1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736604 inlägg · 7967 ämnen
« · 2358376 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
mk: Nja, då hade vi nog varit torsk

Charles: Synd, Christopher Fish hade varit värd att värva bara för hans oslagbara målgest där han tar av sig handsken och med handen imiterar en fisk.

För några år (6-7år) sedan när jag jobbade som elektriker var vi i Hille på jobb i ett område med flera radhus, området där Oskar Lindbloms föräldrar bor. Han hade precis skrivit NHL kontrakt då har jag för mig.

Ordförande i BRF berättade då att man ansåg Linus som en större talang än Oskar - nu är Linus 19 år, får vi se han debutera i SHL denna säsong och kanske blomma ut?

Svensson_62: Djurgården hade ju en härlig ramsa när Tommy gjorde mål..
- åh vilket härligt läte
Mera mört i näte....;)

Charles:Man kunde ju fått Bengt "Fisken" Olsson som tränare.

Svensson_62: Christopher Fish tror jag tyvärr har lagt skridskorna på hyllan också, hade bara varit näst sämsta värvning strax före Wandell :P

DanneBif1912: Fasen - då faller Mats Val-tin bort också från vad man kan hoppas att Alcen fiskar efter…
Mats Ål-berg kanske inte heller lämplig…

Nej nu ger jag mig för idag - i linje med vad Dirty Harry sa sarkastiskt till sin chef: ”a good man knows his limitations” 🙂

Svensson_62: inge jävla skansen folk😀

DanneBif1912: Tommy Mörth kanske har ynglat av sig? 🙂

Davey85: hittar han det vi söker i Gavleån tror du?😀

Grimaldi är en personlig favorit, hade gillat att se han i Brynäs. Men känns inte så sannolikt, tror tyvärr inte på nån Larsson heller.

Men hoppas att Alcén ändå lyckas fiska upp nåt slagkraftigt snart.

Jugge: Rocco är ju ett riktigt kalas namn vi kan gotta oss med under säsongen😉

Mickis: 1867 st förra säsongen enligt BIFs hemsida.

Semic: Swishat en summa. Förbannade jävla sjukdomar 🥺

Tigerhjärta: Grimaldi känns ju jäkligt spännande! Han och JL tillsammans sen skulle det kunna bli en riktigt rolig säsong.

Känns inte så troligt, men man kan väl få drömma. 🙂

Tigerhjärta: Rocco Grimaldi verkar vara en skön lirare kommer i håg han i från Nashville påminner lite om Arvidsson skulle gärna se han i Brynäs .

eltifoso: Tror Rögle vinner den kampen. 3000sålda säsongskort för en månad sedan och siktar på 4000. Grymt stort intresse i den byn

Mickis: svaret i mitt inlägg är från 2019, så han avser säsongen 2018

1600 förra året låter faktiskt riktigt bra ju.

Undrar vilken klubb som säljer flest?

Verkar vara ett stort intresse för Dahlen men agenten säger att inget beslut kommer tas innan slutet av Augusti början på September då han vill tillbaka till NHL , SHL-intresset för kontraktslöse Jonathan Dahlén är jättestort.
Sportbladet kan nu avslöja att både Luleå och Skellefteå lagt monsterbud på 24-åringen.( kopierat ifrån Aftonbladet )

eltifoso: Jag vill minnas att det var runt 1600 kort sålda förra året.

Roligare att komma in på forumet idag! En imponerande turnering av Nordh och Lindstein, samt ett liten kul "Johan Larsson anekdot"!
Kompletterar med lite nya namn på intressanta spelare av hög kaliber som ännu inte skrivit på för nya NHL-kontrakt. Spelare som med största sannolikhet kommer försätta "over there" skall tilläggas, men man får väl drömma.
Däremot så bör ni ta en titt på klippet med "Rocco Grimaldi", 168cm högerskytt. Där snackar vi en Kevin Clark Deluxe! Otroligt underhållande spelare!

Mickis: Från september 2019

1. Hur många säsongskort har ni sålt totalt?
– Vi har gjort om i vår prissättning och mervärden med ett väldigt positivt mottagande från våra supportrar. I dagsläget har vi sålt ca 2200 och vi räknar med att sälja ett par hundra till innan seriepremiären, en tidig prognos är ca 2400-2500 sålda säsongskort.

2. Hur många sålde ni förra säsongen?
– Förra säsongen sålde vi 2208 st

Såg att det passerat 1600 säsongskort, är det någon som vet hur många säsongskort det såldes innan pandemin?

