1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736893 inlägg · 7967 ämnen
« · 2514815 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
Malken: Känns som att det var gamar som var där då, ville bara hylla en ikon. Hoppas Ni är tillbaka snart,så länge det inte är på vår bekostnad

X-Län: vet inte har ryktats lite att han kan vara påväg hur är han som ledare är han aktiv i båset tex?

X-Län: Tror du det? Hört något? Då kan han ju både vara HC och målvaktstränare! Bang 4 bucks!

Brynäs forever 1912: är det Fredrik Andersson som tar över och ska leda Brynäs nästa år?

Luddf: jag tror också wännström blir mest lyckade värvningen men tror även molin kan göra en hel del poäng på hockeyallsvensk nivå

Luddf: Vi får hålla 👍

Malken: nu ska det lockas hem gamla lirare! Wännström, Molin och Rohdin. Kan ju vara en ren chansning från hockeynews då det är spelare som kan tänka sig spela i HA nästa säsong.

Värvar vi alla tre tror jag Wännström blir den mest lyckade med 20-25 kassar.

{8225}: Åh, jag älskar det "gamla gardet" - men det blir ändå inte bra om de är en maktfaktor i föreningen som rycker i trådar bakom kulisserna. Det var naturligtvis inte bra att många i det "gamla gardet" helt plötsligt var på plats på träningen när Manner sparkats. ...Och verkade glada.

Tigerhjärta: En från gamla gardet man alltid kommer att sakna dock. Professorn skulle fyllt 79 idag, ursäkta om han syns i fel färger för Er, men en saknad ikon på många håll
Uppladdat:

500x0-sandlin_0.jpg

lapad:
Tror att
JL hamnar i Frölunda el FBK
Tjecken i Malmö
Ölund i TIK
Tima i Växjö
Palve utomlands
Björninen i Luleå

AL gräver de ner i närmaste myr!

Jockster : Europas "bästa back" i HA?

Jockster : När jag hör Swedman så blir jag lite positiv ställd. Jag får en liten känsla att det är fler av etablerade spelare som väljer att hjälpa Brynäs att komma tillbaks men jag kanske har fel.

Tigerhjärta: Då är han vår man, dags att det blir lite obekvämt för vissa. :-)

Davey85:
Tror att Brynäs presenterar
Kvist
Ljungkrantz
Birgersson
Blomman
Bertilsson

Tigerhjärta:

Surrades rätt rejält om honom som både HC och Ass. Tränare i Hv.Men senaste veckorna har det tonats ner.

Charles: Haha exakt! Tillbaka med Kingen också när vi ändå håller på😅

Tigerhjärta: dags att bli boforsiga igen alltså :P

BIK Karlskogas HC Karl Helmersson är fortfarande inte bekräftad av någon klubb.
Igår kom det ut en artikel med titeln "BIK-tränaren om framtiden: ”Har varit i kontakt med klubbar senaste dagarna”.
Ganska intressant tränare måste jag säga. Gjort det jäkligt bra i de klubbar han representerat.

Hart nog aldrig hejat på Frölunda så mycket som ikväll.

Ut med Fejkers

Davey85: Appropå Vita Hästen...kan Benker vara något? Producerar skapligt över tid på Allsvensk nivå...

J-S: Kanske är Janne en HC för oss i HA?

Tigerhjärta:” Är det så? Med andra ord vore det än mer perfekt att få in Janne. De sista som ska vara med och påverka just nu är det äldre gardet. ”

Jag är inte ett fan av svågerpolitiken i Brynäs,
Men jag tycker Janne fått mycket skit som han inte gjort sig förtjänt av som ledare i föreningen.

Tror han kan bidra om han kommer in som ass coach i Brynäs nu när vi redan är i HA om han orkar och vill efter all skit han fått,

Äldre gardet är ett brett begrepp,
Om det nu är Inge som är i farten igen så är det inget att bry sig om,
😇🙏🏻💪🏻🤔

Lemp: Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Vill vi vara med och ta del av Cmore-miljonerna som kommer börja pumpas in i SHL de närmsta åren får man börja driva klubben som ett företag i första hand och som en idrottsklubb i andra hand.

