1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736471 inlägg · 7967 ämnen
« · 2358615 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Såg lagbilden på insta stores, får det till 20 spelare och 17 ledare, blir ju nästan löjligt. Nedersta raden, sex ledare och tre spelare. Näst nedersta raden, sex ledare och fyra spelare.

Pettisbif: Härligt!

Pettisbif: forwardssidan förra säsongen ser bättre ut än vad årets kommer bli år min känsla. (Om man endast tar in en ny fwd)

Förstår inte varför man hoppas på 3 nyförvärv, det kommer inte hända. Troligtvis 1 ny, kanske kanske 2. Är ju sagt.

Pigalle:
Där håller jag inte alls med dig. Skit snyggt ju!
Bästa typsnittet på många år!

Pyrret:
Det kan så vara. Dock finns det lag som tappat mycket mer spets än vi har. Vi har blivit av med det vi velat men endå fått in spets och är bättre på samtliga positioner.
2 nya spets forwards in och en 3e runt jul och vi kommer komma topp 8 garanterat.

Scerban2: Gillar personligen 3.0 men antar att du är mer ute efter nåt sånt här - se nedan.

FOTNOT Brynäs gjorde den säsongen 75-76 hela 38 mål framåt mot DIF på 4 matcher. Hyfsat snitt…
(DIF åkte ur sedan - även då mot Timrå tror jag)
Uppladdat:

500x0-16beefbd-b47a-47fd-9688-00b68f7e222c.jpeg

Charles: Lite kluven kring typsnittet…
Uppladdat:

500x0-167ebf1c-f36b-41fb-b213-7812a1a9a5e9.jpeg

Pettisbif: I princip alla lag utom möjligtvis Malmö är bättre i år.

Scerban2: håller verkligen inte med, tycker nya tröjorna lyfter fram märket bra, lite som en gulröd ram runt märket som blri väldigt stilrent
Uppladdat:

500x0-fzqly2fxeaiegem.jpg

Fattar inte hur ni kan gillar tröjorna. Påminner om Brynäs tröjor 2012 som nog kan vara de fulaste genom tiderna. De vita ser helt hemska ut, förstår inte varför man inte bara kan nöja sig med oken och klubbmärket..
Uppladdat:

500x0-6bf4da27-07dc-4614-8285-a64d02bc509e.jpeg

{9873}: Presenterar man JL och Rocco G på fredag kan jag leva med det :)

Pigalle: Brynäs hade lag fotografering i dag så jag kan tänka mig att det var anledningen till att dom släppte det nya stället i dag .

waker: Blir det nästan fullsatt så är det ju ett otroligt bra betyg till hela Brynäs.
Visar vilket drag det finns runt hela Brynäs.

Nått som jag tror kommer hända iår är Brynäs Dam som kommer att öka sina siffror rejält. Iofs från låga siffror. Men kan man få ca 1000 pers per match ökar det ju budgeten för även Brynäs Herr.

DanneBif1912: japp, räkna med nästan fullsatt 👍

waker: va alla sektioner tillgängliga?

Räven: kanske är J.Larssons date som det surrats om🙂

Grymt nöjd även jag med nya tröjorna. Dock fundersam till tidpunkten för lanseringen och varför man inte väntar till Svarta mot vita på fredag. Lansering i samband med det tillsammans med presentation av något nyförvärv (JL?) hade skapat ännu mer hype.

Gillar exempelvis hur LHC presenterade Broc Littles kontraktsförlängning i samband med LHC Dagen i fredags.

Pettisbif:
Genom alla år i högsta serien så anser jag att Brynäs alltid/oftast haft den vackraste dräkten... med tanke på det "faktumet" ser jag det som helt ofattbart hur man kunde välja de genomtråkiga "träningsställen" vi fick utstå de senaste säsongerna...
Även om de nya dräkterna är snygga så hindrar det ju inte att det varit ännu snyggare med en midjebård...

Davey85:
Håller med. Skitsnygga tröjor! Äntligen har man fått ordning på dom.
Synd att 3e tröjan blev grå och inte röd kan jag tycka. Men men man kan inte få allt.

Kollade på Örebro - Brynäs från åttondelen.
Jävlar vilket trubbigt osexigt lag vi hade ifjol. Och endå kom vi nääästan till kvartsfinal.

Kolla på detta liksom:
Vehviläinen (Gudolevskis)

Bertilsson - Björk
Berglund - Mylläri
Hedberg - Bergman
Cibulskis

Rödin - Scott - Olesen
Timashov - Palve - Danielsson
Gunler - Ölund - Sallinen
Eklind - Birgersson - Pettersson
Molin

Kontra:
Vehviläinen - Lindbäck = Bättre

Bertilsson - Kinnvall = Bättre
Johannesson - Friman = Bättre
Hedberg - Sklenička = Bättre
Lindstein = Bättre

Rödin - NY - Scott = Bättre
Timashov - Björninen - NY = Bättre
Olesen - Palve - Eklind = Bättre
Kvist - Ölund - Birgersson = Bättre center sämre yttrar.

Med 1 till forward in och 3 nya istället för 2 så är vi klart mycket sexigare och bättre kommande säsong.

Tror fan på direkt slutspel om vi får in minst 2 riktigt bra forwards. Gunler på lån som den 3e nya runt jul.

De nya tröjorna ser verkligen skitsnygga ut. Tredjestället är ingen favorit dock, känns AIK.

Tigerhjärta: Tycker dom gråa tröjorna är coola lite NHL stuk självklart ska vi ha svarta hemma ställ men på borta matcher när vi spelar mot lag som har mycket gult i sitt hemma ställ passar det bra med det gråa stället.

