1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740102 inlägg · 7967 ämnen
« · 2354971 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Vilka ser vi helst tar de sista platserna för övrigt, Mäenalanen & Boqvist? Ser gärna en sniper utöver dessa om det skulle bli dem två!

Anders Berg: ”Känns bra att vi värvat EN forward”

I princip samtliga lag i SHL har flertalet platser att fylla, inte bara Brynäs. Förmodligen pågår det intensiva förhandlingar i detta nu på flertalet håll. Tror vi kan räkna med en värvning inom en snar framtid!

Bif4life: 2012 Guldet kom hem

{9684}: Haha, de där tre bröderna med #16, 17 och 18 är ju de enda vi saknar i laget just nu. Alcen fram med pluskan 😂

Bif4life:
Les Boys eller Youngblood

Bif4life: Slap Shot (Slagskottet)

Luddf: The Last Gladiators är bra men hemsk egentligen.
Handlar om Chris Nilan mest men även om andra enforcers.
Klart sevärd.

Bif4life: Mystery Alaska eller Miracle

Tänkte slå på en hockeyfilm vilken tycker ni är bäst?

Luddf: Scklenicka kanske lirar point i första.

Jugge: tveksamt om Kinnvall kommer lira point. I HV71 spelade han ju på vänstersidan för att skjuta direktskott. Vi har också lite få rightare så tror han kommer lira likandant i Brynäs.

Berge: Han lär väl ha en god chans att vara point i 2:a PP, 1:a är ju vikt för Kindvall.

Träffade en Röglesupporter nu under min semester i Ystad och frågade självklart om hans tankar om Johannesson. Han sa att det var en väldigt spelskicklig back som dock är rätt vek. Han har inte riktigt fått chansen i Rögle, samtidigt som han inte heller tagit den de få tillfällen han spelar. Snubben trodde det kunde bli bra i Brynäs, i synnerhet om Johannesson får spela PP.

Inget är som väntans tider 😩😉

munkas: Är Wandell helt ute ur bilden tro?

Mrassarson: Ja, hoppas på det. Sen har ju Manner bara för nån dag sen uttalat att två NHL-are ska in före seriestarten. Om det senare gäller kanske Saku är skrinlagd? Man vet inte.

Jugge: Mm, pengarna för Audette och Wandell ligger nog kastade i samma sjö…
Alcen har lärt sig sin läxa och har gått upp en storlek i kostymen 👍

Anders Berg: Bara en??? Nej nej nej. Vi har ju förlängt med bl a Scott. En förlängning skulle ju räknas som en värvning enl en gammal evighetstråd om jag inte missminner mig 😀

Vino: Han var ju en jätteflopp i Örebro, till den beskedliga summan av 5 MSEK… Snacka om INTE ”Bang for the buck”…

Mrassarson: Audette har inga tankar om att återvända till KHL, kan det vara något för Alcén att norpa på kanske? Levererade ändå bra i khl innan Örebro.

ellis: Det måste hända något denna vecka tycker jag.. Vore bra om våra 2 forwardsvärvningar hinner göra en träning med laget innan första träningsmatchen iaf..

Anders Berg: Uh ja... Den andre finske landslagsforwarden Mäeneleinen (stavas det så?) var på tal samtidigt som Björninen blev klar och då pratar vi under VM. I maj. Två månader sedan...

Känns bra att vi värvat EN forward.

{8399}: luska fram vem😉 och om det är aktuellt fortfarande

{8399}: Källan borde väl vara många av dina tidigare inlägg då eller vad tror du?
Axle san borde väl vara en klockren källa även enligt dig :)

Huga: Jasså, källa på det?

{8399}: Gliringarna slipper han ju inte ändå. Du kommer ju med gliringar så fort du har chansen.

Jonasson: Perfekt! Precis det jag menar.. Och vissa hävdar att spontanidrotten är slut 😅

brynäs08: Enligt Pettis då har vi varit nära en anfallare sedan innan midsommar, han vill inte avslöja namnet dock för då kan han få gliringar om han har fel.

Jaha, måndag fm, grabben är på hockeycamp i fiendeland, själv sitter man på läktatrn. en av världens genom tiderna bästa hockeyspelare sitten några rader bort, nhl-spelare på isen för att träna U10:or, bläddrar i mobilen för att finna en brynäsnyhet men där är det tyst.. men livet kunde vara bra mycket sämre!
Inga rykten?

Är själv 16 år och spontan idrott är bland det roligaste som finns och det vi gör mest. Bor dock i lilla bandy byn Edsbyn, på somrarna så spelar vi mycket fotboll, nästan varje kväll, sen så spelar vi väldigt mycket hockey också, fast vi bor i Edsbyn och där vi inte har en enda rink nästan, utom bara massa jävla bandy planer, fast då får man ta vad man har, spela hockey på någon sjö eller uppspolad plan med inte den bästa isen och sen något halvdant bandy mål. Längtar redan till vintern och all hockey med polarna och tills säsongen är i full gång

Khall92: ”Nu är det här ett brynäs forum och inte ett forum för barnuppfostran. Finns andra trådar för det.”

Kanske du borde skriva nåt om Brynäs då?