Mrjsamme:
Håller med, Theo kan bli riktigt bra!
Men inatt hade han en jobbig dag på jobbet. Var inne på rätt många baklängesmål och spelade lite nonchalant.

mk: Ja verkligen. Att veta att det inte finns något man kan göra heller… Varje förälders mardröm.

Semic: Jag läste artikeln tidigare.
Herregud vilka konstiga sjukdomar det finns.

Att inte få hålla i sitt lilla barn, känna lukten. Få närheten till barnet.
Fy fasen vad hemskt.
Skar i hjärtat när man läste det.

Hej allihopa. Det här är inte Brynäs relaterat men vill ändå sprida det.

Var ute och scrollade på twitter och såg denna tweet från vår förra målvaktstränare Henning, Sundsvalls hockeys lagkapten och hans partner går nu igenom en oerhört svår period i sina privatliv, deras son har en obotlig sjukdom och det har startats en insamling för att försöka täcka deras uteblivna inkomster nu när båda är sjukskrivna.

Om någon/några känner sig öppna för att swisha en slant (dom har skrivit 35kr som en symbolisk summa) så delar jag länken här.

twitter.com/h_sberg/status/1556164535660191744?s=21&t=0mOBFApuhA38DZZ-VIrdvQ

KalleTeodor: Har sett Theo live flera gånger och han imponerar stort på mig. Trots sin unga ålder spelar han otroligt moget och med en trygghet som många yngre i ligan saknar. Han kommer bli vår nästa storback!

brynäs08: Förstår hur du tänker, men
Skulle han träna med Brynäs och han inte skulle vara klar.
Tänk vilket liv det skulle bli då, jösses

God morgon
Sverige avslutade ju Hlinka ... Tournament som tvåa (efter Canada) och Theo Lindstein gjorde en riktigt bra turnering med 6 p på 5 matcher. Det gjorde att han blev 3:e bästa back i turneringen.
För de som vill se lite action så hittade jag denna analys där Theos spel analyseras 6.52 in i videon. Håll till godo!

brynäs08: Tror att JL och hans agent fortfarande jagar ett NHL kontrakt så vi får se om någon klubb nappar , Så möjligen i September får vi klarhet i vad han hamnar .

Mrjsamme: önskar inget hellre än johan i Brynäs, men skulle han vara klar hade han mer troligt tränat med laget än kört välgörenhetsmatcher i malmö.

nu förlorade småkronorna, men Nordh lyckades få en gif iaf, man blir bra nyfiken på grabben hoppas dem testar han tidigt och visar att man kan satsa på honom

Zzz: Ja det har ju iofs varit känt ett tag att han kommer hem efter 23/24 men här blir det ju officiellt. Väldigt skön intervju. Jakob är ett föredöme och pratar som man vill att alla proffsen ska prata…

Tgl:
19/20 snittade Rödin 1 poäng / match och hamnade på plats 4.

20/21 hade Rödin ett poängsnitt på 0,83. Vilket skulle resultera i 43 poäng och en plats 9-10.

21/22 vet vi om att en sista länk mellan Rödin & Scott aldrig hittades under säsongen - förhoppningsvis hittar vi den och Rödin kan nå topp 10 i poängligan igen.

Sen har ju backarna varit ett problem också, som förhoppningsvis är mycket bättre kommande säsong.

Pettisbif: Var på välgörenhetsmatch igår i Malmö (OM21) Fick se Johan Larsson lira och han hade tillfört mycket i Brynäs.
Grabben 11år hade såklart sin Brynäströja på sig och sa till Johan ”kom hem” och visade tröjan
”Klart jag kommer hem” var hans svar

Vill inte ge folk för stora förhoppningar, han kan ha sagt det med glimten i ögat, eller han menar om några år..
Men är det så att han läckt nyheten till en 11åring 😆

Det här låter ju rätt lovande, att få hem en 33 årig Silfverberg..

Själv börjar Jakob Silfverberg se slutet på NHL-karriären.
– Vi har väl sagt att är läge att flytta hem efter de här två åren som är kvar. Sonen blir sex år när kontraktet är slut och det börjar bli dags för skola och sådant.

