1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740212 inlägg · 7967 ämnen
« · 2363326 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
-I gästboken skriver man med mer taktkänsla och undviker att driva med motståndarna, och diskuterar hockey. Dock bör det finnas lite utrymme för taktfulla gliringar(om man ej klarar av detta, låt bli).
-I egen bok är det mer fritt att vara lite mer vass.

Men i inget fall är påhopp och att kasta skit önskvärt. Detta är min syn på saken iaf

#2361439 · mikenomad · 2022-08-17 09:58
Kribban: Klassisk retorik härinne. Men jaja, vad ska man fövänta sig när ni häver ur er samma mot era egna så fort nån inte tycker lika. Tror du och andra missat poängen med HS också. Fattar inte varför ni inte bara flyttar till ett eget, stängt supporterforum.

Så. Nu ska ni slippa mig

Sure, grabben har skött sig idag. Men ett löfte är ett löfte. Iallafall i mina ögon.

Pettisbif:

Problemet idag är att debattklimatet blivit tuffare och fjantigare på nätet för vissa , folk blir så lättkränkta nu för minsta lilla, jag har varit medlem här länge, spelar egentligen ingen roll vad man skriver i andra lags gästböcker så är det alltid någon som tar det negativt och blir kränkt, jag älskar mitt lag Leksand men jag är man nog att kritisera om det går dåligt men att bemöta motståndafans med massa skit och dryga kommentarer gör att man får mindre respekt som person på forumet.

hade jag varit moderator i Brynäs gästbok hade jag rensat rejält, mycket dagisnivå här inne, lekands gästbok är inte lika aktiv men snälla, de flests här inne är vuxna

Hoppas många av er här inne växer upp och skärper er.

Puss och kram från Dalarna

{mikeomad : OK mikeomad jag ber om URSÄKT jag skulle inte sagt åt dig att gå tillbaka till Timråboken för ditt inlägg jag är ledsen för det.

{9873}:
Du gjorde fel i just detta. Erkänn bara det. Svälj stoltheten och be han om ursäkt. Han skrev inget dumt alls!
Kolla likes, alla tycker att du gjorde fel. Majoriteten kan inte ha fel tycker jag.
Be bara om ursäkt och visa att du är en stor människa så är problemet ur världen.

Khall92: Det är skillnaden på dig och mig jag försvarar Brynäs fans alla dar i veckan mot andra lags fans och det var dumt av mig att gå in på Timrå boken men jag var bara så trött på deras ständiga påhopp här i Brynäs boken men som sagt mycket dumt .

{9873}: Hade jättegärna försvarat dig men när man ber andra supportar att ”lämna oss i fred” och sedan gör man exakt samma sak själv så har jag ingen lust att ”hålla ihop” oavsett lagtillhörighet.

Metalman: Det där får du faktiskt ett gilla för av mig 👍

Olli Nomadinen : Då är det faktist bättre att ge fan i att svara dumma formulerade frågor/svar.Blir enklast så om man märker att det är som att skriva till en vägg som svaren och frågorna bara studsar tillbaka

JawKee: Har ingen offer kofta på mig och jag var in där en gång efter flertalet timråfans var in på våran bok och jävlades och jag spydde ingen galla som vissa påstår och kolla gärna min historik så får du se att stämmer och sluta med dina oförskämdheter det tyder på att du inte är vuxen.

Metalman: Ja man är pantad om man bemöter nån som faktiskt levererar ett konstruktivt svar på det viset han gör. Har ingenting med lagtillhörighet att göra

{9873}: Vem som helst kan gå in och kolla din historik och se vad du skrivit i Timråboken. Sen är det på med offerkoftan när du själv får mothugg? Haha men skärpning. Hur gammal är du egentligen

{9566}: Kan även tillägga: för min del varför jag är inne i olika böcker, som tex Modo eller Brynäs är för att jag tycker det är spännande vad olika lag gör och inte gör. Hur lagen byggs upp,vilka som lämnar och som kommer till, även rykten kan ju vara lite spännande. Skulle aldrig provocera eller göra grova påhopp på nån bara för att vissa inte tänker som jag. Alla har vi rätt att uttrycka oss utan att man blir förlöjligad eller förnedrad. Älskar Hockey.

Olli Nomadinen : Är man pantad bara för att man inte likadant som dig .Nä tillbaka till timrås bok och gny och gnäll de dina istället

Khall92: Vad har jag sagt lämna mig ifred vad är det som är så svårt förstå?
här på vårat forum attackerar man varandra på andra forum håller fansen ihop .

bradberry: Han var själv inne i timrå-forum för någon dag sen och spydde galla. Verkar ju ha en fin dubbelmoral den där människan.

bradberry: Så är det! Man måste läsa och förstå, även begrunda inlägget innan man kastar sig på tangenterna och tokhugger.

{9873}: Du måste väl tåla att andra lags supportrar är här inne och tycker…? Det var absolut NOLL provocerande i mikenomads inlägg utan tvärtom en logisk förklaring till varför Lander rankades före. Pinsamt att han ska behöva stå ut med ett sånt bemötande då. Jag menar… Det känns ju som att det är ”vi själva” som skapar det här negativa klimatet då…

Höj dig!

{9873}: 😘

Olli Nomadinen : Så mycket tid du tillbringar här i Brynäs boken måste det vara något mer som ligger bakom och det är ok om du gillar Brynäs det är vi många som gör.

Jugge: Hockeynews vet givetvis bättre än samtliga NHL-lag.

