1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740185 inlägg · 7967 ämnen
« · 2342003 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
lapad: om det blir som du spekulerar om så håller jag verkligen Brynäs som en riktig loserförening.
Men vi får se vilka som kommer in.

Jaha! Laget i nuläget och eventuella platser att fylla.

Ny(Saku)- Björninen - Rödin
Ny - Palve - Ny(Dima)
Ny(Wännström) - Scott - Olesen
Birger - Ölund - Eklind
Extra: Kvist, Ljungkrantz

Bertilsson - Johannesson
Sklenička - Ny(Kinnvall)
Hedberg - Ny
Extra. Lindstein - Bergman

Än sålänge en stark silly, hoppas det fortsätter!

Skrubben: Jo absolut, men det har surrats om en eventuell comeback för Wännström i nåt halvår nu, det började när han fick gå från Riga.

Peja: Håller med!

JawKee:

Ni ser ut att få ett slagkraftigt lag inför kommande säsong, bra spelare som värvats hittills " på papperet " kul

Kan bli en rolig säsong för er Brynäsare

Tigerhjärta: Wännström skulle kunna vara lite som Gunler var 21/22. En spelare som inte tillhör toppspelarna i laget men som kan göra mål. Dessutom är han en bra skytt i powerplay och bra i backcheckingen. Helt klart en spelare med intressant verktygslåda. Fyller hellre ut laget med en sån kille som förmodligen kommer avgör några matcher per säsong åt dig än någon som bara "kämpar bra" och trampar vatten varje match. Det kommer även öka chansen att få hem fler hemvändare framöver om de har gamla polare i laget.

Peja: Glömt inte att man ska ta Daniel Sandströms uppgifter med en rejäl nypa salt. Han har oftare fel än rätt.

Silfverkroken: Precis. Wännström lär vara tänkt till en 3:e kedja om han är aktuell. Sen om det är en bra eller icke bra värvning låter jag vara osagt…

lapad: Var står det att han skulle vara en ersättare till Dima? Det är inte tolkningen jag gör när jag läser det här:

"I vår genomgång här nedanför har vi därför kalkylerat med en back och två forwards, eventuellt tre, om Dima Timashov väljer att utnyttja sin out-klausul och lämnar Brynäs.

En av dessa skulle kunna vara Sebastian Wännström, som har träffat Brynäs vid ett antal tillfällen, men något konkret erbjudande ska enligt uppgifter till Sporten inte ligga på bordet just nu"

Peja: Han är inte i rätt ålder och SHL håller en annan nivå än SM-liiga. Han kan inte räknas som ersättare till Dima. Det luktar lite kompis värvning vilket har varit Brynäs melodi de senaste åren.

lapad: Skulle behövas två skottglada rightare som ersättare till Danielsson och Gunler. Jag tänker att ett av de nyförvärven måste vara något etablerat och mer säkert kort än Wännström. Det som man ska komma ihåg om Wännström är att han har en enorm högstanivå men är ojämn, MEN att han har sprutat in mål framför ögonen på Mikko Manner i SM-Liiga. Det är inte omöjligt att Manner har höga tankar om honom.

Framåt tror jag att Björnen, Mäenalanen och de andra nya som vi inte vet vilka de är än sammantaget kommer att hålla högre nivå än Molin, Sallinen, Gunler och Danielsson. Mycket eftersom dessa 4 herrar har stor brister, även om Gunler levererade mål. Det känns som ett otänkbart scenario att en hyllad OS-mästare som Björnen inte skulle prestera bättre än typ Sallinen och Molin, och Mäenalanen är en spelartyp som man saknat.

Om Timashov blir kvar, kommer han att vara med från start vilket också blir en skillnad mot för 21/22.
Om Timashov sticker räknar jag med en OK ersättare.

Intressant att man vill ha kvar Adam Pettersson till reducerat pris. Jag tycker att han är en bättre rollspelare än Sallinen, så logiskt val om man ställer dom mot varandra.

JawKee: Kanon bra men när jag läser GD blir jag orolig. Man funderar på att ta in Wännström i fall Dima lämnar. Fattar inte om hur man tänker, man pratar om stor rensning men tar in äldre spelare samt förlänger med bl.a Kvist som jag anser har fastnat totalt och behöver miljö ombyten. Man funderar även att förlänga med Pettersson vilket jag inte kan förstå alls. Det måste finnas bättre spelare för samma peng.

Pettis var är du? Hur går snacket?

Kan säkert vara de

Silfverkroken:
Så en förlängning av kontraktet då med andra ord

Tigerhjärta: Verkar vara Maja Nylén Persson. Statistiken är vad hon presterat under grundserien och slutspelet föregående säsong.

Jockster : Maja Nylén Persson

Skagge: Ja de har kört helvit grafik tidigare när det varit SDHL, så förmodligen

Huge: Jag är totalt avslappnad 😁 Jag presenterade ju bara en anledning till att han tycker att han får ta skit. Absolut! Men då ska man inte klaga på att man får lite mothugg ;)

Jockster : ingen aning, verkar som det ädnå

Skagge: SDHL spelare?

SnowKing: Kolla twitter?

Lunkz: han kan de få, inget att ha!

Mrassarson:
Fantastiskt målvaktspar på papperet kommande säsong, känns lite ovant bara...
Hoppas inte budgeten för resten av truppen äventyras. Men som sagt, man är väl lite ovan! Det blir spännande i höst!

ellis: Men Brynäs har ju inte värvat färdigt?

