1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740113 inlägg · 7967 ämnen
« · 2361845 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Fagerlund ja, mycket skandaler men han betydde oerhört mycket för svensk (herr) hockey.

Pettisbif: Skulle Strålman komma hem till HV så är han lätt bästa back i HV. Martinsson tycker jag är överskattad och jag var inte speciellt imponerad av Billins under hans sejour hos oss.

Axle san: Svensk hockey största problem är ordförande Anders Larsson… Han är som en politiker, lite skillnad mot på Rickard Fagerlunds tid..

Jugge:
Tror han kommer få det lite tuffare i SHL. Som är en otroligt snabb liga. Han är fortfarande lite väl slö på grickorna samt art han är lite för tunn.
Tror nog Martinsson, Billins kanske och ev Strålman kommer ligga högre upp i hierarkin hos HV.

Jugge: Problemen har helt klart varit på ledarsidan, från tränare och uppåt.

Brynäsgubbe: Nja, det vet jag inte. Möjligtvis hockeyn på hemmaplan i SHL. Men det beror ju på att alla talanger drar över pölen innan dom fått skäggväxt ens.. Vi har väl en 5-6 lag borta i Nordamerika som skulle vara bättre än det vi ställer upp med i Euro hockey tour osv. Sen är ju VM alltid en tombola vilka som kommer loss..

{8399}: Emil Andrae är dock jäkligt bra, han lär vara HVs bästa back i vinter

{8399}: Det är inget nytt på senare år. Svensk hockey är påväg nedåt.

Jugge: jäklar i min tennisarmbåge vad Sverige spelar dåligt.

Pettisbif: Håller med fullständigt, om Garpen är sämsta headcoach i 3 kronor med märkliga uttagningar så är Montén ännu sämre i juniorkronorna. Minns när Söderström inte kom med i truppen först, sen blev det någon skada och han kom med till slut. Slutade med att han var bästa back… Och till JVM i vintras kom inte William Wallinder med… Som om det skulle funnits 8 bättre junisbackar? Nä, Montén är en tomte och svensk hockey kan bara bli bättre av att han försvinner..

Sen är det klart, vi har inte mycket spets kvar framåt när Holz, Raymond och Lill-fimpen tackat nej..

Pettisbif: Det här är Monténs sista mästerskap. Magnus Hävelid ska ta över.

Inte konstigt att Sverige inte lyckats nå bra senaste åren i varken Juniorkronorna eller Tre Kronor.
Blir så tydligt vad en erkänt duktig coach gör för ett lag.
Garpen måste nog vara den sämsta Tre Kronor tränaren ever. Montén är nog en ännu sämre coach.
Går inte att vinna mästerskap med dessa tränare.
Skönt att Hallam är ny Tre Kronor coach. Hoppas på nån ny hos Juniorerna snarast!
Sverige håller på att åka ut mot Lettland i kvarten.
1-1 inför sista perren.
Montén matchar laget bedrövligt och eldar inte på spelarna nånting.

Luddf: tack till dig, ROCKS och Kahl92 för infon👍

{5246}: du har absolut en poäng. Dagens klimat i sociala medier tillåter inte olika åsikter utan att det spårar …., tyvärr enligt mig.

Här är det enda stället jag skriver, har inte FB, Insta, Twitter el dyl. Verkar som att sitta bakom tangenterna framkallar dåliga egenskaper hos vissa.

Tycker det är kul och intressant att höra andra åsikter utan att ”reptilhjärnan kickar in…

SÅ: du har säkert rätt med mer ”homogena” sidor, är kanske bara en tidsfråga innan det sker här.

