1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740178 inlägg · 7967 ämnen
« · 2341542 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Alfred : Ja, då är det väl klart att Honken ansluter då.

Jugge: Lite trist att ett lag hela tiden viker ner sig. Vill ju ha lite spänning och dramatik i matcherna ju.

Peja: Kvist ka ju vara signad för att sedan bli utlånad, en breddspelare.

Otroligt hur momentum i en serie kan svänga på mindre än 24tim. Just nu är det förnedring uppe i Luleå..

Jugge: Klart nu att Henning lämnar

Peja: Ah, ok då är jag med. Hur Kvist och hans agent resonerat lär vi aldrig få reda på. Tror knappast att Alcen utlovat några massiva minuter och garanterad tröja. Kanske det är så enkelt som det står på Brynäs hemsida i samband med tillkännagivandet? Brynäs är laget i hans hjärta, det är här han vill vara och som han bedömer är bäst för sin utveckling.

Jag har alldeles för dålig koll på junisarna för att veta vem som är nära A-lags spel.

Jugge: Jo, jag tänkte kanske mer utifrån Kvists perspektiv än Brynäs. Han kommer vara inkörd i Brynäs system, men han kommer inte vara inkörd i systemet där han faktiskt kommer att få sin istid om han lånas ut till Allsvenskan. I jämförelse med om han skrivit på för den allsvenska klubben, spenderat försäsongen där och haft en roll redan från början, så som Eklind gjort i Pantern och Mora.

Sen borde Linus Hemström och kanske även fler J18-forwards ha goda chanser att konkurrera ut Kvist, i alla fall efter jul.

Peja: Håller med kommer Kvist över huvud taget få speltid om ingen är skadad ? förmodar att 4de kedjan blir O. Eklind - L. Ölund - N. Olesen

Peja: Jag hoppas att Alcen resonerat som jag skrev längre ned. Vid fullt lag så lär Kvist ändå bli utlånad till HA med förhoppningsvis en större roll och bra utveckling. Men skador lär komma. Minns att vi var väldigt förskonade från skador senaste säsongen, speciellt långvariga. Var väl bara Molin i stort sätt. När dessa kommer kan Kvist enkelt kliva in då han är inkörd i spelsystemet. Han accepterar vilken roll Manner än ger honom och kommer jobba ihjäl sig för märket på bröstet. Detta till en förmodat väldigt billig peng. Jag tycker man kan ha det sämre ställt vad gäller ”reservspelare”.

{7981}: Eklind tog en 3,5-årssejour i Allsvenskan innan han gick till Brynäs. Där gick han från juniorspelare till fullfjädrad seniorspelare. Mycket istid i Pantern och därefter Mora. Den resan saknar Kvist och jag tror att det hade varit bättre för honom att göra den istället för att spela sporadiskt i Brynäs fjärdekedja. Man blir lite nyfiken på hur diskussionerna har gått med hans rådgivare/agent. Givetvis bättre betalt i Brynäs än han hade fått i Allsvenskan men det känns som ett dåligt sportsligt beslut av Kvist att köra vidare i Brynäs. Men hoppas jag får fel.

Skrubben: Ja, det är väl egentligen ett tecken på två saker:
1) Man ämnar att inte samla 30+are på hög långt ner i hierarkin.
2) Hockeygym har inte levererat tillräckligt bra de senaste åren.

Under juniorverksamhetens glansdagar hade spelare som Birgersson, Solem och Kvist inte ens spelat i J20-lagets toppkedjor, än mindre fått chansen i SHL-laget. Och än mindre fått A-lagskontrakt, naturligtvis.

Frågan är om inte 2-årskontraktet kommer bita Brynäs i baken år 2. Om J18-lagets bästa spelare fortsätter att utvecklas kommer de antagligen att vara bättre än Kvist kring jul nästa år.

Kvist verkar vara en skön snubbe, men vad i hans spel håller egentligen SHL-klass, förutom skridskoåkningen? Tror det hade varit bättre för alla om han hade gått ner i Allsvenskan för att utvecklas. Tycker han är långt ifrån att hålla SHL-klass just nu.

Jugge: tycker också att förlängningen med Kvist är ok. Han är stor 192 cm och 92 kg och är bara 20 år. Varit med i JVM och sista året han spelade majoriteten av matcherna i j20 gjorde han 38p på 42 matcher. Han är dessutom orädd i närkamperna. Har nu varit med 2år och lärt sig. Kan han ta ett kliv i sin utveckling så tror jag han kan landa runt 20p lite beroende på hur laget går!
Han är lika lång men tyngre än Eklind och han gjorde 16p förra säsongen.