När man sedan etablerat sig på övre halvan i SHL om X antal år och har eget kapital i klass med andra klubbar kan man börja lägga större vikt vid den den sportsliga kompetensen i ledningen (styrelse och KD i detta fall). Men fram till dess föredrar i alla fall jag en klubbdirektör som drivit ett skitstort företag i två länder jämfört med en gammal hockeyräv.

Kan Ullman från Vita Hästen va nåt? Bra poängmässig utveckling, högerskytt, samma moderklubb som Kung Ove.

Inga direkta poäng tidigare, nu 55 poäng på sina senaste 106 matcher. Bör ju va billig också.

Sportnisse: ”Janne Larrson är INTE populär bland de äldre gardet i BIF.”

Är det så? Med andra ord vore det än mer perfekt att få in Janne. De sista som ska vara med och påverka just nu är det äldre gardet.

Peja: Jag blir inte förvånad om Sjödda entrar scenen. Janne Larrson är INTE populär bland de äldre gardet i BIF. Så ? Sjödda/Ove igen!

Tigerhjärta: Markusson - Gävlekillen som blev klubblegend i allsvenska Växjö när han inte var tillräckligt bra för Brynäs. Tänk hur rollerna är ombytta nu...

Sportnisse: ” Vi vill bibehålla kontinuiteten och ligga långt ner i tabellen oavsett serie?”

Vilka räddningsplankor finns det i allsvenskan?

dabif: Brynäs måste skapa kontinuitet med att börja vinna alla matcher de spelar oavsett serie. Det är den enda kontinuitet de ska tänka på.

Länsförsäkringar Gävleborg, en av våra största partners, förlänger med Brynäs.

{10241}: ”Snacka istället om Saik, Frölunda eller Växjös Klubbdirektörer. Där har vi klockrena!”

Jaha, du menar Åsa Andersson, Johan Markusson och Christian Lechtaler.
Som om du skulle ha koll på dessa och vad dem personligen gjort för sina respektive klubbar😂👍🏼

Sportnisse: Optimalt sett hade tiden funnits för att rekrytera ny sportchef, jag TROR tyvärr inte den tiden finns just nu, utan att det kommer i senare skede.

Vi behöver tyvärr agera skyndsamt samtidigt som vi måste analysera och vara nogranna.

{10241}: Jag tycker Svedman är en kompetent klubbdirektör som håller Brynäs flytande. Hade vi haft Campese skulle konkurs varit på gång. Betyder det att jag när nöjd med alla delar?

Svar nej, tycker han har en brist när det kommer till sportslig kunskap. Men tror inte vi skulle hitta någon bättre. Och i den här prekära läget så vore det hål i huvudet att avskeda honom.

Davey85: ? Vi vill bibehålla kontinuiteten och ligga långt ner i tabellen oavsett serie?

{10241}: Ändå en del upplyftande bitar i Svedmans intervju. Sen sitter vi i en tidsmässig rävsax med Alcén/Grahm. Vi behöver bygga ett lag NU, därför får de antagligen fortsätta och sen troligtvis bli utbytta senare.

Jag är i alla fall glad att det kom nåt idag och att man verkar ha tränare/spelare på G.

Sen hoppas jag att inte spelarna får "välja" sin tränare för att stanna kvar nu, för då sitter vi där igen med en tränare som inte har möjlighet/pondus att sätta spelet.

{10241}: jo,kanske det.Då hade det säkert ändå blivit konstgjord andning ytterligare en säsong till.

Lemp: Ja nått bra gör hon uppenbarligen. Och även den innan henne!

Fast du tycker kanske också svedman är klockren som Klubbdirektören som åkt ur finrummet för första gången?

{10241}:
Jag håller med om liknelsen med Campese till ett mått.
”Jag kan inte lova men jag känner mig trygg att det blir så”
Sen den här jävla undersökningen där man ska titta bakåt. 1. Det skulle man ha tittat på innan säsongen såklart. 2. Det har ju kikats på av både sportchefer o konsulter redan.
Det är ju bara för att ta fokus från resultatet i år, som man säger så. Annars har man ju för fan varit idiot som tror man kan uppfinna hjulet på nytt men denna gång bättre.
Det är exakt samma dravelnivå som Campese.. ..skillnaden är att Campese brände pengarna Svedman nu ska få tillbaka!

