1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739789 inlägg · 7967 ämnen
« · 2357133 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Egentligen inte. För Brynäs kommer ju vilja signa Larsson till nästan vilket pris som helst även om han skulle bli skadad på träning. Däremot kommer nog eventuella NHL-erbjudanden att försvinna blixtsnabbt.

Tigerhjärta: ska själv dit, ibland får Brynäs för
Sig att sända svarta mot vita på youtube. Så skulle säga 50/50 att matchen sänds.

Skagge: Tack så mycket!

Stefan R 63: räkna lågt på att han får 300k i månaden. , Kontrakt värt 7,2 miljoner , 2/3 av det 4,8 miljoner kronor.
Som han lär betala ur egen ficka för att lösa det? Vad är det man inte köper med denna snyft historia?
Ska han lira resten av livet "gratis" för att han gör en pojkdröm och skriver ett fint kontrakt med en KHL klubb INNAN kriget bryter ut?
Ibland behöver man gå till sig själv.
Kritat på efter 24 februari när kriget brutit ut, likt jerbeko ja det är inte snyggt och där köper jag till fullo resonemanget.
Men här pratar vi om en kille som gjort precis som hundratalet svenskar gjort innan, kritat på för en KHL klubb.

Skagge: Hoppas verkligen svarta mot vita sänds! Något som vet något om det?

Stefan R 63: Det är väl så att alla klubbar gör olika med utköpen.
Kan vara så att han åker pånatt betala varenda öre i lön till klubben.
Vad tjänar en sådan back. 4-5 mille/ år
Kan ju bli att han får ta ett lån för att köpa ut sig. Då blir det ju att han får spela på typ juniorlön 3-4 år av karriären.

Så jag förstår att han gör det ändå, på nått sätt.

Däremot att signa nytt, typ Reiderborn.
Ja det är ju sällsynt.

Ser hans syster på twitter ibland. Hon kämpar med näbbar och klor för att rättfärdiga hans val..

Silfverkroken:

2022-08-16, 18:30: Brynäs IF?Timrå IK, C More Hockey

2022-08-19, 18:30: Brynäs IF?Örebro Hockey, C More Hockey

2022-08-23, 19:00: Leksand IF?Brynäs IF, C More Mix

2022-08-24, 19:00: Brynäs IF?Leksand IF, C More Hockey

Övriga
1/9: Malmö-Brynäs IF, 19:00, Rödovre
3/9: Rödovre-Brynäs IF, 14:00, Rödovre
7/9: AIK-Brynäs IF, 19:30, Väsby

Dem sista sänds nog av expressen

Stefan R 63: Det är väl så att alla klubbar gör olika med utköpen.
Kan vara så att han åker pånatt betala varenda öre i lön till klubben.
Vad tjänar en sådan back. 4-5 mille/ år
Kan ju bli att han får ta ett lån för att köpa ut sig. Då blir det ju att han får spela på typ juniorlön 3-4 år av karriären.

Så jag förstår att han gör det ändå, på nått sätt.

Däremot att signa nytt, Det är sällsynt dumt..

Någon som vet vilka som sänder våra försäsongsmatcher? Cmore? Mittmedia?

Peja: Eller vilket kontrakt som helst, även för Brynäs.
En skada skapar inte direkt ett bra förhandlingsläge, vilken klubb det än må vara.

Samsung: Om han skulle bryta så javisst han förlorar pengar MEN han skulle väl ganska troligt få in en NY lön omedelbart...Han skulle väl vara otroligt attraktiv på marknaden och det finns klubbar som skulle ge en STOR slant för honom. Köper inte snyfthistoren rakt av...

mk: Förmodligen en försiktighetsåtgärd från Larssons sida om han är nära att skriva på ett NHL-kontrakt.

mk: vissa NHL spelare lirar med Brynäs. Silfverberg och Söderström tränade på is med SHL laget igår bla.
Sen kanske Larsson är på Gotland med släkten och kör egen träning vem vet.

Samsung: Om man nu drar JL spåret lite annorlunda.

