1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 752918 inlägg · 7967 ämnen
« · 2579079 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
J-S: Om clara är andremålis vet vi inte , vad vi vet är att limpan INTE är förstemålvakt. Det har han med all tydlighet visat , förra säsongen å så långt denna säsong . Vi behöver en stabil trygg förstemålvakt annars kan vi glömma alla tankar på uppryckning till Shl

Farsang: Clara gorde ingen vidare insats i de matcher han spelade på FS till skillnad från Lindbäck. Men med serien igång och årets Lindbäck ser ut som fjolårets så är det Gällstedts förbannade skyldighet att testa Clara.
För om Clara får chansen och det visar sig att han fortfarande inte är där Gällstedt (eller FBK) behöver ha honom då har vi problem. Även fast Lindbäck skulle höja sig så finns risken för skador och har vi ingen duglig andrekeeper. Då måste JA vikta om de slantar som finns kvar.

Farsang: Jag hoppas Gälla kör Clara i morgon antingen gör han det bra och kommer att bli en bra och viktig avlastning till Lindbäck,
Om det går dålig låt Clara spela i J20 någon match så han kommer in i matchtempo och ge han en chans.
Vi behöver en bra andramålvakt, Lindbäck är ingen ungdom och det är en lång säsong.
Tänker närmat på SM guldet 2012 när Svedberg klev in i stället för Honken och spikade igen på närmare 94% under tretton matcher.

Anders Berg: kollar du på träningar och tycker Clara ser hetast ut då eller? Eftersom tränarna tar fel beslut?

Farsang: Den som ser bäst ut och hetast på matcher och träningar. Den här säsongen handlar om att överleva och att komma tillbaka till SHL. Jag är inte så säker på att någon av målvakterna räcker till för det.

Anders Berg: ” Precis, när det kommer till målvakterna så ser tränartrion endast till vad som står på tröjan. Så har det varit sedan säsongen 22/23.”

Och vilken målvakt ska stå enligt dig? Eftersom tränartrion tar felbeslut.

Får ställa en annan fråga för att du ska svara :)

{10065}: ”Argumentera”? Alla spelares mål lär väl vara att få så mycket istid som möjligt, så även Miks? Men om han lämnar så gör han väl det. Vad ska vi argumentera om, menar du?

Farsang: Pest eller kolera, tänker du. Ja, en riktigt bra målvakt skulle inte sitta helt fel.

Anders Berg: Det är mina spekulationer. Som jag nämnde tidigare. Har du svårt för att argumentera och känner att du måste ställa en motfråga istället för att svara?

Anders Berg: tycker du att Damian Clara var bra i försäsongen då?

För min åsikt var att han var 10 gånger blekare än Lindbäck i dem matcherna han fick stå.

{10065}: Är det hans ord eller dina att han lämnar om han får spela i tredjekedjan - OM - Gunler kommer och OM han petar Indrašis?

mk: Lite som Wille brukade säga: är det en spelare för mycket på isen så är det ju sju stycken på isen. Domaren borde hålla upp sju fingrar (var visst nån domare som snappade upp det och gjorde så mot just Brynäs efter det 🙂)

Anders Berg: Så vad händer med konkurrensen om han lämnar ….? Det blir ingen. Är det hans ord eller dina?

mk: Precis, när det kommer till målvakterna så ser tränartrion endast till vad som står på tröjan. Så har det varit sedan säsongen 22/23.

{10065}: Då är det väl så. Vad har han gjort hittills? Om han är så bra som han tror(?) så ska han ju spela i första kedjan.

Anders Berg: Jo konkurrens är bra men tror du själv att Indraśis skulle stanna kvar i Brynäs om han blir nedflyttad till 3e? Och tror du Carolina skulle gå med på att Gunler spelar med halvtaskig istid i en tredje? Då blir det helt plötsligt inte konkurrens om Indrasis drar, för han firar inte jul i Gävle om han blir nedskickad till 3e.

Farsang: Skulle vara svårt att säga nej till Gunler om han skulle vara aktuell för Brynäs. Tror dock något SHL-lag nappar.

