1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738460 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
dabif: 1,5 min? Vad menar du?

Zappaholic: Klubban har ingen hastighet, iallafall inte så hög att Fransson nästan avlider på plats som det såg ut. Han tar sig inte ens på stället där klubban träffar. Alla hade gjort likadant förmodligen, men det är fortfarande uselt av domaren att gå i fällan. Han blåser inte ens av för utvisning utan för skada vilket känns helt horribelt.

Zappaholic: jag 1,5 minut efter klubban kom upp, deras hjärnor jobbar långsamt då.

Axelsson: Domarna får till sig från linjedomare att det är vit spelares klubba i ansiktet. Klart de måste blåsa av. Sen att det var helt fel av linjedomaren är ju en annan diskussion.

Men synd om Modo. Absolut.

cog: Trodde jag också men nu hade de inte ens en 2:a. Känns som domaren ljög i intevjun där han säger nåt typ att det var svårt att höra men att han fick tills sig av linjedomare att det var en hg klubba. Inte fan hade de en utvisning förrän långt efter avblåsning.

För varje match jag ser i HV - Modo växer mitt förakt för domare Linus Öhlund allt mer. Plocka bort honom från den serien omedelbart.

Lagacé skadad för FBK. Nu är man fast med Lindbäck om det vill sig illa med Lagacé.

{10753}: Filmning? Han får ju en klubba i nyllet. Nu visade det ju sig att det var egen spelares klubba men det kunde väl inte hv-spelaren veta.

Undra om Emo steveo bor hos någon som bjudit in han?

Tittar man på hans insta så verkar han ju inte bo på hotell.

Fint isåfall av någon i Gävle ☺️

Axelsson: En ren filmning för att få till avblåsning. Det borde domaren vara förberedd på.

OveJärnkrok: HV är vidrigare än allt jordens jävla elände tillsammans, så de ska bort. Den lyckligaste dagen i ens liv skulle vara när man får läsa att de gått i konkurs. Typ.

Axelsson: Någon som har koll på varför domarna ens kan kolla på den situationen? Krävs inte en femma på armen för det?

Alltså om jag hade hejat på Modo supporter så hade mitt huvud exploderat idag.. Herregud alltså..

Zappaholic: Tycker det är lite svårt med Hv-Modo. Skulle vara kul vilka som än åker ut, men får nog hålla på min princip, att det är bättre om Modo klarar sig.

Zappaholic: Domarna bjuder ju på det när de blåser av på grund av att en liten HV-vekling får en annan HV-spelares klubba i ansiktet.

Alltså vilken skandal i Jönköping. Hoppas Hv blir kvar men herregud. Hv hade aldrig överlevt den pressen. Nä usch vad dåligt av de svartvita.

Zappaholic: Äckliga HV. Filmar så inåt helvete, killen som ligger på isen i ÖT. Sjukt svagt av domarna att falla för trycket och blåsa av. Lider fan med Modo där.

Zappaholic: Men hur kan de låta HV komma så fri, har Modos backar helt tappat förståndet. Det har varit massa såna missar från Modo.

Zappaholic: Domarna rånar Moodoo på detta. Sanslöst.

Slaven82: Helt sjukt att de vinner. MoDo har dominerat fullständigt hela tredje perioden och fjärde innan målet

Nu avgjord hv…

Axelsson: aah, såklart. Allt är som vanligt där då 😂

TheMacamush: Kastar in flaskor och skit på isen.

Axelsson: vad gör de? Kollat fbk saik 😂

Gnaget gör 4 - 2 och gör liv i matchserien.

Slaven82: Har informerat Marcus om den buggen också.

Axelsson: haha exakt.

Axelsson: Publiken i Jkpg är verkligen hemsk, men glöm inte att de också tvingas se på spelare som Benson och Tikka. Vem hade inte tappat omdömet..

SuneMangs: På tal om problem med HS, bara jag som har problem med att ladda upp bilder? När jag lägger till en bild och postar inlägget kommer inte bilden upp. Då måste jag trycka på redigera inlägg och lägga till bilden igen. Använder telefon.

Vilka jävla sopor publiken i Jönköping är. Hoppas att det där pisslaget kommer att få harva i HA tills pengarna är slut.

BIF Kungen: yes.

Ticko : Söderström har vara en brist idag.., slipsen.., vad hände där😂?

Haha.. Härlig förstärkning av Ranta i Modo. Såg ut som Neymar i sin prime.

Svensson_62: Fick samma.

Svensson_62: Japp. Har meddelat Marcus om problemet precis.

Nån som har problem att få upp HS Brynäs?
Får upp en sida utan trådar. Måste sedan manuell leta/välja en tråd itaget.
(är utomlands - men det brukar ju inte påverka)

BIF Kungen: en av de bästa

SuneMangs: Luoto om HV åker ur eller Hägg om Modo åker ur. Taget.

BIF Kungen: FBK:s mål underkänt, ett skämt

Danne66: du menar Söderström antar jag?

Håller med, kunnig och säger bra saker.

Noterar att "hockeyspelaren" Tikka har poängfest mot Modo i kvalet. Haha...

Peja: Jag hoppas att HV åker ur. Hade gärna sett Luoto i Brynäs alltså. Precis vad vi behöver.

SuneMangs: Lösningen är att man ersätter D’Astous, Söderström, Lindstein, Schroeder och Indrasis med 5 spelare som sammantaget är på samma eller bättre. Om man tänker på det sättet blir det inte lika omöjligt att bli bättre.

Sen blir det spännande att se hur Brynäs tar höjd för Europaspelet, rimligtvis behöver man en bredare trupp när det blir fler matcher.

xxx BIF xxx: Och det jag menade är att det är Söderström och D'Astous som gör att vi är ett topplag i år, vilket du också skriver nu. Såna killar ersätter man inte bara rätt av. Jag finner det högst troligt att båda testar lyckan i Nordamerika nästa säsong, och då kommer vi tappa otroligt mycket när vi ska ersätta dom.

Nästa år blir nog ett mellanår om jag får gissa.

SuneMangs:
” Återstår att se om vi är ett topplag nästa år”
Nja det jag menade är att vi var ett topplag i år och få med utgående koktrakt - då lever man på det nästa säsong.
Klart det beror på vad vi värvar för bli ett topplag. Just nu är vi väl ett topplag nästa säsong.

Satt å tänkte på spelare.
Oscar Eklind kom upp då - om han åker hem?
Kunde han inte vara något?

Tex scott Vesel Eklind
Eller
Eklind Ölund kopacka

Men hur fan ersätter man 9 o 45 till nästa säsong går över mitt förstånd.

BIF Kungen: Kul att dom lyft upp, vad han nu hette, från allsvenskans sarg till shl studion. I mitt tycke den mest kompetenta av alla!

TheMacamush: två bra lag, mycket känslor, precis som det ska vara.

Horace76c: svettig bara av att se de 😂

Horace76c: Tuppfäktning en masse dessutom

Charles: FBK är förbundets lag, det är sen gammalt. Där ses det mellan fingrarna hela tiden. Dom kommer alltid undan med lagstraff också med för många spelare på isen.

« · 2844880 · »