1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741957 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Nej det gör han inte,men han lär spela MOT Brynäs om en vecka.......

Rodrigues:Det blir nog bra med Ekelund,en klok Center som kan teka o spela box!!

Bissett19: Jo så är nog bedömningen...Skitsamma... Kåberg spelar inte i Brynäs ;)

GävleLasse: Kåberg fick väl längre straff för att han just hoppade in från båset o in på isen tog en fajt!!

70 Rodrigues: Det verkar lite konstigt tycker jag. Tacka fan för att Kåberg lackar ur när Odågan knuffar honom i ryggen när han är på väg in i båset...

GävleLasse: Oduya blev avstängd 3 matcher och Kåberg 4 efter rallarslagsmålet i Scandinavium mellan Frölunda och Färjestad!

JanT: Thornéus baserar sin tabell på dom 10 senaste matcherna.

"Sportbladet har tagit fram en sluttabell baserat på bottenlagens resultat i de tio senaste matcherna. Så här kommer det att sluta – enligt statistiken:"

Alltså ren sifferstatistik, inget om eget tyckande eller tänkande.

GävleLasse: Landar vi på runt 60 poäng har vi gjort det bra.

JanT: Thornéus? Han har i dagsläget inte en kappa att vända efter vinden.. det är en spinnacker..

JanT: Han hinner ändra sej ett par ggr till minst!!

GävleLasse: Nu har Thornéus fått tokspel!!! Brynäs 8:a på 65 poäng, DIF 7:a på 70 poäng. Tror han på fullt allvar att vi skulle plocka 20 poäng på 12 omgångar. Nu ligger till och med jag och Huge i lä.....

Ja, se dessa kvällstidningsreportrar...

Tänk att behöva vända kappan efter vinden i parti och minut....

JanT: Aarnio är nog bara med på bänken skulle jag tro. Enligt Boork så är han lite efter fysiskt.. Men kedjan med Felsner Almtorp och Herma Hedning har ju varit kanonbra de två senaste matcherna så det är skönt att de kan spela.

65selander: :-)))) Vilka tandtroll!!!! Det stora trollet Wahlberg krävde diamantborr och extra kraftig rotfyllning....

GävleLasse: Kanon att Felsner och Aarnio kan vara med i morgon. Det lär bli superjämnt med 2 målisar i högform. 2-2 tippar jag.

Gusten: Å Masjävlen hugger så en Kååbra... Ja det heter så på dalmål ;)

Gusten: Är Boorken så desperat?......:-)

lillovechkin: Per-Erik?

65selander: Tsssssssss!

Eklund?? ... jag tror en del på honom!

Karikatyrern och illustritören Hans Jax har fångat ögonblicket när Boorken rensade i truppen.

65selander: ja men just nu så går ju dom andra resultaten med oss och vi leder själva så det ser ju inte så tokigt ut

65selander: Jo dem har varit uppe några ggr,men som du säger så håller vi dem ute i hörnen!!

Men jag tror Melin har ett o annat o säga i pausen,så det kommer nog förändra sej spelmässigt,Tim Eriksson;Mårtensson o Söderström är ju väldigt bleka så här långt!!

bif 90: Har vi tur så är LHC på samma humör när dom kliver ut. Skulle vilja få Molin fri i början av perioden.

65selander: ja dom är inte så bra på att avsluta ikväll det e väl tur det sist var det ju förjävligt

Bissett19: Liten brask är att LHC trycker ner oss rejält ibland men dom saknar fortfarande finishen men så länge vi trycker ut pucken mot kanterna så är det lungt.

65selander: ja lite som i dom gamla goda tiderna hehe ja villket mål=)

sylf: Vilket klapp klapp.........Molin-Bäckström-Malmström gör vad dem vill!!Ser bra ut!!

sylf: Fruktansvärt fint mål, trodde Molin skulle skjuta själv men vilket pass.

Krutov,Larionov,Makarov släng er i väggen.VILKEN STRUT!!!

Ang Karlbergs kontrakt i Schweiz så kommer ingen klubb att få han i slutampen på ES eftersom han skall spela klart denna säsong iaf i Schweiz.

Jocke Lundström kastar in handsken för sässongen p g a sin axel.

"...för Lundström är det färdigspelat för säsongen
Axeln har hoppat ur led tio gånger - nu väntar operation för Brynäs tredjemålvakt"

Om LHF vinner idag, kan vi skåla för att ha sluppit kvalspel då?

