1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737982 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Nästan (obs nästan) att man vill att Malmö tar en match där nere så man kan avgöra hemma på fredag, lär bli bra fart i Gavlerinken då :)

rafalski: Tycker att ”Källarn” 😂 ska stå nästa två

BIF Kungen: Just den har jag undrat över . Många ggr genom åren . Hur är det ok men inte omvänt?

Treklövern1912: 4-1, jag kan först gå på fredag 😉

Berge: A walk in a park 4-0 👍

rafalski:

Otroligt skön seger.

Tror Malmö kommer vinna 1 sina hemmamatcher men det kommer inte räcka. Brynäs kommer vinna med 4-1 i matcher.

Jockster : Man behöver inte vara bättre än Luleå eller FBK nu. Räcker att vara bättre än Malmö för tillfället.

Gavve: Höll på att säga det under matchen också.

PPn gav utdelning idag! Även första målet räknar jag in som ett PP.. i min bok iaf

Jockster : Vi är minst två klasser bättre än Malmö, kan dom sno en match så ge dom Jerring- priset.
Dom kommer sprattla till slutet men innerst inne är dom glada att slippa kvalspel. Ställ Källgren nästa för att krydda insatsen.

Tycker att matchserien så här långt påminner lite om den vi hade mot Nybro. Tight och "nära" för motståndarna men i slutändan rår de ändå inte på det bättre laget.

skål för Brynäs, nu firar vi på stan

rafalski:
Haha ja det visar sig på Måndag pm de dyker upp eller inte

Jockster : Vad vi kan hoppas på på måndag är kanske att nervsträngarna på Brynäs-spelarna är slakare till och i den matchen. Tror de känt av en besvärande press i de här två hemmamatcherna. Matcher de förväntades vinna båda två, och faktiskt fixade det.

Jockster : Malmös chans är att inte Brynäs dyker upp inför nästa match.

Cardigan Daffipoff:
Malmö gör det bra efter sina förutsättningar och jag tror att BIF kan få det ganska tungt första matchen i Malmö men om de vinner den så går nog luften ur Malmö inför match 4

Erat:
Exakt men ett eget hackande spel kan sträcka sig över många matchserier & kvaliteten på motståndet är väldigt avgörande om man kommer undan med det eller inte.

Får hoppas att spelet kuggar i allt eftersom

Jockster : Nae, det här är långt ifrån avgjort. Men det finns en karaktär i laget som man uppskattar, att ändå ta den här matchen och ge sig själv gynnsamt slagläge inför måndag och onsdag. Men ärligt måste man nog medge att det är Luleå som i slutspelet imponerar mer av de två tabelltopparna från grundserien. Växla upp nu lite mer, Brynäs!

munkas: OM du har sett slutspelsmatcher så är det precis så här som matcher kan se ut...
I första matchen så vann vi på ett bättre spel..
Idag vinner vi tack vare bra defensiv.bra mv spel.pp..o att vi offrar oss ..täcker skott så kan vinster också tas i slutspel...

Jockster : Klasser bättre kanske är en överdrift. Malmö krigar på så gott de kan, vi gör vad som behövs för att hålla dem stången, med lite marginal.

Jag är väl helt enkelt inte lika imponerad av Malmö spänn alla andra, tycker inte de får ut speciellt mycket.

Farsang: vad för kvinnliga reportrar i omklädningsrummet? Vänd på det, dödsstraff.

Tema: Me too

lapad: men herregud ..vi vann o leder med 2-0 i matcher o du fubderar över ett stort OM ...
Eftersom som Petsson står i mål så bedömmer ju staben att han är bättre...

Missade dagens match p g a dop. Otroligt skönt att se dem vinna 🤩

Jockster : ingen matchserie är den andra lik.

munkas:
Tycker det snarare handlar om att Malmö gjort det riktigt bra hittills sett till förutsättningarna.
Att jämföra insatsen med sista omgångarna i grundserien är direkt fel enligt mig. Sen säger jag inte att det var den bästa match dom gjort.

Erat:
Nja!
Märk väl att om de går vidare så kommer de att möta ett lag av högre kvalitet och så fungerar inte det spelet som de visat upp i dessa 2 matcher.

Malmö verkar träffat formen precis , Brynäs måste upp rejält om det ska gå hela vägen mot SM Guld

munkas: det spelar ingen roll hur spelet ser ut, det är vinsterna som räknas

Cardigan Daffipoff:
Oklart vad du såg för match men BIF var verkligen inte klasser bättre än Malmö idag!

De vann matchen men mer än så var det verkligen inte!

Zappaholic: Hoppas nästan att Kollar tar upp det på presskonferensen också, skulle vara intressant att se Gällas reaktion då :)

Semic: Håller med, det skall alltid hackas på någon av våra spelare i forumet. Sen att man väljer att fortsatt gnälla på vår 2a målvakt..

