1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739791 inlägg · 7967 ämnen
« · 2356623 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Jag menade inte dig , du verkar vara en kille som står stadigt med båda fötterna på jorden , ;-))

Berge: Håller inte med om backarna, vi har haft in två tunga namn och det viskas om en till om Själin blir kvar i Nordamerika, däremot håller jag med dig om målvaktssidan. Kasimir var alldeles för ojämn förra säsongen.

{9873}:

Det finns en stor skillnad mellan Mattias och de Leksandsfans som vevar på facebook. De går liksom inte att ta på allvar, det var samma typer som registrerade sig här under säsongen 20/21 och skitade med en massa i Brynäsboken. Ett tag var det ju fler Leksingar som skrev här än Brynäsare.

Leksand imponerade rejält på mig den säsongen. Det var en jäkla fart och de kändes nästan lite omöjliga att matcha. Så var det inte ifjol. Jag tror att Leksand och Brynäs kommer fights om samma positioner runt 7-12 i tabellen. Landar Leksand Bemström har de en fördel mot oss, får vi in två bra forwards har vi en fördel mot dem.

Just nu håller jag Leksand forwardsida som vassare än våran. Men våra backar och i synnerhet målvakterna är bättre än Leksands. Armalis har jag aldrig gett mycket för.

mattias - 74:
Säger bara att jag tror Lindholm får svårt att hänga med i shl tempot. Läs igen. Bra defensivt. Men svårt att hänga med alla otroligt skridskoduktiga spelare i sarghörn (drar på sig 2 minutare) och i kontringar.

Tror Leksand och framför allt Hellqvist med sina mål och delmål inte alls är nöjd med att ha åkt i kvarten 2 år i rad.
Han sätter ordenligt med krav på hans lag och sig själv.

Hellqvist har väl egentligen inte vunnit nått ännu. Och mer än 2-3 år kan vara jobbigt för vissa spelare. Men kom ihåg att det här är bara nått som jag själv tror och anar.
Tror spelare som typ Zackrisson och nån till rutinerad kan bli rätt less på hans enorma krav.

Ja jag hade inte velat haft armalis iaf. Han är en otroligt överskattad målvakt. Hade stora problem i Djurgården ifjol.
Tror inte han kommer vara riktigt bra igen. Er första keeper (minns ej namnet) kommer få lite mer avlastning. Men Brage är inte en så pass mycket sämre målis än Armalis.
Det står jag för. Har aldrig sett hans storhet.

{9873}:

Brukar bli ganska mycket hybris i Dalarna ibland men jag är inte en av dom

Jag tippar att vi hamnar 7-10 i år med

mattias - 74: Mycket av du säger är riktigt men det stämmer inte att Leksands fans inte hoppades på guld förra säsongen och säsongen innan , jag har hört massvis med Leksands supportrar skrika om guld och att spela ut Brynäs ifrån SHL , det är bara att gå på ett derby uppe i Leksand och det är det ända du hör , så vi får se hur länge Hellkvist klarar av den pressen och hur länge Leksands supportrar står ut med Hellkvist om inget guld blir vunnet dom brukar ha kort tålamod där uppe.

Pettisbif:

Lindholm är ju värvad som defensiv back, förväntar mig inte att han skall producera massvis med poäng, Skellefteåfansen jag känner som är ganska många ville ha honom i sitt lag, " en av sveriges bästa defensiva backar enligt några " jag förstår att du inte vill provocera men att påstå att Hellkvist är passe efter 2 säsonger är ju bara ett korkat uttalande, ingen av leksingarna förväntade sig sm guld förra säsongen eller säsongen innan det heller, jag tror inte vi vinner denna säsong heller men jag vill ge laget 10 - 15 matcher innan jag sågar dom, dessutom är målvaktssidan uppgraderad då Armalis kommit in istället för brage som varit rent bedrövligt då han får stått bakom juvonen och kaskisso

Brynäs har värvat klokt och smart och får ni det och funka blir det en bra säsong för er tror jag

mattias - 74:
Märks att du är Leksing. Inte en av dom bästa backbesättningarna enligt mig.
Alldeles för ojämn.
Lindholm kommer inte vara så bra som många tror. Visst i defensiven. Men han kommer ha lite problem i dagens SHL med tempot. Det är vad jag tror iaf.
Sen tror jag inte Alsing är den där offensiva kraft man behöver. Catio tror jag gör en "Virtanen" och gör en sämre säsong. Att lite på en ung back som inte varit riktigt vass än kan vara mycket risky...

