1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739784 inlägg · 7967 ämnen
« · 2333561 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
bradberry: Måste tyvärr instämma, jag kräver inte några hockeyexperter, men det är för mycket okunskap om det mesta som påverkar upplevelsen negativt. Men de ska cred för deras engagemang i alla fall.

bradberry: Varför inte? Den handlar ju om Brynäs? Beror ju på vad man har för innehåll. Om podden handlar om Brynäs historia så håller jag med dig. Men inte om den handlar om nutiden och framtiden.

Inte värt att kallas för Brynäspodd när en av programledarna inte kan redogöra för vem Niklas Czarnecki är och vad han hade för roll.

En podd om en historierik förening kan inte ha total historielöshet bland 50% av programledarna…

Cred till ideellt nedlagt engagemang men har sedan ovanstående tydliggjordes inte tagit den på allvar och lyssnar numera mycket, mycket sällan…

Det var härliga tider det
Uppladdat:

500x0-fbimg1650364841461.jpg

mattias - 74: Verkligen, tyder på klubbhjärta. Något som är ganska ovanligt i dessa legoknekt tider…

Tigerhjärta:

Imponerande av DIF att få hem Kruger och Brodin trots att de spelar i Allsvenskan.

Tigerhjärta: Ska den podden "överleva" så måste det in en gammal spelare som kan ge dom input på vad man tycker.

Det behöver inte vara en gammal Brynäsare, men gärna det.
Kanske kan lura dit Nicky nästa år?

Kolla på Kolan. Han har gjort jättemycket för Hockeystudion.
Samma med Dick, fast åt andra hållet. Han kan sitta i hockeytutto och få hejarop därifrån. Dick är så sjukt dålig i seriösa poddar.

Vino: Precis den podden jag syftade på, ej den officiella! Håller med angående nivån på den podden, tyvärr! Hade gärna skapat ett ny egen och suttit och poddat kring Brynäs med andra Brynäsare, men tveksamt om tiden finns. Är inte heller bekant med någon inbiten Brynäsare likt mig själv!

Charles: Mer än vad jag lyssnar då iallafall, slutade lyssna helt strax innan vinteruppehållet!

Vino: gillar Alner på sociala medier etc, men har svårt för den podden, är nästan aldrig att jag håller med dem vilket mest gör mig irriterad så brukar inte orka att lyssna mer än 10minuter

Davey85: Tror han syftade på podden med namnet "Brynäspodden" av Victor alner och Fredrik Strömbom.
Lyssnade litegrann, mest på intervjun med Manner men tycker generellt den podden har varit på nedgång sedan säsongen inleddes. Tråkiga frågor till intervjupersonerna och kändes mest stelt bara.
Någon annan som lyssnade igenom hela avsnittet kanske har andra synpunkter och kan ge en bättre sammanfattning.

Håller dock med om att Brynäs officiella podd är lyssningsvärd, alltid kul att höra från folket på sätraåsen!

Om man tittar på vad som händer med KHL dvs att européer och NA drar därifrån och hur HA lag satsar så som HV Modo Björklöven Västerås och nu äv DIF. Känns som det finns underlag att utöka SHL med 4 lag och dela upp i en nordlig och sydlig division.

Tigerhjärta: Inga bomber eller saftiga avslöjanden. Alcén snackar om att sätta en bra målvaktssida, nämner nåt om att Brynäs ska bli jobbigare att möta, att juniorsidan måste/ska bli bättre igen och att det på sikt måste slussas upp egna spelare.

Tyckte den var lyssningsvärd. Och ifall de ser ett stort intresse för podden så kanske de kör den lite oftare.

xxx BIF xxx: Okej. Så du tycker alltså INTE att Brynäs ska komplettera Lindbäck med en etablerad målvakt?

Fint om du kan förtydliga dina åsikter, eftersom det uppenbarligen är oklart för oss andra. Ibland är det svårt att tyda dina inlägg, särskilt när man får känslan av att du vrålar ut hela inlägget, som senast. Lite som om man försöker prata med någon som bara skriker tillbaka saker i verkligheten.

xxx BIF xxx: Oj vad lättkränkt. Du är på ett forum, räkna med motfrågor och svar. Tagga ner för guds skull!

Peja: ”Finns det något lag i hela SHL som uppfyller dina krav om två superetablerade dyra målvakter? ”

Mina krav?
Vaddå mina krav?
Jag ställde en fråga till en annan skribent vad den ansåg och det får du till krav från mig?
Var kommer du ifrån med dina inlägg egentligen?
Var läser du om mina krav på målvakter?
Kom igen citera nu!
Läser du ens ett inlägg eller bara attackerar du för attackens skull?
För du försöker iaf helt uppembart inte sätta dig in i vad som skrivits INNAN du ramlar in i någons dialog!
Du tar nu höjden av vad patetiska inlägg på forumet kan te sig!

Lägg av för fan gosse och bete dig som vuxen om du ska argumentera med mig!

