1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739802 inlägg · 7967 ämnen
« · 2356475 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Du och Anders Berg borde bli ett par.
Att multiplicera två stycken negativa blir ju ändå positivt?
Värt ett försök!

Rumpelstiltskin: Och det vet du säkert redan nu?

Tgl:
" Men hittills har Alcen bevisat Noll "

Ok, man har bara en av seriens bästa målvaktsida samt backsida.

Under nästa vecka räknar jag kallt med två värvningar. Annars börjar jag bli lite orolig då försäsongsmatcherna faktiskt närmar sig..

{8399}: Mycket justare att ”gnälla” innan än komma när det redan börjat och man eventuellt har facit!

ellis: Serien har ju inte ens börjat än, slappna av.

Tgl: Att målvakts- och backsidan åtgärdats förtjänar Alçen çred för. men forwardssidan räcker ju inte i nuvarande utseende på långa vägar. Den borðe varit spikad vid halvårsskiftet. Ena efter andra meriterade spelaren verkar gå Brynäs ur händerna.

DanneBif1912: Håller med! Just nu är stämningen på forumet att allt Brynäs IF gör oantastligt. T ex, att Alcen väntar med anfallsvärvningar är smart/clever! Vi får se hur stämningen är om/ när Brynäs förlorat några matcher.

Jag tror att klubben har förutsättningar att förbättra situation vs de senaste säsongerna. Men hittills har Alcen bevisat Noll

DanneBif1912: Örebro behövde den där värvningen, deras backsida är en av SHLs svagaste. Kanske t.o.m. sämst.

DanneBif1912: Ska alltid finnas rum för gnäll å! :D

MatteZzZ: är ju en supervärvning..svensk landslagsman 25 poäng på 39 matcher i khl som back är ju kanon..är ren klass på den värvningen, enligt mig klart bättre än en skadebenägen Kinnwall

DanneBif1912: vilken dundervärvning av örebro! Jag tappar inte hakan direkt :) haha ta på dig nattmössan igen och sov :)

DanneBif1912: Snark...

Tigerhjärta: jättevärvning av örebro..philip holm klar...känns som att vi tappar mer å mer denna silly...blir ifrånåkta nu..kanonvärvningar till höger å vänster..blir tuff säsong

Tigerhjärta: Undrar om allt är klart tills träningsmatchen den 16de mot Timrå isf så ska alltså ev 3 spelare in på 2 veckors tid.

Tigerhjärta: Man ska aldrig säga aldrig, Honken kom ut sent igår

Fan jag hade på känn att Brynä skulle presentera en spelare idag. En solig (iallafall här) och fin fredag, sista helgen innan laget går på is.
Så verkar tyvärr inte bli fallet, Abstinensen är total!

Tigerhjärta: håller med helt!

Anders Berg: Vilka meriter hade Josef Boumedienne och Nisse Ekman? Se vad bra det gick. Honken har ju enorma erfarenheter. Tror det blir bra det här.

Pettisbif: Det kan inte bli sämre än de senaste årens cirkus inom Brynäs med alla målvaktstränare som kommit och gott. Detta blir bra!
Nästa säsong ersätter Anders Huss Mikko Manner och då kommer vi alla att jubla. 😉

waker: Greg snittade 0,51 poäng i AHL

JohnnyBotox: Inget som direkt skrämmer på pappret. Jag hade varit besviken om det var ett av Brynäs sista förvärv.
Ja mina förväntningar är höga. Alcén har officiellt lagt ribban högt, hoppas han klarar av att leverera därefter!
Jag tror faktiskt det!

Pettisbif: Anders B. har varit negativ sedan 2003, typ.

JohnnyBotox: Snittar runt 0,5p i AHL. 28 år, bra ålder att komma till Sverige ändå.

" A speedy player with a large frame. Combines his offensive skills with an aggressive style of play and willingness to play the body. Has a good shot and can be used in many different situations. Should play more disciplined and take less penalties. "

Får försöka att reta upp han då ;)

Stefan Matteau klar för LHC, vet inte vem det är. Har lite koll på NHL men detta namn känns inte särskilt bekant.

