1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739968 inlägg · 7967 ämnen
« · 2355672 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Frölunda sa nej för ett tag sedan!
Tror han kan bli lika värdefull för det lag han hamnar i, som Lepistö blev för Luleå.

Pettisbif: ja nu får de fan komma nått😉

Nu är det väl dags för en eller två nyförvärv!
Helst denna vecka.

Pettisbif: Ja en diva känns inte riktigt som ett karaktärsdrag som passar in hos Manners mannar.

DanneBif1912:
Hajen var en personlig favorit hos mig.
Tveksamt om han fortfarande spelar hockey...
Ska tydligen vara en ruskig diva. Enligt trovärdiga källor i både Brynäs och Örebro.

Silfverkroken: Kan det va så jävligt att vi tar tillbaka Palushaj? Hört nå surr men är nog 100% skitsnack

mattias - 74: Hade för mig att Frölunda har fullt på forwardssidan? Växjö är nog inte otroligt dock, det köper jag.

Silfverkroken:

Blir det SHL är jag tämligen säker på att det blir Växjö eller Frölunda för Eriksson

Min magkänsla

Tigerhjärta: Ja, känns väldigt svårt att säga. Är väl det faktum att han är 37 år och på rätt klar nedgång som gör mig tveksam. Finns den riktiga hungern kvar? Ett ettårskontrakt (eller möjligtvis 1+1) och jag kan kanske acceptera det.

Silfverkroken: Känner med dig. Undra hur bra nivå han skulle hålla i SHL?
Ändå endast spelat i NHL och inget i AHL. Helt kass kan han ju inte vara? Sen beror väl allt på priset också

Från Craig Morgon, som verkar vara en Arizona-reporter:

"Former Coyotes forward Loui Eriksson, who just turned 37 one week ago, wants to keep playing in 2022-23.

It will most likely be in Sweden, but he is also looking at opportunities in the Swiss league."

Är lite orolig att han ska hamna i Brynäs om jag ska vara ärlig.

bisterfinnen: Lägg ut på blocket så budar jag

bisterfinnen: dödade du tråden nu?

Autografkort Brynäs IF 2007-2008

Från spelarpresentationen så alla finns inte med.

Någon som vill ha innan de åker in i kaminen?

Chanzone: Boqvist kanske kan lägga in ett gott ord om Brynäs och Gävle. Kuokkanen på ryggen i den rena dräkten skulle se sjukt snygg ut.

Friberg33: Ingen man har koll på direkt, men att han ska vara grym på grillorna med den storleken låter intressant. En spelare som dessutom mer eller mindre har producerad mycket poäng i sin karriär. Spännande!

www.eliteprospects.com/player/209426/janne-kuokkanen

DanneBif1912: Ja verkligen, Manner får ta och locka med bastubad i nya bastun i ERPen.

DanneBif1912:
Nädå, du har nog tolkat statsen rätt😊 o Manner har säkerligen bra koll på honom! Kanske ligger vi bra till om det inte blir NHL/Schweiz!✊✊

Friberg33: den där Jan Kukanen kan fan vara något om jag nu inte är för full när ja läser statsen på elitep...man vet fan aldrig alltså...även varit utlånad till just Kärpät..hmmm

Luddf:
Ja, verkligen!!

Friberg33: där snackar vi spets!

Tigerhjärta:
Det är Viktor Persson. Djurgården är tydligen intresserade av honom. Inget specifikt om Brynäs. Nämns bara tillsammans med Janne Kuokkanen, att han skulle kunna hamna i SHL, och att Brynäs, Luleå, Linköping och Växjö som söker forwards.

Tigerhjärta: Borde vara aktuell för Djurgården? Men vem är finska spelaren? Klar för Brynäs?

Något kring Brynäs? Är ändå en Brynäsare med på bild, kanske Viktor Persson?

Luddf: Calgary bytte bort en spelare som berättat att han inte tänkte förlänga kontraktet med dem så förlorade ju egentligen ingenting dem hade fått annars. och är nog enklare att vara med i racet om Huberdeau efter nästa säsong om han redan fått ett år i klubben.

Charles: Huberdeau har bara ett år kvar på sitt kontrakt och mycket talar väl för att det bara blir 1 år i Calgary. Medan Tkachuk förlängde med 7 år direkt för Florida.

Berge: man glömmer dock att Calgary också fick en okej back och Floridas första val 2025, första valet 2025 ett år man inte vet vart Florida kommer stå sig då kan bli ett tidigt val

Calgary har väldigt lite att förlora i detta då Tkachuck inte ville förlänga med Calgary så inte så att dem tappar en spelare som de hade haft nästa år annars

{8399}: Ja men det är ju precis sånt här inlägg som jag räknar på gränsen.
Varför skulle inte en matris veta vad som är på gång?
Vissa saker är ju offentliga hemligheter..

"Skvallerkärring"...

Dallemas: Värsta skvallerkärringarna på de där golfrundorna 😂

mk: Bättre bara läsa vad som skrivs och inte sitta och leta fel. Herregud vi skall väl vara brynäsare och hålla ihop eller? Vi mot världen och inte vi mot varandra.

Dallemas: Är det så konstigt att personer ”misstolkar” hans inlägg då? Räcker att scrolla igenom Axles historik så inser man snabbt att det är oerhört självförvållat att folk ”misstolkar” hans inlägg.
Brukar besitta dryg attityd och dumförklaringar titt som tätt, och främst mot Pettis.
Nej du Axle. Ta dig i kragen och tänk på hur du brukar formulera dig, istället för att bli så kränkt av att folk ”misstolkar”.

