1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740113 inlägg · 7967 ämnen
« · 2361973 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Charles: va? Nu är skrivs det så här konstigt igen🤣 får inge grepp alls om detta inlägg

DanneBif1912: Tror det är ett rejält önsketänkande att Rödin och Scott kommer att vara bättre än förra säsongen i en tuffare liga. Även fast det förstås skulle vara förenat med stor glädje. Då tror jag mer på att Larsson "överraskar" med poäng. Trots hans defensiva rykte. Men ja, de kanske höjer varandra vi får se

Olli Hahl: eller hur 👍

Olli Hahl: jag med Komarov hade det bara blivit 4-7 i tisdags ;)

eller 4-10 2 mål under Komarovs matchstraff :P

{9873}: Landar ni Komarov är det bara att gratulera! En kanonvärvning… skulle gärna vilja ha honom i Timrå.

{7981}: john har nog fått det ifrån det ja la upp

{9873}: såg detta precis på twitter
Uppladdat:

500x0-2c28d67e-024b-4fde-990f-44c868ef244b.jpeg

Peja: Väldigt delade uppfattningar om Komarov och jag är själv delad kan han hänga med i det snabbare tempot i SHL så blir han en tillgång han blir tung framför motståndarnas kasse .

Chanzone: absolut, men komarov kan vara nyttigare än dom flesta i ett slutspel,,eller han är det,,,såna killar vi behöver, får hoppas några andra snäpper upp sig med nya gubbar runt sig..kanske rödin gör 40+ nu...? Vem vet

DanneBif1912: Komarov kan bli en kultspelare som man kommer ihåg i många år framöver. Tror nog att han är kapabel att peta in några puckar i SHL också.

DanneBif1912: Huh, hoppas inte. Vi behöver fan en målskytt

Skagge: tar hellre komarov än nån av alla 10-15 som är nämda på slutet,,älskar hans spelstil..skiter i om det inte är nån 40 poängare..han kommer å göra en otrolig nytta i Brynäs..en sån där spelartyp vi behöver...behöver målskytt också,, men komarov är en supervärvning isåfall

Chanzone: Kollade hemsidan precis, de har lagt till Johan Larsson och tagit bort Molin, Sallinen är dock fortfarande kvar.

Jag tycker nog att Brynäs borde vara lite vassare på att uppdatera spelartruppen på hemsidan. De nya har inte ens fått sina tröjnummer🤔

Må gött i solen

DanneBif1912: iaf för Shl🤣

Chanzone: enligt nån på twitter är komarov klar
Uppladdat:

500x0-screenshot20220818-151710twitter.jpg

Luddf: De två sistnämnda känns ju spontant intressanta.

DanneBif1912: hoppas inte vi värvar komarov, om vi ska det måste en målskytt in också.

Conacher hade varit mumma. Han var Silfverberg konkurrent i Ottawa innan silfver böts bort

Luddf: är inte komarov troligen klar redan?

Bäska droppar: Jag har inte varit där sj men innan pandemin har jag iaf uppfattningen om att det var välbesökt. Går även att köra en ginprovning där.
Annars om du tycker bira är gott rekommenderar jag puben Trivs.

Tigerhjärta: Jag kan fan kasta in en tvåhundring på den! :D

Bäska droppar: Utöver att damerna spelar fredag kväll då, typ? *edit - det var visst bortaturné i SDHL...

Nu jädrar är det beställt; långhelg i Gävle 6-9 oktober, två hemmamatcher torsdag o lördag. Vad gör man på fredagen? Är whisky-byn nåt att ha?

Skagge: Den gamla godingen

{8399}: Det får väl bli en #DACKESIGNAR idag kl 16.

Luddf: Spelade visst med ett C på bröstet förra säsongen också. Det är alltid ett positivt tecken. Känns ändå som det finns en del intressanta namn kvar ute ändå, blir spännande att se vad det landar i.

Pettisbif: förvärv lär presenteras runt lunch i morgon.

Silfverkroken: Fasching känns intressant, spelat med Larsson i både Buffalo och Arizona.

Luddf: Wong passar väl också in på de kriterierna? Spelade OS och VM (inte A-VM dock) för Kina förra säsongen. Spontant ser hans stats vassare ut än Bukarts också.

Luddf: Tråkigt! Såg det nu, hade varit en spelare som jag gärna sett i Brynäs men som du säger så ska det det till mycket om han hamnar i Europa nu när han sitter på kontrakt

Jonasson: han har ju kontrakt inför nästa säsong och fick spela en match med Penguins förra säsongen.. ska väl mycket till om han ska hamna i Europa dennna säsong.

Valtteri Puustinen hade väl varit något? Rightare, 23 år , 20 mål och 22 assist i AHL

Samsung: då är det letten Bukarts

Luddf: har fem till alternativ här.

Annars kanske det finns någon spelare att låna från NHL?

Jonasson: just nu känns marknaden ganska tunn.. de flesta av kvalite valde Schweiz och Alcén var säkert med och budade.

Hittat lite spelare som saknar kontrakt inför nästa säsong.

Jonasson: jag tror det är en utländsk rightare som gjorde landskamper/VM/OS förra säsongen 😉

Vem tror vi spontant är nästa nyförvärv? Mikko lät inte så övertygad på Komarov, tror vi fortfarande ändå att det är han eller vem tror ni?

Tigerhjärta: Ha ha ha ha ......

Pettisbif: ” Kommer vara där men självklart kommer jag låta dom vara och ha trevligt. ”

Du får 100spänn om du kör över Alcéns fot med golfbilen tills han erkänner vem den nya spelaren är!
Nejdå, väldigt bra att du låter dem vara ifred. Golfen ses ju ändå som en typ av ”teambuilding”!

{9873}:
Jag är på golfen i stort sett varje dag och idag är inget undantag.
Kommer vara där men självklart kommer jag låta dom vara och ha trevligt.
Tror vi får ett nyförvärv i början av nästa vecka.
Ev på söndag.
Det är vad jag tror iaf.

Däremot är min kompis sponsorvärd idag på golfen och kanske hör nånting.
Den som lever får se.

Klart hockeyspelare älskar golf. Näst bästa sporten ju 😉

Jacke08: Då är min följd fråga kommer Pettisbif vara där så han kan snappa upp vilken den nya spelaren är som är på ingång ?

{9873}: Det körde väl lite golf i Hudik i tisdags kväll också? Hockeyspelare älskar verkligen golf.

{9873}: Det är nog betydligt mycket svårare att boka golftider på helgen när trycket är som störst från andra spelsugna..🙂

Hjärter Dam: Möjligen att jag är en gnällig gubbe men känns lite fel prioriterat .

{9873}: Lol. En månad till nedsläpp och samtliga har kört sommarträning. Ur form är det sista du bör oroa dig över!

{9873}: Dom behöver nog ha lite roligt också. Tror nog dom tränar mycket ändå

bradberry: Känns lite som att golfen kunde dom ha spelat under helgen man kan tycka att träna inför säsongs starten är viktigare .

bradberry: Den årliga sponsorgolfen, då kanske det blir piggare ben imorgon.

DanneBif1912: Idag lirar de golf. Säkert Alcén med…

Pettisbif: jaha, skulle presenteras något denna vecka om ja tolkar saker å ting rätt, det borde bli idag då, absolut senast imorgon,,för Brynäs IF presenterar sällan på helger .
Så vi väntar in en bomb idag då..

« · 2361973 · »