1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740192 inlägg · 7967 ämnen
« · 2342312 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Trist att det ska avgöras på en utvisning, särskilt när Hv slapp undan med nån solklar innan. Och vissa påstår att det "alltid jämnar ut sig".

Zappaholic: Polare med Tommy Samuelsson oxå.

Perro: Då får vi hoppas att Löven fixar detta. Men Hv gör väl ett PP-mål som vanligt.

Davey85: Tvärtom, tror de kommer vara självgodare än på länge för nu har dom "lärt sig läxan" tror dom och tänker att dom ska visa "skitlagen i shl"

Blå grottan: En insatt på Twitter jämförde Mäenalanens spelstil med Gustav Rydahl. Låter som precis den spelartyp vi eftersökt länge, en småful jävel som även kan producera bra framåt.

Walle2: Och hela Jönköping för den delen. Oavsett vad som händer så hoppas jag att de ofta kaxiga och självgoda Hv-fansen har fått en läxa i ödmjukhet förra och denna säsongen.

{9684}: I shl är dom lagen Färjestad, Frölunda, Djyyyrgården samt skaik.

Tigerhjärta: Hoppas Löven täpper till käften på Djävla HV Harald...

Davey85: Märkligt det där med hur vissa lag alltid verkar ha domarna på sin sida.

Gubben var väl den enda i hockeysverige som också tyckte det var en touch på den solklara puckouten..

Chanzone: Domarna hade lägen på 1-2 Hv-utvisningar innan den. Hoppas verkligen att detta avgörs på ett rättvist sett. Tycker Hv har haft fördel av domaren sett genom finalserien.

Tigerhjärta: Haha, håller med. Kommer bli kalsongskott för Harald om Önerud avgör.

Chanzone: Han har väl tränat HV?

Chanzone: Verkligen!

Chanzone: eller hur!!!

Tigerhjärta: Så tröttsam, han sitter hela tiden och hoppas att Önerud ska få avgöra.

Billig utvisning där för löven.

Svensson_62: Haha, delvis kanske var fel ord, men han flyttade ju till Gävle i grundskoleålder :-)

Brynäsgubbe: Ganska stor skillnad skulle jag säga. Även om vi inte ska överdriva hur bra säsongen var.

Davey85: Tja, vi hade våra stunder den gångna säsongen också. Men inte lika ofta som 20/21 kanske.

Asså Harald Lückner. Maken på partisk gubbe, hur kan han få kommentera?

Soffdomaren: vet faktiskt inte.
Örebro hade väl typ 10-11 st importspelare

Brynäsgubbe: Brynäs från förrförra säsongen tänker du?

Davey85: Jävlar vad de påminner om Brynäs i sina värsta stunder. Står bara och tittar på och är helt lamslagna.

Peja: Förstår hur du menar 🙂 Dock detta var lite oklart: ”Rödin är delvis uppvuxen i Gävle”.

Vilken kroppsdel menar du växte upp utanför Gävle? (obs skojar bara)

Hv lever farligt. Utspelade i OT just nu.

Svensson_62: Rödin är delvis uppvuxen i Gävle, han är självklart Brynäsare. Molin och Sjödda var importspelare som blev riktiga Brynäsare så småningom, samma sak med Bertilsson och många andra spelare.

Peja: håller med om att kommer de utifrån spelar det ingen roll om de kommer från Kanada eller Stockholm. Men har man kommit till Brynäs i j18 j20 eller tidigare ser jag de som Brynäsare

Peja: Var Ove Molin en importspelare? Rödin? :-)

Soffdomaren: ”Hur är det med utlänningskvot i SHL egentligen?” Det finns inga begränsningar gällande antalet utländska spelare.

Soffdomaren: Det finns inte längre något maxantal. Vet inte hur ni andra känner, men för mig är det ingen skillnad mellan en kanadensare, dansk, finländare eller skåning. Alla som inte kommer från Gävle eller närområdet är importspelare i min bok :-)

Pettisbif: ”Känner mig tvungen att svara upp på Axle och övriga tvivlare som kallar mig diverse saker ”

Äh, det är mest du som kastat skit på mig utan anledning. Jag har kallat dig typ silltkungen men det ska du ta som en komplimang.