Är det någon som vet var han är?
Är han i Gävle?
Vem tränar han med isf?
Tränar NHL för sig själva, eller är dom i Brynäs gym andra tider?
Tränar han med någon med koppling till Brynäs så finns det väl mer kött på värvarbenen än annars.

Tänkte att kanske någon här vet hur det ligger till.

Man går och väntar på den 12:e nu.
Med vetskapen att man kan bli besviken. Men hoppet, hoppet😀

Samsung: Inte förvånad över att just Pettis skulle fälla en sådan kommentar.

Pettisbif: kan ju inte fälla sånna kommentarer om Lilja.
Han har ju gjort allt han kan för att få bryta kontraktet, personligen,Malmö , Linköping , svenska ishockey förbundet osv.
Läste nånstans att bryta kontraktet skulle vara 2/3 av lönen, räkna lågt att han har 3 miljoner per år och kontraktet var på 2år, landar du på 4 miljoner.
Pengar det å.
Han river nog inte ner mycket applåder från läktarna i vinter.
Ta reda på all fakta först innan du dömer någon Peter. Du om nån vet vad jag menar med det.....

mk: Tuff situation för Lilja

Pettisbif: Finns länk om Lilja här.
Tror inte han blir fansens och ledningens favorit i vinter..

Pettisbif: “dessutom är inte backsidan heller fyskam.
Hv Timrå och Linköping ser jag i dagsläget som bättre än oss.”

Här tycker jag du är ute och cyklar. HV har egentligen 1 back i Martinsson som bevisat sig på europeisk toppnivå. Resterande backar tycker jag är medelmåttor bortsett från Andrae som nog kommer blomma ut, men även där finns inga garantier.

Timrå har väl i princip samma backuppsättning som förra säsongen då man släppte in mest mål av alla i SHL.

LHCs backsida tycker jag är överskattad.

Pettisbif: Men sa inte Lilja att han ville bryta kontraktet men det kostade mer pengar än vad han hadde?

Svårt att köpa köpa sig ur ett kontrakt när man inte har pengar för det.

Kan Einar Emanuelsson vara nått för oss?
Tände till ordentligt i slutspelet och var precis så bra som han var året innan och höll den nivån jag vet att han har i sej.
Bra rightare med avig spelstil, orädd, bra skott och jävligt rapp.
Han tillsammans med Justin Bailey och Johan Larsson vore väl nått?

Fattar inte hur pengakåt man kan va om man väljer spel i Ryssland som Lilja, Cleasson och Press gör.
Snackar om att kontrakt skrevs innan kriget och att det skulle kosta för mycket att bryta kontrakt.

Aa men hedern pissar dom på.
Jävla lallare om ni frågar mig.
Mycket vill ha mer.
Dom kan fan inte förlora mer på att stanna än att vara kvar.
Några nollor mindre på kontot. Än sen. Hoppas Sverige vänder ryggen mot dom den dag dom vill hem.
Skulle spy på Brynäs som förening om man tog in en ryss eller värvade nån svensk som valt khl.

Giriga dumsnåla svenskar...! Usch

DanneBif1912: dessutom är inte backsidan heller fyskam.
Hv Timrå och Linköping ser jag i dagsläget som bättre än oss. Tyvärr.
Alcén har mycket att bevisa. Minst 3 nya bra forwards in och vi kan vara bättre än dessa 3 lag. Plus Oskars, Örebro, Saik, Växjö, Malmö och Leksand. Med 3 bra forwards in så är vi nog bättre än 8-9 lag. Alltså 5-6 i tabellen.

Vilket borde vara nästa steg att ta enligt mig. Och rimligt.
Med bara 1 forward in så får vi nog räkna in oss bland dom 4 sämsta i år igen. Och återigen en trött säsong med lite folk på matcherna.

😍😍😍

Davey85: dahlen till Timrå...läst nått att det e klart....Timrå blir slagkraftiga, guldet till medelpad? 🤣🤣 deras fw är klasser bättre än våra i nuläget iaf om det stämmer

Khall92: 😀😀

Silfverkroken: tack så mycket

Ungbrynäsare: Här finns några streams. Det står 0-0 drygt fem minuter in i andra perioden. Nordh har nummer 26, Lindstein 9.

