1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736884 inlägg · 7967 ämnen
« · 2514699 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
xxx BIF xxx: The twins Lukko Rauma

{9684}: Ove var bra som spelare men som tränare har han jäkligt mycket kvar att bevisa. Hans meriter som tränare är ju att han spelat ner två lag till ha. Vill vi ha ett sånt cv på en tränare?

Lemp: kontinuitet kan också innebära att alltid vara sämst. så med tanke på att vi senaste åren alltid harvat i botten kan vi ju säga att kontinuitet har vi redan.

business as usual.... bara att hoppas att nivån passar för det
det skulle ju kunna vara nån sorts kontinuitet att ramla ur en serie varje säsong oxå..

Lemp: Det här är ändå ganska intressant: "Jag hör att det förs långt gångna diskussioner med flera bärande, lokala spelare, läs; Lindbäck, Bertilsson, Rödin med flera, om en fortsättning i Brynäs. Men jag hör också att många av dem är osäkra på klubbens styrning framåt, och vill ha mer klarhet i vem som blir tränare och så vidare innan man säger ja – vi kör. Och stannar Simon Bertilsson, Anton Rödin, Johan Larsson och det gänget, ska dom ha den största respekt för det."

Antar att det är rimligt att veta vem man får som tränare innan man skriver på ett nytt kontrakt. Det är klart att laget skulle få ett jättelyft om man behöll några av de så kallade "trotjänarna". Alla kanske inte håller hög klass i SHL, men de skulle göra det i Hockeyallsvenskan.

Men det kommer att kräva både bred spets och fysik för att bli ett topplag i HA. Björklöven har exempelvis 4 spelare som gjorde 20+ mål.

{9684}: Omg 🙈

lapad: Min poäng är: föreningen får bestå av marsmänniskor eller gamla brynäsare eller vad som helst, bara de vinner sina matcher och gör fansen stolta. Jag bryr mig inte bara dom vinner och tar oss ur förnedringen.

Rodrigo: Kändes ganska tydligt att han syftade på behålla den sportsliga ledningen. Det är egentligen exakt som du säger, alla vill se kontinuitet, men det förutsätter att det görs med rätt personer. Vad är poängen med kontinuitet som inte kommer leda till framgång?

{9684}: Alcen och grahm kommer ju bli kvar iaf om jag tolkar intervjun rätt. Ja man är ju lite orolig inför nästa säsong med en så oetablerade sc men det är bara o se det för vad det är och hoppas på det bästa nu. Svedman lovar ju inget slagkraftig lag heller till nästa säs eftersom vi kommer satsa på alla föreningens aktiviteter precis som vi gjort innan. Jaja det var väl ingen som trodde nåt annat, kämpa på!

Brynäsgubbe: Man kände väl sig mer eller mindre tvingad att komma med något efter alla påtryckningar, annars tror jag nog det hade varit tystnad ända fram tills nya tränarstaben är klar. Inget besked om Alcén än men Svedman är noga med att poängtera vikten av kontinuitet så han blir väl kvar. Då gör man exakt samma fel som varje gång förut man pratat om kontinuitet: Man håller på med kontinuitet för kontinuitetens skull, inte för att rätt personer är på plats.

pjåtor: Janne Larsson tror jag som HC. Ove Molin som assisterande (eller tvärtom). Vem mer? Tror inte Honken får förtroendet...

Peja:
The twins hade varit intressanta faktiskt. Lite ironiskt då de spelade ner oss också..
Tillsammans med Zetterberg hade de blivit en intressant lina.
Fast jag antar att de redan är klara för annat lag.

Brynäsgubbe: Tränarna klar alltså! Undrar vilka det är då?

Några nyheter:

- Vita Hästen har ansökt om konkurs.
- Lukas Zetterberg lämnar Västerås.
- Carl Persson har förlängt med Malmö
- Spelare som lämnar Malmö: Nuutti Viitasalo, Theodor Johnsson, Thomas Schemitsch, Lance Bouma, Brandon Maxwell, Carl Söderberg, Pathrik Westerholm, Ponthus Westerholm, Carl-Johan Lerby, Oliver Lauridsen och Marcus Sylvegård

Fast här är en intervju med Svedman. Har den postats här?

pjåtor: Vad är det för momentum han pratar om? Det har varit knäpptyst hela tiden?

Loomis666: "Arbetar för fullt" är vad jag brukar svara chefen när han undrar vad jag håller på med 🤣

pjåtor: Fast det som retar mig är uppmaning att bli medlem. Jag är väl medveten att klubben behöver få in pengar men det är ta mig fan i det enda man har lagt fokus på i år. Locka folk till matcher och få in nya medlemmar, vad har hänt med resten???

