1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739968 inlägg · 7967 ämnen
« · 2360667 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken:..går den på tv..? ..vilken kanal isf?

Då är det äntligen dags igen, som man väntat.

GAMEDAY!

{8399}: Men snälla stäng av denna (man?) Axle San. Vem orkar ens läsa här nå mer när det gång på gång bara blir trams med denna lirare.

{9630}:

Ja, det måste vara en känsla. För all statistik och fakta påvisar att han fortfarande är bra.

Sen kanske Alcen borde lyssnat mer på din känsla än deras egen uppfattning gällande fakta och statistik. Kanske var det en felrekrytering. Tiden får utvisa.

xxx BIF xxx: ”Kan hålla med om att det hade varit lite dålig fingertoppskänsla om det hade varit en ryss och framförallt om denne tex öppet stöttar ryska intressen. ”

Det kan du faktiskt inte hålla med om då jag överhuvudtaget inte lagt fram den åsikten. Jag belyste bara att de har det medborgarskap de har men jag lade ingenting negativt i det. Jag visste inte om att Komarev hade ryskt medborgarskap, jag såg det och skrev att det är lite speciellt för att det är just lite speciellt. Tanken att Komarev skulle stötta kriget har aldrig överhuvudtaget slagit mig.

JawKee: Jag har inte alls lagt upp det som att det vore omöjligt att ha en ryss och en ukrainare i samma lag, inte på något vis. Jag tycker bara att det är positivt att det kan vara på det viset inom hockeyn, bara positivt. Sen har det ju visat sig att det inte är mycket ryss respektive ukrainare i den ändå utan mest en flagga på EP.

{8399}: ”Jag tyckte bara ett det är är lite speciellt med en Ryss och en Ukrainare i samma lag i dagsläget”

Kan hålla med om att det hade varit lite dålig fingertoppskänsla om det hade varit en ryss och framförallt om denne tex öppet stöttar ryska intressen.
Men Brynäs har ju haft en värdegrundssväng nyss, då har nog Alcen koll på detta, och skulle alcen inte ha det så jagas killen ju även av andra shl-klubbar som jag förstår och det väl samma PK-åsikt som gäller för den värvningen i en klubb som en annan.
Sedan så kan väl en spelare från vilken nation som helst stötta kriget, men det måste ju lösas av klubbledningen.
Men till slut måste ju Dima som alla arbetstagare, om klubben/arbetsgivaren väljer att inte agera PK, tvingas acceptera människan före politiken/åsikten.

{8399}: Du lägger ju upp det som att det vore omöjligt att ha en ryss och ukrainare i samma lag. Fråga honom du hur mycket ryss han anser sig själv vara. Troligtvis inte mycket alls.

Tigerhjärta: sen på tal om inget måste ja säga att ja vet inte om Lindbäck är så creddig längre, men de återstår att se. Bara känsla. Finnen är bättre

Jugge: Enig med allt!

Tigerhjärta: Jag tror vi kommer att få se alla 3 spelarna i tre kronor under säsongen så vi får väl se vem som lyckas bäst då. Under ligaspelet håller ju Kruger till i HA så det går ju inte att jämföra.

Rent meritmässigt så är ju Lander sämst med enbart en hel säsong med enbart NHL spel. På 61 matcher i Edmonton mäktade han med 3p, det skrämmer inte direkt..

{9630}: Det vettetusan faktiskt? Svårt att vara helt objektiv i frågan. Men skulle nästan säga att Kruger är en light-version av Larsson? Båda två är defensiva stabila centrar men som ändå gör sina poäng. Larsson hade trots allt 8 raka säsonger i NHL medans Kruger endast hade 6st raka innan han gick till Schweiz. Men som Jugge är inne på så väger Krugers meriter jäkligt tungt! Det går trots allt ut på att vinna!
Fan kommer på mig själv lite medans jag skriver. Trofan 2st Stanley-cup titlar gör att Kruger absolut lyckats bäst där borta, går inte att säga något annat.
Däremot är det otroligt svårt att säga vilken som är den bästa spelaren just idag!

{9630}: Kruger var ju precis som Larsson en uppskattad 4:e center i NHL som stängde ner motståndarnas bästa spelare. Tyckte jag läste någonstans att Larsson är den som varit bäst på att stänga ner McDavid. Sen har ju Kruger 2 Stanley Cup ringar så det råder inget tvivel om han har de största meriterna. Men jag har hellre Larsson i mitt lag, förmodligen för att jag är Brynäsare.