Silfverkroken: vart kan man se matchen?

DanneBif1912: Minst två som du säger. Annars räknar man ju t ex med att Ljungkrantz, Birgersson och Kvist ska dra ett jävla lass.

Nån eller några av dem kommer ju kanske få ordinarie roller, knappast alla.

Rodrigo: Enkelt att bara säga att han skulle ha sagt sådär ändå tycker jag. Han har även tidigare sagt att han vill ha juniorer som slåss om istid i truppen. Jag tror att han har bra koll och det finns säkert spelare som klarar uppdraget även i vårt juniorlag.

Rodrigo: är ju helt klart att det blir minst 2st, 1st är alldeles för lite för att va med å slåss..

{8399}: Jag tycker bara det där citatet inte bevisar något öht om kapaciteten i våra juniorer. Han hade sagt sådär oavsett.

Håkkybåkky:

Theo Lindstein beräknas gå högt i draften. Ses som en supertalang.

Noel Nordh ser också spännande ut. Men han är född 05 så där får vi nog vänta. Men J18-laget var bra förra säsongen, gick väl till sm-final om jag inte minns fel.

Bland de lite äldre juniorerna är väl det bara Ljungcrantz som ser lovande ut, och han har inte ens fått en riktig chans i seniorlaget.

Håkkybåkky: Theo Lindstein är nog vår största talang. 17 år men fick spela flera matcher redan förra säsongen och lär gå i förstarundan i draften nästa sommar. Nu spelar Lindstein i J18-turningen Hlinka Gretzky Cup och spelar i första backpar mot Slovakien i premiären. Den andra Brynäsaren som är med, Noel Nordh, verkar vara i förstakedjan.

Vårt J20-lag har varit rätt svagt sista tiden och därför har vi inte fått fram några större talanger på ett tag men J18-laget kom till final förra säsongen så förhoppningsvis börjar vi få fram lite fler framöver.

Tigerhjärta: Ja Larsson är 30 nu ja, men det verkar ju inte bli nåt med han i å, eller hur. Sen har vi en Järnkrok i samma årgång som skrivit nytt tills han är 35.

Vilka är era främsta juniorer? Något särskilt stort löfte?

Pettisbif: Varför så o trevlig?

Rodrigo: Påstått att juniorerna är dåliga fast de är bra? Nä varför skulle han påstå det?

{8399}:
Ingen skräll kommentar av dig din pajas.

{8399}: Tror du Manner hade påstått motsatsen även om det var sant?

Anders Berg: ...och då blev bara juniorer kvar... No panics

Räven: 3 blev 2 som blev 1.
👍

{8399}: Han är väl klappkass helt enkelt…
Nu är du där och pissar på myrstacken igen. Hade du en jobbig barndom?

Silfverkroken: Enligt experter här (Pettis bland annat) så går det inte med juniorer i truppen, de är klappkassa. Hur kan Manner påstå att de är duktiga? Har han inte läst härinne?

Silfverkroken: Precis, bra där!

Räven: Så här säger Manner:

– Vi behöver några till men vi behöver inte ha för bråttom, vi behöver hitta bra spelare som ger något till laget. Så länge vi använder våra duktiga juniorer, som är på gång nu, kan vi spela med dom.

Ville lägga till det innan folk får panik och tror att vi bara ska ha in en forward till. Vet inte riktigt var Sasse fått det ifrån.

Nu är den avklarad. Säsongens första Brynästräning – och enligt tradition är det en stark framtidstro som förmedlas.
Men också det faktum att det ännu saknas minst en, kanske två forwards, att spetsa truppen med gör att förväntan byggs upp.
– Vi jobbar hårt och intensivt på de sista bitarna, säger sportchefen Johan Alcén.

Verkar inte bli 3 forwards iallafall.

Makita: Ganska intressant artikel med Engman i Luleå, verkar finnas många bra lediga spelare. Men som sagt Luleå ska ha in två spelare och ett lag som spelade final i våras och med mer pengar i plånboken går nog före oss tyvärr.

« · 2357133 · »