1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 752326 inlägg · 7967 ämnen
« · 2572079 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Gissar att Larsson spelar på fredag.

{9566}: Bör även nämnas att det var en styrning på 4-4 pucken. Jag tycker fortfarande är en tavla av Lindbäck och han ska verkligen ta den.

Blomgrens: 2-3 nya backar och minst en nu målvakt så kan det nog bli bra det här.
Kopacka bra som vanligt. In med Clara mot Mora det kan inte bli ihåligare.

lapad: i stort sett omöjligt att vinna en match när målisen kastar in 4 puckar.

Och i ett större perspektiv: i stort sett omöjligt att vinna en serie/slutspel/kvalspel med en målis som skänker bort matcher

Alltså, visst. Brynäs tappade i stort sett allt. Men såna matcher kommer komma även i Allsvenskan. Titta på andra resultat. DIF spelar oavgjort mot Västervik? Nybro är serieledare efter 2 matcher där de bland annat slagit Mora. Även om vi tappade allt så ledde det till att vi förlorade en enda poäng. Betyder det att jag är nöjd med Lindbäck för det? Absolut inte. Men folk får det att låta som att jorden går under och att Brynäs är nere i skiten efter en taskig insats.

Brynäs visar att de kan (första perioderna i båda matcherna har ju varit rentav magiska). Det är vad jag tar med mig istället för att bara se det negativa.

Blomgrens: Sammanfattning: Bedrövlig inställning. Allt pga Lindbäck men det hjälper ju inte. Steppa upp mindset tack.

Farsang: efter att han käkat upp innehållet…

Mav80: Han hade inga mål på att hålla nollan, 10 assist och shl var det va😅

Bra gjort av Rödda. Men tyvärr en jävla pissmatch totalt sett. NÄÄÄÄÄR ska man lära sig ödmjukhet och hårt arbete? När?

Assist på Lindbäck där va 😀

Imorgon glider Lindbäck in med en Paradis ask till Rödin.

rafalski: Skönt med två poäng ändå efter en svag prestation i sista perioden.

rafalski: haha vilken huvudlös satsning av västeråsarna

gwl: Rätt! Det är ju ändå en människa bakom masken.

lapad: jippi…

Vi är allt som oftast dåliga på dumppuckarna då vi anfaller.
Jag kan förstå om 3 o 4de dumpar men 1 o 2dra borde kunna ta in pucken mer som i första perren.
Uppspelen ser fan panikartade ut fast man har pucken under kontroll i egen zon.

Snyggt av rödin iaf

Alvin : det sa jag efter förra säsongen men han står fortfarande i mål. Han är så överskattad

Davey85: antingen har man det eller inte…
Vi hade det idag med Nödinge näppe

bradberry: Vi får väl se om Lindbäck hinner med ytterligare en tavla

Pigalle: exakt, något jag stör mig också på.. målvaktspelet kommer bli återigen bli ett stort problem för oss..Sjukt märkligt att ingen på högre positioner i klubben kan se att kejsaren är naken..

Pigalle: Hockey var kul 1 match. Sen vaknade vi Brynäsare å insåg att vi har samma såll som förra säsongen . Å då är hockey INTE roligt . Allt är som vanligt. Vi vet nu att det är som många var rädda för sållet är fortfarande ett såll . Så glöm nu uppgång till Shl . Kommer INTE ske med sållet kvar i mål ..

Skulle inte Lindbäck vara Brynäs 6e spelare? Han skulle styra spelet med sitt starka klubbspel?

”Han fick inte spela sitt spel förra säsongen”

Är less på de här, kan inte räkna på 2 händer hur många matcher han avgjort åt motståndarna under sin tid i bif.

Så jävla dåligt att tappa! Jag blir så jävla förbannad att man känner att man kan slappna av istället för att stänga matchen.

Brutalt dåliga sista 40…

Efter att ha varit brutalt överlägsna i 20…

Men att tappa 3-0-ledning? Vafan!

Pigalle: Fruktansvärt besviken hur dom genomför andra och framförallt tredje. Vi har allsvensk klass på back- och målvaktsspel.

Nån mer än jag som skulle vara ganska lugn med att sätta typ 5000 spänn på att VIK tar förlängningen, efter ca 1 minut?

Alvin : Sluta kolla då

Alvin : Sluta överreagera…

One man show fortsätter efter time outen, jävla massa gliiiidande.

Med 1,20 kvar lirar Kvist & co, hål i huvet på bänken?

Pigalle: Klart att Lindbäck gör en skitmatch, men tycker ändå att laget borde ha producerat betydligt fler mål på alla chanserna första halvan av matchen.

Spännande med 3 mot 3, känns som att Brynäs alltid torskat där sedan det infördes, men nu borde man ha individuellt bättre spelare än Västerås.

Davey85: Börja leta efter en ny målvakt NU!!!!

Alltså vill fan aldrig mer se Lindbäck i ett Brynäs mål

Fy fan vad besviken jag är på hur Brynäs hanterar denna matchen..Varför lär man sig aldrig vad som krävs för att bli ett vinnande lag?

Något är väldigt fel i Lindbäcks självbild. Precis som förra året garvar han bakom masken vid avblåsningar och vill vara lite skön. Detta efter att han sänkt sitt lag ännu en gång…

bradberry: Bra brytning av Cuken

bradberry: Larsen har problem i riktningsförändringarna känns det som.

Tvåa på alla puckar. För långa avstånd i försvarsspelet…. Inte bra…

Ta in Hans Dahllöf han har säkert bättre reflexer än lindbäck

{Peja. Beror på om de är tillräckligt starka ledare för att fortsätta köra lika intensivt eller om laget ändå faller ner i samma djup som mot AIK och VIK.

Costanza: Du vet inget om Brynäs mentalitet. Klart man blir stressad när det ser ut som Toronto i första och Hudik i tredje.

bradberry: Fattar inte att dessa två herrar fick fortsatt förtroende, känns lite som kompis tjänst...

Peja: Ni kommer bli etta, men stressa inte upp er!

Peja: Nej det är inte så mycket att oroa sig över…jag är lugn.

Man måste inte måla fan på väggen…

lapad: Vet ej.

Modo råkade ut för såna här saker flera gånger. Slappnade av och tappade stora ledningar. Ni vinner serien ändå i längden.

Nils Norin1912: nä inte alls

Costanza: Den här matchen hade Brynäs avgjort i första perioden om Larsson och Scott hade spelat, så jag är inte orolig, men irriterande matchutveckling.

Gavve: Höga berg och djuuuupa dalar. Oavsett serie.

Gunderson: Vi hade inte åkt ur förra året heller om vi hade haft Olki hela säsongen.. Och inte den här jävla kassa jävel

Jobbocop: Inte konstigt att vi spelar i allsvenskan!!!

Svensson_62: Vik 2 mål i PP ...Vi 0 mål i pp...

« · 2572079 · »