1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740164 inlägg · 7967 ämnen
« · 2341361 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Lemp: Vilka ser du som klara?
Kinnvall
Johannesson
Lindbäck
Saku
Vilka fler?

Dallemas: Ja borde vara rejäl aktivitet inne på Alcéns kontor. Undra om han har tagit över Mickes fax?

Dallemas: Samtidigt är flera spelare klara som inte har presenterats, så i praktiken så behöver man bara en back, en målvakt och ett antal forwards.

Dallemas:
Det är lugna puckar, fönstret är öppet till februari.

Våra SCer har lite å jobba på.
Vi har 10st fw på kontrakt (9st om Dima försvinner). Å där ska vi väll ha e14st.
Sen har vi 4st backar på kontrakt, där ska vi väll ha 9st.
Ingen målis har vi än heller.

Lemp: Lindbäck och VV vore en fin nyhet 😀

Silfverkroken: Seriöst nu. Orkar man lyssna på podden?
Jag har tyvärr inte lyssnat sen i höstas.

Lemp: Tänk om det är Lindbäck🤣🤣🤣

Silfverkroken: Har lärt mig att inte lita för mycket på Alner, kan mycket väl handla om typ Lindbäck eller Saku. Men får hoppas på något som inte är känt!

Tigerhjärta: 29:30

Tigerhjärta: Ungefär en halvtimme in om jag minns rätt.

Silfverkroken: Håller med, de har iaf byggt upp förväntningarna. Kan respektera att de inte outar vem det rör sig om. Tolkar det som att det inte är någon av våra NHL-spelare, snarare någon från SHL-konkurrent (?)

Silfverkroken: När nämner de detta? Lyssnade lite sporadiskt igenom avsnittet men lyckades inte snappa upp detta?

{7981}: Jag har lyssnat på podden och det låter på dem som att det är något rätt stort som kommer ske och att de fått det från en "extremt säker källa". Låter med andra ord som betydligt större nyheter än att typ Johannesson presenteras eller att man förlänger med Hedberg. Bara hoppas de har rätt.

Charles: jag tror att de baserar att det skall komma fler presentationer denna vecka på det som kommunikationsansvarig skrev detta på Twitter.
Har inte lyssnat på podden än.

JohnnyBotox: Johan Larsson kanske...skämt åsido
Kanske bara är hans namne som presenteras som ny målvaktstränare

Silfverkroken: Precis, har man en out-klausul så brukar den vara efter ett visst datum. Som Dima säger i sin intervju exempelvis, ”det kommer inte hända något förrän 15:e maj”….

Blir ju också väldigt nyfiken på vad som presenteras härnäst, Alner hintar ju om något oväntat och etablerat.

Tigerhjärta: den stora nyheten i dagens podd är att det kommer en nyhet i veckan....
men dem säger inte vem/vad som kommer in.

Moa Wernblom klar för Brynäs, kommer brorsan trots allt..? Skrev ju nytt med Mora, men allsvenska kontrakt vet vi ju kan brytas för SHL spel (även om det vore märkligt att skriva nytt i typ april för att sedan bryta det, men konstigare saker har ju hänt)

Dallemas: dålig attityd och divafasoner är det värsta som finns för en grupp. Bättre att dima går så kan vi värva in effektivare spelare. Vi har redan Palve.

Riktigt stark silly så här långt!

Berge: Han har ju fortfarande kontrakt med Kärpät två år till med en klausul. Kan ha något med det att göra? Att den klausulen inte kan aktiveras förrän efter ett visst datum eller något i den stilen?

Tigerhjärta: man kan ju hoppas på en trestegsraket med Ojamäki,Saku och Jensen nu när Dima ser ut att lämna.

{9684}:

Jag undrar varför inte Saku presenteras? Hans lag har spelat klart och han var ju i princip redan klar.

Har det skitit sig?

Det har ju diskuterats en hel del om filmningar. "Det eller det laget filmar mest, den spelaren är en filmare osv". Det måste väl vara så, att det lag som Shinnimin spelar i också blir det lag som filmar mest?

Pettisbif: Alltså du spyr ju ur dig elakheter men går bananas för minsta grej, slappna av!
Liten människa? Är du med dina personangrepp en större människa menar du.
Ser man till ditt temperament så verkar ditt liv svårare än mitt i alla fall för jag är ordentligt mer i balans än vad du verkar vara. Om ditt konto är ett fakekonto eller ej vet jag inte, du kan ju vara Pettisbif, materialaren och maskoten på riktigt, killen med kontakterna.
Du kan väl ta och hålla en god ton härinne för allas trivsel istället för att ständigt attackera andra och vara otrevlig?

Sklenicka verkar vara en tuff jävel.

{8399}:
Jag har aldrig gjort ett fakekonto enbart för att sprida falskhet.

Men det är klart du skulle kommentera sådär. Du är en sån liten människa Axle.. du kan inte ha ett lätt liv.

Pettisbif: Det var inte Alcen som värvade Julius!

