1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739789 inlägg · 7967 ämnen
« · 2328439 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Huge: Det heter väj ändå den sista dagen så jag godkänner inte till den sista dag som annat än ett nödrim. Ok kanske inte nödrim är den korrekta benämningen då lag och dag faktiskt rimmar men det låter ju förskräckligt.

Nu vet jag! Detta bör bli vi introlåt 22/23 helt klart!😂

Jugge: En bra intensiv, fysisk spelare med skills i allsvenskan är Wernblom jr. Skulle inte förvåna mig om han gör 12-15 mål i SHL nästa säsong. Tycker han har utvecklats fint i Mora de senaste årena. Han har inte storleken men han kan ändå smälla på.

{8399}: "till den sista dag wtf"

Det är ju inget nödrim alls utan ett klockrent och korrekt rim där "lag" rimmar på "dag".
Du måste se det som ett lite poetiskt och gammalmodigt men ändå korrekt sätt att uttrycka sig där det egentligen ska vara "till den sista dag"(-en i våra liv...) och där man bara skriver "dag" för att rimmet ska fungera på ett korrekt sätt.

Tigerhjärta: håller med dig

{8399}: Personligen är jag tveksam till att ändra i "Brynäs Hej". Det är en klenod ur vår förenings historia och en av faktorerna som skiljer oss från lag som Växjö Lakers Hockey Club, Linköping Hockey Club, Malmö Redhawks, Örebro Hockeyklubb, Frölunda Indians etc...

Vilken ruggig träff av Olofsson, galet!

Pigalle: Mycket bra intro!! Skulle det gå att göra en ny version av Brynäs hej tro med lite modernare stuk, lite typ DJat..

Davey85: Jag håller slutspelsintrot från 2017 som det bästa hittills där man lade in Brynäsrelaterade inslag i Fatboy Slims "Right here, right now" och avslutade med "Brynäs Hej" när spelarna gjorde entré.

Frasen "Nu tar vi dom här jävlarna rätt upp och ner bara" borde vi för övrigt alltid ha med.

Lunkz: Jag tänkte mig mer stora starka anfallare med offensiva skills, Antti Arnio hamnar inte i den kategorin utan han hade bara det fysiska spelat men är ju varken stor eller offensivt skicklig.
Fredrik Modin glömde jag, vilken spelare, han hade fan allt, en Sundin light.

Vino: Jag har otroligt svårt för för nödrimmet:
"Brynäs är vårt lag
till den sista dag"

till den sista dag wtf

{8399}: Antii Arnio , 173 cm,85 kg
Krutpaket och stenhårda tacklingar.

Ni som kollar hockey nu på em kolla efter Nr 8 S Johannesson i Rögle. Skall få speltid

Vesa "Pettsson" Viitakoski

Vad tycker ni om Mikael Gath? En framtida SHL-tränare? Gillar honom skarpt.

Tigerhjärta: Ja, mer en klapplåt. Brynäs har ändå ansträngt sig och försökte få fram en hymn genom den där tävlingen. Hymn kanske inte funkar för oss?

Men inte faaaan ska vi åka in till en anonym technolåt. När våra lirare glider in och man ser de klassiska vackra rödgula axeloken då ska det vara en Brynäslåt. Inte den känslobefriande skiten de haft nu.

Uffe Samuelssons(ass coach i Panthers) ord om Lucas Carlsson:

Lucas Carlsson, 24, första säsongen i Florida:

? Lucas Carlsson har nog spelat sin bästa NHL-säsong hittills, så han har också kommit in och gjort ett otroligt bra jobb.

Kan nog bli kvar i Florida ett tag.

Davey85: Saknar sången. Endast klappande till den låten? I övrigt, självklart en klassiker

Tigerhjärta: Helt ärligt. Inget ger mig mer Brynäskänsla än den klassiska Brynäs Hej. Den borde spelarna alltid åka in till. Vid mål kör vi Mål igen som är en go låt.

Tigerhjärta: Tycker den tidigare var bra, vet inte varför man inte fortsatte med den.

Kamrat Kompaniet
Har inte hört något om Kamrat Kompaniet på ett tag. När kommer dem tillbaka. Dem behövs verkligen för Brynäs Support kan aldrig komma upp till den nivån Kamrat Kompaniet var på. Dem skapade en riktigt bra stämning och är saknade!

Snubblade över ett inlägg på Twitter som fångade min uppmärksamhet.
Det gäller Brynäshymn. Är det inte hög tid att Brynäs skapar en ny hymn (alternativt leta upp en gammal som alla känner till) som spelas och sjöngs inför varje match? Se på Rögle, Djurgården m.fl. Det skapas otrolig stämning när det inleds med allsång, oerhört avundsjuk.
Med all respekt för "Åh finns inget härligare än att vara Brynäsare", bra försök men tyvärr usel och trött låt.
Dags för Svedman & Co att skapa bättre inramning för att locka fler supportrar till arenan. Detta består att flera nycklar.
1. Ett samarbete med KK eller ny klack som skapar stämning på ståplats.
2. Optimera läktaren så vi får en samlad skara människor närmre isen istället för det utspridda vi ser nu.
3. Möjligtvis en hymn för att skapa gemenskap och inramning.
Självklart är detta bara ett axplock av vad som krävs för att locka publik och skapa stämning, men dessa faktorer kan jag anse bör vara en prioritet för att få publiken, staden & laget att lyfta!

{8399}: Eklind har alla förutsättningar att bli det. Han behöver bara jobba på att utnyttja sin kropp ännu mer.

Peja: Jag hade förmånen att se Rangers-Penguins -91 i MSG. Lemieux och Jagr var ju galet bra! Vill minnas att Penguins vann med 5-2 och dom vann ju även Stanley Cup det året.