Någon som lyssnar på senaste ”Brynäspodden” avsnittet?
Flera inkl. mig själv som hyvlat podden tidigare men verkar vara ett intressant avsnitt med intressanta gäster.
Värt att lyssna eller är det bortkastad tid?

Bra match av Boqvist i natt

xxx BIF xxx: Att ha två bra målvakter och att ha två dyra målvakter är inte nödvändigtvis samma sak. Finns det något lag i hela SHL som uppfyller dina krav om två superetablerade dyra målvakter?

Luleå har antagligen bäst målvaktspar i ligan, men där spelar Wallstedt på rookiekontrakt. Wallstedt hade ju aldrig fått chansen i ditt lagbygge eftersom han kom direkt från J20 och därmed var ung och oprövad. Och han hade givetvis aldrig valt att flytta till Luleå överhuvudtaget med ditt sportcheferi-tänk, eftersom klubben bara hade öst på med etablerade spelare tills de gått i konkurs.

Frölunda kommer förmodligen ha Lasse Johansson - Dichow som mv-par nästa säsong. Det tror jag är en bra mix mellan en äldre toppkeeper och en ung "up and coming"-keeper. Men det finns givetvis inte massvis med unga målvakter av Dichows kaliber. Skulle inte förvåna mig om Brynäs landar Frans Tuohimaa i slutändan.

Lemp: Att de är dyra skrev jag väl själv, och frågan var absolut inte riktad till dig eftersom du bara förstår ditt eget perspektiv.
Att vara skeptisk till att ha två väldigt bra målvakter behöver ju inte vara ett argument som härrör ekonomi alls bara för det är så långt du kunde tolka frågan.
utan;
-argumentet kan vara att det ska vara en förste målvakt som bör stå allt för att teoretiskt vara på topp och bli bättre
-och då kan det bli oönskad revispissande dem emellan,
-eller risk för oönskad krav på tränaren att släppa fram båda, om de är jämnbra
- eller så är det dåligt för att konkursens stressar och skapar osäkerhet om de är jämnbra
-eller ena kanske vill lämna l om med att den får för lite matchtid, och skapa problem under pågående säsong därför

Det finns väl jävligt många anledningar att härleda till varför hen kan anse att det vore dumt med två väldigt bra målvakter och som inte alls har med ekonomi att göra. Där av frågan till skribenten och absolut inte till dig.

Att du då envist fortsätter dravlet om ekonomi blir ju verkligen uttjatade låg nivå då du varken vet hens argument men svarat argumenterande i hens ställe med ett argument jag redan lade fram i min frågeställning till hen.

xxx BIF xxx: Det säger väl sig själv att två väldigt starka målvakter oftast är dyra eller? Eller ska vi låtsas som att det generellt inte är fallet?

Låg nivå på det andra stycket, har jag sagt att det är målvakter som Andrén vi ska värva? Kan avslöja att svaret är nej. Finns det bara två nivåer av målvakter enligt dig? Väldigt starka målvakter och VA-klass?

Peja: ”Björk har en del tyngd men han gör inte ont att möta”

Jag tror nog hans resp. kilo kan göra lika ont som någon annans kilo.
Men det kan också handla om tyngden att styra bort anfallare som kommer i fart mot mål eller sätta stopp mot sarg, trycka bort framför mål eller få någon satt på arslet (vilket suger energi när det är högintensiva korta byten)
Att skada någon är väl inget efterlevnadsvärt.

Lemp: fast nu var han skaptiskt till att ha två väldigt starka målvakter och inte två dyra målvakter.

Men jag vet inte, tex Viktor Andren är väl typ gratis nu i sammanhanget och slipat till siffrorna i HA så du kanske tycker att ta tillbaka honom, så vi har pengar till annat, vore ett klokt exempel?

xxx BIF xxx: Det ekonomiska är väl direkt avgörande, dyrare målvaktspar gör att man behöver spara på andra platser i lagbygget. Blir intressant att se hur JA väljer att agera.

Skrubben: ”Så jag är också lite skeptisk till idén att ha två väldigt starka målvakter.”

Varför?
Det spelar väl ingen roll, mer än ekonomiskt, om det är två ok målvakter eller två bra målvakter som konkurrerar om spaden match till match. Eller hur menar du?
Även Erson med sin fysik orkade ju inte ens utan behövde vila - och vid tretti kommer ljumskskadorna mm och gamla skador gör sig påminda.
Klart vi behöver en bra andramålvakt som måste hålla för shl oavsett en uttalad första målvakt eller två som konkurrerar mot varandra (vilket jag tror är bäst då det troligen håller motivationen vid liv och samtidigt erbjuder vila för att hålla båda fräscha.)

Jugge: Räcker att lyssna på deras podd ”det som aldrig blivit sagt”. Låter som Alsenfeldt inte tycker hockey är speciellt roligt längre

LevelReset: Mycket skadad de sista åren och gjorde ingen glad när han väl stod den här säsongen. Finns så klart en anledning till att Malmö bryter kontraktet.

