1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739789 inlägg · 7967 ämnen
« · 2356890 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: vad man kan konstatera vad gäller Björninens skridskoåkning,klena ben eller inte.Så är det att den räckt till för att avgöra en OS final och vara med i finska laget och ta VM guld.

ellis: 30åring, väsentlig skillnad.

Peja. ": ..det ökar chansen att han väljer Brynäs den dagen han återvänder till Sverige."
Jag tror ärligt talat han aldrig kommer till Brynäs, att han inte vill hit. Så många łockelser Brynäs väl försökt med i flera år nu. Vill du ha hit en 35-åri g om så skulle bli? Inte jag. Därför är fler av Brynäs mångåriga flyttfåglar vid det här lagetrökta för en comeback, i mitt tycke. Djupt beklagligt och tyvärr...

Anders Berg: Självklart var det med viss ironi jag svarade på ditt inlägg. Men jag tvekar på att hans benstorlek hänger ihop med hans åkstil faktiskt. Däremot är åkstilen minst sagt "undermålig"

Tigerhjärta: Samtidigt är ju inte benstyrka allt när det kommer till skridskoåkning, givetvis. Men visst bidrar det.

Anders Berg: "Såg Björninens ben in action på Instagram. Spinkiga. Kanske därför skridskoåkningen blir lidande.
Kanske inte."

Så larvigt påstående.
Man borde begära en magnetröntgen på din hjärna, först då kanske man kan få svar på anledningen till dina märkliga inlägg. Kanske inte.

Peja: borde skrev ja...kan fortfarande teckna kontrakt..ja

DanneBif1912: " borde skrivit nhl kontrakt redan om han ska spela där."

Vad grundar du det på? Är alla NHL-trupperna fulla? Han kanske rent av väljer mellan flera NHL-kontrakt just nu utan att vi vet om det ju?

Anders Berg: har inte med det att göra, han har ju teknik som en kratta karln.., bland det värsta jag sett på sån hög nivå faktiskt, men duktig är han

Såg Björninens ben in action på Instagram. Spinkiga. Kanske därför skridskoåkningen blir lidande.
Kanske inte.

Peja: borde skrivit nhl kontrakt redan om han ska spela där...så inte troligt..mer troligt med annan europeisk liga isåfall, fast är väl snart fullt det med...

Malken: Om det stämmer kommer nog den tjejen - precis som Larsson själv - föredra att skriva NHL-kontrakt och bo i Nordamerika framför att bo i Gävle. Men visst, det ökar chansen att han väljer Brynäs före andra SHL-klubbar den dagen han återvänder till Sverige.

Luddf: Vet inte. Har bara fått det beskrivet precis just så. ...Och förmodligen är det sant. ...Och vi gillar ju att spekulera och att hoppas(?).

Malken: Är det samma tjej han var tillsammans med när han spelade här sist?

{8399}: Johan Larsson har tydligen träffat en tjej i Gävle så oddsen att han ska krita på är nog inte hopplösa.

Brynäsgubbe: gick till jets tror jag

Brynäsgubbe: han signa ju NHL-kontrakt.

{8399}: Hans kontrakt har gått ut och han har inte blivit erbjuden något nytt. Vad tror du själv då? Alcén har ju varit tydlig med att de sista forwardplatserna ska fyllas med spets, det är inte Sallinen… Skulle man förlänga med Sallinen i det här läget med den marknad som har och fortfarande finns tillgänglig skulle åtminstone jag bli ruggigt besviken.

Stenis: Forwardssidan är ju i nuläget sämre, men där ska det in fler nyförvärv, då ser det förhoppningsvis bättre ut. Målvakterna känns mycket bra/stabila, backsidan ser bättre/intressant ut.

Sen hoppas jag att Eklind och Olesen kan få en utveckling efter sin första säsong i SHL.

Stenis: Har Sallinen lämnat?

Stenis: Kort summering från mitt perspektiv.
Målvaktsidan: Uppgradering, SHLs bästa troligtvis?
Backsidan: En KLAR förbättring. Vi har bytt ut Mylläri, Berglund, Genoway & Björk mot 2 OS-backar (Sklenicka & Friberg), en talang i Johannesson, samt en hemvändare i Kinnvall som gjorde 40p på 51 matcher 19/20 & 22p på 32 matcher 20/21.
Forwardssidan: I nuläget ganska medioker och inte en direkt förbättring mot ifjol. Däremot är de spelare som ska in, vara just spets.
Summering: På pappret kommer laget vara en klar förbättring hos samtliga lagdelar, men det skall spelas om det också!

Oskar Kvist har bytt nr till 76.
Sklenička har 90.
Friman 3.
Johannesson 13.
Kinnvall 28.
Björninen 24.
Lindbäck vet jag inte än.

Tigerhjärta:
Jag har inte följt Brynäs speciellt mycket sedan sista matchen.
Vad är erat omdöme om lagbygget?

Jag kan vara ute på djupt vatten nu och skjuter från höften men jag tycker att:
-Målvaktsparet går det ju knappast att ifrågasätta.
-Nya backsida har väldigt intressanta namn. Men den är svårbedömd hur mycket bättre den är faktiskt. J.K. borde ju vara en efterlängtad PP-tillgång.
-Forwardsidan måste nog få in mer spelare. Annars har vi ju samma uppställning som i fjol. En finsk spets har byts in mot Sallinen, molin och Gunler. Frågan är om vi ens blivit bättre på forwardssidan då? Vem ska göra målen?
Blir vi inte svaga i PP? Vi får hoppas att backarna tillför något där från blå.