Då ser jag många andra lag har bättre backsida än er.

Dessutom tror jag att Hellqvist är pasé för er. Han har inte lyckats fått ut nånting när det verkligen gäller.

Plus att ni tappat SHLs bästa sniper. Och många andra forwards till NHL.

Tror tappen av dom lite mindre namnkunniga som gått till NHL från er kommer vara kännbara. Typ Själin, Åhman, Heineman och Lang.
Dessa gjorde enorm nytta för er. Mer än många tror har jag en aning om.

Samsung:
Ingen aning faktiskt.
Spelar mestadels i Gävle.
Har bara tävlat i Falun 1 gång i år.
Men jag vet ju att Honken sysslar mycket med cross. Kan kanske vara nått sånt..? Har faktiskt ingen aning. Har inte hört nånting.
Märks att den riktiga läckan är borta.

waker: tack, missat det..Hv71 3a är ju å ta i kanske

DanneBif1912: Friberg33 svarade på det tidigare:

Hur som, 1,2,3 Skellefteå, Färjestad, HV. Oskarshamn o Malmö i botten. Leksand 10:a, vi 5:a.

waker: det där fanskapet wennerholm hade tippat sluttabell, vart fanns brynäs där? Och timrå, leksand, hv71 ? Nån som har koll

Berge:

Snackas mycket om Emil Bemström, backsidan är absolut uppgraderad med Alsing och Lindholm kanske även Bischel, då har vi kanske en av seriens backuppsättningar om du frågar mig, det var det som var Leksands problem förra säsongen, släppte in alldeles för mycket mål.

Av de spelare som vi förlorat till NHL så skulle jag tro att Rosen och Heineman är de som ev kommer återvända

DanneBif1912: Victor Rask kommer väl snart.

Berge: dom har väl värvat klart?? Har 2 platser öppna för hemvändare

mattias - 74:

Om inte Leksand gör ett par kanonvärvningar nu på slutet finns det inte en chans att de blir topp 6.
Men jag räknar med att Leksand hittar några bra.

waker: har han inte signat för en annan klubb innan svarta mot vita så kommer det säkert hända något under den kvällen

Tigerhjärta: hahah, hade inte tackat nej.

Näe, då blir det säkert något i samband med svarta mot vita om han skulle vara klar, signerar kontraktet på isen. :)

waker: Helt plötsligt står han där på lagfotot, längst ut i kanten, Johan Larsson ;)

#33:
Jodå, dom börjar träna på Måndag.
Måndag 8/8 är det lagfoto.

Såg att Friman & Björninen reste till Sverige igår.
Man vet ju inte, kanske redan är klart med nyförvärv och att de anländer nu under helgen och skriver kontrakt på Söndag eller Måndag innan det sätter igång.

Silfverkroken:

En intressant och vettig analys av de flesta lagen faktiskt i den här artikeln

{8399}: Måste säga att jag börjar bli väldigt nyfiken, nästan otålig när det gäller hur vårt lag kommer att se ut inför 22/23.
2 eller 3 forwards ska in och enligt ryktena går laget på is redan på måndag. Jag ser verkligen fram emot säsongen och är vansinnigt nyfiken på hur våra kedjor kommer att se ut.
Ser även fram emot mina egna traditioner på lördagarna, matchdagflaggan hängs ut vid 09:00, (för att reta alla frölundaiter jag bor granne med😉) bastu 13:30, uppsnack med en go kall pilsner 14:30 och sedan match 15:15.
Rätt gött ändå 😊 …eller?
Trevlig helg och må gött kära vänner

Samsung: Det kan ha varit vän också typ.

mk: det var lite glimt i ögat på den ;)

Samsung: nu skall jag var tråkig, skulle kunna vara VV med. Eller var det amerikansk brytning?