Pettisbif: ”Djoos säger tydligt i GD att han INTE kommer hem till nästa år.
Så pajasen som antydde att Djoos skulle komma hem kan ju lägga ner sitt konto direkt.”

Du har ju haft fel några gånger också men är kvar 🤭

Tigerhjärta: Vågar man drömma om ett namn som Nicklas Jensen?

Tigerhjärta:
Säkert en dam spelare.

Viktor Alner la nyss ut detta på twitter:
"Brynäs är inte klar med sina åhfanism-värvningar."

Undra vad han vet som inte vi vet, verkar vara något nytt på G!

{7981}: Jo, Anton fick ju chansen igen. Var i valet och kvalet om jag skulle ha med den som exempel i och med att det aldrig blev en riktig chans. Han hade ju sjuk otur med skenan i knävecket och med tanke på hur dominant han var 15/16 så tror jag också han klarat sig bra där borta skadefri.

Pettisbif: Tycker egentligen det ligger i Bergmans intresse att bryta med Brynäs. Han kommer inte få särskilt många chanser och Lindstein går före, kommer bara sluta med att han hamnar i hockeyallsvenskan i slutändan.

Djoos säger tydligt i GD att han INTE kommer hem till nästa år.
Så pajasen som antydde att Djoos skulle komma hem kan ju lägga ner sitt konto direkt.

Så ingen Djoos nästa säsong alltså. Men förmodligen till nästa ändå.

Bara leta vidare efter den sista backen. Då vi redan har dessa:
Sklincka
Kinnvall
Johannesson
Bertilsson
Bergman
Hedberg
Lindstein

Hörde en sak av en kompis som känner en i Brynäs styrelse. Vet inte alls om det ligger nått i det men tydligen jobbar Alcén på att bryta med Bergmans kontrakt. Ingen aning om det stämmer. Men det är klart att värvningen av Julius inte är en av dom bättre Alcén gjort.

Jugge: Rödin fick chansen igen. Men han hade en så jävla otur med skador vid andra chans. Annars tror jag han hade lyckats några år där borta.

Charles:
Ska sägas att Boom-Boom och Kempe är rätt nära varandra privat.

Axelsson:
Bulan är kung!

{7981}: Tror det är oerhört få (kommer inte på någon alls faktiskt) som vänt hem från NA med svansen mellan benen för att några år senare få en rejäl karriär där borta.

Är man inte en exceptionell talang får man göra hundåren i AHL först. Långt ifrån alla som klarar det när det blir långvarigt.

Sen NLA, det känns som en liga man går till i slutet av karriären för några välbetalda år. Inte som 25-åring med högre ambitioner. Men vad vet jag…

Stefan R 63: på tal om annat:

Lyckades bli avstängd i Luleås forum där jag skrev om att jag är så jävla trött på domargnäll och konspirationsteorier😂😂, oavsett fans

Konstaterar att många Luleå-fans fokuserar väldigt mycket på domarinsatsen och vilka domare som dömer (konspirationsteorier)

Skrattretande är ordet

Pettisbif: känns patetiskt att många gnäller över Dima. Han kom in och gav energi och vände så vi fick en positivism in i laget. Kemi mellan Palve o dima..
Manner var lyrisk till Dima i intervjuer..
Hans marknadsvärde har ökat och han är en attraktion o säljer biljetter.
Det är många andra i Brynäs som ska va jädrigt glada att de har haft lön om man ser till deras prestation.

Bulan, Roger och Abbott, tre dryga jävlar som ska gnälla på allt som går dem emot. Två är borta och jag hoppas att den tredje av dem inte heller kommer att vinna något guld.

Charles:
Tar hellre en ödmjuk Kempe än en divig Dima.
Man är oftast inte riktigt mogen och har funnit sig själv som kille i Dimas ålder.
Kan tänka mig att när han är 34 så borde han lagt ner divafasornerna.

Supportern:
Ja Wikegård är sånt jävla skämt. Propagerar för idiot hockey. Visst tufft men inte fult. Wiken har blivit värre ju äldre han blivit.
Jag gillade Wiken i början. Men nu är han enbart tröttsam att lyssna på.

Pettisbif: jag tar dock hellre en divig timashov i som snart är i primeåldern än Mario Kempe som blir 34 iår

men hellre Kempe än ingen av dem såklart

Wikegård är så jäkla trött alltså. Glad att alcen är sc istället.

Lite konstigt att FBK kör över Luleå..

Dima är enligt rykten rätt skön i omklädningsrummet men även en rätt stor egoist.
Blir inte ledsen om han inte blir kvar. Känns inte som en typsik Manner spelare.
Lagspelare noll!

Finns likvärda poängspelare att hitta. Nej ingen jag kommer sakna. För mycket individualist för mig.

Ta hit Mario Kempe som liknar honom men som är både bättre och mer lagspelare än Dima. Kan även göra helt sjuka saker med puck och klubba.

BIF Kungen: En ryss är bara en ryss och blir inte bättre även om man steker i smör som farmor sa 👏

« · 2341361 · »