Har folk gett upp om den här Mäenalanen nu?

Tigerhjärta: OBS: Bilden är tagen från Sasses (GD:s liverapportering).

Lindbäck är redo!
Uppladdat:

500x0-45f2b88f-15bf-4407-b7cd-e6bc6c32721c.jpeg

Skrubben: Det är ju ett tillfälle för damerna att träna tacklingar, vilket är tillåtet numera...

Luddf:
Teemu Hartikainen ryktas till flera klubbar i Schweiz också, tänk om vårat finska gäng skulle locka han till Brynäs istället.

Samsung:

Tror iofs det är större risk för skador på träningar än i svarta/vita. Så vill inte vara en pessimist men tror inte detta betyder något.

Samsung: Kontraktslösa spelare brukar träna med sina klubblag i Sverige. Och träningar är i ärlighetens namn mer fysiska och intensiva än Brynäs internmatch. Speciellt nu när man tagit lekfullheten ett steg längre när damspelare numera är med.

Charles: två platser till fyllda på importer i Schweiz, två platser kvar då bara?
Uppladdat:

500x0-b49d77dd-5be5-4168-ad0f-359fbd2adfc5.jpeg

Samsung: i svarta mot vita får inte spelarna tacklas så kanske inte påverkar. de får ju träna på is för sina lag skulle jag tro

Samsung:Finns fler som vill se kontraksskrivningen🤣🤣

Jag jinxar inget nu.
Är det klart är det klart..

En annan sak som slog mig.
Rätta mig gärna om jag har fel i denna, men, hur många gånger har kontrakt lösa NHL spelare vart med i svarta mot vita?
Tänker med eventuella skador inför förhandligar osv?
För nog har tex markan ett godkännande från Calgary för att få vara med tex.
Tänker tex när spelare tvingas tacka nej till ex VM för förhandlingar.
Är jag rätt ute här vilket jag inte är helt säker på så att han är med kan tala lite för oss.
Obs, full reservation på denna tanke.

Friberg33: Ah, jag fick för mig att det var inställt även då. Tack för rättningen!

Skagge:
Nä, det var några nhl spelare med då, Adam Boqvist, Silfverberg och Djoos, tror jag!

magr:
2021 ställdes det in. Men 2020 spelades matchen och livesändes. Men han var inte med då, så det är nog några år sen sist😊

Vilka ska förresten på svarta mot vita fredag den 12e?

magr: har för mig att jag såg en livestream på youtube 2020 svarta mot vita. Eller det kanske enbart var shl spelarna

Edit- såg nu enbart shl spelare då

{7981}: 2018 och 2019 var han nog inte med, innan dess finns han med i flera uppställningar av svarta mot vita. 2020 och 2021 hade svarta mot vita uppehåll.

{8399}: han har inte varit med de senaste åren S mot V har spelat vad jag kan komma ihåg

{8399}: I år ska han vara med

Jonasson: Brukar Johan Larsson spela svarta mot vita? Jag har inget minne av att han gjort det.

Skrubben: NHL känns ju inte lika troligt som det gjorde. Vet inte vad som hände med Pittsburgh men jag trodde han var näst intill klar dit och trodde han var helt förlorad för Brynäs. Vet inte hur det ser ut med platser i Schweiz fast jag tror tyvärr att han hamnar där.

Jonasson: Jag vill inte lägga mer ved på Johan Larsson-brasan, men känns inte NHL ganska långt borta för honom nu? Nu har det snart gått 3 veckor sedan free agency började och fortfarande inget signat. Då är det väl egentligen Schweiz kvar för honom, innan det är dags att kolla mot Sverige. Och då kan man ju tycka att Brynäs är det enda alternativet med tanke på att han spelar internmatchen. Känns ju helt orimligt att han lirar den och sedan skriver på för Linköping veckan efter liksom.

mattias - 74: ”Snackas mycket om Emil Bemström”

Vi tar gärna Bemström annars! En högerskjutande målskytt vi saknar, komigen nu Bombom, hjälp oss!

Hade det inte varit jävligt häftigt om man presenterade Johan Larsson under Svarta mot Vita inför publik? Vågar inte hoppas på att Johan Larsson kommer hem men det hade varit oerhört häftigt att landa han

Saltmasen: backar hit å Leksand dit, dags för en brynäs bomb idag

{9873}: Mattias står stabilt på gatstenen i Leksand.

{9873}:

Dock är inte vi leksingar vana med framgångar som den 20-21 så klart folk får hybris, svårt för en liten ort på drygt 7000 invånare att bärga ett sm guld nu när hockeyn blivit tuffare och mer krävande då allt handlar om pengar

det var skillnad på 60-70 talet när våra lag var som bäst

det är generellt lättare för spelare och dras till stora städer idag och klubbar med mer ekonomiska muskler än tidigare. jag hoppas verkligen man får uppleva ett guld innan man lämnar in haha men just nu så är det långt borta, vinner Leksand guld denna säsongen skall jag bära en Brynäströja på seriepremiären 23-24 ;)

« · 2356890 · »