Annars är Jacobsson på marknaden också.

Anders Berg: Vad menar du med utespelare? Alla som är på plan?
Målvakten är på plan va?
Är han utespelare då?
Eller räknas inte målvakten?

Förklara för oss som inte fattar..

Thellen: Förkylning/snorig. Inte däckad men inte helt 100 och därmed kan de inte lova att han spelar.

Information om Rödda inför imorgon? Läste att han kan missa. Betalvägg dessvärre

{10065}: Det är bra med konkurrens - tränaren ska spela de bästa spelarna och inte bry sig om vad det står på tröjan. (OBS! Gäller dock bara utespelare).

{10065}: spelade inte gunler extra forward förra säsongen i Brynäs och gjorde det bra?

Eller inbillar jag mig det?

Sen lär Indrasis komma igång när Larsson centrar! Han är ingen grovjobbare men lär göra mycket mål när han får Larssons fina finurliga passningar

KB: Jadu, jag anser ju inte att Gunler petar ner Rödin, Kopacka eller Kelleher. Indraśis är ju alternativet isf, för varken Indrasis eller Gunler kommer ha ett intresse av att spela i en tredje kedja. Så tar vi hem hinner försvinner troligtvis Indrasis.. kluven. Tycker Indrasis förtjänar lite mer speltid/chans.

Är de nån som kan länka till nån sida som visar tablåtider över cmore hockey å live1-5. Jag vet vart man ser livesändningar men dem visar ju även repriser p å hela matcher å det hittar jag ingen info om.

KB: Både Gunler och Anton Olsson, som sägs vara aktuell för HA, borde vara bra nyförvärv för Brynäs. Olsson på rookiekontrakt vore ruggigt prisvärt.

Gavve: Noel Gunler måste vara en bra förstärkning i HA? Har ni plats för honom? Ser att ni har fått förfrågan enligt Johan Svensson.

eltifoso: ja ekonomin verkar vara sådär. Så sent som i torsdags la de ut en artikel om besparingar för att rädda elitlicensen. Var precis så att de klarade det inför denna säsong och inför nästa så skärps kraven tydligen. De verkar lägga stort fokus på att folk helt enkelt inte går på hockey. Arenan verkar ta 5400 (Google säger det) och på 3 hemmamatcher har de ett snitt på 2417. Och då har de ändå gratis inträde för alla upp till och med 19.

Ove Myling: Temple bar district…!!

Svensson_62: Helt magiskt ställe. Musik och liv längs hela gatan. Kan tilläggas att i andra änden av Broadway, på andra sidan floden, så ligger Nissan Stadium som är Tennessee Titans arena.

Ska man likna det vid något i Europa så tycker jag att Dublin är en bra jämförelse.

SnowKing: ny tränare som inte riktigt satt sin idé kan man säga
Samt brist på pengar som vanligt varje år, ger en relativt svag trupp.
På pappret ska de dock inte behöva ligga sist, men så är det ju för de flesta lagen i botten vanligtvis

Får se vad som händer framöver

Det är ju för tidigt att göra några säkra bedömningar men det är väl något överraskande hur Karlskoga börjat säsongen?
De brukar ju ligga topp 6 ivf...
Är det någon på forumet som känner till hur snacket går runt Karlskogalaget?
Har dom börjat serien med skador i laget?
Nån som vet?

Någon som vet om hur det går för Timashov? Tillbaks till Europa snart?

modomille:

Du tror inte Rödin håller för SHL eller?

Stefan R 63: Just ja, glömde det...

Svensson_62: Kan tillägga att South Broadway ligger precis mitt emot hockeyarenan - 1 minuts promenad - bilden nedan är i princip tagen från hörnet på arenan.
Visar en liten, liten gnutta av det bästa bar distriktet jag någonsin testat.
Uppladdat:

500x0-0699285d-ecbf-4e42-b2cd-8764f5c9de67.jpeg

{10375}: Såg den där målvakten i Bridgestone Arena men det var ju redan hösten 2010 har jag för mig. Förekom dock läskande servering redan på läktaren, därefter honky tonk på South Broadway (personligt world wide - all time favvo område) så man vet aldrig.