Loomis666: Dom kände väl sig tvungna att lägga ut det där efter sasses krönika i GD idag

På fejsbokk nyss..
Uppladdat:

500x0-screenshot20230331142613facebook.jpg

Fyboda: HV agerade perfekt. Ironiskt nog verkade HV ha sett degraderingen komma mer än Brynäs. Det är ironiskt då Brynäs har kvalat hur många gånger som helst medan HV:s skitsäsong var mer av en engångsföreteelse. Däremot gjorde nog HV:s egna kapital att föreningen på ett snabbt och enkelt sätt kunde fastslå att de skulle satsa sig tillbaka direkt. Det är en mycket svårare ekonomisk situation för Brynäs, men just därför vore det ju extra viktigt att ta tillvara på det stora intresset som trots allt finns kring föreningen.

KB: det stämmer, sen var ju degraderingen en chock så sätt. Men just det där lilla, att man pratar om det ”hemska” och publicerar det, är så jäkla förtroendeingivande.

Detta lade HV upp dagen efter degraderingen, en intervju med Sten-Åke, dåvarande ordförande i föreningen. Då hade liket inte ens kallnat.

Andra frågan in i intervjun var, och jag citerar Johan Freijd: ”Hur kunde det bli såhär för HV71”?

youtu.be/03G370V3i-Y

Alner har skrivit på Svenska Fans, han har också tröttnat på tystnaden från Sätraåsen 🤫😶🤐
(Går ej att länka till Svenska Fans)
Ha en fin helg

Utöver Janne Larsson så tackar även Rögle av David Printz.
Vore inte helt dum heller kanske?

Fyboda: Ja, det handlar väl om att mobilisera supportrarna och de lokala krafterna på ett sätt som syns utåt också. Det tycker jag både HV71 och Djurgården lyckades bra med på ganska kort tid efter degraderingen. Eller så är min uppfattning iaf.

dabif: Nä men vi har ju ett gammalt beprövat sätt att värva till Brynäs. Skicka Svedin och JA ut till olika presumtiva toppspelare med en påse bullar som på Thure Wickbergs tid.
Förresten, det kanske har fungerat så även de senaste åren. ;-)

Farsang: Dom skiter fullständigt i oss medlemmar 🤬

JawKee: han säger ju även i artikeln att han alltid tänkt vända hem och att det inte ändrats nu.

tusen och åter tusentals supportrar sitter och väntar på information om Herrlaget och den sportsliga ledningen.

Då kan man inte lägga ut sånt här.
Uppladdat:

500x0-41a7eeb4-874a-49ec-ba89-c16a6b71f1d3.jpeg

dabif: Tror ärligt talat inte Silfver bryr sig om vi är i SHL eller Hockeyallsvenskan när han väl vänder tillbaka. Han vill avsluta karriären i Brynäs helt enkelt. Pengar har han nog säkerligen gott om.

Asterix: Blir kul att läsa din kommentar när Snyflöf kommer tillbaks till Brynäs. Övertygad om att hela föreningen kommer bestå av f.detingar... Kom ihåg vad jag skrev idag

Fyboda: Vibhade en väg framåt när den nya styrelsen tillträde också. Dessförinnan hade vi en extern revision som också kom fram till hur klubben skulle skötas framöver. Allt det där är bara tomma ord tills någon levererar. De som nu sitter där har ju visat att de inte kunde leverera så varför tro på det nu.
Kvalificerat bullshit är vad det är.

Elliot12: Vad ska han svara när journalister frågar? Nej jag vill inte hem till Brynäs och verkligen inte till HA.

Elliot12: Även om det här såklart är glädjande så är det inga nyheter. Aftonbladet har rapporterat om det här flera gånger den här säsongen. Senast i sommar släpptes en intervju där han sa att han ville hem när kontraktet gick ut och att han ville avsluta i Brynäs. Enda nyheten är att han kan tänka sig spela i Brynäs oavsett division, men det är inte förvånade när det kommer till Jacke.

{10241}: Sundlöf tror jag är för slö för GM, det enda jag minns från honom är att det aldrig någonsin fanns en bra spelare att värva för Brynäs. Han har inte lön för att värva de sämsta för laget, han ska värva de bästa för laget eller sluta. Det gäller för övrigt för hela organisationen där kraven nu måste upp från lekstuga och formidabel inkompetens i varje led till professionalitet och seriositet. Man är skyldig fans, sponsorer, föreningen och det omgivande samhället det. Det enkla och tydliga målet bör vara serieseger och guld 24-25, och sedan varje år från och med det. Klarar man inte högre krav utan tycker det känns jobbigt så ska man söka sig någon annanstans. Nu får det förbanne mig vara nog med detta krypande i dyn och denna förnedring.