Trist…

Davey85: Oj nån som blev väldigt upprörd

magr: Nä, så elaka föräldrar har jag inte! Länken funkade dock prima så nu har jag biljetter till Ove Molin - matchen 👍

Gunderson: "Leker inte språkpolis" Det är just det du gör haha

moment22: Jag blev hälsad med mitt förnamn i varje fall, du råkar inte heta Luleå? 😉

Charles: ja känns mer som npgon undersåte som vill få lite media-kompisar ;)

Pettisbif: Per-Johan Johansson och Campese fick mycket skit, men de var nog i för höga positioner för att vilja läcka info, Peter Strömsten kanske?

Pettisbif: Intressant, du fick ingen uppfattning om när spelaren skulle presenteras?

Pettisbif: Haha, nu kommer jag inte kunna sova ;)

Khall92:
Jag vet vem det var. Men kommer inte hänga ut den personen. Hen har redan fått nog med skit.

Jan Grismöbel: Finns det någon gissning på vem det var?

haha Linköpings supportrar är fan kåta i Brynäs när vi inte ens lirar mot dem

Snälla sluta göra ny tråd!

Precis kollat på en ostrukturerad träningsmatch mellan Örebro och LHC.
LHC känns trubbiga i år igen. Har ett gäng trötta spelare. Som Maxwell, Russell, Mateu, Hännikäinen, Schira och Junland. Känns som Fantenberg inte har det där lilla extra.
Tror Rattie, Little, Högström, Hultström, Ljungh, Standberg och Hävelid kommer vara bra där. Håll även ett öga på stora aviga Bystedt. Han kommer bli riktigt bra.

När det kommer till Örebro känns dom inte heller särskilt vassa.
Bra målisar helt klart. Näkyvä känns på nedgång. Rätt trubbiga backar som drar på sig många 2 minuters utvisningar för dom inte hänger med som Risanen, Berglund och Backlund.
Nån nämnde Palmu. Där tror jag helt tvärt om. Tror han rå floppar. Ser extremt liten och fruktansvärt tunn ut.
Brome vass, Holm klass rakt igenom, Abhols bra. Leino kanske får en nystart. Lajunen slut sen länge. Larsson gris. Öberg rätt vass målskytt. Men i vinter kommer vi se en spelare vid namn Leo Carlsson ha show i shl. Jävlar vilken duktig ung kille.
Hade ofta stuga med LHC backarna och stod för 2 fina första ass.

Tror vi kommer ha LHC och Örebro efter oss i tabellen. Även Timrå 😂😉

{9873}: Känns inte som manner ville ha han. Tror mer på en utpräglad målskytt.

Leo
Vad tror ni om komarov? Om det nu är han!
Ja skulle bli nöjd men vill ha en jävla sniper istället!
Eller vad tror ni? Om han blir klar så kommer nog inte brynäs värva nått mer😬

Soc: Tror du verkligen det i intervjun med Mikko så lät det det inte speciellt lovande med Komarov han trodde Komarov skulle få problem med farten och tempot i SHL då det är ett helt annat spel i KHL där det mesta handlar om spel framför eget mål och motståndarnas.

Kallar Brynäs alla sina medlemmar för "Luleå" eller är det bara mig😅?
Uppladdat:

500x0-screenshot2022-08-17-20-57-47-311commicrosoftofficeoutlook.jpg

ersa: Spännande att läckan är borta . Det är ju helt tydligt när nu inget läcker ut

ersa: Troligtvis är det väl Komarov som offentliggörs.

Farsang: Håller med vill se lite bättre passningsspel där passningarna sitter på bladet och ett bättre försvarsspel där dom inte tappar gubbar i egen zon .

Charles: Det var en bättre första period i andra har Örebro tagit över och dominerar.

{9873}: kan inte annat än att hålla med dig, men Brynäs spelade rörigt mot Timrå förra året och rejäla 50/50 matcher mot Örebro, både i grundserien och Play in. Så det kan nog gå lite hursomhelst. Det enda jag vill se på fredag är att spelarna spelar ihop och skapar lägen iallafall :)

{9873}: ja där har vi inget att hämta alls..