Khall92: Utvecklingen är ju det som är "problemet", och alla är nog med på att den går framåt. Det finns idag fler alternativ till att sysselsätta sig samt transportera sig för barn än det gjorde förr. Detta hämmar spontanidrott och fysisk aktivitet. Oavsett hur mycket du och ditt barn rör på er.
Inte en chans att barn rör på sig lika mycket idag som förr.

mk: Suck… vart ska man börja :) Först och främst, utveckligen går framåt. På eran tid när ki hade barn fanns inte ens smartphones när ni gick era promenader. Så att göra den jämförelsen blir lite fel. Men jag köper att man inte alltid ska sätta sina barn framför skärmen, men ibland är det väldigt skönt och det kan behövas lugn och ro. Pratar av egen erfarenhet

Som sagt utvecklingen går framåt, samhället förändras. Inte var du ute och jaga din mat när du var liten? Som de gjorde förr i tiden. Jag tror du fattar min poäng:)

Nu är det här ett brynäs forum och inte ett forum för barnuppfostran. Finns andra trådar för det.

Imorgon ska jag och min dotter ut och spela fotboll, ska leta upp en ny plan denna gång förhoppningsvis är det fler barn där. Spontanidrott :)

Hur många känner igen sig... "BIIIIIIIL!!!!" 😂😂🙏🙏🙏

{8399}: Enig, om man inte räknar E-sport då, det har ökat rejält
Men här i Värmland lyser spontanhockeyn både på is och land med sin frånvaro, fotboll spelas typ endast i organiserad form. Kids tar sig fram på elsparkcykel, eller släntrar fram med mobilen och samlar Pokémon

Antal licensierade innebandyspelare har minskat rejält och antal senior lag i hockey likaså, när kidsen umgås hänger de hemma i sina soffor och spelar online mot varandra

Så här där jag lever är spontanidrott samt fysisk lek bland barn och ungdomar minimal

Khall92: Det räcket att titta ut, stendött.

Khall92: Säkerligen olika på olika platser i Sverige.

Men när man ser 1-2 åringar med mobil i näven för att föräldrarna inte orkar prata med sina barn när man är ute och går med barnvagnen..
Då vet man att det är inte bättre nu..
Barnen matas med skärmen från det att man är mycket liten.

Du är lika gammal som min pojk. Runt -00 slutade han vara ute och spelade konsolidering. Han och hans kompisar.
Sen fiskade han en hel del, så han fick sin utevistelse ändå.

Men jag ser på de barn hemma på gården, inte cyklar man på samma sätt som bara min dotter -05 och hennes kompisar gjorde.
Nu är det kickbike eller elbike som gäller..
Men bra att du aktiverar din dotter så mycket som möjligt👍

Svensson_62: Skrattade som fan när jag läste det.
Norrlänningar🤣🤣

Men hennes mamma. "Bara gör det"
Underbara människor..

Har det diskuterats något om denna intervju? 25 in i podden får Manner frågan om kontraktsförlängning och baserat på hans svar låter det tyvärr väldigt otroligt att han vill förlänga.

{8399}: Baserat på?

Khall92: Nej det är inte lika populärt som förr

mk: Och där kom det en klassisk ”det var bättre förr”
Jag tror absolut spontanidrott är minst lika populär nu som då. Nu för tiden (2022) finns det fotbollsplaner vid ex lekplatser och lyssna med KONSTGRÄS med mål där så ungdomarna kan spela ex fotboll året om. Bakset går också. Det är även upplyst kvällstid. Den fotbollsplanen jag menar är full i princip hela tiden och då bor jag ej mitt i stan.

Naturis finns faktiskt fortfarande. Var med min dotter och åkte på två naturisar nu i vintras. Var även andra barn där :) så spontanidrotten är nog minst lika bra bu som för 50 år sen. Jag tror skillnaden är bara att du själv blir äldre och inte spontanidrottar längre? :)

Svensson_62: Det var tider det, nu ser det ju ut som att det varit kärnvapenkrig ute på kvällarna, stendött och tomma planer och rinkar.

{8399}: Så här stod det: ” En faktor var mängden spontanidrott under uppväxten, 30 timmar per vecka icke organiserad idrott hade dom i snitt.”
Observera 7:e ordet från slutet.

Kan även tillägga att jag spelade massvis icke organiserad hockey - alla dagar när det gick - på kommunens uppspolade plätt 100 meter hemifrån. Ofta fick man skotta först. En av de yngre grabbarna som brukade spela spontant med oss blev sedemera båda A-lags spelare i Brynäs och även Tre Kronor spelare. Och då fanns det ändå en annan kille som var snäppet bättre men som aldrig gick vidare med organiserad hockey.

Zzz: Absolut men de lirade ju organiserat så jag räknar dem inte som spontanidrottare.

mk: Underbar artikel 👍 Främst om henne -grym!! Men även sidospåret om hennes pappa som skjutsade frun till BB för barnafödsel och ändå stannade till för att passa på att försöka skjuta en älg han fick syn på. Frun fick påminna honom innifrån bilen om att de var faktiskt på väg till BB 😂

Svensson_62: Nä vet. Sök på Skribenter. Om du är intresserad. Om du har plus. Läs denna.

Den tjejen är fanimej "galen"
Vilket jävla pannben👍👍

mk: länken funkade ej

mk: Nu funkar ingenting😡
Länken funkar inte. Handlar om mat nu vs förr.
Av Britta Svensson på AB.

« · 2354971 · »