Skrubben: Kanske Alsenfelt vore nåt då vi har hans gamla målvaktstränare Henning numera?

Pettisbif: potentiellt guldlag!!

lapad: Till skillnad mot om en bärande utespelare blir skadad är att marknaden är betydligt mer öppen bland målvakter även under säsong. Så jag är också lite skeptisk till idén att ha två väldigt starka målvakter. Men vi får se vilken kaliber det blir på det andra namnet man tar in.

JawKee: Håller med, problemet kan vara i fall förste målvakt blir långtidsskadad

Jobbocop: Beror väl på vad man har råd med... man kan ju inte lägga alla pengar på målvakter. Jag skulle se det som optimalt att ha en riktigt bra målis som första, och en under utveckling som tvåa. Gärna en junior.

JawKee: IK70

Kan vi reda ut en sak, en gång för alla.

Heter det IKO, eller heter det OIK?

Jugge: hittade en lite äldre artikel när Wallmark precis lämnat Moskva att det var nästan klart med Zürich

Fattar inte ska man inte ha 2 bra målisar 🤔🤔

{7981}: Det vore en riktig håll-käften värvning, men det blir nog Luleå eller Europa för honom.

{7981}: Vet inte hur det ser ut på kontraktsidan hos Luleå, annars borde det väl vara naturligt att han gick dit. Om inte Schweiz förstås.

Vart tror ni Lucas Wallmark hamnar? Någon som hört något rykte? Han är i bra ålder, 26.

Klasskillnad i FBK-RBK matchen. Rögle verkar trötta, 7 matcher mot OIK tog nog. Dom står inte ens upp i det fysiska spelet som jag trodde innan. Everberg, Bengtsson och Brithen ser alla ut att väga 60kg. Tror på 4-0 eller 4-1 i matcher till FBK.

Edit: Bara därför kvitterar Rögle..

Pettisbif: Lepistö läste jag nyligen att han är på väg hem till Finland.

Jag ser fortfarande att Alcén försöker sno hit Sulak.
Han blev snabbt en favorit för mig i år. Skicklig på egentligen det mesta. Men även stor, stark och lagomt ful spelstil.

Han plus Lepistö vore mumma för mig.
Då är backsidan klar. Hoppas verkligen inte Björk får förlängt. Han klarar vi oss bra utan. Ingen favorit hos mig.

På forwardssidan hoppas jag fortfarande på Malte Strömwall och Jesper Frödén. Minns inte men får för mig att bägge är rightare. Men att dom har näsa för målet vet vi ju.

Sen kommer jag fortsätta drömma om Johan Larsson. Träffade Abris på tåget i fredags. Och han sa att Brynäs var väldigt sugna på Johan. Och han trodde att det var fullt möjligt att få hit honom nästa säsong. Johan har trotts allt varit i NHL under väldigt lång tid.

Såg förresten att Timashov fått lämna Tre Kronor truppen. Bådar ju gott för att han ska stanna en säsong till hos oss.
Inget VM minskar nog chanserna att spela i nått NHL lag till nästa säsong. Även Eklind och Ölund fick lämna truppen.

Mitt lag nästa år:

Lindbäck - Johansson

Kinnvall - Lepistö
Bertilsson - Sulak
Hedberg - Johannesson
Bergman - Lindstein

Rödin - Larsson - Frödén
Timashov - Palve - Strömwall
Olesen - Scott - NY
Eklind - Ölund - Birgersson

Silfverkroken: Skulle Larsson komma hem känns det som en drömvärvning! Men han är fortfarande ”för” bra för att komma hem. Gör han ett bra slutspel med Caps så tror jag att han blir erbjuden nytt kontrakt. Om inte, så lär andra lag plocka upp honom då han har låg cap hit.

Silfverkroken: Instämmer med det du säger såklart. Men vi får drömma tillsvidare!:)

{7981}: Tar hellre JJ än Frans.

{7981}: Han är ju uppenbarligen tillräckligt bra för att göra avtryck i NHL fortfarande och tillsammans med hans kommentarer om att det är NHL som gäller först och främst, så känns det rätt otroligt att han kommer tillbaka redan nu. Har väldigt gärna fel.

Silfverkroken: tror inte JL blir kvar i Washington. Han värvades in som ersättare till Carl Hagelin som har ögonskada. Det är bara Marcus Johansson som har utgående kontrakt i truppen och han spelar i 2a linan med Bäckis. Sedan lär de ha någon yngre lovande som de värvar och vill ge plats.
Men något av de sämre lagen är säkert intresserad av JL. Så frågan är vill han flytt runt igen och vara en rollspelare i 4e linan?

Tigerhjärta: Ser att Johan Larsson fått en väldigt bra start i Capitals åtminstone poängmässigt. 5 poäng på 7 matcher. Känns rätt avlägset tyvärr.

Tigerhjärta: vore mumma

Lunkz: Jensen-Larsson-Rödin vore ju minst sagt en fin förstakedja!

« · 2333561 · »