1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740182 inlägg · 7967 ämnen
« · 2341869 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Veini är överens om en fortsättning i Brynäs enligt Sportbladet.

Lindbäck och Veini som målvaktspar nästa säsong!

JanT:
Ja isf gör han helt rätt i det. Sjukt rolig sport och den bästa sporten efter ishockey!

{8399}: Utveckla ditt inlägg.
Fattar inte hur du menar..

Groggfinken: Väl talat!
Silly season heter just det pga att det är en massa rykten, vissa mer handfasta andra mer lösryckta.
Jag gillar det och att det här på forumet blandas hejvilt med såna rykten.
Så fortsätt med det och tagga ner på att hugga varandra i ryggen.
Glad vår på er Brynäsare!

Vino: Huge lirar golf fram till september.

Groggfinken: Det är väl så här det blir när inte Huge har strålkastarljuset på sig.
Plocka fram popcornen istället, folk som känner att de måste hävda sig eller blir kränkta kommer alltid hitta utrymme för att få yttra sig!

Jag har ingen hund i den här fighten, men snälla kan vi släppa det här bebisgnabbet som pågår här inne var och varannan dag. Silly är silly. Rykten kommer och går precis som det ska vara. Jag är ny här inne men man ser rätt snabbt att det finns återkommande användare med bra spännande rykten och inlägg. Fortsätt så. Att sitta och försöka hävda sig i ett HS-forum om vem som är störst bäst och vackrast känns lite väl löjligt och hör inte hemma här.

Pettisbif: En undran bara hur kan man vara avundsjuk på någon som kommer med ett rykte som eventuellt skulle vara sant från en säker källa som i själva verket kanske är en förhoppning om en ny spelare som ska ansluta till Brynäs

Överlag tror jag att många här inne kan må bra av att chilla lite. Bli lite mer laid back och ta saker för var det är.

Ibland blir det lite för mycket drama över skitsaker. Man behöver inte trycka på brandlarmet för varje liten gnista liksom.

Pettisbif: Problemet här är ödmjukheten. Hade du bara levererat rykten så hade andra nog inte haft så mycket problem med att ett och annat skjuter bredvid…

Uppenbart att du har nån kanal som levererar info. Ofta blir det rätt, ibland blir det fel…

Jag tror det är ”slå-sig-på-bröstet-attityden” som folk har svårt för. Du skryter väldigt mycket. Då blir det bränsle på elden när ett rykte visar sig vara fel…

Pettisbif: Dock är han kvar här inne som du kallar pajas.
Han hade hört rycktet om Djoos ifrån en källa som han trodde var trovärdig.
Kommer inte ihåg vem det var men personen har dementerat och dömt ut sin källa.
Silly season är Silly season ibland stämmer ryckten ibland inte och allt kan hända tills kontraktet är påskrivet hur pålitlig källan än är det borde vi alla lärt oss vid detta laget.

JawKee: Hockeysnack utan Pettis lineups vore såklart tomt på nåt vis.

Pettisbif: Utan rykten i stil med dina kan vi lägga ner hockeysnack under silly season, Alla rykten är ju rykten…. Man får ta de för vad det är. Keep it up

Pettisbif: Att det ibland kan bli fel, eller att någon ändrar sig där uppe på kontoret är ju bara mänskligt. Det borde du väl ändå kunna erkänna?

Oavsett så gillar jag för det mesta dina inlägg, speciellt när det kommer till dina lineups :) Du verkar för det mesta ha koll på läget.

Episk match i klippet.
Från fiaskosäsongen. Men jävlar vilket brett lag vi hade..

{8399}:
Den frågan känns ungefär lika spännande som dina drinktips...

Pettisbif: ”Har han ens lirat lagsport själv är ju frågan..?”

Detta är en väldigt viktig fråga att ta upp här på forumet, om jag lirat lagsport eller inte 😀

Pettisbif: Fan har serien börjat redan? 😂

SWEATT:
Snälla nämn nått rykte jag har dissat. Snälla du som går ut med att jag hånar andra. Nämn nån!

SWEATT:
Enda gången jag klagat och gått lös på "rykten" är när det inte finns nån som helst sanningshalt i skiten.
Som pajasen som enbart gjorde en fake profil och nämnde att Djoos var klar till nästa säsong. Men som sen försvann lika fort. Varför ska man sprida lögner här inne?! Få folk att få förhoppningar enbart bara för att jävlas.

