1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 752350 inlägg · 7967 ämnen
« · 2572151 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Hur tappar vi 4-1... Man hade ju nästan börjat tro på det här. Sedan känner man igen sig.

Ljungkrantz två nya mål för Almtuna ikväll. Krävde han mer speltid än den som exempelvis Kvist får?

Qvarre: De få matcher i försäsongen Clara stod, ville folk här skicka tillbaka han till fbk. Se till att han aldrig stod i brynäsmålet igen. Byta målvakt tror jag inte nöjer folk här.
Var väldigt mycket hat mot Clara med

Svensson_62: Stämmer mitt fel, packa ihop moras supporterbuss och skicka hem dem med 0 poäng då ist😅

tourz: Är Damian så dålig att han är sämre än en skakig Lindbäck? Märklig värvning i sådana fall.
Inget knepigt att låta andremålvakt en få komma in i säsongen och ett bra läge är väl när förstemålvakten gjort en kass match.

JohnnyBotox: Alltså, med det laget vi har så kan Lindbäck absolut duga i seriespelet. Men när vi väl är vid slutspel så krävs det ngt annat.

gwl: hemmamatch mot Mora i o f s

Huge: Släpp allt gnäll. Lång säsong. Det går upp och det går ner. HA är en liga med seniorer. Försök att ha kul. Går inte att vinna varje match. Titta framåt. Bygg långsiktigt. Sen är det bara att öka.

Har inte känts tryggt sedan Erson stod och Vevens vårsäsong 21. Då visste man att det krävdes ett bra anfall/avslut för att det skulle bli ett mål i baken. Nu blir jag skraj så fort det går ett skott mot mål och ifall det kommer ifrån sidan, totalt helskärrad!!! :-(

Huge: 2/2 matcher, 5/6 poäng.
Dålig match absolut, men det kan vara bra det med. Grabbarna får känna på lite verklighet, och gubbarna i båset får saker att jobba bort.

Packa ihop supporterbussen och rulla mot Dalarna. Nu går vi för 3e raka

tourz: Hävda vad du vill, den som yrar om grodor idag kan inte mkt om hockey.
Det är tyvärr den krassa verkligheten som du får tugga i dig, min vän.
Men motivera gärna varför du tycker att Limpan gör en massa grodor idag.
Är det hans fel att han är skymd på två av målen, att pucken råkar studsa ut på VIK:arens klubblad efter en bra benparad och att fyran styrs på egen backs klubblad?

Ja, kan man inget om hockey så är det förstås grodor på alla fyra målen i baken...

Huge: allt är sig likt från förra säsongen med både dig och AL..
Han borde ta 3 än o 4 an..
Nonchalant är vårt PP..
Oflyt ser jag inget av i denna match..

parks: Du misstolka mitt inlägg syftade på fredagens match. Lindbäck skall vara första ända tills vi har en värdig ersättare.

JohnnyBotox: Lindbäcks utveckling ?? Mannen är 35 . När fan utvecklas en spelare ? Inte vid 35 års ålder ,det tåget har gått för länge sen . Med limpan I kassen kan vi glömma ett roligt slutspel mot shl . Om vi kommer till slutspel

Huge: "Den som yrar om "grodor" idag kan ju helt klart inte mkt om hockey."

Skulle nog hävda det motsatta.

Ska sluta hacka på Lindbäck, ogillar hatstormen. Men nej det känns inte stabilt, jag tror att han kan bli vårt fall i ett slutspel. Å andra sidan, han spelade faktiskt upp sig förra säsongen innan Olki kom, då var vi redan cementerade i botten och det kommer vi inte vara i år. Finns så att säga utrymme för Lindbäcks utveckling i år. Kan dock tycka att en så rutinerad målvakt inte ska behöva en halv säsong på sig att sluta släppa in billiga mål.

Vill väldigt gärna att det ska vända för honom, men förtroendet är lågt efter alla dessa tabbar.

tourz: Ett lag med shl-ambitioner måste ju ha en riktigt bra målvakt eller iallafall en ok målvakt.. det saknar vi ju.. jag kan inte släppa det tyvärr

Farsang: JA har ju värvat ihop ett offensivt lag med flera spelskickliga lirare. 1a linan är en fröjd att se när de får till det. Men försvarsmässigt har man problem vilket är oroande när man ser intensivare lag som DIF (inte ikväll iofs) och Löven spela.

tourz: "När han spelar bra då är han riktigt bra, men som alltid kommer grodorna."

Den som yrar om "grodor" idag kan ju helt klart inte mkt om hockey.

Totalskymd på första.

Bra benparad på andra som turligt hamnar rakt på VIK:arens blad.
(här anser man tydligen att Limpan i det läget borde ha kunnat hinna med att vinkla sitt benskydd så att pucken INTE studsar rakt ut på klubbladet. Haha...)

Totalskymd på trean med två spelare i näsan, ändå slinker pucken in.

Styrning på egen klubba på fyran.

Nonchalans, oflyt och slarv gör att vi bjuder dom på 1 pinne, det är den krassa verkligheten idag.

Ja detta är alldeles för dåligt. Bara fem poäng på två matcher. Fortsätter den här trenden kommer vi bara nå strax över 100 poäng.

Förjävlailla…

Lite annorlunda dock för oss Brynäsare att man känner sig så sur efter en övertidsvinst på bortaplan mot ett förmodat mittenlag…

spolaisen: måste ha med synen att göra. Kan inte vara något annat. Clara på fredag tack.

Qvarre: Skulle säga att en skakig Lindbäck är bättre än Daiman, så hoppas ej han står. Sen tror jag att det skulle skicka fel signaler i truppen om man byter ut Lindbäck. Blir som förra året, rörigt.