J-S: Riktigt bra målvakt på bilden…Säsongen 11-12

Makkan74: håller du till på ståplats fortfarande 😀

modomille: Sanny Lindström, Hockeypanelen, Expressen.

SuneMangs: Jag tror många underskattar poängskörden hos vissa. Nu är det visserligen väldigt tidigt på säsongen men över en hel säsong var det bara 4 spelare som hade över 1 poäng per match i snitt förra säsongen (i Allsvenskan så klart). Att Rödin nu ligger på 2.25 på 4 matcher är minst sagt imponerande. Självklart tror jag inte det kommer ligga så högt hela säsongen men visar ändå på offensiv kraft där.

En annan spelare som det inte talas så mycket om är Anton Ohlsson, "bara" 2 poäng men +5 och -0 som center visar på att han gör en hel del rätt. Att jämföra med t.ex. Blomqvist som har +2 och -2 eller Ölund som har +5 och -3.

Efter 4 matcher är det ingen som har sämre än +1 i +- utöver Blomqvist (och Larsson som knappt räknas så lite som han spelade innan matchstraffet) som har 0. Jämförde lite snabbt med de andra lagen i ligan och där är Brynäs verkligen unika då alla andra lag har minst en spelare med minus i den statistiken. Finns mycket att glädjas åt för tillfället trots alla domedagsprofeter (nej, jag säger inte att alt är perfekt för det).

modomille: Du är inte en bot? Källa på det.
Dina föräldrar är inte syskon? Källa på det.
Solen skiner ibland? Källa på det.
O s v? Källa på det.

SuneMangs: Rödin hade SHL klubbar efter sig? Källa på det.

Djurgården fortsätter att bygga up backsidan. Frågan är bara hur man löser existerande kontrakt.

SuneMangs: Håller med fullständigt ❤️

J-S: Tycker att en sån som Tyler Vesel gör ett oerhört bra jobb i det tysta, han har ändå 5 poäng och ligger +6 efter 4 matcher. En grym tvåvägscenter som gör ett bra jobb över hela banan och verkligen är en klasspelare på den här nivån. Kul att han presterar som förväntat.

Tyler Kelleher förtjänar också lite beröm. Mycket bättre i defensiven än vad jag hade väntat mig. Sliter hårt och är oerhört duktig på att stjäla pucken. 6 poäng på 4 matcher och +4. Kanonspelare, också som förväntat!

Rödin har vi redan avhandlat, men vilken säsongsinledning! Alldeles för bra för HA och jag förstår att han hade SHL-klubbar efter sig.

Rödin-kedjan kommer vi ha mycket glädje av i vinter.

Gävlar vilken bra början på äventyret i HA fyra spelade matcher fyra vinster.
Ruskigt bra offensiv vilket är grymt så här tidigt på säsongen, Rödda och Kopacka är mycket bra och sevärda dessa två kommer vi få nytta av i vår om dom håller sig skadefria.
Sen finns det helt gäng till som kan stänga matcher Tyler x 2 osv.
Defensiven behöver det jobbas på samspelet mellan backar målvakt stänga passnings vägar i egen zon och hålla motspelarna på utsidan.
Vilket är bra att vi har något att jobba på så att vi slipper otrevliga överraskningar i vår när slutspelet börjar.
Trevlig vecka till alla Brynäs fans så laddar vi för en femte raka på Onsdag.
Uppladdat:

500x0-hockey-nashville-nhl-predators-wallpaper-preview.jpg

Bästa utsikten på lunchen idag...
Uppladdat:

500x0-20231009111017.jpg

Guldtigern: nu måste han ju anpassa sig till HA...så det kan ta tid,)

Skönt att se att Rihard marenis är avstängd i matchen mot Nybro på fredag 👍🏼

Jugge: Jag blir ännu mer förbannad över Kellehers utvisning när den är så matchavgörande, eftersom VVIK kvitterar i efterföljande PP...

« · 2579079 · »