Tycker att det påminner om kvartarna mot Nybro i fjol. Vi dominerade inte. Vi vann inte stort. Vi lade oss precis strax över nivån över motståndarna och gjorde det som krävdes. Tycker att det känns precis likadant nu. Lugnt och fint, vinner rättvist men inte överlägset.

Cardigan Daffipoff: Spelet ser ut ungefär som sista fyra omgångarna av grundserien. Skillnaden är att Malmö inte är lika spetsiga som Fbk, Växjö m.fl.
Jag tror/hoppas att inte laget eller ledningen är så imponerade av dagens insats.

Silfver: Kollar står och gnäller på domarna. Så jävla tondöv efter straffen och några av utv vi fick

Gavve: NU TAR VI DETTA 👍👍👍

Zappaholic: Det är just det, det finns mer att ta ut av laget. Men då måste det ske också när det behövs senare i slutspelet.
Tycker det ser segt ut i handling och tanke. Matcherna mot Malmö kan avgöras på att vi har skickligare individuella spelare men jag ser inte en tillstymmelse till de där extra växlarna som vi sett det här grymma laget prestera tidigare under säsongen.
Det kanske kommer, låt oss hoppas på det!

Herminator: tankar om matchen

Malmö gör en bra bortamatch och utmanar oss. Skönt att vi kan hantera slutspelshockey med allt vad det innebär, mycket duellspel, fysiskt.

Toppar idag:

Persson, en matchvinnare, stabil, sprider trygghet, tar det han ska ta och lite till

Axel A; bästa matchen på ett tag, rejäl, tuff, bra uppspel

CED: tillbaka på den nivå han hör hemma, en härförare

Katten: bäst idag, så mycket skills, avgörande

Kinnvall: rejäl, oftast bra uppspel, har förbättrat det fysiska, gör en del misstag

Scott: tuff, jobbig, hög lägstanivå

Vesel; grym, framför i PK

Silfverberg: gör mål/poäng men måste bidra mer
I spelet

Övrigt: mål i PP, viktigt

Oroväckande: Ölund, Oskar, Kopacka och Indrasis bidrar för lite.

Berge: Såklart! 😂

mattias - 74: Zappade över precis. Håller med, de verkar ha bra kontroll på Växjö.

Sitter här och hoppas på bryska tag det sista.

5-2 i öppen nu precis

mattias - 74: Inför slutspelet trodde jag det var Frölunda som var laget att slå. Nu känner jag väl mer att det är Luleå som ser väldigt starka ut.

Sen är ju Färjestad ruskigt starka, speciellt om de får till ett fungerande målvaktsspel (91+% mot SAIK senast) samtidigt som de har en ruskigt bra skotteffektivitet (i grundserien och i denna match). SAIK å andra sidan såg inte alls särskilt bra ut.

Ska bli intressant att se fortsättningen på den serien i morgon.

Edit: Sen är jag jäkligt glad att Växjö slås ut, vilka som än slår ut dem.

lapad: Ursäkta mig nu.. Men hur kan fokus vara på Källgren efter att vi precis gått upp till 2-0 i kvartsfinalen? Ingen av oss vet hur det hade sett ut om Källgren stått utan allt är bara spekulationer.

Istället för att säga att vi inte hade kunnat vunnit med Källgren i mål så kan vi väl glädjas åt att vi har Ludde som står nu och gör det väldigt bra?

Vet att du skrev ”Inget ont om Källgren” men är det inte bättre att bara inte skriva nånting alls om det?

Den här matchen kunde gått åt båda håll, lär inte bli lättare i Malmö.
Men fan va skönt med 2-0 i matcher, och ärligt är det de jämna matcherna som är härligt att vinna - efteråt!

Cardigan Daffipoff:

Luleå gjorde precis 4 - 2

Dom ser sjukt tunga ut detta slutspel trots många nyckelspelare borta, tror det är laget att slå

Enkla jävla Malmö!
Slakta duvjävlarna!

Tror ärligt talat inte att vi hade klarat att vinna om Källgren stått. Inget ont om Källgren men Ludde är betydligt bättre just nu.

Nåja, ingen supermatch, men vi gör det bra i PP och boxen idag. Skönt att se.

Persson grym återigen!

Slaven82: Phu. Satt hårt inne detta.

SuneMangs: Vi släppte bara in ett mål, bortsett från straffen. Mycket uppoffrande skott täckning på flera håll. Det här känns bra.
Trevlig kväll. 🍺

Zappaholic: De är inte nära. Oldeen och Rönnqvist som så gärna vill det, bara…

Grattis Brynäs, fast idag var Malmö mycket bättre, blir 2 spännande matcher i Malmö nu.

Malmö kan nog väcka liv i den här matchserien om de spelar som idag, det är iaf vad jag tror

Imponerad över eran målvakt idag, han var bra, tror han står på Måndag med

« · 2845643 · »