Lunkz: Hur är det med utlänningskvot i SHL egentligen? Enlig EP har vi 5 utländska spelare på kontrakt. Med Veini och Saku plus ytterligare spets börjar det bli ganska många födda utanför rikets gränser.

Blå grottan: in med Jensen i jokerit , kontraktslös just nu.

Svensson_62: Ja, Saku (ännu oklar) och Björninen må vara bra spelare. 13 mål i var senaste säsongen. Men de verkar ha sina främsta styrkor i att slå passningar (enligt EP). Jag hade gärna sett en till ren sniper in i truppen också.

Pettisbif: en fråga,,är Sulak ett rykte du hört om eller är det en personlig favorit hos dej.

Pettisbif: Kallar man andra för pajaser när dom har fel om ett rykte får du nog förvänta dig mothugg när du själv har fel. Var lite med ödmjuk och ha inte så kort stubin vid minsta peak.

Lemp:
Precis som min kontakt inte såg det skulle hända att Kvist skulle bli kvar...

Men som det blev ett himla liv på vissa.

Jag har varit före MrMadhwak på vissa saker.

Men jag antyder absolut inte att jag är större sillykung än honom. Sa bara att även den bästa kan ha/tro fel.

Så sluta förminska mig ni som gör det.

Förslag till uppställning:

Veini - Lindbäck

Bertilsson - Johannesson
Kinnvall - Sklenička
Sulak - Hedberg
Lindstein (Bergman)

Rödin - Björninen - Scott
Mäenalanen - Palve - Timashov/NY
Wännström - Ölund - NY
Olesen - Birgersson - Eklind
(Pettersson?)

Lemp: Mrmadhawk är givetvis den stora silly-kungen. Han har gjort en häftig resa, från en liten Malmöblogg till silly-kung & poddare på Expressen.

Pettisbif: Svensson sa det i en kontext som att han inte såg det hända. Vilket är rimligt egentligen, två så bra målvakter som ska stå 40+ matcher. Sen har han haft fel ett fåtal gånger. Men när han avslöjar något har han rätt till 99,999%. Och all respekt, du kan inte jämföra dig själv med honom. Släpp det här nu..

Störigt att domarna nyss släppte solklar tackling på icke puckförande spelare av Hv och en kort stund senare plockar Löven för samma.

Davey85: Om Saku kommer och DimaTima stannar så behövs det väl ändå ännu en till top 2 kedjespelare tycker jag (en ev Wänna till 3:e).
Nån som har några bra ideer hur vi bör formera oss?

Pettisbif: Kom igen, Pettis. Släpp det där nu.

Även den gode Mrmadhawk har fel.
Han sa, och jag citerar:"Aa men att Brynäs kommer ha både Veini och Lindbäck kommer ju inte hända..."

Där hade han helt fel. Precis som jag med Kvist och ev även med Pettersson.

Mrassarson: som jag skrev , högst för en 3:kedja och ersätta gunler.
1 eller 2 riktigt kompetenta forwards måste in i 2:kedjan därav wänna I en 3:kedja

Pettisbif: Släpp det istället och gå vidare med att leverera sånt du vet och får höra.

Har ingen riktig koll men tror i alla fall att du har haft mer rätt än fel. Räcker för mig vad gäller trovärdighet

Lunkz: Ser inte problemet med att ta in Wännström om det är för en tredjekedja? Han kan nog panga in 10-15 baljor. Ersättare för Gunler rakt av, jag köpert. Då har vi bredd ner i tredjekedjan. Han är säkert inte så dyr och han är en Brynäskille, ser det som en bra breddvärvning.

JawKee:
Känner mig tvungen att svara upp på Axle och övriga tvivlare som kallar mig diverse saker (fantasipettis mm).

Peja: han var ju väldigt bra på straffar och där har väl Bif tappat ett antal poäng genom åren. Gillar verkligen inte sudden o straffar. Pajas grejor i mina ögon..

Givetvis så måste det in 2 kompetenta forwards i 2:kedjan om Dima drar
Inte en halvinvalid.
Wänna i 3:kedjan högst

« · 2342312 · »