Det är väl det enda som har uppkommit i ryktesväg här på länge och som jag reagerat på. Annars är det ju bara jag... kanske nån till som vet nått. Nån visste att Bulan var klar innan andra. Minns inte Nick på den personen.

Men jag skriver aldrig nått som är osanning. Utan förmedlar enbart vidare det jag hört och hör.

Bittra och sjukt avundsjuka är vad dom flesta är härinne.

Och hånfulla Axle är ju inte sen att reagera på nått från mig. En ytterst jobbig användare. Har han ens lirat lagsport själv är ju frågan..?

HitTheLights: Vet inte om jag tycker att spelförstörande moment är en del av hockeyns DNA. Den åsikten tror jag du är relativt ensam om när alla ligor, inkl. NHL, dömer mycket tuffare på hakningar och fasthållningar nu än för några år sen. Spelförstörande moment är inte tufft spel, punkt!

Anledningen till att jag reagerar är nog för att det är så länge sen FBK gick långt i ett slutspel.. För ryggsäckshockey är i FBKs DNA, det är sen gammalt…

Pettisbif: Ett jävla tjat på dig. När andra delar med sig av rykten som inte stämmer är du inte sen med att håna...

Pettisbif: Tråkigt att du känner så. Jag hoppas iallafall att du förstår att kontentan av mitt inlägg ej var till för att håna eller kasta skit, utan mer att tänka på att även andra skribenter kan ha fel vad gäller rykten, likt dig själv.
Jag tror du vet om att jag är en av dem som uppskattar dina rykten och laguppställningar, sällan jag missar en "like" på dem!
Allt gott så får vi se om vi möts igen innan serien börjar, om inte, ha en trevlig sommar!

Pettisbif: Du behöver inte försvara dig. Rykten är rykten och silly season är silly season. Det betyder per definition att allt som skrivs inte ska stämma med hundra procents säkerhet.

Sportnisse:
Jag kommer aldrig mer dela med mig till er på HS.
Vet att en del gillar mig här. Men flertalet hånar bara.
Kommer från och med nu skriva hockey och bita ifrån när dryg Axle ska vara stor på sig. Men jag kommer aldrig mer dela med mig av rykten.

Blir sånt jävla jidder när det inte stämmer.
Kan säga att Kvist fick vara kvar med nöd och näppe. Fick lika bra uppgifter som tidigare att han inte skulle bli kvar.
Men eftersom Alcen snackat så gott om Morgondagens Brynäsare och att vi ska satsa mer på juniorer i framtiden gör väl att dom kände sig tvungna att ha Kvist i föreningen i 2 år till. Men kan lova att han är lägre ner i hierarkin än vissa J20 spelare. Han kommer lånas ut likt Ljungkrantz också kommer göras.

Mäenalanen är klar för övrigt men likt Lindbäcks situationen så kan man inte gå ut med det ännu.. Men det blir mitt sista inlägg ang spelare.

Hoppas ni som hånar blir nöjda nu.

Kontentan av spelare jag haft rätt i:
Gustav Thorell
Lukas Kilström
Jonathan Granström (1a vändan)
Ryan Gunderson (andra vändan)
Bulan fallet
Bulan tränaren när han inte förlängde
Roger Melin (andra vändan)
Sebastian Wännström (andra vändan)
Henrik Malmström
Att man kommer satsa på en annan 1center än Scott
Joacim Eriksson (andra vändan)
Niclas Andersén (andra vändan)
Pavel Brendl (innan han lämnade gick jag ut med det)
Sebastian Enterfeldt (när han kom från Luleå)
Niclas Lundgren

Andra fall då jag vet med 100% att Brynäs varit nära spelare som sen gått någon annanstans:
Bud Holloway
Anders Lindbäck

Hoppas ni som kallar mig nån som bara fantiserar om namn känner er nöjda.

Hej då. Hörs till serien börjar

HitTheLights: Det som förstört hockeyn mest är dessa jäkla videobedömningarna efter målen, fan man vågar ju knappt jubla längre. Denna skit har tagit bort en stor del av glädjeyttringarna vid många mål och dessutom blir man ju inte direkt klokare efter domsluten heller.

Jugge: Det är klart jag hade haft. Det är ju precis så det ska vara. Men inte fan hade segern känts lika skön om man inte hade fått slita för det? Lirarnas sport är väl bandy och innebandyns paroll? I hockey ska det göra ont, har du en ryggsäck efter dig får du se till att ta dig loss. Spelförstörande moment en en del av hockeyns dna. Gnäll om fulspelande motståndare är det bara förlorare och alla underbart enögda fans som håller på med.