Samsung: Då kör vi på ditt spår👍

mk: var inte veini och var inte Honken som körde :) de hade golfklubbor i bakluckan :)

Samsung: Sånt där är högoktanigt silly.👍

Kan vara så att det var Veini iom att det var Honkens bil..

Nä, jag tror det var ett nyförvärv😀😀👍

Pettisbif: vill inte spä på något, du som har koll Peter.
Är det nå golf tävling idag i Dalarna, typ lag?
Honken var inne med en annan kille på cirkel k i Hofors imorse, kvar i bilen satt en kille bakom tonade svarta rutor i en xc60 som inte gick in
Tyckte mig höra engelskt tugg.
Honken kanske hade med sig något amerikanskt nyförvärv ;)
*Avdelning "långsökt"* 😂🥰😉

Luddf: Fem platser i hela ligan får jag det till.

Pettisbif: han ska bli farsa så är nog upptagen med det

Pettisbif:
Sjukt att vi har 5 Brynäs fostrade målvakter i NHL.
Ersson, Johansson, Sandström, Markström och Dansk.

{7981}:
Undrar vart Lucas är?

Silfverkroken: det var träningsmatch igår och turneringen börjar på måndag för Sveriges del.

Hur många platser kvar?

Igår drog J18-turneringen Hlinka Gretzky Cup igång där Theo Lindstein och Noel Nordh är med från Brynäs. Vet tyvärr inte om Nordh spelade något eller hur mycket men Lindstein gjorde ett av Sveriges mål när man förlorade med 2-4 mot Tjeckien. Jag är väldigt spänd på att se Lindstein nästa säsong, känns som vi har en riktig guldklimp där!

Luddf: Missade du rubriken ”NHL-spelare, PRELIMINÄRT”?

{7981}: Att han står som NHL-spelare tycker jag talar för att han ska spela i NHL kommande säsong.

Pettisbif: tänkte precis samma sak.
Uppladdat:

500x0-c5bcddc0-674a-4443-8ddd-5f42d9df9bb9.jpeg

Intressant kuriosa ang Svarta mot Vita som är kommande fredag.
Johan Larsson är med. Vad jag kan minnas så brukar inte han vara med på det.
Varit det max 2 gånger men brukar vanligtvis inte vara med.

Fint om han presenteras för oss då 😍

ellis: Men snälla. Ingen vet väl eg nåt innan seriestart. Egentligen. Men man måste ju bygga på nåt och på förhand går det väl ändå att konstatera att ni har en riktigt bra backsida och seriens bästa målvaktspar. Men visst, allt kan alltid gå åt helvete och gamla meriter lever ingen på. Visst kan Lindbäck göra en Svedberg och bli årets Mr Schweizerost. Men det är knappast troligt

Jugge: Däremot levererar den mannen en jävla massa ”klick”. Finns väl ingen sportjournalist som delas så mycket som honom?

Friberg33: Man ska aldrig lita på Wennerholms tips, det är sedan gammalt.. Att han kallas hockey expert är ett hån mot de riktiga experterna.

Tgl: I min värld är det tvärsom du gnäller när något inte fungerar annars gnäller du för gnällandets skull , tror mycket på årets Brynäs och om jag känner Alcen rätt så har han två forwards på G och kommer presenteras inom kort .

Skagge:
Hur som, 1,2,3 Skellefteå, Färjestad, HV. Oskarshamn o Malmö i botten. Leksand 10:a, vi 5:a.

Tålamod i all ära såklart. Men nästa vecka bör det vara dags att presentera en ny forward. Linköpings Matteau tycker jag lät intressant, han ryktades till Modo ett tag vilket förvånade mig. Macinnis känns lite som samma typ.

Skagge:
Ja, jag har sett den. Du med eller fiskar du efter hans tippning?😊

Skagge: Plats 5

ellis: Förmodligen lika säkert som att du vet att andra lag värvat bättre.

Någon som sett Mats Wennerholms tippning av shl 22/23 på Aftonbladet?

Rumpelstiltskin: En av seriens bästa backsippa kan diskuteras dock.

« · 2356623 · »