Elliot12: www.expressen.se/sport/hockey/shl/jakob-silfverbergs-lofte-vill-avsluta-i-brynas/ han verkar vilja ta ett år till i NHL om han får det. Men återvänder nog även om ni är i Allsvenskan 24/25

Metalman: Så "bra" som han spelade under säsongen så kommer JA göra allt för att ha honom kvar. ;-)
Tror å andra sidan att Timrå inte vill ha honom om Kapanen håller i tömmarna i fortsättningen.

Davey85: Brynäs borde ha räknat varenda öre för många många år sedan.

Kolla Adam Johansson Twitter gick ej att länka

Retse: Hej!

Bra inlägg, vill bara flika in en viktig sak!

Helt tyst var det inte, våran kommunikationschef intervjuade: klubbdirektörer, styrelse och publicerade officiellt för att man skall få insyn i varför det blev som det blev, och vad man skall göra härnäst!

Det är det viktigaste, att man får höra att det finns en ordentlig plan framåt med actions. Det lika viktigt!

Retse: Väldigt bra inlägg. Bra sammanfattning

Tarasov: Tor Immo har lite Brynäs-koppling.

Gick på Brynäs sommarläger samtidigt som min son i pojkåldern😀

Tveksamt om den kopplingen”håller” dock?

Wesley: Noterar att han följer dom på sociala medier också. Dock har löven Bjurling kontrakterad över 23/24.

xxx BIF xxx: pjåtor: HV71 används ju gärna som positivt exempel på att de var snabba att agera efter de åkt ut. Men det är en sanning med modifikation. HV åkte ut 18 april 2021. Redan fem dagar senare meddelade HV vilka spelare det var klart att de lämnar och att de hade dialog med övriga. Det här borde Brynäs kunna skicka ut också då som jag förstått det som att Alcén har haft samtal efter säsongen med alla spelare.

Men efter HV meddelat truppstatus var det väldigt tyst med truppnyheter i flera veckor.

30 april (knappt två veckor efter degradering) - Tommy Samuelsson presenteras
30 april - Måns Lindbäck presenteras som första nyförvärvet
2 maj - Stillman presenteras som ny assisterande
4 maj - Markus Karlström presenteras som första nya spelare
5 maj - Törngren presenteras som första förlängningen
7 maj - Torp värvas
9 maj - Andrae, Olausson och Nybeck förlänger.
11 maj - Wennlund och Kokkonen förlänger
17 maj - Ytterell och Norbe värvas
25 maj (drygt en månad efter degradering) - klart att Johan Hult fortsätter som sportchef
26 maj - Filip Forsberg förlänger
28 maj - Netterberg värvas
30 maj - Vesel värvas
31 maj - Gunnarsson förlänger
osv…

Om Brynäs skulle följa HV rakt av (vilket bara är ett fiktivt resonemang så klart), så skulle de börja med att presentera en ny tränare i mitten av nästa vecka för att sedan följa upp det med några allsvenska värvningar och breddförlängningar, för att om ca 1 månad landa någon etablerad allsvensk importspelare likt Vessel. Om ca 1 månad skulle de också börja presentera förlänger av de mer bärande spelarna likt HV:s Forsberg o Gunnarsson. Om ca 1 månad går Brynäs också ut med att Alcén stannar om de skulle följa HV:s exempel.

Så än så länge ligger inte Brynäs efter något i truppbygget jämför med HV utifrån vad de kommunicerat i alla fall.

I övrigt var HV dock bättre och snabbare än Brynäs på att kommunicera utåt att vi ska ta oss tillbaka där Husqvarna uttalade sig dagen efter degraderingen att de är med på resan upp igen. Brynäs borde fått Monitor eller någon annan ledande sponsor att uttala sig för att visa att stödet finns.

Det här blev alldeles för långt inlägg men sammantaget, nyheter kring vilka som ingick HV:s lagbygge i Hockeyallsvenskan dröjde flera veckor men de var snabba att visa vilka som lämnar och uppbackningen från sponsorer.

SuneMangs: Stod i Aftonbladet att det är Luleå eller Tingsryd för hans del som gäller inget snack om det sa han i en intervju, så känns svårt att få han.

Den perfekta nya ordföranden vore förstås Morgan Persson från Monitor ERP - om han har tid. En extremt framgångsrik affärsman trumfar lätt vilken bankman som helst!

« · 2514699 · »