1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778173 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Peja: Vet vi något om hans skadeläge efter grobianens bentackling? Hade gärna sett Sundqvist i Brynäs om han är hel.

Peja: Man har ju någon förhoppning om att man signat ett par som ligger på gränsen till NHL och väntar tills den 16/6 innan man presenterar

KulaShaker: Ja, men den där deadlinen för att släppa kontrakterade spelare till Nordamerika är i mitten av juni. Även om man skulle offentliggöra finländaren innan, så riskerar man att tappa honom innan dess.

Peja: Får hoppas att det händer någonting beträffande värvningar, juni månad på måndag och hittills har det inte hänt någonting som kittlar lite…

Svensson_62: Ja, vi får väl se. Målgruppen som jag syftade på var främst tonåringar som promenerar eller åker kollektivtrafik till hemmamatcherna. Det är inte säkert att de eller deras föräldrar blir mer taggade av att ta tåget om man gör det till en finlandsfärja på räls. Men det ena kanske inte behöver utesluta det andra.

Jag tror det är viktigare att sälja alkohol på själva matchen. Den senaste utematchen var horribel sett till kiosker och toaletter men det borde redan finnas en infrastruktur vid Tierp arena. Samtidigt kanske svårare att få alkoholtillstånd när så en extremt stor andel av publiken förmodligen kommer att ta bilen dit.

Peja: Tågbolagen har alkoholtillstånd i bistrovagnarna - har inget med att göra vilken tidtabell de följer - inga konstigheter med det.
Potential finns att arrangera grym uppladning i tågvagnarna. Låt tågbolaget få massor av reklamutrymme på arenan o s v för att hålla kostnaderna låga. ”SJ Winter Classic” eller nåt annat.

Arrangera dessutom direkttåg från Karlstad till Tierp - men där räcker det med godsvagnar. Hyr gärna in robusta öppna vagnar från malmbanan så får dom känna hur det båser i träa under resan. :-)

Farsang: Ser man på! Nu diskuteras de hockey o centrar o utomhusmatchen! Precis de jag ville vi ska göra istället för o tjafsa om vem som vart domare osv.. Trevlig lördag brynäsvänner jag ska på Hedemora taproom o dricka några öl från Hedemora stadsbryggeri. Jag ser gärna Järnkrok som vår center el för övrigt nån i 34 årsåldern tills vi hittar en 27 till 30 år..

Greatredwing : Två centerförslag helt utan förankring.

- Oscar Sundqvist. Kommer från en medioker säsong, kontraktet går ut och är eventuellt skadad. Skellefteå verkar inte vara intresserade. Osannolikt men man vet aldrig.

- TJ Tynan. 34-årig AHL-king som förmodligen hade varit en etablerad NHL-spelare om han varit större. I äldsta laget men hade antagligen levererat i SHL, räcker med att se lite video på honom för att se att han är otroligt skicklig.

Finns även fler kontraktslösa centrar som Jan Jenik etc. Många lär skriva nya kontrakt de närmaste veckorna.

Svensson_62: Ja, vi får väl se vad de kan åstadkomma. Jag är inte imponerad över logistiken på de ordinarie hemmamatcherna och det borde vara mycket enklare än att lösa det här. Alkoholtillstånd på ett inhyrt tåg tror jag att du kan glömma. Vet inte alla detaljer kring vad som är möjligt men en match mellan Djurgården och Brynäs på studenternas i Uppsala hade varit bättre än det här.

Peja: Finns tågstation. Hyr in tåg. Bara att ordna skyttelbussar till/från arenan/stationen. Gratis för dom som har matchbiljett.
Skulle tycka det vore lite kul att jobba med att arrangera den logistiken. Svårt? Nej.
Arrangera roligheter/musik på tågen, sälj öl på tågen o s v. => Smashläge att göra nåt bra av transporterna.

Jan Grismöbel: Att vallfärda till Gavlerinken är en sak, att vallfärda till en arena utanför Tierp är en annan sak. Det blir ett komplicerat projekt för många att åka dit.