Sv: Nyförvärv?
Tigerhjärta: Tack, tycker det är rätt så roligt själv också.

Men sen har vi ju även t.ex. MacInnis som redan är nämnd med kopplingar till columbus/cleveland.

Försöker visa även att vi ska inte förvänta oss toppnamnen på listan, otroligt om Brynäs skulle vara valet för dessa, samtidigt ska vi inte ha panik för att "marknaden är död", för det är den inte.

Sen finns det ju spelare från andra ligor tillgängliga också.

Pettisbif: annan anställning som inte gick att avsluta förrän nu? Jag vet inte vad honken gjorde innan han...

waker: Otroligt ambitiöst! Du skall verkligen ha kredd för tiden du lägger ner för oss att ta del av.
Hatten av!

Anders Berg: Kan bara vara bittra Brynäs supportrar som kommer med såna här kommentarer…. Om Frölunda skulle ta in Lunkan som målvaktstränare, tror du deras supportrar skulle ifrågasätta det valet??

Davey85: Tror Rocco Grimaldi är ett riktigt långskott, men såklart man hoppas!

Kikade genom vilka vi skulle kunna ha en fördel genom kontakter - Manner/övriga finska spelare, Sklenicka, Boumedienne.

#1 Johan Larsson - Brynäs
#2 Juho Lammikko - Finska landslaget + Kärpät en säsong
#3 Dominik Simon - Tjeckiska landslaget + HC PLZEN 14/15 + vän med Sklenicka på Instagram, skiljer endast två år mellan dessa.
#4 Tyler Sikura - Cleveland monsters 2 senaste säsongerna
#5 Kole Sherwood - Cleveland + columbus 3 säsonger (för en säsong sedan)
#6 Anton Blidh - Svensk, Frölunda har satt sitt lag redan. Brynäs en kandidat?
#7 Michael Chaput - Columbus 3 säsonger (några år sedan)
#8 Stefan Matteau - Columbus + cleveland 2 säsonger (några år sedan)
#9 Tyler Motte - Columbus + cleveland en säsong (17/18)
#10 Sam Gagner - Columbus en säsong (16/17)

Smällen: Sonny Milano - Columbus + Cleveland 5 säsonger (två säsonger sedan)
Lär dock få nytt förtroende i NHL tycker man.

Anders Berg:
Vad är det du försöker mjölka fram?
En rätt dum fråga.
Alla börjar väl nånstans. Tror du vet att Honken är rätt grön som målvaktstränare och inte har så mycket meriter.
Du snackar om Pekka. Även han började sin karriär grön.
Honken kanske blir vår nya Pekka och får fram riktigt duktiga målvakter.
Varför är du a l l t i d negativ?? Kan inte ha ett roligt liv med tanke på din jargong här på HS.
Tror inte alla NHL keeprar tränar med Honken på somrarna för skoj skull. Han ger dom en grymt bra träning!
Kolla bara på en sån som Markan som fått sin sommarträning av Honken i flera års tid. Och nu är han en av hela NHLs bästa keeprar.

Dont worry be Happy Anders!

Jugge: Meriter som tränare, frågade jag om. Låter ju inte som Pecka Alcén direkt.

Pettisbif: Kanske hade uppdrag i Almtuna som var tvungen att avslutas!? Fast han körde väl på konsultbasis där har jag för mig.

Davey85: Han måste vara en grymt bra spelare, producerat ganska bra i NHL och spelat ca 220 matcher trots sina blygsamma 168 cm.

Davey85: Får man drömma så skulle man ju inte sagt nej till Larsson och Sonny Milano. Men det lär inte hända. Håller tummarna för Larsson iaf.

{8399}: kanske är pettisbif som är alcen?

waker: Rocco Grimaldi hade jag gärna sett. Tuff som en bålgeting trots att han är liten, arbetar hårt som fan och i AHL har han mycket bra poängsnitt. Spelat med Järnkrok och Ekholm.