Tigerhjärta:
Med det svaret menade jag naturligtvis att har man inga som helst krav på en elit klubb (som du inte verkar ha) så kan man heller aldrig hållt på med idrott på hög nivå.
Att säga att en Klubbdirektör är klockren som precis varit högst delaktig i att vi åkt ur shl för första gången i historien så märks det att du inte vet speciellt mycket.

Tror efter vad jag fått höra att det var Svedman själv nästan som såg till att sparka finnarna 2 dagar innan helvetet startade. Lyckat?

Hade man löpt linan ut med finnarna är jag säker på att vi hade gett Malmö en ärlig chans iaf.

Man skulle naturligtvis kickat tränarna. Men inte 2 dagar innan ett kval. Det borde skett redan vid jul.

Istället tillsätter man en trio amatörer.

Allt är som jag säger precis som vanligt uppe på sätraåsen.

Fan vet om inte Wikegård och Boork hade fått ut mer av den här klubben.

{10241}: SAIKs klubbdirektör har en bakgrund inom fastighetsutveckling. Vilka meriter har hon från sportens värld?

Tigerhjärta:
Svedman har inga som helst meriter från sportens värld. Det har Campese! Med råge. Sen går det att snacka hit eller dit hur han är som person. Men det är en annan femma.

{10241}:”Märks att du är idrottsman”.

Vad snackar du om?
Du reggade dig i samband med vår degradering, vad hette du innan?
Vilken gammal grammofonskiva är det som kommit tillbaka?

Tigerhjärta: Vad är det för klockrent med Svedman? Det är inte ett Ikea varuhus det här. Har man lyckats driva klubben ut för stupet så är man inte klockren.

Tigerhjärta:
Märks att du är idrottsman.. "Svedman klockren"
Har man åkt ur shl för första gången är man ingen klockren Klubbdirektör. Snacka istället om Saik, Frölunda eller Växjös Klubbdirektörer. Där har vi klockrena!

{10241}: Svedman är klockren, Campese var..kommentarer överflödiga.
Går inte ens att jämföra dessa herrar.

Malken:
Jag tycker Svedman börjar låta som Campese i sina svar...
Viktigt med kontinuitet bla bla bla!!! Det har sagts sedan Tommy Jonsson lämnade. Men lik väl har det inte blivit av. Brynäs agerar inte professionellt. Ett gäng amatörer.
Som jag skrev tidigare. Alcén och Grahm blir säkert kvar. Janne som headcoach och Ove och Gällstedt som ass.
Honken blir säkert kvar. Viktigt med kontinuitet..
Aa om 5 år spelar anrika Brynäs på testebovallen.

In med så mycket ex Brynäsare som möjligt i laget så man kan åka o fylla år och bestämma över tränarna fortfarande.

Första nyförvärven är ingen vild chansning är Emil Molin, Sebastian Wännström, Adam Brodecki, Joachim Rohdin, Dennis Fröland, Alexander Bjurström, Viktor Persson, Adam Deutsch, Adam Hirsh.

Ger mig fan på att mormor blir GM.

Inget nytt under solen. Heja Brynäs

Tigerhjärta:
Coach och spelarutvecklare. Dubbla roller är det som gäller nu i Allsvenskan.

Peja: Allt handlar om vilka löner dom är villiga att acceptera, annars finns en risk att deras lön kommer ta upp för stora delar av lönebudgeten. Till en rimlig peng där laget kan kompletteras med allt annat så vore det riktigt bra.

Helt ärligt. Det finns inte på världskartan att man sätter Ove som HC efter att han varit med när vi degraderades.
Vi kommer säkert se bekanta ansikten i staben, men inte Ove som HC, kanske inte ens som assisterande. Det har iallafall jag väldigt svårt att tro.

Jag har fört samma resonemang som Svedman hur länge som helst på forumet så jag är förstås jättenöjd med det han säger. Det är en självklarhet att man måste komma samman och att kavalkaden av sparkningar måste upphöra. Hade pengarna som läckt på sparkningar istället satsats på spelare hade Brynäs inte åkt ur SHL.

Läste ett "Old School Hockey-reportage" på hockeysverige.se med en av Södertäljes guldhjältar från 1985. Kommer tyvärr inte ihåg vem. Reportern frågade om finländske tränaren Timo Lahtinens del i guldet och svaret blev att "vi förstod aldrig vad han sa - men vi hade så bra lag att det inte spelade någon roll".

« · 2514815 · »