Peja: Brynäs tar förgivet att folk kommer vallfärda till arenan även nästa säsong även om Alcén sover på jobbet och inte klarar å sätta ihop ett slagkraftigt lag med spelare från högsta hyllan . Finns INGET som tyder på det . Brynäs tar fansen förgivet vilket kan bli ett stort misstag å kosta mycke förlorad inkomst .

Peja: ” För övrigt ett stort kommersiellt fiasko att inget nyförvärv offentliggjordes på eventet i torsdags. Det kommer bli svårt att locka tittare nästa år.”

Varför har man ens ett sånt här evenemang den här tiden på året utan att presentera nyförvärv. Det är ju det enda supportrar och fans suktar efter den här tiden på året. Allt annat kan ju vänta till årsmötet.

Jag hade inte möjlighet att var med på Chandla eventet, vad pratade man ens om?…

Farsang: "Men nu är ju både Lindberg, Silfverberg, Bäckström och Järnkrok mer än SHL klass."

Lindberg må vara mer än SHL-klass, Silfver håller väl hög SHL-klass och bäckis är väl typ en average Joe i SHL.

Greatredwing : Jag håller med om att det vore häftigt med en Brynäsmatch inför 20 000 åskådare, men tror det är långt ifrån säkert att man lyckas få dit så många åskådare. Om man inte styr upp ett stort antal bussar från Gävle kommer man nog gå miste om många unga åskådare.

För övrigt ett stort kommersiellt fiasko att inget nyförvärv offentliggjordes på eventet i torsdags. Det kommer bli svårt att locka tittare nästa år.

Farsang: De har väl dalat från NHL- till SHLklass.

Bengt Ramen: när en spelare som haft SHL klass når över 35 brukar det dala så man inte håller måttet för SHL längre.

Men nu är ju både Lindberg, Silfverberg, Bäckström och Järnkrok mer än SHL klass.

Farsang: Undantaget som bekräftar regeln.

Greatredwing : man kanske ska sluta fokusera så jäkla mycket på ålder hela tiden.

Om jag minns rätt så gjorde väl 34 åriga Oscar Lindberg 81 poäng i vintras?

Vargen: En härlig spelare helt klart och han är en sån som hela tiden går före de andra när det kommer till inställning och till att initiativ. Det skall bli kul att se vad han mäktar med i ett storlag som Brynäs.

Nils Norin1912: Såg den bara på mötet i torsdags

#33: Här inne är det ständig "silly season"...

Svensson_62: Länk?

Greatredwing : ” Vem vill ni se som förstecenter i höst? Jag tror inte en nästan 35 år gammal järnkrok är lämplig gärna i 3e med ölund som vinge..”

Ehh, Oscar Lindberg, som dominerade duktigt i SHL senaste säsongen är lika gammal. Just sayin… Järnkrok skulle så klart vara absolut toppklass på SHL nivå.

Tyckte parodin på ICA Stig från Brynäs var kul:
Dom ropar på Stig i ICA-butiken. Då träder Stig Salming fram och säger: ”Jag kallas faktiskt Stigge!”
🙂👍

Greatredwing : För er som inte hade så bra koll på Milton Gästrin. Här är lite bra kontext från Eliteprospects ifjol:
Uppladdat:

500x0-img6773.jpeg

500x0-img6774.jpeg

Catodenäldresspöke13: Skål och trevlig helg!
Imorgon ska jag göra detsamma nånstans i Stockholm.

Greatredwing : trots Järnkroks ålder så tror jag nog att hans NHL rutin och erfarenhet hade gjort honom till en mycket bra SHL center. Men inte så länge till.

På tal om fredagskväll och positiv stämning. Tar några öl med en gammal vän i Stockholm. Inte helt fel alls, faktiskt. Trevlig helg!

Greatredwing : macklin celebrini

Vem vill ni se som förstecenter i höst? Jag tror inte en nästan 35 år gammal järnkrok är lämplig gärna i 3e med ölund som vinge..