Honken91:
Den här nyheten jag vetat om i 2 månader,
Har en kompis som är väldigt go vän med honom.
Från Tierpstiden, Har bara undrat varför den har varit så hemlig?
Det var väl något med en kombo med vanliga jobbet?

waker: MacInnis har lirat vinge en hel del.

Filtrerat 25 - 32 år UFA
EJ endast center position
EJ Ryssar
- 42 spelare totalt -

--- NHL SPELARE (poängsnitt) ---
(0.52) Evan Rodrigues
(0.52) Sonny Milano
(0.49) Johan Larsson
(0.45) Victor Rask
(0.42) Tyler Ennis
(0.38) Sam Gagner
(0.35) Alex Galchenyuk
(0.33) Alex Chiasson
(0.32) Daniel Sprong
(0.31) Tyler Motte
(0.28) Anton Blidh
(0.25) Riley Sheahan
(0.22) Jimmy Vesey
(0.22) Zach Aston-Reese
(0.20) Juho Lammikko
(0.18) Dominik Simon
(0.17) Kyle Turris
(0.15) Antoine Roussel
(0.13) Tyler Pitlick
(0.10) Brett Ritchie

--- AHL SPELARE (poängsnitt) ---
(1.18) Rocco Grimaldi
(1.00) Brendan Perlini
(0.97) C.J. Smith
(0.96) Kyle Rau
(0.90) Justin Bailey
(0.85) Sam Anas
(0.78) Nick Merkley
(0.75) Ryan Fitzgerald - skadad föregående säsong, spelade knappt. snitt = 20/21
(0.73) Hudson Fasching
(0.69) Jayden Halbgewachs
(0.65) Brayden Burke
(0.60) Remi Elie
(0.58) Michael Chaput
(0.56) Michael Dal Colle
(0.51) Zach Senyshyn
(0.50) Stefan Matteau
(0.48) Tyler Sikura
(0.48) Shane Gersich
(0.31) Sam Miletic
(0.25) Kole Sherwood
(0.12) Kurtis Gabriel
(0.10) Blake Speers

Hoppas och tror att nyförvärven är 25-32 år, Ryssar drar oftast till KHL så dom tas bort från listan. Svårt att se varför vi ska ta in en ren center så tog bort även dessa, därför MacInnis inte är med. Men ja, man har haft fel förr :)

Samsung: Umeå, men född på Brynäs :)

Anders Berg: Menar du att hans meriter inte räcker?.. Tycker dom talar för sig själv, guldhjälte -99, flertalet säsonger i NHL, VMs bästa målvakt 2006 sen ett riktigt Brynäs hjärta på det. Han brukar ju träna Lindbäck och Markan på somrarna hemma i Gävle..

Donjohn: Fin låt :). Är från Edsbyn och har växt upp med hatkärleken till Bollnäs och Bollnäs GIF. Jag tycker hockeyn och Brynäs är mycket viktigare än bandyn som är religion här omkring men annandags derbyn mot Bollnäs kommer alltid ha en speciell plats i hjärtat.

Vilka meriter har Honken som tränare?

Pettisbif: Eller så är det helt enkelt så att isträningarna drar igång på måndag och då är det behövligt att en målvaktstränare finns på plats…

Lemp: Grymt bra med ettårskontrakt då vi slipper riskera att betala länge för en sparkad tränare i alla fall.

Donjohn: M.I.D är fint det! ;)

#33: Määää Ren är fint det. Nära till skog, men ändå centralt! :D

Pettisbif: Sannolikt så har det varit en lång diskussion om arbetsbördan. Brynäs har väl haft som krav att målvaktstränaren ska ta juniorlagen, damlaget och herrarna, vilket har varit ett problem i tidigare förhandlingar med målvaktstränare. Man landade säkert i att pröva ett år och se hur det funkar. Honken är nog orolig över att orka med samtidigt som han är så grön på posten. Tror det blir riktigt bra i slutändan!

Conosk: Hej Alcén, är det du?

« · 2356475 · »