Svensson_62: Paille

Svensson_62: Daniel Widing

{8399}: Fredrik Modin definitivt

(räknas Flygis?)

Peja: Vi har väl inte haft så många skickliga pewerforwards i Brynäs direkt, Malmström, Thuresson, Tomas Sandström förstås men annars mest smurfar.

Svensson_62: Verkligen, hade tyvärr aldrig förmånen att se honom på plats. Eric Lindros och Sudden är några andra men givetvis inte på samma nivå som Mario.

xxx BIF xxx: Jag förväntar mig inte att lagbygget skulle vara klart, det hade varit fel i dessa tider, eller att man kommunicerar allt! Jag efterfrågar någon form av kommunikation…..

Lär väl kanske kosta men.... :)

Svensson_62: Eller när han kom tbx efter cancern.
Gjorde han 4 mål i debuten?
Galen spelare.

Peja: Nicklas Jensen vore helt klart en fin spelare till en första kedja. Kvalitet rakt igenom!

Tgl:
De jobbas väl på i det tysta får man anta. JAEG behöver leverera, det väntar alla på. Det kommer info i takt med att ligorna spelar klart?

Peja: 193 cm/107 kg #66 Super Mario är nog allra bästa exemplet. Gjorde mål i första bytet på första skottet i NHL-debuten - och satte därmed tonen för resten av karriären.

Tgl: just att ”Brynäs kan bättre rörelsen” gick till val-anfall på tidigare lednings bristande kommunikation så håller jag med dig! Ffa Map svedmans ovilja att kommunicera målet för tex SHL

Men sen så hur mycket det än drar i nyfikenhetsnärven på oss alla så måste vi ha ”lite” överseende med att inte lagbygget är klart än eller att man tagit beslut om tidigare spelare!

DansbandsWolf: självklart, miss av mig, kom inte på honom vid skrivandes stund!
Finns säker fler!

xxx BIF xxx: Det är ruggigt häftigt att se spelare som har storlek kombinerat med snabbhet, styrka, skills, spelsinne osv. Inte så ofta det sker i SHL, men jag minns Hedman från när han spelade i MODO. Jag har sett spelare som Malkin, Ovechkin, Nash och Bobby Ryan när de var som bäst, de hade också allt. Om inte Ryan hade haft sina problem utanför isen så tror jag att han hade blivit en ännu större spelare i NHL.

En tillgänglig spelare som är lite åt det hållet är Nicklas Jensen, senast i Jokerit. Jag tror att han skulle vara en av SHL:s bästa spelare om han väljer spel i Sverige nästa säsong, även om han har en skadehistorik.

Förr i tiden kunde orörliga stora spelare fylla en funktion i SHL, men det känns som att den tiden är över i och med hur snabbt spelet har blivit. Typ Warg i Djurgården håller inte längre i SHL.

Tgl: De är kanske nöjda nu

Auchinleck:På tal om slutspel, ännu inget från ”Brynäs kan bättre rörelsen” idag heller! Gällde detta bara inför och under årsmötet plus ytterligare 100-dagar? Är bränslet slut? Känns inte som att de är så på, det händer ju ingenting, är det sommarlov i SHL organisationen😴

xxx BIF xxx: Betr 175cm målvakt....

Jugge:
Det behövs alltid stora tunga fysiska spelare på alla positioner, framförallt vid slutspel då domarna släpper tveksamma incidenter. Ja ibland tom klara situationer.

Fysiskt spel behövs både i offensiv och defensiv zon, för att bryta ett anfall eller för att inte bli stoppad vid eget anfall, för att suga energi från motståndarna genom tacklingar och för att bryta en matchbilden.
Även målvakter är generellt stora - inte ofta man ser en 175cm målis på hög nivå - kommer inte ens på någon på rak arm.

Sen bygger spelet i shl på snabba spel, omställningar, kontringar osv så storleken får ju inte komma på bekostnad av mobiliteten eller andra egenskaper - men oavsett varför man värvat en spelare, så skulle jag ta motsvarande spelare 1dm längre och 10kg tyngre varje dag i veckan. Det går tom före hjärta för klubben, iaf så länge laget ligger på övre halvan.
Tänk om vi haft en 100kg/200cm scott och rödin - fy fan alltså! De tar ju enormt med stryk under en match och skulle absolut vara gynnad av det.

Brynäsgubbe: skrev jag något om att de var jämförbara? Var väl mer du som stirra dig blind och låste dig på att en viss ålder inte gick? :)

Jugge:
Slutspelslirare är slutspelslirare, det är en viktig ingrediens i truppbygget. Det kryllar inte av dem i Brynäs trupp i nuläget? Kanske JAEG lyckas balansera om truppen nu.

Samsung: På vilket sätt är de jämförbara spelare? Kempes högsta poängskörd i SHL är 27.

Jugge: Ja några riktigt stora anfallare vore nice, det kändes som vi var små mot Örebro också.

Peja: Ja, Vigneault står ju framför mål i MODos PP. Det behövs fysiska spelare om man ska ha chans att gå långt i ett slutspel. Precis som du säger har ju SAIK lidit av FBKs fysiska spel. Lär vara många ispåsar där efter matcherna.

Jugge: Förvisso men det har ju varit samma klass på hans spel i fyra år nu, det kan ju inte bara vara otur.

{8399}: Du måste ju titta på vilka han spelat med också. Större delen av säsongen med Molin och Gunler. Molin bedrövlig hela säsongen och Gunler mycket upp och ner. Bättre omgivning och mer minuter är jag övertygad om att han skulle producera mer.

Jugge: Ölund är så jäkla ojämn, grym i vissa matcher men osynlig i många.

« · 2328439 · »