1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740111 inlägg · 7967 ämnen
« · 2361542 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Kebab_House: Men måste du komma in och kommentera ett 10h gammalt inlägg, just när folk lagt ner stridsyxan? Skärp dig…

Jonasson: Överhypad och kaxiga lungna diug det är en träningsmatch har inte sätt mycket folk som är så kaxiga som du säger lungna ner dig för fan

xxx BIF xxx: Tror dom kommer flytta på Palve så fort dom fått klart med en ny forward det är ju fortfarande försäsong.

Khall92: Men Palve är det? Som aldrig varit det och knappt lyckats i en andralina i 5mot5 som center

AW-M89: Oxh varför kan man aldrig sära på rödin och scott? Tycker inte scott är en första line spelare längre.

Pettisbif:
Håller med!
Larsson Björninen Dima, det är inget fel på den kombon i grunden då jag tror Manner från början letat någon bredvid björnen och Dima som förstalina.
men Palve kan inte gå som spetscenter och framförallt inte i förstalinan oavsett kanter!
Han är framförallt duktig i PP (som Molin var) och då han kan dra någon i en soloraide.. ..därför borde han om någon center placeras på kant anser jag. Har han centerroll i avtalet eller vad är det frågan om? Däremot ett snabbpass till Palve på kant skulle kunna göra både honom och laget bättre nytta.

Sen måste man ju undra hur Larsson ser på detta också.
Kan väl knappast vara på kant han kom hit för även om han går in i en bra lina.

Men vad vet jag. Jag är ju bara en soffcoach..

AW-M89:
Ja det är konstigt. Det håller jag med om.
Men även PP femmorna är rätt skeva.

Pettisbif: varför inte larsson mellan Scott och Rödin?
Jag vill inte ha Larsson som ytter

Luddf: jag är lite orolig över Dima faktiskt. Tycker han kan vara lite av en "liability" som de säger över Atlanten. Rädd att han tappar puckar som leder till kontringar. När han spelade i Tre kronor mot Norge förut sa kommentatorn det bra efter en lång misslyckad soloräd: (obs: parafras) "och det utmynnade inte i någonting som det så ofta gör". Flashig men riskfylld spelare känner jag. Hoppas han växer under säsongen.

Pettisbif: Det svåra är att på pappret är den trion klockren. Däremot har det aldrig funkat i praktiken!

Ingen Larsson på fredag.
Men han tränade som ytter idag. Med Björninen och Dima.
Synd att Manner verkar envisas med Palve ihop med Rödin och Scott. Känns bara felkomponerad.

jhnd91:
Absolut, helt enig i allt det där! Nä, nu är det någon annans ”tur” ha kvalångest😉 Så lycka till den här säsongen!

Colle verkar ha näsa för målet.
Kanske kan vara nått.

Pettisbif: nuså har man plåtar till Leksand och Molin hyllningen❤💛🖤

Luddf: Kvist såg väldigt rapp ut, tyckte han tappade farten förra säsongen.

BIF Kungen: Såg bara första halvan av matchen och då tyckte jag Kinnvall, Johannesson och Sklenicka såg bra i offensiv zon och i uppspelen. Björniden känns också riktigt vass i båda delar av planen. Dima och Palve imponerade minst och slog väl knappt en rätt pass.

BIF Kungen: Tredje fjärde linorna i första perioden helst ungdoms kedjan såg pigga ut sen blev andra perioden sönder blåst och tredje tyckte jag Scott vaknade till men inte speciellt mycket att ta med sig en typisk försäsongs match .

BIF Kungen: nej ingen.

Johan Larsson kommer spela med nr 10.

{9873}: såg inte matchen igår, konstaterar ett högt tonläge efter en träningsmatch från både TIK- och BIF-supporters…

Undrar hur (ton)läget blir under säsongen😬😂

Som sagt: träningsmatch men var det någon/några i Brynäs som imponerande tycker ni som såg?

Enligt Aftonbladet är Michael dal colle på marknaden. Och mäenalanen var klar men använde NHL klausul

Vilket folk redan hade skrivit sorry :P

Tigerhjärta: Har släppt det redan ha ha ha.

