1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739789 inlägg · 7967 ämnen
« · 2334282 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Alfred :
"175 i allsvenskan, 250 om laget är uppe i shl."

Sant. Läste lite fort..
Men det finns bonusar oxå i HA..
Galen lön iaf..

SnowKing: Kan det va en före detta tränare som nån poddare inte visste vem det var?😆

Skrubben: Det har du rätt i. En intressant spelarjämförelse är mellan Nordström och Norman. Ungefär samma ålder men ändå ganska annorlunda spelartyper.

Men Brynäs boxplay måste ju bli bättre. Rollspelare som Sallinen och Pettersson höll inte måttet. Där skulle Nordström också kunna bli en viktig kugge, utöver den förmoddade offensiva produktionen. Uppfattar honom även som en stark karaktärsspelare som har hög lägstanivå, någon annan mer insatt får gärna fylla i.

Peja: Samtidigt ska man heller inte underskatta nivåskillnaden mellan SHL och NHL. Vi har sett flertalet brunkare i NHL bli nästintill poängsprutor i SHL. Exempelvis Paille och Rene Bourque. Så jag ser det inte alls som omöjlighet att Nordström kan göra 30-40 poäng i SHL.

Om ni vill lyssna på en intervju med Manner så kan ni gå 1h54min in i senaste avsnittet av brynäspodden.

Han är tydlig med att laget behöver förstärkas till nästa säsong. Special teams måste bli bättre, så där försöker man rekrytera spelare för det. Samt att målvaktsparet blir viktigt. Jag trodde det var en omöjlighet att köra med både Lindbäck och Veini, men nu efter Aftonbladets artikel och att Manner är tydlig med att man har en dialog med Veini, så känns det plötsligt mer realistiskt.

Madhawk skrev ju att Lindbäcks kontrakt är förmånligt för Brynäs då en stor del är bonusar. Behåller vi Veini tror jag att han kommer stå en majoritet av matcherna och då behöver man nog inte betala allt för mycket av Lindbäcks bonusar då jag gissar att en stor del av dom lär handla om antal spelade matcher och/eller antal vinster där Lindbäck haft istid.

Tigerhjärta: Nordström har ju spelat vinge i landslaget under OS och i matcherna mot Norge förra veckan. Sista 10 matcherna i CSKA lirade han vinge i deras förstakedja vilket säger en hel del om hans kvalité

Rensfeldt trappar ner i Allsvenskan…
Fortsätter i DIF tre år till.

Peja: Frågan är vart Brynäs vill ha Nordström? Duger han åt en förstakedja? Är han tänkt som center? Innebär det att Larsson avskriven eller ska Nordström gå vinge? Många frågor…

Lemp:
Nordström kanske funderar i tankebanor som... "kul att spela i ett lag som kan vinna nåt "
Var har man hört det? Låter bekant på nåt sätt!

Peja: Nordström hamnar nog säkerligen hos Färjestad och Stenqvist i Rögle. Båda är lag som är mer attraktiva än oss. Tror vi kommer få det svårt på den svenska marknaden tyvärr, vi får sikta in oss på de utländska spelarna.

Chanzone: även roll och lön lär spela in. Hur man ser på ledarskap Manner vs Mitell. Och vad för lag lyckas Brynäs ställa på isen. Skulle gissa att spelare man förhandlar med mot slutet med får hintar om hur laget kommer att se ut (en gissning från min sida)

Peja: Ja tyvärr så lär man nog inse att dom sitter i förarsätet. Fördelen vi kan ha är ju att det skulle vara rätt nära hem till Stockholm om han valde Brynäs.

Peja:

Magkänslan säger att Nordström väljer FBK om De la rose drar till Schweiz som det snackas om. Men vore kul om han valde Brynäs före dom såklart.

Chanzone: Nordström vore en perfekt ersättare till de la Rose så man förstår Färjestad.

Peja: Kanske finns mer poäng att kräma ur Nordström. Snittar strax över 0,5 poäng i KHL.

Peja: Ni behöver inte oroa er om lönen, han kommer ju inte välja Brynäs iaf om FBK är med i leken.

Edit.

För övrigt tyckte jag han stack ut i Sverige OS-trupp.

Skrubben: Nordström håller europeisk toppklass i boxplay och defensivt i 5mot5. Snacka om att ersätta Sallinen med en totalt överlägsen spelare. Samtidigt svårt att säga hur mycket man ska betala för den spelartypen. Han kanske kan göra 25-30p i SHL men han lär inte vara tungan på vågen offensivt i massa matcher.

Alfred : DIF kör en HV och går all-in för att ta sig upp direkt. Blir jobbigt om det inte skulle slå väl ut.

mk: 175 i allsvenskan, 250 om laget är uppe i shl

mk: ”Djurgårdshjärta” hahaha!

Tigerhjärta: Krüger kommer tjäna 250"/mån.

I ALLSVENSKAN!!!

Har DIF blivit galna??

Tigerhjärta: Med VV och Lindbäck i kassen har vi absolut seriens starkaste par. Det hade varit häftigt och en jävla trygghet.

