1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739805 inlägg · 7967 ämnen
« · 2356294 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Samsung:
1978 dansade min blivande fru Hälsingehambon... kul! Men jag har inte vart i Bollnäs sen dess... kanske dags för ett återbesök!

Samsung: Bollnäs, idioternas stad🎶 :)

Nyförvärv?
Någon som har tips eller förslag på tillgängliga spelare?

Pettisbif: ”Trist att man inte tror mer på honom och att man bara skriver kontrakt på 1 år”

Det kan lika gärna vara Honkens önskemål.

Pettisbif: kan det vara så att de inte kunde komma överens över flera år och så skrev de på ett år för att sedan diskutera i lugn och ro ett längre kontrakt?

#33: Kommer ursprungligen från Gävle (nu Nacka) men första tjejen man grovhånglade någonsin med var i skogsbrynet bakom Hambologen… Finns den kvar månne?
Trevligt minne och trevlig, snygg tjej från Kilafors.
Mamma mos var ett populärt ställe man besökte efter barrundor. Har aldrig bott i Bollnäs men var trevligt att besöka under ungdomens otaliga road trips 👍

Pettisbif: Ja det vore ju lustigt om Alcen läser här på forumet och agerar därefter. Med tanke på att du får info från källor som fått info från Alcen som påverkats av dina önskemål och laguppställningar så innebär det ju i princip att du styr i stort sett lagbygget. Du är spindeln i nätet.

Silfverkroken: Tror på Honkem men det är första gången han går in som målvakts tränare på heltid för ett SHL lag så han vill möjligen känna sig för och känna att allt stämmer , tror säkert att Alcen velat signa honom längre men att Honken vill ta en säsong i taget han är en smart och professionell kille .

#33: känner till Bollnäs väldigt bra, sörbo är väldigt fint!
Ligger på vägen mot Alfta och vid Freluga typ :)
Är sugen på att flytta upp mot Bollnäs/Arbrå typ :)

Samsung: Har tyvärr inte bott i Bollnäs på länge, spelar nog ingen större roll. Bodde senast i en by som heter Sörbo, hur fint som helst. När jag bodde där på 80-talet var det ”fel sida Renbron” om man bodde på Ren och Granberg var ingen större hit men jag kan inte såga hur det är nu.
PS. Hoppas på Larsson och Bailey jag med 😉

Känns nästan lite komiskt och som att Alcen läser här på HS.
Alla har nästan skrikit efter en MV tränare här på HS.
Och när alla är som mest otåliga presenterar han Honken.
Känns som det varit klart rätt länge med tanke på att hans namn nämndes riktigt tidigt och att Henning fick kicken nästan direkt efter förra säsongens slut.
Tycker det mest är konstigt att man inte bekräftar och offentliggör tidigare om man nu haft honom på G så pass länge.
För jag tror nämligen att Honken varit med och tränat Limpan och ev Veini om han nu är i Gävle såhär års.
Nått är skevt. Antingen har det varit strul med några papper. Eller så vill man helt enkelt inte offentliggöra tidigt... Vilket också känns skumt.
Trist att man inte tror mer på honom och att man bara skriver kontrakt på 1 år.

{7780}:
Okej. Jag menade nog första försäsongsmatchen.

{9873}: Får hoppas på det. Känns som en post där vi behöver ha lite kontinuitet nu.

Pettisbif: Brynäs alla lag går på is på måndag

Tigerhjärta: Vi får väl se vem som skrattar (uppgivet förvisso) bäst och sist, hörru du. Slött är omdömet Alcen förtjänar. Inte försvara.

Silfverkroken: Tycker det är bra att börja med ett år funkar det bra är det bara att förlänga .

Honken91: När man talar om trollen. Skrev nyss om hur det gick med mv-tränare! :D

Honken91: Det var på tiden! Undrar varför kontraktet är så kort dock.

Honken91: Grattis!

Honken officiellt ny målvaktstränare

Samsung:

Tönsen hade en trevlig badplats minns jag. Herte har jag varit väldigt mycket i då jag hade en kompis därifrån.

Gick också på Torsberg. Trevlig skola.

Saknar Hälsingland rätt mycket ibland.

ellis: Haha du är bra rolig du.
Med din filosofi är den som värvar klart snabbast, bäst.
Komiken är ENORM!

mk: Honken klar 1år mvtränare

Svensson_62: Skiter björnen i skogen..

Pettisbif: OM vi skulle landa dessa så skulle jag vara väldigt förväntansfull inför säsongen.
Backsidan och målvaktssidan redan rejält förstärkt.
Nya bastun på plats som prick över i:et -> harmoni även hos ledarna.

Pettisbif: tror du att macinnis e klar?

Är det hela 1 st forward (Björninen) Alcen officiellt lyckats landa på fyra långa månader sen uttaget mot Örebro den 29 mars? Bra jobbat. Bra slött...