Tigerhjärta: kan man inte säga att kruger är den som lyckats bäst där borta? Är väl bara han som skulle va påtänkt för ett OS med NHL spelare tex

Tigerhjärta: Får jag välja så tar jag Komarov före Kempe alla dagar i veckan. Varit betydligt mer etablerad än Kempe i NHL. Sen ska jag ärligt säga att jag bara sett Kempe när han lirat i tre kronor och då tycker jag inte har övertygat alls. Tror dessutom att Kempe är dyrare än Komarov. Svenska spelare som kommer ”hem” brukar kosta.

{9630}: Frågor du oss, Larsson. Frågor du en TIKare, Lander. Frågar du en DIFare, Kruger.
Tror tyvärr inte det blir mer nyanserat än så ;)

{8399}: ej släkt. Bara ett sammanträffande

Makita: Sen är det ju lite lustigt att han är gift med Julia Manner … de kan väl inte vara släkt, hon och Mikko?

Tigerhjärta: vem har egentligen den bästa respektive sämsta förstecentern av DIF, BIF och TIK Om man försöker va objektiv. Kruger, Larsson och Lander.

Pettisbif: Det har du rätt i. Jag tror nog Kempe vore en bättre värvning jag också. Däremot vore det ruggigt coolt med Komarov ;)
Läste någon intervju där Kempe sa något i stil med att han vill gå till ett lag för att vinna. Redan där känns vi ganska avlägsna.
Men vem fan vet. Med dessa högklassiga värvningar och all positivitet kring Manner och klubben så kanske finns det en chans!

Nisse på Mon or: Enligt wikepedia är han både finsk och rysk medborgare.
Han har två rysktalande föräldrar vilket inte är konstigt då det finns en rysk minoritet i Estland.
Nu kan jag ha fel men om jag minns rätt så fick dessa ryskt medborgarskap sedan om de fick Eständskt automatiskt eller var tvungna att ansöka om detta låter jag vara osagt.
Troligtvis inte för då hade han nog haft tre medborgarskap,det finska fick han och familjen när han i unga år flyttade till Finland.
Kan förövrigt svenska då han är uppväxt i en svensk talande stad.

Khall92: Jag tyckte bara ett det är är lite speciellt med en Ryss och en Ukrainare i samma lag i dagsläget, ingenting annat än så. Jag utgick bara från att de har ett medborgarskap i respektive land och jag har inte fördjupat mig i det hela mer än så. Fint annars tänkte jag att sporten förenar men det gäller visst inte här på HS där det blev ramaskri.

{8399}: Och Dimas pappa e också ryss. Vet inte riktigt vart du vill komma. Slutsnackat :)

Pettisbif: Börja inte igen nu Pettis, slappna av.
Varför i hela friden ska du ta allt som provokationer och börja att gnälla?
Lägg ned nu grabben.

JawKee: Han är rysk medborgare, mer värdering än så lägger jag inte i det hela.

{8399}:
Kommer tillbaka efter en lång avstängning och hamnar i blåsväder direkt... tänk till nån gång!
Ingen här fattade ens vad det var för mening att skriva det du gjorde om Dima och Leo.
Helt onödigt och fel dessutom.

JawKee: Dessutom att säga att Dima är Ukrainare är som att säga att Zlatan är kroat/boss.
Han är svensk!

{8399}: Absolut står det Finland och Ryssand på nationer.
Place of birth: Estland
Kollar du hans lillebror så står det att han är född i Finland.
Lägger man ihop det så är det ganska logiskt ;)

Tigerhjärta:
Kempe lirade ju en del NHL hockey för inte sååå många är sen även han.

{8399}: Du kanske ska kolla upp fakta innan du säger något dylikt.
Ryss/Finska rötter.
Kommer ifrån Estland.

Nisse på Mon or: Jag kollade bara på Eliteprospects och där står det Ryssland/Finland

Pettisbif: Ganska svårt att avgöra vem som är bäst dock? Kempe har ju endast hållit till i KHL de senaste åren, medans Komarov varit i NHL fram tills nyss.
Har sett respektive spelare alldeles för lite för att själv dra slutsatsen vem som är bäst.

ellis: Ganska säker på att Alcen har agerat.
Om det nu är som det verkar har Alcen gett Komarov ett kontrakt förslag.
Det har troligtvis även Luleå gjort eftersom de har uttalat varit intresserade av Komarov.
Luleå har lagt ett högre bud och Komarov väljer mellan pengarna eller Brynäs och Manner.
Det är min gissning.
Visst vill man ha Komarov men han är inte värt ett överpris.