Groggfinken: Målis-ryktena känns angenäma. Det som bara oroar åtminstone mej för dagen i ämnet Brynäs är osäkerheten kring Timashov. Han må stanna för att vi ska kunna bedömas ha ett förstärkt lag och inte ett av status quo-kvalitet.

Lillördag och det pirrar till i kroppen. Vilka nyheter i Veini/Lindbäck och äntligen en presentation av Johannesson. Låt oss också hoppas på att vi får in en ny pyrotekniker som får igång eldjäveln under introt. Satt och skämdes allt för många gånger under säsongen när elden inte fungerade. HUR SVÅRT SKA DET VARA!? (ta det med en nypa salt)

JawKee: Ähh, slappna av lite nu…
Pettis ego är ju mest en gimmick som knappast är nåt seriöst försök att bli hyllad och hissad när det visat sig att han haft rätt.
Han kan ju dessutom hockey så man får ta hans sporadiska ”vad var det jag sa”-gliringar med lite humor. Gillar ju dessutom golf, bara en sån sak.
Ingen slump att typ 98% av alla spelare också svingar drivern och järnen när dom har ledigt…⛳️🏌🏻

Har inte följt Brynäs så tätt senaste veckorna, går in och kollar Aftonbladet och ser en rubrik på att det är en ny Tjeckisk landslagsback klar. Går in på Brynäs sidor, hittar inget överhuvudtaget om detta på framsidan. Behöver alltså gå in på arkivet för att hitta något alls.
Borde inte detta vara en stor transfer? En stor nyhet?
Något som Brynäs bygger upp för fansen

Lunkz: Mediokert ;)

Hultström klar för LHC

Lunkz: Hoppas också på något bättre än Björk. Finns otroligt många tillgängliga KHL-backar som är bättre än honom, men samtidigt kan det bli en kostnadsfråga också.

Ska bli superspännande att se hur Manner utvecklar lagets spel med en mer spelskicklig backuppsättning. Man kommer få helt andra förutsättningar att bygga spelet bakifrån, med viss reservation för att Kinnvall har en jobbig skadehistorik.

De senaste årena har Brynäs haft ett stort antal, oftast mer än halva backuppsättningen, som nästan helt saknade spelskicklighet. Otroligt begränsade i spelet med puck; begränsade i uppspelsfasen, känsliga för motståndarnas forechecking och la i princip bara puckeln i rundeln när Brynäs etablerade spel i offensiv zon. Så kommer det inte se ut nästa säsong.

Samtidigt var spelare som Mylläri och Berglund ganska robusta i närkampsspelet och kunde spela boxplay. Där hoppas jag på tjecken och en ny back, och dessutom kommer Bertilsson att få fokusera på det han är bäst på istället för att spela powerplay. Vi kan nog inte räkna med att Kinnvall & Johanesson är defensiva klippor som sätter stopp i spelet i egen zon och spelar boxplay, men de kommer garanterat lyfta lagets spel med puck.

xxx BIF xxx: måtte det vara kinnvall och en annan 2-vägsback med tyngd.
Inte björk

xxx BIF xxx:

Jag skulle absolut vilka hävda att Sklenicka kan spela PP. Det duger han till i tjeckiska landslaget iaf. Och i KHL.

xxx BIF xxx: Kinnvall är ju klar på långtidskontrakt, Brynäs väntar bara på att Calgarys AHL-lags säsong ska ta slut så man kan presentera honom.

JawKee: Ja då riskerar vi samma sak igen!
Då har vi Theo, Bergman, Johannesson som måste lyfta sig till nivå de inte levererat på tidigare
- dvs ”utvecklingsbara” - för att vi ska ha ett bra 3de backpar.
Detta gäller Hedberg också om han ska gå i 2dra backpar.

Måtte vi ha knipit kinnvall så vi har Berra och han i 1sta och sen hoppas Sklenicka som spets i andra kan fylla ut och stötta Hedberg i hans brister.

Just nu har vi iaf inte 2 backpar som kan ta BP.
Och utan kinnvall inte heller en 1 PP-back!

2 platser kvar, måtte det vara Kinnvall och Björk!

Skagge: Yes, fick mail om det från Privatpartner nyss.

Silfverkroken: är det officiellt?

Johannesson klar!

Silfverkroken: Det blir man ju dock lite smått besviken över.

Pettisbif: Med all respekt, det är just såna här uttalanden som gör att folk vänder sig emot dig. Det är som att du vill att vi ska hylla dig som en gud.
Det är fantastiskt att du har källor och att du delar med dig om det, men släpp ditt ego lite är du snäll.

Semic: vilken målvakt tror ni kommer få starta första seriematchen för säsongen, hoppas dom har gjort klart med honken redan och att de var klart innan dom sparkade Henning sohlberg

Dallemas: Man skulle ju kunna göra på ett liknande sätt med Wänna som det sägs att man gjort med Lindbäck.

Alltså ett mer prestationsbaserat kontrakt

Silfverkroken
Vem sa det innan blaskorna?

Just sayin ...

Lemp: Grymt om man lyckats lösa båda. Enda nackdelen är att vi kommer ha en spelare med förmodad topplön i SHL på bänken varje match.

Står i samma artikel att J20 målvakten Samuel Jonsson lämnar för Rögle.

Silfverkroken: Den affären hoppas jag inte går i lås. Känns som en dyr medelmåtta

Jag skulle gärna något nytt nyförvärv ,någon helt annan än dom som floreat här på HS

Lemp: Vilket målvaktspar vi kommer att få nästa säsong.

Lemp: Står också i samma artikel att vi för samtal med Wännström.

« · 2342003 · »