Ofta när Kvist spelar tycker jag att han gör det väldigt bra. Han har storlek, snabbhet och står för ett hårt jobb. Enligt min mening som klippt och sliten för rollen som extraforward. Han kommer aldrig göra 20 mål i shl men det är inte heller hans roll. Jag gillar dessutom att han i en intervju pratade om att det enda han ville var att spela i Brynäs, om hur han drömt om Brynäs sen barnsben. Det är såna killar vi ska ha i fjärdekedja.

Nä jag gillar Kvist.

Skrubben: Japp, det är så man förhoppningsvis får se det. Med fullt lag blir Kvist troligtvis utlånad och sen inplockad vid skador som alltid kommer. Känns ändå som en ok förlängning som inte lär vara dyr.

Tigerhjärta: Att Kvist får förlängt känns som ett tecken att Sallinen och Pettersson inte blir kvar. Man ser honom som en billig spelare långt ner i laget. Hellre det än etablerade 30+ spelare som passerat sin prime i fjärdekedjan, och som dessutom är betydligt dyrare.

Anders Berg: Tror det är bra för Brynäs om spelare från juniorleden tar plats i A-laget om vi ska få hit fler lovande juniorer framöver.

Tigerhjärta: Hitte på Pettisbif
Han har ju inga kontakter! Fast livlig fantasi

Tigerhjärta: Det får vi se. Tror inte han tar nästa steg men jag kanske har fel. Det är som du skriver, han stod mest och stampade.

Lemp: Han har allt att bevisa kommande säsong. Precis som alla andra spelare i laget, ingen plats är given.

Pettisbif: 2022-04-28 19:33: "Molin, Pettersson och Kvist blir inte kvar. Osäkert fortfarande med Björk och Sallinen. Men förmodligen inte förlängt med någon av dom."

Vill inte strö salt i några sår och uppskattar dina inlägg vanligtvis, men det här är varför du inte bör hacka på andra skribenter vad gäller "silly" när du själv haft fel flertalet gånger.
I detta inlägg påstår du att Molin, Pettersson eller Kvist INTE blir kvar, idag står vi här med ett färskt tvåårskontrakt på Kvist, märkligt?

lapad: Hmm, vet inte om jag håller med dock. Inför denna säsongen trodde jag m.fl. att Kvist skulle vara den junior som skulle ta kliv, så blev dock inte fallet.
Han avslutade kvalsäsongen på ett ganska bra sätt i mitt tycke, men iår stod han mest och stampade
Finns potential i pojken men troligtvis lär det bli en utlåning. En ytterst billig spelare som kan accepterar alla typer av roller.

Silfverkroken: håller med dig i båda dina kommentarer, hoppas tanken är man lånar ut han till allsvenskan och samtidigt har en kropp att ta in vid skador
Sen Brynäspodden har jag alltid haft svårt med då dem ofta tycker väldigt olika än en själv. Men lyssnade idag eftersom dem skulle köra ett sillyavsnitt men känns väldigt dåligt igenomtänkt och som dem har väldigt dålig koll fast Alner har jobbat i föreningen, tappade det lilla förtroendet jag hade för podden tyvärr

Tigerhjärta: Håller med, ser inte någon utvecklingspotential i Kvist

Silfverkroken: Kanske var dom här två förlägningarna han snackade om ;)

Silfverkroken: Håller definitivt med angående Kvist. Däremot tror jag han är tänkt mer som lite utfyllnad, tror(hoppas) inte han är tänkt att gå in på 4 kedjor där vi har spelare som Eklind, Ölund, Birger exempelvis!

Tigerhjärta: Hm, lite tveksam till att förlänga med Kvist. Tror nog han hade mått bra av några år i HA, för tycker inte han håller SHL-klass i nuläget. Lär väl förvisso inte kosta skjortan åtminstone.

Charles: Gick snabbt ifrån "Brynäs är inte klar med sina åhfanism-värvningar" till "Nej, vi pratar om något större, som vi har fått från en extremt säker källa. Jag tror inte att ni kommer bli besvikna." och nu helt plötsligt "sänk dina förväntningar". Nåja, Alner fick min lyssning på dagens podd åtminstone men det kommer han inte få mer framöver. Trodde han var lite seriösare än så här åtminstone.