{8399}: Han är väl från estland? Dålig stil

Blå grottan:
Jag tar hellre Kempe. För att han är en bättre spelare helt enkelt. Vi har redan Larsson nu som kan trycka till och trashtalka.

Kempe har jag förespråkat hela sillyn.

Han är en bättre version av Tedenby. Hal och avig som få. Mycket fin skridskoteknik och rappt skott samt ett bra spelsinne. Väldigt spelskicklig spelare som dessutom är bra vän med Dima.

Våt dröm:
Rödin - Larsson - Scott
Timashov - Björninen - Kempe
Olesen - Palve - Gunler
Eklind - Ölund - Birgersson

ellis: Å exakt hur gör man då? När man ”agerar”? Tror du Alcén sitter å väntar på andra klubbars bud eller vad? Han vill väl inget hellre än att spika truppen pronto. Men det är ju fler som är ute efter samma spelare här och då vet jag inte vd du menar med ”agera”…🤷‍♂️

Hescores: han är tydligen född i Narva i nuvarande Estland, men dåvarande Sovjet. Han har finlandssvenskestiskt påbrå. Var Ryssland kommer in i bilden är oklart.

Jag hade velat se valtteri puustinen i Brynäs. En vass målskytt de senare åren i liiga och AHL. Förövrigt är han rightare också, det tycker jag behövs nu när nicky d och gunler lämnat.

Tigerhjärta: Det kluriga är att få balans i laget. Jag hade valt Kempe - En stabil poängmakare. Bidrar med mer snabbhet också.

Tigerhjärta: riktigt svårt, men vill vi säkra en karaktär på isen så tar jag komarov.

Blå grottan: Om vi ställer frågan såhär till forumet.
Om vi måste välja mellan Mario Kempe eller Leo Komarov, vem väljer ni?
(Glöm prislapp, låtsas som att de kostar lika mycket. Ingen av oss har ändå någon aning om var respektive spelare kostar)

gevalia: Frågan är var Mario Kempe hamnar också. Känslan är att Luleå har utrymme att klippa i med saftiga bud nu. Risken är att de budar hem de tunga namnen?

bradberry: Men märker du inte att andra är ute efter han? Då behöver man "agera". Först!

{8399}: Han är väl Finne med estländsk bakrund? Förstår inte att alla ska propagera för att han är ryss.

Pettisbif: Tänk att om vi värvar Komarev så har vi en ryss och en ukrainare i laget

nu börjar hockeyabstinensen bli stor, kul med match på tv imorgon, kollar lite highlights, ska bli kul att se vad Timashov kan uträtta under en hel säsong, några matcher förra året när han var grym. blir taggad. hoppas att svårigheten med att möta Timrå bara var förra säsongen.

Om vi nån gång känner ett alldeles extra starkt behov av att fullständigt oskadligöra motståndarnas bästa femma, skulle Komarov, Larsson, Eklind nog göra ett bra jobb…

brynäs08: Palve, Björninen, Scott, Ölund och Larsson är hyfsade centrar.
Ölund, Scott känns som bra alternativ som yttrar

brynäs08:
Ljungen med nr 14 och theo Lindstein har 4 i år.

Målvakt: 35) Veini Vehviläinen (Anders Lindbäck).

Förstafemman: 28) Johannes Kinnvall, 15) Simon Bertilsson – 18) Anton Rödin, 20) Oula Palve, 41) Greg Scott.

Andrafemman: 90) David Sklenicka, 62) Tom Hedberg – 88) Dima Timashov, 24) Hannes Björninen, 19) Joel Holmli.

Tredjefemman: 3) Niklas Friman, 13) Samuel Johannesson – 95) Nick Olesen, 36) Linus Ölund, 34) Oscar Eklind.

Fjärdekedjan: 14) Alexander Ljungkrantz, 29) Oscar Birgersson, 76) Oskar Kvist.

Extraback: 63) Julius Bergman.

Saknas: Johan Larsson (ej i träning ännu) och Theo Lindstein (sjuk).

« · 2360667 · »