Friberg33: En aning haha! Ja jag förstod det nu, jag ska dock inte gå in på meningsuppbyggnad, det är ju ändå ett hockeyforum!

Jag tror (och hoppas) att både Brynäs och TIK går till slutspel, förhoppningsvis långt då det varit några tuffa år för båda klubbarna, det skulle göra gott och jag tror med materialet båda klubbarna besitter att det är en möjlighet. Vore skönt att slippa skita knäck i flera veckor pga "kvalångest". :)

{9873}: Men släpp det nu!

jhnd91: Verkar vara en omöjlig uppgift medla här emellan..🤷‍♀️ Men ändå, det var nog domarens prestation det var synpunkter på, inte Timrås..

jhnd91: Är du läskunnig? först klarar du inte av ta beröm sen tror du att jag pratar om Timrå när jag säger domarnas prestation var under all kritik helst i andra perioden snacka om vilken som sitter på helspänn .

{9873}: Haha men jösses. Sitter du alltid på helspänn? Det jag gjorde var att totalt avdramatisera hela träningsmatchen då i princip samtliga är bambi de första matcherna, oavsett om man heter Lander eller Rödin. Men om Timrås prestation var under all kritik så kan du dra ned mössan över ögonen och fundera på vad det betyder. Jag kommenterade inte för att slänga käft, utan för att objektivt reflektera över matchen, det är inte ömsesidigt märker jag. Så du får ha en fin dag min gode herre!

jhnd91: Kan fråga dig detsamma ? Vad är det du vill höra ni var jätte duktiga i går ni vann första tränings matchen för säsongen , jag ser ingen måttstock utan det enda jag tar med mig i från gårdagen match är att domarna i andra perioden gav matchen till Timrå och deras prestation var under all kritik .

jhnd91: Vi summerar så här, det suger att förlora och det är härligt att vinna, att få storstryket förnedrande.
Sen har ju detta inget med hur det går i serien att göra utan det är en försäsongsmatch och inget att dra några slutsatser av.

jhnd91: akta dig för pm ;)

Silfverkroken: är sittplats slut på ove molin matchen 😵 finns inga när ja loggar in

{9873}: Är du läskunnig?

jhnd91: Grattis grattis grattis till att ni vann en träningsmatch .

Skagge: står bara info om Saku mäenalanen och att Alcen gav han en Klausul så att han kunde skriva på för ett NHL lag även att han var klar för Brynäs också🥲

Hörni. Jag tror vi tar och summerar gårdagens träningsmatch så här:
Är en träningsmatch betydelselös? Nej - Det är ändå en måttstock
Är en träningsmatch betydelsefull? Nej - Spelet har inte satt sig och lagen har ganska nyligen klivit på is, det är människor som spelar, inte robotar.

Det är en träningsmatch, för att komma igång, för att lära etc.

Kom igen nu, alla, vi lag ovanför Stockholm i SHL har absolut rivalitet men bör också hysa extra stor respekt för varandra, vi är inte många. Som Timråit fokuserar jag mest på de insläppta målen igår, som jag tycker vi ger bort alldeles för enkelt och inget man vill se med tanke på första delen av förra säsongens totala haveri bakåt. Som Brynäsare hade jag nog lagt vikten på ointresset att försvara, även om det var en träningsmatch.

Ha det bäst!

Skagge: Sen står det att det har visats intresse från SHL-klubbar för denna spelare:

www.eliteprospects.com/player/152047/michael-dal-colle

Verkar enligt Manner som att Larsson kommer inleda som ytterforward.

Skagge: "Brynäs hade gjort klart med VM- och OS-guldmedaljören Saku Mäenalanen, 28, från Kärpät. Expressen var först om att rapportera om intresset. Men affären sprack. Anledningen var att Brynäs sportchef Johan Alcén kände sig tvungen att ge en frikostig NHL-klausul för att över huvud taget få Mäenalanen namnteckning. Något som innebar att han hade ända in i juli på sig att skriva kontrakt med en NHL-klubb. Något den finländske forwarden också utnyttjade och gjorde klart med Winnipeg Jets."

Sasse på GD la upp en lite rolig "anekdot" från försäsongen 2011!