{9873}: Jag tolkade motiveringen till varför Hockeynews rankade Lander som nr 1 bland nyförvärv. Jag tillstod dessutom att även jag tycker det är märkliga parametrar i en ranking. Jag gjorde det för att jag är intresserad av hockey i allmänhet, inte för att jag har nåt särskilt intresse för Brynäs. En Timråspelare dryftades och det gjorde mig intresserad

Olli Nomadinen : Om du nu gillar Brynäs så mycket byt lag vet ja då kan du tillbringa all din tid här .

{9873}: Tänker jag inte göra

Olli Nomadinen : Som jag sa håll dig till Timråboken .

Räven:
Wandell är bättre än Lander

{9873}: Har du öht läst mitt svar till Jugge? Finner du det provocerande så har vi svart på vitt att du saknar läsförståelse

Olli Nomadinen : Har du något mer intelligent att komma eller är du bara här för att provocera .

{9873}: Du är så jävla pantad

Olli Nomadinen : Gå tillbaka till Timråboken ,

Jugge: Motivationen till det är i hög grad vilken betydelse han kommer få just för Timrå. Kanske knepiga grunder att bygga en ranking på, jag kan iaf tycka det. Men förstaplatsen motiveras som sagt främst med att han är det nyförvärv som kommer betyda enskilt mest för sitt lag

Räven: Fascinerande hur man kan se Lander som än bättre värvning än Larsson?.. Som sagt, Lander har en ”hel” säsong i NHL, då han gjorde 3p på 61 matcher i Edmonton.

Det är ju så klart en jättebra värvning, topp i SHL, men jag tycker Larsson har högre meriter. Det är ju det man får gå på när man ska ranka värvningar.

Hockeynews rankning av nyförvärv ute nu.

1. Anton Lander
2 Johan Larsson
3. Linus Hultström

Skagge:..å jag kommer att vara där 🤟😊

Pettisbif: Ja och i leksand på tisdagen

Pettisbif: Ja, den spelas i Monitor

Är det någon som vet om Brynäs - Leksand på onsdag spelas i Monitorn?

Berge: Ja han ryckte upp sig under Manners paraply.

Peja: Dower-Nilsson-familjen är Brynäsare

Pettisbif: Ja, han var lagkapten i U18-VM för ett par år sedan och en av J20-seriens bästa spelare förra säsongen. Kan mycket väl spela i NHL om 3-4 år.

Pettisbif: Krya på dig!

Downer-Nilsson.. har ni hört om honom i Frölunda tidigare? Verkar ösa in mål nu under försäsongen.

Vad gör man en lördag kväll när man har corona och ligger i sängen.. jo kollar repriserna av Brynäs 2 första försäsongsmatcher. Man är allt lite tokig men jävlar vad jag längtar efter säsong 22/23!

Tigerhjärta:
Jag är en av dom första att erkänna mitt misstag när jag förespråkade K.Berglund från Khl. Jag trodde enormt mycket mer på honom under hans tid i Brynäs.
Jag fick för mig att han under sina år i Luleå, Färjestad, Hv och Växjö var en väldigt duktig defensiv back som även kunde fördela bra pass liksom.
Men ack så fel jag hade. Liknade en sämre version av Sundqvist i Brynäs.

Tigerhjärta:

Jag tyckte Berglund var bra ifjol. Kunde aldrig hota offensiv, men var riktigt bra på skridskorna och stabil defensivt. Sen kanske han han tjänade mycket men han var en del av en stabil (defensiv) backuppsättning.

mk: har inte scrollat bakåt och kollat varför böcker har hamnat på ”tapeten här”…?

Grymma böcker men Silverbielke mina vänner (speciellt de 3 första)…där har ni något ……mustigt💪👍😂😂

Peja: Sinnessjuka summor för Brynäs kanske mest begränsade back någonsin (aningen överdriver kanske hehe). Däremot sågs han som en klassvärvning när han anslöt!

Samsung: När K.Berglund spelade i HV blev han tilldelad böter. Då framkom det att han hade en månadslön på 137 500 kronor. Enligt Mrmadhawk låg hans månadslön i Brynäs på 150 000 kronor.

Zappaholic: Har du läst Stefan Tegenfalk?

Finns 3 böcker om en kriminalare.
Bra bokserie om poliser skrivet på ett annorlunda sätt.

Läsvärt enligt en lekman..

xxx BIF xxx: Alltså dom där listerna kan man inte gå efter helt. Säger ingenting om Berglunds löneväxling.
Vi dödliga beroende på utbildning osv har i regel ungefär 45 år i arbetslivet.
En professionell hockeyspelare, tex Berglund har en karriär på cirkus 15år , plus minus såklart beroende på skador osv .
Spelarna har en otroligt hög löneväxling, dumt vore väl annars.
Berglund kanske har tagit ut ca 100k i månaden kanske, men sen har Brynäs absolut satt undan , vet inte vad som är avdragsgillt nu men ca 35%. Så självklart det.
Sen massvis med bonusar och andra förmåner såklart.
Skulle inte stirra mig blind på dom där listorna.

Peja: "Att Sallinen till synes inte lyckas få acceptabla kontraktsförslag från andra klubbar är ju inte dirkekt en indikation på att Brynäs borde satsa vidare på honom heller, konstigt att använda det som att argument?"

Här har du nog missat min poäng, eller om det var jag som inte var tillräckligt tydlig. Jag menar mer att ju längre fram vi kommer, ju sämre kommer Sallinens förhandlingssits bli och han kommer inte kunna kräva hur mycket pengar som helst. Det är därför jag inte tror han skulle bli så fruktansvärt dyr. Med det sagt, jag kan ha fel och jag förespråkar inte att vi ska spendera hur mycket som helst för att få Sallinen hit, det vill jag vara tydlig med.

« · 2363326 · »