Charles: Det vet jag inte om det har men om man kikar på övriga lags forwardsbesättningar varierar de just nu mellan Luleå som om jag förstått det rätt har 12 st och övriga lag ligger på upp till 16 forwards.
Och, om vi bortser från Björninen, så de övriga i dagens forwardsuppsättning har inte kommit bättre än 35 i poängligan de senaste 2 säsongerna, Rödin 49 plats 2020/2021(få matcher) och Palve 35 (Rödin 36) 2021/22. Och vi gjorde näst minst mål i ligan förra säsongen.

Brynäs forwardsbesättning är bland ligans svagaste och har förstärkts marginellt vs föregående säsong medan flera lag på vår nivå, Timrå/Lhc, gjort klara förstärkningar. Nej, vet inte vad Alcen sysslat med när det gäller forwardssidan, hittills i alla fall!

waker: Jo men någon surrade om att ev riva kontraktet. Men det låter som en killgissning

Vad händer med Daniel Sprong då tro?

Charles: Dominik Simon tror jag skulle kliva rakt in i förstakedjan och vara en toppspelare i ligan.

Peja: Tycker att Josefson är ett bra bevis på hur stor skillnad det är på NHL och SHL. Rätt mediokra stats i NHL och mest spel i 4:e linan. Kommer hem och blir vald till SHLs bästa spelare 18/19.

Så kan vi få en spelare som varit ordinarie i NHL (Larsson, Simon etc) så skulle det ju vara ordentlig spets!

Pettisbif: vi ska ha stora förväntningar men inte så stora förväntning att tycka exempelvis Dominik Simon är för dålig för att motsvara dem förväntningarna

Sen en värvning nu och vi ligger på 12 forwards, har någonsin ett lag gått in i en säsong med bara 12 forwards?

Tycker faktiskt synd om DIF som fått två tilltänkta stötte-spelare hockeyinvalida.
Först Engqvist och ny Josefsson.
Tror att om tex Josef varit med hela säsongen så hade Timrå lirat i Allsvenskan denna säsong.
Sen har väl även Alexander nånting som kom från AHL/NHL varit tvungen att lägga av pga skada för några säsonger sen.
Även nån amerikan/kanadick. Nån Roy om jag inte minns fel.

Många som säger och tror att vi inte ska ha några större förväntningar på den eller dom sista som ska in.
Fast om Alcén i tidning sagt att dom kommer vänta in rätt namn som ska tillföra så är ju iaf mina förväntningar att det kommer komma in 1-3 bra spelare som kommer tillföra.
Tror inte direkt att kvalité som typ Niclas Bergfors kommer komma in.
Han väntar in rätt spelare som han tror kommer tillföra nått till oss. Och då får vi nog endå ha förväntningar på 1-3 bra spelare.
Annars skulle dom ju värvat klart redan.
Sen om den eller dom sista med garanti kommer producera vet vi väl inte förens sässen startar. Förutom om typ JL eller Noel kommer in. För dessa kommer ju garanterat hjälpa laget och vara produktiva.

Griffeltavlan:
Så får man ger lill-fingret och gräver fram nått rykte/namn så får man ju bara skit om/när det spricker..
Så jag är nog tyst hädanefter 😉

Khall92:
Finns några till, Mario Kempe & Jacob Berglund tex.
Fast nån nämnde att Berglund var klar för DEL. Vet inget om det.
Kempe är vass! Kompis med Dima dessutom.
Fan ska vi inte plocka in Jocke Lindström? 😅

Peja:
Inte för att vara den men jag är nästan helt säker på att Alcén tänker såhär och att det kommer bli såhär.
•Värvning 1:Ingen vi vet. Men rätt bra målskytt, hoppas jag.
•Värvning 2:Johan Larsson (önsketänk) och kan vänta länge på honom.
•Värvning 3:Noel Gunler (ev lån) börjar i AHL för att sen ev lånas ut i samma period som tex Victor Söderström/Mattias Ekholm.

Ska jag vara realistisk så tror jag det kommer 1 ny forward. 1 till runt jul.
Sen kommer förmodligen Kvist, Birger och Ljungen få mer förtroende. Spelare som Holmli, Sundin och Nordh kommer garanterat få testa nån match på försäsongen.

Mrassarson: ja exakt och kanske fler spelare som tjänar 12 miljoner om året. Vi kanske kan maila över en lista till Alcen :)

Vad tror du om Mcinnon? Makar hade ju varit perfekt på blå i PP

Peja: Melker Karlsson, kanske dahlen om han nu får klassas som etablerad. Finns säkert några till :)

« · 2358376 · »