Matchfakta och spelarbetyg: Brynäs-Skellefteå
22 augusti 2011 21:24
Brynäs–Skellefteå 2–6 (0–2, 0–3, 2–1)

BETYG(1-6)
Målvakter:
Johan Holmqvist2

Förstafemman:
Lars Jonsson1, Jörgen Sundqvist1, Daniel Widing2, Jonas Nordquist1 ,Andreas Dackell1

Andrafemman: Simon Löf2, Simon Bertilsson2, Johan Larsson3, Calle Järnkrok2, Jakob Silfverberg2

Tredjefemman: Ryan Gunderson1, Jonathan Carlsson1, Mats Lavander2, Mads Hansen1, Sebastian Lauritzen3

Fjärdefemman: Victor Berglind1, Niclas Andersén2, Jesper Ollas2, Jonathan Granström2, Martin Johansson2

Snittbetyg:1,71
Poängförklaringar:
6: Landslagsklass. 5: Mycket bra. 4: Bra.
3: Godkänd. 2: Kan bättre. 1: Dålig.

Som lite plåster på såren, gick ju ganska bra den säsongen ändå?;)

Någon som läst Aftonbladets artikel och ser om
Det står något nytt om Brynäs ev.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/qWzOJo/avslojar-djurgarden-hockey-varvar-fran-hv71

vet inte om jag minns fel, men har för mig att Timrå var ett boogielag för Veini både försäsong och under säsong. och att det var en av de stora frågorna vi hade förra försäsongen, sen var han riktigt bra ändå.
tror Timrå fortsatt kommer vara ett boogielag iår men att vi blir stabilare överlag och därför inte får lika stora problem med många andra lag. Är fortfarande offensiven och vilka som ska sätta dem i nätet som är ett frågetecken för mig

Silfverkroken: jahapp, inte har ja fått nån länk å beställa ifrån heller..segt

Pigalle: Har också fixat plåtar till premiären. Blir första gången sen innan pandemin jag ser på hockey live i Gavlerinken. Just pandemin och det faktum att jag bor rätt långt ifrån Gävle nu för tiden har gjort att det inte blivit av. Sjukt taggad!

Jugge: och jag tror att Lindbäck blir eran uttalade förstemålvakt! Och jag ville inte vara otrevlig på nåt sätt, så ta och andas nu!

Jugge: Ja, VV kommer nog spela ganska mycket. Lindbäck är bra, men han har aldrig varit en målvakt som står 99% av grundseriens matcher. Det är skönt att Brynäs har två förstamålvakter och inte två andramålvakter (ingen nämnd, ingen glömd...)..

Tom Topp: Du baserar alltså på 1:a träningsmatchen att Veven inte lär stå så många matcher… Han var ju topp 3 i SHL förra säsongen men har alltså blivit helt kass över sommaren, spännande… Jag tror att han och Lindbäck lär stå ett likvärdigt antal matcher.

Tom Topp: En totalt oviktig träningsmatch och alla timrå fans går i taket och man drar massa växlar på den , grattis grattis ni vann en träningsmatch .

bradberry: Jag håller med. Lite smågnabbandes är uppfriskande. En försäsongsmatch är en försäsongsmatch… betyder absolut ingenting mer än att lagen ska spela ihop detaljer som ska sitta till en helhet.
Inte går jag bananas över matchen igår. Kul med vinst inte mer än så. Förluster är alltid känsliga men att ta åt sig så fruktansvärt av lite retande av en första träningsmatch… då kanske man måste andas lite.
Nä Brynäs kommer att placera sig högre än oss o dom flesta Timråiter hoppas att vi undviker kval. Det är vårt mål…
Nu ska jag hoppa in i vår bok så inte alla proppar går för vissa.

För några kanske det borde vara bäst med stängda supporterforum o då får dom väl starta ett själva… HS är ett öppet.

bradberry: fokuserade inte så mycket på Brynäs igår, men känslan är väl att VV inte kommer att stå så mycket den här säsongen!

KulltorpsOlli: Om jag kommer i håg rätt så vann ni försäsongsmatchen förra säsongen också och ändå kom ni klart sist i SHL så om det är samma Core den här säsongen så förbered dig på kval , ha ha ha "Core"

« · 2361542 · »