Bissett19: Ja nu tog skoterraggarna ledningen 2-1

DMartinssonBSKV:
24.550 - 1 PP1SSK10. SKRÖDER, Per-åge 
 (24. BEMSTRÖM, Jörgen
 78. BOUMEDIENNE, Josef)

Skit ssk leder med 0-1 nu

Pelle Borås: SSK & LIF har en BETYDLIGT värre resa för att undvika kval jämfört med vårt kära BIF. Som bekant tror jag inte ett skvatt på att de reder ut det.

Det har varit mycket matte här ett tag, inte min starka sida, men ändå.

SSK har hittills snittat 0,89 p per match.
Om de fortsätter med det kommer de att landa på 45 poäng.
Knätofsarna har snittat 0,84 p per match.
Om de fortsätter med det kommer de att landa på 42 poäng.

Det innebär att Brynäs skulle behöva 4 poäng till på 13 matcher för att slippa kval (summa 46p).

Då är frågorna.
Hur stor är risken att SSK och tofsarna plötsligt börjar prestera mycket bättre än snittet hittills samtidigt som Brynäs faller ihop helt?

Man kan också vända på det:
Om Brynäs fortsätter snitta som hittills så landar vi på 57p.
Då måste både SSK och tofsarna snitta nästan 2p per match på slutet för att gå förbi oss. Det blir inte lätt med tanke på att båda har 4-5 riktigt svåra matcher kvar.
Hur stor är den risken?

Leve snittet!!!!

Huge: Äntligen någon som inser att Dackell är en tillgång även offensivt! Tacksam..... Med sitt uppoffrande slit, sitt eminenta sargspel och förmåga att täcka pucken å vända på en tioöring är han en stor tillgång även på "rätt sida anfallsblå". Det stora problemet han har är att han bränner en jävla massa chanser men han skapar ju dem i alla fall och ibland helt på egen hand.

GävleLasse: Ja, du får ta och pallra dig iväg och försöka kolla upp hur det står till med Dackell. Vi är många härinne som är oroliga då han behövs nu på sluttampen.
Hans skador tror jag inte har så mkt med våra backars usla träffsäkerhet att göra utan det visar väl snarare på att Dackell inte är rädd för att kliva in framför mål.
Eller så är det som du säger: han vågar inte kliva in och eftersom våra backar samtidigt siktar så illa så blir han därmed automatiskt en måltavla då han parkerar sig vid sidan av målet hela tiden... ;-)
Offensivt sett är han kanske ingen målskytt som i gamla dar, men bidrar ju ändå med mkt framåt, och det indirekt sas.
Det är ju Dackell som egentligen ska ha lika mkt cred för 1-0 som Månsson och Almtorp, då han såg till att Niskanen inte kunde frysa pucken vid sargen, vilket gjorde att Månsson bara kunde hämta trissan och servera Almen en räkmacka.

LHC på torsdag blir nog en tuffare nöt att knäcka, då dom alltid känts lite tyngre att möta än HV. Smålänningarna har ibland en tendens att se loja ut och inte riktigt ge allt i matcherna, vilket stämde rätt bra igår.
Aldrig har väl devisen "Motivation slår klass" varit mer rättvisande än vad den var igår.
I övrigt: en kanondag igår med 3 pinnar och splitter ny dator med skärm installerad.
Man kanske skulle byta dator lite oftare....? :-)

Huge: Intressant dock med lite stats som motvikt till de nuffror som vissa baserar sina teser på. Ett bevis på att vi, som du säger inte skall slå oss till ro. Det får visa sig hur pass dyrköpt segern igår blev nu när Dackell återigen blev sönderskjuten. Vad är det egentligen som våra backar har emot Dackell? Det är tredje gången som han blir skadad genom skott från våra backar. Första gången en puck på foten av Philips, andra gången en puck i kolan av Casse åsså nu Sunken...

Dackells insatser må kunna diskuteras då han blandar bländande defensivt spel med juniortabbar i egen- och mittzon. Offensivt är han ju ingen större spelare. Den största skadan ligger väl i saknaden av en ledare på isen.

Linköping på torsdag. Att räkna med vinst vågar jag inte men jag hoppas att trenderna spelmässigt håller i sig. Leksand på Lördag är en mycket viktigare match så det känns som att fokus kommer att ligga på den även fast Boork säger annat. ;)

Enaranger: "Men om nu alla tycker att all statistik jag skriver är så ointressant
så får jag se till att sluta med det. Så det här får bli det sista
statistikinlägget på ett bra tag. Jag tror många kommer att jubla."

Statistiken i sig är inte ointressant.
Men du får räkna med mothugg när du av dina siffror drar slutsatser som är lika mkt spekulationer som ngt annat.

Ett exempel:

"Innan du helt avfärdar SSK och/eller Leksand så kan
du gå tillbaka till säsongen 2003/2004.