Jugge: Instämmer, trist att FBK kommer undan med sitt fula spel gång på gång.

Grymt att Luleå vann.

HitTheLights: Tror du hade haft en liten annan syn på det om Luleå var Brynäs istället och Omark var Rödin… Men det är bara vad jag tror förstås…

Jugge: Jag har inga problem med spelet och domarnivån i slutspelet. Jag har större problem med hur hockeyn ser ut under serielunken i November- December.

Jugge: kan bara hålla med. Men slutspelshockey brukar se ut så här.

BIF Kungen: Hade det varit tuffa tacklingar för att separera Omark från pucken så tror jag inte ens han själv haft synpunkter. Nu är det fasthållningar och hakningar från De la rose och Johansson i stort sett varje byte. Trist att domarna är för fega för att blåsa. Sån skit vill vi ju ha bort från hockeyn oavsett serie eller slutspel.

Tigerhjärta:

Pettisbif: 2022-04-28 19:33: "Molin, Pettersson och Kvist blir inte kvar. Osäkert fortfarande med Björk och Sallinen. Men förmodligen inte förlängt med någon av dom."

Vill inte strö salt i några sår och uppskattar dina inlägg vanligtvis, men det här är varför du inte bör hacka på andra skribenter vad gäller "silly" när du själv haft fel flertalet gånger.
I detta inlägg påstår du att Molin, Pettersson eller Kvist INTE blir kvar, idag står vi här med ett färskt tvåårskontrakt på Kvist, märkligt?”

Vilket extremt skitinlägg, klart han har någon kontakt, redan då bulan hade c19 sa han att bulan inte skulle komma tillbaka för skit bulan gjort. Nu fick bulan förvisso spela men sånt gissar man inte. Sen har han haft mer rätt.
Men du fattar alltså inte att han får korridorsnack levererat utantror han sitter som alcens sekreterare?

” Vill inte strö salt i några sår” Jo! Var exakt varför du skrev detta skitinlägg!

mk: Får känslan av att det snarare är så att hon ogillas mycket pga sin röst, skulle inte säga att det är för att hon är en kvinna, men kanske för hon har en lite för kvinnlig röst ;)

Jugge: sant, de spelar hårt/ibland över gränsen på Omark.

Dock märklig kommentar från honom i periodpausen där han fokuserar på Mitell & Rodin…?

mattias - 74: Omark har ju en eller två ryggsäckar i varje byte som aldrig skulle tolereras i grundserien. Tufft spel ska det definitivt vara men tycker dom borde blåsa mer på de spelförstörande momenten.

mk: Varför tror så många idrottssupportrar att diverse kommentatorer, domare och experter ogillar just deras lag?

mk: 😬

mattias - 74: En sak som slog mig nu.
Det är ju Lena S som är kommentator.
Jag tror man stör sig mer på henne för att hon inte gillar Brynäs. För det gör hon inte. Det skiner igenom när hon kommenterar.
Men nu när man sitter utan lag att hålla på så stör man sig inte..

HitTheLights:

Instämmer man är lite avundsjuk haha

mattias - 74: Jag hade tagit Rydal i laget alla dagar i veckan. Personlig favorit i slutspelet. En riktig gris som du säger.
Håller inte med om att det är speciellt fult spel. Båda lagen gör allt för att vinna, precis som det ska vara. Det är för fan final, det ska smälla och det ska grisas!

mattias - 74: Tror inte Wallin köpt domarna, så det ör väl tillåtet då.
Man spelar så fult man får.
Furbo kallas det.

Fyfan vad FULT Färjestad spelar. Helvete att dom inte åker ut mer, men Lennström kan dom begrava någonstans.

Har berömt dom hela slutspelet men nu är det som vanligt

Rydahl är en riktig jävla gris

I finalspelet är det ruskigt fult

Nu börjas det som vanligt

Heja Luleå

Alfred : ja just det

{8399}: Och Hemström

{8399}: OK 👍 tack

BIF Kungen: Lindstein !

{8399}: till dig/er som har koll (vilket jag inte har i den här frågan): har BIF någon/några J-18 världsmästare?

Jugge: precis, Luleå sköljde över FBK.

Tur att Linus gjorde mål, kanske kan bli match trots allt?

Chanzone: FBK fick in ett flaxmål i slutet av perioden som kanske kan skapa lite nerv. 3-1 till Luleå efter 1:a är i underkant då det var spel mot ett mål i typ 17 min.

« · 2341869 · »