1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741961 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Nej det gör han inte,men han lär spela MOT Brynäs om en vecka.......

Rodrigues:Det blir nog bra med Ekelund,en klok Center som kan teka o spela box!!

Godnatt på er nu är det ca 10 1/2h kvar tills bussen avgår mot Gävle/Dala derbyt.

FBK sparkar "Kulon" och Strömberg med omedelbar verkan!!

70 Rodrigues: Länk?

Sparkar var nog fel ord, men dom byter tränare iaf!!

70 Rodrigues: Inte helt oväntat, senaste tidens resultat bäddade nog för den förändringen. Skönt att vi slipper såna här turbulenser i Brynäs :-)

70 Rodrigues: Ungefär som när Brynäs "bytte" Vesa, Miettinen och Wahlberg ?

HV71-Timrå i morgon och Medelpadingarna är på Brynäsjakt. Då ställer HV sin andrekeeper i mål. Hmm.. hur länge dröjer det innan detta kommenteras högljutt..?

Målvakt:
Erik Ersberg
(Reserv: Stefan Liv)

Dream Team: Ingen som blir förvånad längre...

Dream Team:
Då får ju TIK känslan av att det ska gå lätt...

Dream Team: "hur länge dröjer det innan detta kommenteras högljutt"

Med tanke på att Timrå skulle komma på besök så lottade dem mellan att hänga en slips i ribban eller Ersberg.........

claesw: Och det tror du på själv? Med HV som klara serieledare och i ett läge där väl Timrå fortfarande är i ett stort behov av poäng för att förhindra spel i kvalserien. Nej, det känns inte så. Det plus men eventuellt har jämfört med den senaste tidens kris är väl att självförtroendet fått sig en rejäl skjuts framåt. Men detta gör nog bara att fokus skärps ytterligare. Ja, då man märker att det går att störa topplagen eller t.o.m komma undan med en seger.

Bissett19: Det tror jag också. Ersberg hängande i ribban hade varit något att se det. Synd och skam att resan till Jönköping inte blev av. Det hade varit kul att se.....

Dream Team: Precis, du är ju inne på det själv också, chansen att störa ett topplag ökar ju ännu mer med "slipsen" i mål

claesw: Nej, jag hade faktiskt inte Ersbergs eventuella varande i kassen  i tankarna när jag uttryckte en förhoppning om poäng i morgon. Att vi tar poäng är inte sannolikt, oavsett vem som vaktar HV-kassen. Fast vill HV ge bort segern till oss så grinar inte jag ihjäl mig, inte det minsta. Det är väl våran enda chans. Ja, att HV inte ställer upp med sitt bästa lag.......

Dream Team:
Vilken fot ska du stå på? Höjden av diplomati ; )

claesw: Ja,han är inte lika ödmjuk i Timrås gästbok:-)

claesw: Höjden av diplomati? Nejdå, jag är låghalt sedan födseln. Jag ville bara testa reaktionen härinne på HVs målvaktsval. Ja, lyckligt eller olyckligt ovetande om den konsekvens på resultatet detta val nu får. Dock verkar reaktionerna rätt så ljumma. Än så länge, i vilket fall.

Dream Team: Det ska inte spela någon som helst roll vem som vaktar kassen, det varken hjälper eller stjälper Brynäs. Vi skall ta oss till slutspel för egen maskin. Att topplagen väljer att matcha sitt bästa lag mot oss får man bara ta för vad det är. De har respekt för Brynäs ;)

Dream Team:
Svårt att sia om konsekvenserna, dock visar ju HV71 tecken på att inte högprioritera matchen.

GävleLasse:
...och där kom det rätta svaret på frågan! ; )

claesw: Yes, det är respekten alternativt ett väl grundat Brynäshat runt om i landet ;)

GävleLasse:
Det märktes ju inte minst -99 hur hatade vi var...MoDo SKULLE ju bara vinna tyckte alla, inte minst media!

claesw: Min uppfattning är nog att HV71 ogärna släpper till två förluster i rad p.g.a att man inte tar en match på tillräckligt stort allvar. Det blir nog åka av även i morgon ska du se.

claesw: Ja det var ju förutbestämt att piff å puff å de andra modoiterna skulle bärga hem guldet till Ö-vik. Men Bisset å de andra ville annorlunda.

Samma sak gäller i Luleå som har ett väldigt väl underbyggt Brynäshat sedan -93

Å di är långsynta di där skoterraggarna

Dream Team:
Jo det är väl därför de ställer upp med 2:a-keepern ; )

GävleLasse:
Ja, 1993 hade ju leleå champagnen på kylning bokstavligen inför 4:e matchen...och media tyckte sååå synd om laget från norr...

claesw: Fast de var stora nog att skänka bort sin inbokade supé till Brynäs.

GävleLasse:
och Sandlin var stor när han hyllade Luleå efter 5:e matchen...skön nostalgi!

claesw: Ja det var tider det...Vi får se hur lång vår segersvit kommer att sträcka sig. Tre viktiga matcher den kommande veckan. Jag tror vi kan skrapa ihop 7-8 pinnar under dessa tre matcher.

GävleLasse:
Ja, 6-7 kanske. Men se upp mot FBK, när jag är på plats försämras oddsen ...

claesw: Ja FBK är lite luriga just nu. Mycket turbulens den senaste tiden. Det är bara att vänta och se om deras tränarbyte ger någon effekt.

GävleLasse:
Minns en match förr-förra säsongen i Gävle mot dem när vi var klart hetare - givetvis vann de med 4-3 till slut...

Mårtensson har gjort hattrick mot FBK nu. tid 1823 för det sista målet och
5-3 till LHC

65selander: Soling då ;))

Danne66: Soling har tacklat, skjutit skott från dåliga lägen och det är väl vad han har hittat på .-)

Är det någon som har en bra bild på Brynäs-loggan (inte den som finns under pressmaterial på hockeyligan.se)?

DMartinssonBSKV:

du är ganska sent ute. Detta var det hetaste diskussionsämnet igår :-)

mattias - 74: Jobbade igår kväll så det missade jag. Såg dock att återtåget var uppe här.

I kväll stiger en av dom största in på isen i Klanghallen. Larionov skall ta sig an Kovland i Div 1B.

Matchen går att följa via swehockey/online (se länk) för den som har intresse.

Undrar vad man skulle ha sagt om Brynäs hade värvat en stjärnspelare som Hlinka och han sedan även gör som Hlinka.

Nu har Tjecken fått för sig att åka hem till Tjeckien istället för att åka till Frölunda, surt sa räven

Då var Larionovs Sverige karriär över. I kvällens match mot kramfors blev det 1 mål, 1 ass, 2 utv min.

Så var det länge sedan man moppsade sig nu. Håll till godo.

- Batterierna till kameran är på laddning
- Matchtröjan är framplockad
- Klockan är ställd
- End over out

... så är det nästan bud på att tjacka morgondagens drabbning mellan MoDo och Timrå på PPV... Första gången man håller på ett annat lag isf (men för en god sak)! :)

Malmen: Ja en Modovinst och ett oavgjort resultat mellan Skansen och Mora skulle verkligen vara mumma...

GävleLasse: Ja MoDo känns som ett bättre lag än Timrå även om det gått bra för oss mot dom den här säsongen. Har du någon koll på om DIF-matchen också går på PPV? För övrigt hyperviktig match mot just TIK på tisdag (på PPV) ;)

Torsdag menar jag såklart och DIF-matchen går INTE på PPV :)

« · 659440 · »