Luddf: det finns nog en hel del på skybaren, kör där om du vill ha lite mer centrerade platser. Du kan ju försöka få en plats på långsidan eller kortsidan (bord och stol), det är först till kvarn

Luddf: Var in på Brynäs sidan och kollade och det finns platser kvar gå in på Brynäs hemsida och boka Dom la ut en sida för åtta dagar sen allt inför svarta mot vita bara gå in där och boka.

Tigerhjärta: Exakt. Å andra sidan får dom ha vilka tröjor som helst bara spelet fungerar och man vinner matcherna.

{9873}: Försöker boka platser till svarta mot vita men är ju typ inga platser kvar? Samma för er?

{204}: Vad jag har förstått så har Lindbäck det inskrivet i sitt kontrakt därför är första säsongen en billig historia men ju längre Brynäs går i slutspel osv då får han extra bonusar.

Silfverkroken:

Lite off topic men någon som vet hur vanligt det är med prestationslöner i SHL?

Man läser bara om olika klausuler i kontrakten

Bergerons nya kontrakt i Boston innehåller prestationsbaserad lön

”The Boston Bruins have re-signed forward Patrice Bergeron to a one-year, $2.5 million contract.

The contract also includes an additional $2.5 million in performance based incentives.”

Berge: Hahahaha!

ellis: symboliserar snarare den energi dina kommentarer ger det här forumet.

Summa summarum. Smaken är som baken och det kommer aldrig gå att få alla nöjda :)

xxx BIF xxx: Den grå tröjan, ska den månne illustrera och symbolisera Brynäs IF 2022/2023...?

Auchinleck:
Tänkte skriva samma sak, men han kanske är utbildad inom design, troligtvis inte, men vad vet jag…

Ser nu som en del påpekat kursivt typsnitt, tyvärr lite för mycket 90-tal :/

Återigen, vad enkelt det hade varit att göra det snyggt. Tagit förra årets tröja, lagt till gamla oken, små ränder i gult och rött och typsnitt alla 2012.

Rodrigo: Agree to disagree får jag nog säga kring det här. Viktiga är ju så klart att Brynäs presterar i stället.

Groggfinken: Verkar vara kompis med Sklenicka (sorry)

Får Samuel Johannesson sitt genombrott den här säsongen ? Sanny tror det , en spelande back vilket tar lite längre tid på sig att utvecklas och som behöver mer speltid än vad han fick i Rögle låter spännande .

Groggfinken: Tänkte du på damlaget nu? För det står ju att det är en tjej

Räven: Det finns ingen Kacká Sudova registrerad på eliteprospects eller övrig sökning på google, så det kanske bara är en polare till tjeckerna i laget :)

Silfverkroken: Går ju egentligen att påstå att dessa tröjor även är rätt minimalistiska, utöver det märkliga valet till typsnitt, då det saknas någon form av bård på magen. Sen finns det ju vissa saker som inte fungerar här rent designmässigt: Det gula på armarna är alldeles för smalt för att väga upp det gula på oken, designen gifter sig inte med varandra och det gör att tröjan inte ger något enhetligt intryck. Men det blir väl lite så när materialaren gör designen. Nåväl, ska väl inte gnälla allt för mycket då det ändå ser bättre ut än förut.

Sanny tror att Samuel är redo för stora uppgifter i år: ” För er som följt bloggen eller podden Sanny & Svensson genom åren kommer det knappast som någon hemlighet att jag vurmar och tror stenhårt på Samuel Johannesson. Flytten från Rögle till Brynäs var nödvändig och nu är det upp till Johannesson att ta steget och bli den producerande back han har verktygen för att vara.”

Silfverkroken: Kacká Sudova, en tjeckisk tjej har börjat följa Brynäs på instagram, säkert ett långskott men man vet aldrig 😭

Rodrigo: Hur medvetet det är låter jag vara osagt men jag tycker det blev väldigt snyggt åtminstone. Moderna stilar tenderar att bli väldigt minimalistiska, som vårt ställ de senaste två säsongerna exempelvis, och det har jag väldigt svårt för.

Silfverkroken: Frågan är hur medvetet ”retro” det här ska se ut. Sen finns det element från alla olika stilar som kan se bra ut. Kursiv text och siffror är inte ett exempel på det. Väldigt sällan det blir snyggt på hockeytröjor.

Rodrigo: Du beskriver det som att det vore något negativt, jag gillar att det är lite retro-stil på dem.

Rodrigo: Att det andas 00-tal är bäl inte konstigt. Ränderna kom väl då, typ.😉

Nä. Som en skrev på Insta ang nya dräkten.

Tänk när JL åker fram och dra upp den ur en låda inför matchen😀😀💣

Groggfinken: Bättre än föregående tröja? Ja. Men tyvärr ser den väldigt omodern ut. Att man lagt bården på sned samt typsnittet gör att det andas 00-tal över allting. Bra att man åtminstone rättade till haveriet med det vita typsnittet på hemmatröjorna.

Groggfinken: dra åt helvete vad vackert ❤💛🖤

Här har ni bra bild på hemmaställen!
Snygg tjej i snygg dräkt!
Uppladdat:

500x0-7bc03bef-726a-43ba-b454-f8b62b3120a1.jpeg

nyb: detta är varför det står ”alltid hemma”
Uppladdat:

500x0-f142ba6c-bb22-4c90-9e5a-79e427a37847.png

« · 2358615 · »