Kvist och Hedberg får förlängt! Mail från privatpartner.

Charles: Hur uttrycker han sig? Vilka signaler ger det här till den rekryterade? Jävla sopa

Charles: Den informationen kunde man räknat ut från kommunikationschefen. Konstigt agerat från Alner, men hade aldrig förväntningar från början.

Peja:
I slutspel betyder tyngd och robusthet i det närmaste allt. Det är värt att ha med den bilden i lagbygget...

ellis: Fattar verkligen inte dom här kommentarerna om Kinnvall och att han har mycket att bevisa. Vad har han att bevisa? Att han kan vara en producerande back i SHL? Det är väl tämligen uppenbart om man kollar på hans poängproduktion i HV. Har han bevisat att han platsar i NHL? Nej, för då skulle han inte spela i Brynäs nästa säsong.

Citerar från podden:
-Det verkar inte direkt vara någon allsvensk junior som ska in.
-Nej, vi pratar om något större, som vi har fått från en extremt säker källa. Jag tror inte att ni kommer bli besvikna.

Vad vågar man hoppas på?

Kinnvall är top 4-back i vilket SHL-lag som helst.

Aaaa:Kinnvall, Johannesson. För mej är det spelare med mycket att bevisa, men är de så bra som många här inne verkar ta för givet så behöver man inte vara skeptiskt osäker. Eller?

Peja: exakt därför sista backvärvningen ska vara en tyngre typ av back som sklenicka och Bertilsson som kan stabilisera upp backparet och ger frihet till kinnvall,Johannesson och Hedberg

{9684}: Bäckis, Lindholm och Järnkrok allraminst. Och så Ebert som sista.

Aaaa: Samtidigt får man passa sig lite för att backuppsättningen kan väga för lätt. Hedberg, Kinnvall, Johanesson, Lindstein är verkligen inga tungviktigare. Helt klart vill man att den sista backen ska vara spelskicklig men helst också rejäl i sitt spel.

Lemp: Åh nej! Jag som trodde på KABOOM!!!

Som sagt, nu tonar Alner ner förväntingarna från " åhfanism-värvning" till "kommer mer den här veckan". Så vi ska nog inte förvänta oss mer än någon som redan har presenterats i media. Men kul att det händer saker i alla fall.

Pettisbif: Axle San: Ta det lite gräddfil nu, det är ju för fan silly och dom 2 första nyförvärven är ju riktigt bra!

Bra jobbat JAEG!!!

Peja: jag skulle vilja se en till back som sklenicka som är bra defensivt men har en offensiv uppsida som är rightare som så kan vi ha sklenicka Bertilsson och den nya i varsitt backpar med Kinnvall,Hedberg,Johannesson i varsitt backpar och där dom då kan ha mer frihet i det offensiva spelet men ändå inte är tunna defensivt

Kopenga Kickass: Tjecken, Kinnvall och Bertilsson är bra toppbackar på pappret. Johanesson, Lindstein och Hedberg är utvecklingsbara. Rent spontant skulle jag gärna se en klassback, särskilt eftersom Kinnvall är skadad så pass ofta. Och nej, den klassbacken heter inte Björk i efternamn, med all respekt för honom...

Bergman blir väl kvar som 8:e back, om ens det.

Kan man kanske göra en dubbelvärvning från Florida Panthers och hämta hem båda Gävlegrabbarna där?

Lemp: Ahhh missade att du skrev en till, sorry about that😁.

Dallemas: Nu var det inte mig du frågade, men vi kan väl redan räkna in sju backar.
Sklincka
Kinnvall
Johannesson
Bertilsson
Bergman
Hedberg
Lindstein

Sen skrev han väl att det skulle in en till (eller två om Bergman försvinner) Det betyder väl åtta om inte jag räknar fel?

Edit: Lemp hann före 😁

Dallemas: Nej, det sa jag inte heller.. Bertil, Kinnvall, Johannesson, Sklenicka, Hedberg, Bergman, Lindstein och en till back.

Lemp: Så vi brukar börja säsongen med 7 backar?

Dallemas: Skulle avvakta med att sätta Saku på listan för där finns det inga säkra mediauppgifter än.

Hedberg har förlängt så det är också "klart". Med Kinnvall, Johannesson och Hedberg så återstår endast en backplats, om inte Bergman lämnar. Med Lindbäck behövs bara en backup, alternativt VV, men jag tror inte på den.

Släpp de nu då. Stora förhoppningar!!

« · 2341542 · »