Tigerhjärta: Såhär står det om VV:
”Brynäs intresse för Anders Lindbäck har vi redan skrivit om. Där återstår bara detaljer innan det är klart att Lindbäck återvänder till klubben. Mer intressant är att Brynäs fortfarande är intresserad av att behålla årets förstemålvakt Veini Vehviläinen. Förhandlingar pågår med finländaren. Kan man komma överens med Vehviläinen vill Brynäs ha Lindbäck och Vehviläinen som målvaktspar kommande säsong.
Då står klubben väldigt bra rustad på målvaktssidan.”

Lite kort silly (+):
- Brynäs tillsammans med Rögle & Leksand uppvaktar Jakob Stenqvist.
- Brynäs tillsammans med Färjestad & Leksand uppvaktar Joakim Nordström.
- Brynäs är i förhandlingar med VV, som de vill ska bilda målvaktspar med Lindbäck.

GGIK KLAR FÖR SSL!
GRATTIS GÄVLE!👏👏👏👏

Tigerhjärta: Hahaha nu är det väl bara 2 matcher jag behövt se i efterhand😂

Inslaget ”Forsberg78s bästa/ sämsta från reprisen” iom att han alltid behöver se matcher i efterhand😂

Berge: Vilken jävla Guld-podd. Vi kan köra med röstförvrängare om nån vill vara extra anonym.

Berge: Veckans ”Hassan-uppringning” där man t ex ringer upp Roger Rönnbär och förklarar att man måste frånta Frölunda 3 poäng p g a felräkning av SHL i tabellen under november…

Berge: och "Veckans felstavningar" med Huge 😉

Silfverkroken:

Groggtipset med AxleSan kan bli en annan succé i Hockeysnackpodden. Precis som otursrapportem från Modo-boken.

Silfverkroken: "Veckans lineup" ja tack!

Blå grottan:
Det första man kommer att tänka på är väl KK?

Silfverkroken: 100% Det kan vara ett stående inslag

Blå grottan: Sillyspecialer med Pettisbif är ju givet!

Davey85: Hockeysnack: Brynäs - Seriöst, det vore en magisk podd.

Vilka gäster man kan ringa upp!
Jag ringer upp Ove Myling som gör comeback i första avsnittet.

munkas: Hockeysnack hade ju blivit den bästa podden nånsin. Profilrikt värre!

Berge: Eller en podd om Hockeysnack och bisittaren aldrig har hört talas om onyanserade dysterkvistar som grinar likt 5-åringar som blivit av med lördagsgodiset vid minsta felbeslut, men som egentligen inte är något felbeslut eftersom ingen vet de exakta förutsättningarna.😉

Svensson_62:

Eller en podd om Leksands men bisittaren har aldrig hört talats om gatustenar.

Blå grottan: Eller en podd om buddhism och bisittaren har aldrig hört talas om Nirvana

Peja: Eller en podd om rockmusik och bisittaren har aldrig hört talas om Nirvana.

Säkert nån som nämts tidigare men Söderlund blir kvar i DIF oxå.

bradberry: Jag är ändå villig att hålla med dig faktiskt. Om inte annat så låter det som att dom har förberett sig väldigt dåligt. Håller med om att trovärdigheten sjunker. Samtidigt som jag håller med dig så anser jag ändå att det är nutid och framtid man bör fokusera på, även om man ska vara stolt över Brynäs fina historia. Vissa saker är dock viktiga att hålla koll på om man ska vara en poddare, helt klart.

JawKee: Tänk en podd om svensk politik och någon av bisittarna har aldrig hört talas om Göran Persson och Fredrik Reinfeldt. Det är klart att det påverkar trovärdigheten. Med det sagt gillar jag allt engagemang kring Brynäs.

Blå grottan: I vissa fall JA, men i andra fall NEJ skulle jag säga. Men mitt hockeyintresse är även ganska nytt och jag känner inte till Brynäs historia särskilt bra heller så min åsikt är nog rätt färgad av det. Började följa Brynäs 2016 tror jag det var. Kan vara kul att kolla lite gamla klipp och sådant, men annars är det nutid och framtid som intresserar mig mest :)

JawKee: ”Varför inte? Den handlar ju om Brynäs?”

- Jag anser att man ska vara initierad och hjärtligt intresserad av föreningen för att bli tagen på allvar i ett sånt sammanhang. I en förening som Brynäs innefattar det att man är någorlunda insatt i dess historia. Börjar den ene staka sig när den andra nämner Niklas Czarnecki…”Eh..Niklas vem…?” Å aldrig verkar hört talas om denne faller trovärdigheten. Hos mig ska understrykas. Andra kan tycka annorlunda… Jag kräver mer av den rollen än en snubbe som börjat intressera sig för Brynäs för 10 år sen och inte bemödat sig ta reda på mer om klubbens historia…

JawKee: Man måste väl ha basal kunskap i Brynäs historia och lite bakgrundsfakta för att kunna göra en pod om Brynäs. Det tycker jag med. Czarneckis sejour är inte ens så länge sen.

MEN - Cred för att man engagerar sig.

mk: Jag kanske avstår från att gästa då trots allt ;)

Tigerhjärta: Jag nominerar Huge och ellis, munkas kan få vara med oxå😀

Lemp: Håller med er!
Så, vem startar nästa podd? Skulle med nöje gästa ;)

« · 2334282 · »