Sportnisse: Ja, jag har dömt aktiv på juniornivå här i Stockholm på 80-talet, så både mina domarkunskaper och den lilla förståelse för domarjobbet som jag tagit med mig därifrån har jag nog till viss del nytta av än idag.
Det gällde att visa vem som ”härskade” på isen så inte junisarna trodde att dom själva bestämde och fick göra som dom ville.
Lite som jag tvingas agera härinne ibland…
😄

De är fredagskväll. Är de ingen som har nåt positivt att säga? Jag tycker personligen att de är skitkul att de kör en kaffematch inför ca 20 tusen åskådare.. Jäkligt skoj för damerna också att få uppleva de!

Huge: Du är ju en sån. Som håller på med härskartekniker. Tydligen har du ju domarkunskaper oxå. Tragisk!

#33:
Ny här? Detta är typ den mest "toxic" sportsidan på nätet.

#33: Släpp pucken skulle man kunna säga.

Rätt tråkig stämning här inne nu 😢. Jag försvinner en stund.
Må mys

Bengt Ramen:
Du tillför ju mycket här.. NOT!
Är det någon som är impopulär här så är det väl du. En riktig översittare och mobbare.

ellis: vissa är ju inte alla.

Huge: oj!

Pitch: Vad yrar du nu om?
Jag har väl heller aldrig påstått att nån som inte har varit coach i SHL, inte kan ha vettiga åsikter om saker och ting?
Finns flera härinne som vare sig är eller har varit SHL-coach, som jag anser ha vettiga åsikter om saker och ting.
Samtidigt som det finns dom som inte varit coach i SHL och där jag anser att dom INTE har vettiga åsikter.
Eller vad vill du ha sagt?
Den gamla vanliga korkade beskyllningen att jag är en diktator som bestämmer vad man får tycka eller inte tycka?

Svensson_62: Ja, och det blev ju inte rätt nu heller. :-)

Huge: Skillnaden är väl att jag tex aldrig har skrivit att ingen som inte har varit coach i SHL, inte kan ha vettiga åsikter om saker och ting. Lev som du lär.

Joppe: Ekholm är väl för upptagen med att kolla jumbotronen att han inte ser vem han passar till

Pitch: "Inte bara i Brynäs som det görs rätt grova coachmissar. Att ställa Thelin i match 6 är för mig helt ofattbart så länge Larmi är 100% hel/frisk."

Nu är ju faktiskt inte du nån coach och bör inte yttra dig om saker du inte har kompetens till att bedöma.Tangentbordscoach.

DalaBIF:
På fråga ett svarar vi ”ja”
På fråga två svarar vi ”nej”

Anders Berg: Bra att det går trögt med värvningarna. Jag håller fortfarande på att försöka lära mig att - utan att fuska - stava till Charle-Edouard D'Astous. Har inte tid att lära mig nya namn på ett tag.
:-)

Lyssnade/tittade någon på eventet igår? Sades det något som är värt att veta?

munkas: Ja, jag har svårt att hålla reda på alla nya spelare. Har precis startat upp Excel för att försöka få någon rätsida på det här. HUR ska man hinna lära sig alla nya namn?

Anders Berg: Du får glädja dig åt alla nyförvärv som presenterades på Chandla igår. 👍
In och mys på EP nu.

Erat: Håller med; har dock sett noll minuter av årets - så kallade - världsmästerskap. Minns Schweiz från när man var yngre, det fanns nog ALDRIG någon då som trodde att de skulle kunna besegra Sverige någonsin inom ishockey. Men det säger kanske mycket om svensk hockeys självgodhet och framför allt om Schweizisk hockeys utveckling. Grattis!

Skönt ändå att vi nu äntligen kan lägga denna mediokra hockeysäsong bakom oss. Brynäs gjorde ju ingen glad med sin prestation och för de som bryr sig om Tre Kronor så tror jag känslan är den samma.

« · 3035132 · »