timrå.

{8399}: Jag hoppas dom sista postarna kommer göra den stora skillnaden mot hur det ser ut nu . Målvakter å försvar känns som ett stort lyft ..Så det är otroligt viktigt att det blir rätt med dom sista . Klättring uppåt börjar förhoppningsvis till hösten.

Jan Grismöbel: vi kan även se starkare ut än Örebro och Leksand om det blir två kanoner som värvas.

Tigerhjärta: Lärt mig genom åren att sätta förhoppningarna lågt . Å sen ev bli positivt överraskad . Är det negativt/pessimistiskt?

Tigerhjärta: Sexton och Björninen gjorde ungefär lika många poäng förra säsongen,Sexton är 35 och Björninen 27.Jag vet vem av dem jag hade valt och då kommer vi förhoppningsvis även värva två spetsar till vårat lagbygge.Det skulle faktiskt innebära att vårat lag ser starkare ut än Växjös undrar om det har hänt sedan Växjö gick upp i Shl.

waker: Så sant

{8399}: Jo, men han kom vid 32 års ålder, inte 35 eller 37 (som loui gör)

Jan Grismöbel: Med tanke på din historik så är jag inte förvånad över att du är negativ.
Måste vara tråkigt att leva som pessimist? Vad gör dig glad?

Tigerhjärta: Paille den gamle gubben var bra 👍

« · 2356131 · »