SSK låg då sist efter 36 omgångar.
De låg nio poäng efter Brynäs.

På de avslutande 14 omgångarna så tog de 25 poäng.
När serien var slut så var de tre poäng före Brynäs."

Ovedersägliga fakta, men säger inte ett skvatt om hur det kommer att gå i år.
Att tiden ännu inte är inne för att slå sig till ro tror jag t.o.m den mest optimistiske inser.
Men det är en helt annan historia och har öht inget med din statistiktolkning att göra.

Enaranger: Fortsätt du och skriva. Jag kommer att läsa!

Vad gäller seriens fortsättning vidhåller jag fortfarande att det är mer sannolikt att BIF tar 15 poäng på resterande 13 matcher än att SSK/LIF tar 24 poäng. Tror förövrigt att det räcker för BIF att ta hem 55 poäng, dvs snitta 1,0 poäng/match i fortsättningen. Ingen övermänsklig uppgift med nuvarande spel.

Glädjekalkyler??? 24 poäng på 13 matcher för ett bottenlag som inte varit i närheten att prestera så bra på hela säsongen kallar jag för glädjekalkyl.

GävleLasse: meningsbyggnad.. var det ja.... nåja det är tidigt ;)

Enaranger: Faktum är det ju bra att du underbygger dina teser med fakta istället för rena spekulationer som många gör.

JanT:

Du verkar ha tolkat mitt inlägg igår som någon slags profetia.
Vad jag vet så skrev jag inte att SSK och eller Leksand kommer
att ta m i n s t 24 poäng utan att de kan komma att ta uppemot
24 poäng. Jag skrev då bara hur många poäng Brynäs skulle behöva
ta för att hålla SSK och Leksand bakom sig, om något av de lagen
får en lysande avslutning.

Så för att av "egen kraft" klara av att undvika kvalserien bör det nu
vara 15 poäng kvar för Brynäs att ta. Men om det känns bättre för
dig att köra med glädjekalkyler vad gäller SSK och Leksands
poängutdelning i avslutningen så är det helt upp till dig.

Jag är bara glad att Brynäs betade av 3 av de 18 poängen redan igår.

Innan du helt avfärdar SSK och/eller Leksand så kan
du gå tillbaka till säsongen 2003/2004.

SSK låg då sist efter 36 omgångar.
De låg nio poäng efter Brynäs.

På de avslutande 14 omgångarna så tog de 25 poäng.
När serien var slut så var de tre poäng före Brynäs.

Innan du helt räknar elitserieplatsen som säkrad,
så kan du också gå tillbaka till säsongen 03/04.
Då låg Brynäs åtta poäng före Mif, när fyra omgångar
återstod. När de var två omgångar kvar var vi fem poäng
före. När serien var slut så var vi på samma poäng och
undvek kvalserien endast tack vare bättre målskillnad.

Jag skriver inte detta för att vara negativ utan bara visa
att än är inte tiden inne för att slå sig till ro och tro att
allt är klart. Mycket kan fortfarande hända.

Men om nu alla tycker att all statistik jag skriver är så ointressant
så får jag se till att sluta med det. Så det här får bli det sista
statistikinlägget på ett bra tag. Jag tror många kommer att jubla.

claesw: Känner du han Dessutom? Journalist? Talangscout?

JanT:
Ja, och särskriver vi så ser det ut enl följande:

tidnings koncept utvecklare

claesw: Hittade detta på Sportifs brynäsblogg. Författare är "tidningskonceptutvecklare" Lars Frank. Varsågod och sätt tänderna i detta;

"Bäckis” spanades dessutom in av Philadelphias nordiska scoutledning med Inge Hammarström och hans finske kollega. Dessutom var på plats och Anders Kallur och tittade och agenten kunde njuta i fulla drag. Han har en guldklimp i stallet."

Nu snackar vi allvarliga problem med meningsbyggnaden.......

"tidningskonceptutvecklare"??

Läktarcoacher och annat löst folk nu söker Brynäs en ungdomsansvarig

66Berglund: När det finns något positiv att skriva så gör jag det, lönlöst att som vissa sitta och ljuga för sig själv!!!

70 Rodrigues: ja det va han värd

Äntligen fick Tony Richardsson vinna, fan vad härligt!!

GävleLasse: Om SSK nu lyckas plocka 15 poäng på slutet och landar på 47 poäng så skulle BIF i så fall behöva spela hem 9 poäng på resterande 14 matcher för att hamna före SSK.

Tror du verkligen inte att laget är mäktiga den uppgiften?

« · 659440 · »