Jugge: Tkachuck är yngre och har en fysisk uppsida i sitt spel. Huberdeau producerade väldigt bra förra säsongen men Tkachuck kommer antagligen producera mer kommande fem åren. Om fem år är Huberdeau slut.

{8399}: Jag tror som dem flesta andra inklusive mig själv att vi måste missuppfattat ditt inlägg om att en matris skulle sitta inne med sån info, ditt inlägg kändes formulerat så helt enkelt. Jag håller även med dem flesta att de är skit kul att Pettis delar info han får höra. Mer sånt vill man ju ha🙌🙌

mattias - 74: Av Huberdeau och Tkachuk så tar jag den första alla dagar i veckan, så det var en bra trade av Calgary anser jag. Hoppas han och Lindholm fort finner kemi.

Gällande Laine så kanske överskattad är fel ord, men han är otroligt beroende av bra omgivning. Ingen som lyfter andra spelare själv. Han har sitt skott och inte så mycket mer.

{8399}: Hade jag haft med dig att göra som du och Pettisbif hade i vintras, så hade jag oxå läst dina inlägg som han gör.

Det tar år att bygga förtroende, 5 min att riva ner.

Så i all välmening.
Har man er historia, får man tänka på hur man skriver så att det inte kan feltolkas.
Så tänker jag.

Charles: Det kanske dom är.
Det beror på vad man har bakom.

Det har jag ingen aning om.
Följer inte NHL så väl.
Men det där lönetaket och draften har inneburit att lag som får sig en,två bra spelare efter 2 kontrakt känner sig " tvungade" att skriva dessa 8- års kontrakt á dessa summor, nästan oavsett hur dom har bidragit.
Ville inte Laine bort därifrån typ i vintras? Ska man då lägga dessa summor på en sån spelare?

Därav min emoij..
Men jag kan ha fel...

Ryan??
Macinnis har slutat att följa nu😄😄😄
Då får vi se vad som händer nu då😄😄😄

Pettisbif: Vad är det för fel på dig Pettis?? Jag är ju glad över att du delar med dig av skvallret du hör, jag är positiv till allt och jag försvarar ju dig ända in i kaklet.
Sen kommer du med en otrevlig tweet och försöker elda på, tråkigt.

Brynäs4life:

Jo det känns som en otroligt spännande trejd detta

Ang Laine så skrev någon att han var överskattad, skulle inte kalla honom överskattad men han är som så många spelare beroende av sin omgivning och jag tror han och Johnny kommer bidra med många många poäng tillsammans.

Laine har haft det lite tungt på slutet men nu får han en lekkamrat i en av seriens bästa spelare.

mattias - 74:
Haha ja så kan man se det, men kolla vad de får i utbyte… Calgary lätt vinnare i den traden!

mattias - 74: dom fick ju dock Jonathan Huberdeau som gjorde 115 poäng förra säsongen, Matthew gjorde 105

Jugge:

Matthew Tkachuk till Florida

Calgary tappar ytterligare en viktig pjäs

Svensson_62: Ingen har väl gnällt på att det förmedlas rykten härinne? Vid en snabb scrollning ser jag idel positiva kommentarer.

Pettisbif: Aha! Lurken fick man en del klubbor av när det begav sig :)

Pettisbif: 👍 Tycker det är kul att få info från folk som varit med ”på insidan”.

mk: 16 miljoner på 2 spelare är inte direkt unikt, Edmonton med McDavid, Draisaitl
Capitals, Ovetchkin, Kuznetsov hade bäckström varit hel så är det 3 spelare där för 25-30 millar
Lightnings med, Kucherov, Point och Stamkos,
Chicago, Toews, Kane
Nashville, Forsberg, Johanesen (gentemot dessa 2 kostar 16 millar så är Laine och Johnny Hockey nästan billiga
Sharks, Hertl, Couture också över 16
Colorado kommer få samma efter nästa år när Mckanninon ska skriva nytt.
ju mer jag kollar desto mer känns dina clownemojis väldigt missplacerade

nittontolv:
Den trevligaste som var där var lätt Lurken och Thures. Samt buss Johnny. Av dom som jobbade där.
Av spelarna var mina favoriter Cassel, Sjödda, Björne, Djoos, Ove, Malmen, Anger och Honken.

Pettisbif: Är P lika trevlig som han alltid verkar vara?

Chanzone:
Mrmadhawks spaning kanske blir en "Sanny" och när han "tipsa" Alcén om Johannesson.
Jag tar Vejdemo alla dagar i veckan före en sån som MacInnis.

DanneBif1912:
Har varit uppehåll under dagen.
Då är man där direkt.

Hahah snacka om att klaga bara för att klagas kan.
När man outar klar och tydlig info så börjar det jiddras från olika håll.
Han sa att 1 forward var klar. Och att han trodde att minst 2 till skulle in utöver det.
Vidare sa han att man fortfarande hoppas på Johan.

Alla inom Brynäs organisation vet nog vad dom har för sillytankar. Spelar ingen roll om man jobbar uppe på kansliet eller som busschaufför.
Konstig kommentar av dig Axle. När jag var hjälp matris åt Lurken/Lelle/P/Sares/Jensa fick vi alltid veta saker om laget.
Inget konstigt med det.

Men jag kanske ska sluta dela med mig av all info. Blir ju bara massa pajaskastning endå.

Väx upp hörrni!

« · 2355672 · »