{8399}: Vi vet. Säg istället till när du inte gör det 🙂

(förstod skämtet men kunde inte hålla igen på smashläget)

Samsung: skål! Jag super också 😀

Pettisbif: Håller med om att man börjar bli otålig, men det finns gott om fina namn där ute än så länge.

Justin Bailey skulle sitta fint!

Macinnis är jag tveksam till dock...
Skulle vara bra att satsa på riktiga wingers.

#33: härligt! Super nyfiken hur det är i Bollnäs , vad som är "fina" områdena om man får säga så 2022.
Ren känns lugnt och fint och blandat radhus-villor? :)
Björkjära? Super fint också.
Men tänker på typ Herte,sjörgrå osv..

Har du nån typ "ranking" om Bollnäs stadsdelar? :)

Davey85:
Nej jag är absolut inte orolig. Tror nog Brynäs kommer hitta 3 fina guldkorn. Men som sagt ordentligt otålig. Eftersom jag inte hört nått namn förutom JL så blir jag ännu mer otålig.
Vill ha namn eller klara nyförvärv. Helst igår!

Jag skulle vilja ha dessa:
Johan Larsson
Justin Bailey
Ryan MacInnis

Typ bara 2 veckor till laget går på is liksom.

Soffdomaren: Då får vi jobba mot det.
Absolut. Finns säkert fler som är på när det närmar sig👍

Ny dag, nya möjligheter, inga nyförvärv.

Samsung: Om du frågar mig (#33) är jag uppvuxen på Brånan. Hamreskolan 1-6, sedan Gärdesskolan 7-9 och gymnasiet på Torsberg. Excellent memories 😊. Good place to grow up.

mk: Jag och grabben är lätt på! :) han är 10 och fanatisk supporter.

Berge:

Legendariskt ;) idag var man på jobb i ecklingsbo, Hällbo och metropolen tönsen 🥰😂

Forestonepearl : snyggt! Var i Bollnäs då? :)

Jag är uppvuxen i Kilafors utanför Bollnäs, men flyttade till Gbg för att plugga för 6 år sen. Nu bor jag i Borås då jag flyttade ihop med min tjej. Hon är också Brynäsare nu, såklart. Innan hon träffade mig tror jag inte ens hon visste vad hockey var då hon är från Norge ursprungligen. Har fått förklara allt från regler till historia, om varför Djurgården är vidriga och varför Färjestad är onda. Varför man aldrig ska lita på Wennerholms tips och varför Palushaj är en svikare. Jadajadajada…

Kopenga Kickass: Uppvuxen i världsmetropolen Bollnäs, bor i Kungsbacka. Hänger ut Brynäsflaggan på huset varenda match 😊.

SnowKing: Tisdagen 25 okt. Är väl de som passar bäst.
20 dec är väl inte optimalt tyvärr..

En annan del av Köping här 😁 men släkten kommer från Gävle, Ytterharnäs, Skutskär. Min pappa är född på Brynäs för drygt 80 år sen och har berättat många anekdoter om slagsmål mot söderkisarna och hur dom smet in på matcherna på uterinken.

Davey85: det har varit väldigt tyst. Inga intervjuer eller artiklar på sista tiden ang herrlaget.
Läste i en FB-grupp här om dagen att en spelare var klar. Uppgiften kom från en person nära Brynäs. Men inget namn nämndes.
Vi får sponsra Pettis så han kan hänga på golfbana lite mer 😉
Det känns som man skulle behöva ha en MV på plats tills träningarna med laget börjar.

lapad: Ja, känner inte nån panik själv, mest otålig. Men som flera varit inne på, de sista pusselbitarna blir enormt viktiga.

Insjön, Leksands kommun, men efter årsskiftet flyttar jag till Gävle 👍 Då ska det bli säsongskort. 🍾🇧🇪🍾

mk:
Visst hade det vart kul o träffas... vi får se när det närmar sig.

Samsung: Örbyhus

Bor i Söderhamn och har säsongskort 😁

Davey85: Tror snarare att man inväntar på dom som inte får plats i NHL lag och trötta på att lira i AHL samt eventuellt någon som vill hem men där ser det rätt så mörkt ut.
Minst två rutinerade forwards måste värvas annars kan det finnas risk att vi fortsätter kriga i nedre halvan av tabellen.

Pettisbif: Ingen kritik mot dig i detta inlägg Pettis, men eftersom du lät så bombsäker på att Brynäs verkligen skulle fylla på med många och bra forwards innan, är förhoppningarna mindre nu? Du låter lite osäker.

Som sagt ingen kritik, börjar själv bli lite otålig på forwardsnyförvärv.

Har vi överskattat marknaden? T ex Växjö värvar en 35åring som förvisso har helt ok poängsnitt men ändå ganska dalande kurva.

« · 2356294 · »