Svensson_62: Jadu, det är en gåta.. jag tycker att ledare som Rödda, Ölund och Bertil är hårt jobbande spelare, lik förbannat saknas en kultur av att kontinueligt kunna jobba färdigt matcher.

Något för forskarna..

Davey85: Exakt appropå Larsson - och tror Greg är bra på detta också. Men varför ska de behöva göra det - kan inte de övriga ta ansvar?

lapad: Eller hur, man brukar ju säga så på skoj, men jag kommer på mig själv med att bli livrädd varenda gång det kommer en puck mot Lindbäck, oavsett varifrån på planen skottet tas.

Likadant som man försöker skapa så bra gemenskap som möjligt med varandra både på och utanför isen. Så, ska man likaväl säga till varandra att man inte spelar till 100%? Ska det verkligen vara så svårt att ta ton. Man undrar ju medtanke på att mot AIK så var det hela andra perren och nu idag lite av andra och stort sett hela tredje. Jag säger inte att Brynäs ska äga en hel match, det kan inget lag göra. Men, man kan rädda upp det med smart och enkelt spel.

Blå grottan: Rent spelmässigt är vi överlägsna så länge vi spelar men när man tror att matchen är vunnen och slutar spela då straffas det väldigt snabbt. Dessutom en Lindbäck som är instabil, man blir livrädd så fort motståndarna kommer in Brynäs zon. Nu är det coachernas ansvar att prata och motivera killarna, en tidigare TO hade kanske förändrat bilden. Nu hoppas jag att både Scott och Larsson är med nästa match.

JohnnyBotox:

Lindbäck är inte vän med sina nya handskar...

Svensson_62: Yep, det räckte inte att bli degraderade till HA för att förstå hur hårt man måste jobba för att vara ett topplag. Larsson behöver komma in och sätta standarden.

tourz:
Jag hoppas att Lindbäck inte står på fredag och det vore kul att se vad Damian kan prestera.

Davey85: Limpan gjorde nån miss yes, men huvudorsaken till missad poäng ikväll var att utespelarna inte hade rätt inställning efter första perioden. Var som dag och natt från start av andra.

EXAKT det som man varit orolig för före säsongen - topplag på papperet men brist på ödmjukhet och inställning att man kan glida på en skridsko - DET var det som gjorde att vi slarvade bort poäng och målskillnad idag.

Ränderna går aldrig ur…
Efter första när Vik hade släppt respekten var dom faktiskt det bättre laget. Räcker inte att ha dom bästa spelarna. Nån måste få dom att spela som ett lag också.

{10299}: båda lagen har precis NOLL press på sig

Alvin : Löven har tappat 3, så de kan vi då räkna bort denna säsong, samma med Västerås, dif, södertälje, aik och Mora.

Grattis till shl Nybro som inte tappat en endaste poäng.

Blomgrens: samma i förra matchen, en liten touch på en brynäsklubba så ser det ut som ett billigt mål. Men, det lär ju hända andra målvakter hela tiden och att de inte släpper in sådana mål. Annars måste ju Lindbäck bara ha en jääädra otur, och det köper jag inte… snarare att det sällan visas repriser när målvakter tar sådana icke märkvärdiga skott trots att de touchar en klubba. Eller??

Det här matchen kan vara nyttig! Det behövs!

Alvin : Mäktiga Nybro leder ligan! Och hur fan gör Kalmar det så bra ifrån sig?

J-S: var det inte precis därför vissa folk inte gillade Manners coach stil?

För att om vi hade ledning med 3-0 så backade hela laget hem och skulle spela defensivt?

Bästa försvaret är offensiven! Tyvärr funkar ju inte det när man bränner lägen

Kopacka bäst idag tycker jag, håller intensitet och klass matchen igenom nästan. Limpan,Kinnvall och LIndstein har jag mycket högre krav på och de måste steppa upp.

Alvin : Brynäs är så mycket skickligare att det sannolikt blir minst semifinal. Jag tycker många sitter och överreagerar grovt här. Men bättre målvaktsspel kommer krävas för avancemang.

Skönt att Dif också tapar poäng

Eh kände mig besviken men vi vann ju ändå! Va glad för att vi vann!

Silfver: haha, de gav han ju sin första. Herr Lindbäck tackar hela VIK för sin första assist denna säsong

Första otroligt bra, andra går vi ner oss på klassisk Brynäs manér. Men, denna sudden vinst får nog signeras Lindbäck. Sedan han kom till Brynäs har han varit en berg och dalbana. När han spelar bra då är han riktigt bra, men som alltid kommer grodorna. Ska vi upp måste Lindbäck ersättas, tyvärr.

Jag vet inte vad det är i hans psyke som gör att han pendlar mellan ingripanden i matcherna? Det måste vara psykologiskt.

Svensson_62: Ja, ska man visa sån här jävla kass inställning så kan ju Larsson glömma sin vila. Fan..tror aldrig jag vart så missnöjd efter 2 poäng.

Alvin : Nja, har svårt att se en tappad poäng betyda så mycket framöver, två matcher två segrar.
Svårt att se något lag hota er denna säsong faktiskt

Ni spelar ju inte ens med fullt lag än

gwl: Västeråsarna har roligt åt det på deras forum i varje fall.
Uppladdat:

500x0-img1823.jpeg

Så jävla onödigt att tappa en poäng, kan komma och kosta mycket

Vad Gälla måste implementera är att spela på ledning,
Har man fyra mål i mot ett då måste man lära sig att stänga igen matchen.
Så jävla skönt att Brynäs fick vinna men finns mycket att jobba på.
HA är ingen lek så det kommer bli.en lång säsong….

« · 2572151 · »