{9873}: Örebro ja , LHC ser lika sega och tunga ut som Brynäs igår

{9873}: bara kollat några minuter men verkar vara lika dåligt och försäsongaktigt om alltid

Farsang: Både Linköping och Örebro ser ut att spela med högre tempo än Brynäs men svårt att dra några växlar av en period men kan bli tungt för Brynäs på Fredag.

Lemp:
Ja enligt Manner arbetarbladet verkar man bekräfta att det ska komma ett till nyförvärv inom kort. Någon som har någon info?

{9873}: dags att spana in hur vassa Örebro är ikväll mot Linköping på CMore 😎

{9908}: Sluta tjata lägg ner och låt dom vuxna i rummet prata vi har match igen på Fredag som vi vill diskutera utan att bli avbrutna av Timrå fans med hybris .

{5246}: Eller varför inte bara skrolla vidare från inlägg från diverse lags supporters,dom får ju som dom vill med att visa sig inne i Sveriges finaste lag bok

{5246}: När vi vunnit mot Timrå i Shl så drar vi till Timrås
sida med samma ödmjuka inlägg som har figurerat på våran sida senaste dygnet.

Har sagt det förr och säger det igen. Man kanske ska stänga för motståndarlags fans precis som man gjort på Svenskafans. Där såg man problemet.

Jugge: Alltså jag skrev bokstavligen i inlägget du kommenterade varför jag ens är här. Om din slutledningsförmåga är att det är för att Timråbokan är tråkig så.. ja 🤷🏼‍♂️ Hur ska man förklara det ytterligare?

Sluta spela dum, och svara bara inte om ditt mål är att timråiter inte ska ha en anledning att vara här.

{9908}: Timrå loggan överallt i Brynäs boken… Är er egen bok så tråkig att ni måste hänga här? Eller är den död så länge det inte kommer en uppdatering om Dahlén??..

Kan alla Timrå fans hoppa ur vår bok nu så att vi Brynäsare kan börja tagga upp inför matchen på fredag mot Öret?

Davey85: Anledningen att jag ens är här var för att någon här använde ett inlägg jag gjort (i vår lilla bok, alltså hämtat där utan att jag sökt mig hit) för att påvisa att det var unik stämning av storhetsvansinne över en försäsongsvinst. Inlägget i fråga handlade om en spinoff på värvningen av JL, och hade inte alls något med matchbilden att göra. Kände att det var rätt relevant att påpeka om man ska använda mitt inlägg som belägg för en rätt överdriven uppfattning om efterspelet av matchen.
Sen svarade ju du på det, och här är vi!

Känner inte heller att vi behöver ta detta längre, tror jag kommer kunna sova ändå 😉

{9908}: Maten var god, tack. Ni påverkar mig inte mycket. Det är ju du som är här i Brynäsboken. Inte jag som försöker analysera nåns åsikt i er bok.

För allas trevnad så får du gärna skriva i bubbla om du vill fortsätta analysera. Annars anser jag ämnet avslutat :)

Davey85: Ja alltså jag förstod att du menade titlar, du har ju inte varit helt subtil med att du har stenkoll på Timrås titlar. Du har väl nämnt något kring det i varje svar du skrivit till mig? 😅 Nja, det var väl en rätt enkel sammanfattning? Initialt pratades det om Timråfans påstådda unikhet att häckla efter en match. Sen har det förvisso handlat till stor del om din icke-fäbless rent generellt för Timråfans, och då kan det ju självklart vara intressant att analysera lite varför med tanke på hur du skriver.
Du påstår att det är pga bl.a. mindervärdeskomplex, jag känner att ifall man påverkar dig så mycket som fans behöver man nödvändigtvis inte ens lida av mindervärdeskomplex.

Men det är ju bara teorier. God spis!

{8399}: Många många Timrå-Troll här märker jag. Ignorera dom bara. Samma visa som förra året.

Timrå åker ur SHL igen om nåt år, de har inte ekonomin i längden. Jojo-lag.

« · 2361845 · »