1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742181 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada

Fanns väl inga lätta matcher egentligen men en rysare jag var på var Nyköping borta och det vsar inte kul på slutet.

Nyköping hemma var jag lyckligtvis i Vemdalen redan så att man fick sitta och svära på en fjälltopp istället för att se skiten.

JanT: Äh det var ju en baggis än mot SAIK borta som jag var på. Hade vi förlorat den så hade sista matchen mot LIF varit direkt avgörande. :-))

65selander: KS i fjol var definitivt inte njutbart. Matchen nere i Malmö kunde jag inte ens följa via nätet......

Kändes som om hela föreningens existens stod på spel....

65selander: Dom möter Frölunda i Örebro den 25:e feb!!

65selander: Du hittar alla lagens planer under uppehållet i länken.

Hong Kong: Har någon koll på Brynäs träningsmatcher under uppehållet. Jag har för mig att dom skall till Finland och undrar om dom har någon hemma?

Jompe: Jag tänkte faktiskt ta och bege mig till Malmö under os-upphehållet för att se lite korphockey. Så får jag själv se om Mif är så enormt bra som mina Mif-kompisar påstår att dom är.

wap.hockeysnack.com
Danne66:10 mars spelas dem två första kvartarna!

nja, ja tro nog att dom endå får lätt mot rögle fast även malmö kan blanda sig i det hela om inte nu skellefte föståss kommer och vinner mot lif då.
Å andra sidan så kanske bofors kan komma ikapp å då vet man ju inte hur de går, för ssk är nog endå det bästa laget.
Ja, inte i es alltså utan i kvalserien...

lillovechkin: Det bästa rent ekonomiskt är ju givetvis om LIF klarar sig kvar. Sen är det ju kul att ge dom på nöten oxå. Sen tror jag även att SAIK skulle vara bra ekonomiskt. SSK, gör ingen glad, vare sig på hemmaplan eller bortaplan. Trots allt ekonomin som styr. Finns det något klart vad gäller slutspelsdatum ännu, nån som vet?

Davve17: Jag tror Malmö går upp. Jag hade gärna sett Leksand i AS, men jag gissar att de tar sig samman och klarar kvalserien med ett nödrop.

Skellefteå, anybody? Ny genomklappning efter halva kvalserien?

Helt enig med Selander. Det ska bli en sann njutning att följa kvalserien och kunna lämna burken med gröna tabletter kvar i badrumsskåpet.

lillovechkin: ne jag tror lif och ssk kommer få det tufft mot skellefteå och malmö och rögle så nån lätt uppgift blir det inte för dom

Jag är nöjd bara om Leksand åker ner dit dom hör hemma i AS!

Fast tror nog att både Leksand å SSK klarar sig.....

Brynäs i eliten - Leksand i skiten!

Davve17: Då får du allt vända tabellen upp och ned.

65selander: Jag skiter i vilka som går upp,bara det inte blir Leksand.SSK får gärna vara kvar,dit är det nära.Vore inte helt fel om AIK kom upp heller,men det lär väl vänta på sig

GävleLasse: Intressant ämne. Mitt grundtips är att Elitserien ser ut på samma sätt som i år, Leksand och Södertälje i topp.

65selander: Uppenbart är att Leksand glömde ändra i sin agenda från förra säsongen där målet var Kvalserien. De lyckades med målet även i år. På nåt sätt så känns det mer som att SSK har en större chans att klara sig kvar än Leksand. Men det skall mycket till för att AS lagen skall kunna rubba något av ES lagen. Men det är som du säger KS är KS...

Själv skall jag bara njuta av matcherna och två mina händer för varje skräll som kommer, för de kommer...lita på det.

Ironiskt nog så har båda lagen fått flytta in i nya Arenor den här säsongen så vi får se om det blir någon "arena" i Allsvenskan nästa år...

GävleLasse: Vad har ni för tankar om dom som skall genomlida KS då?
som alltid annars så blir det hemmamatcherna som blir jävligt viktiga.

Och som vanligt så drabbar ES lagen samman i 1:a omgången. Skall bli kul detta år att följa serien utan att drabbas av stroke.

Något av dessa blir det iaf som går upp LIF, SSK, MIF, SAIK "vågad gissning :-)) och jag tror att ett ES lag får kliva av.

Och det blir LIF för får SSK igång sitt lag så borde dom ha störst chans att klara sig kvar. Fast i KS så gäller ingen logik utan bara kalla nerver.
[bild]www.hockeysnack.com/storage/bifogadefiler/4fd7797e578a856ba27464c46e85c515.jpg[/bild]

Nån som vet när det är bestämt vilka matcher sm går på C+,efter OS?:P

HF: Vad gör man inte för att få "moderera lite" *Skratt*

Nu kan jag fritt radera inlägg som hamnat i fel tråd.. *ASG*

GävleLasse: Äntligen! Ang. tråddiciplinen alltså.

Jag lyfter upp den här tråden nu så att vi fritt kan spekulera, skälla, gnälla, lovprisa under OS. Jag har nämligen satt mig i sinne att det är dags att ta tag i tråddiciplinen nu.

Ett OS uppehåll är en perfekt tidpunkt för detta.

P.S Jag har själv varit en stor kålsupare vad gäller den bristande tråddiciplinen. Så nu e det sagt..

Rock On!

HF: Skulle det vara sant så skulle defensiven räddas nästa säsong. Men det är ju inget man kan satsa på i ett lite längre perspektiv. Givetvis så skall Brynäs ta in dessa två herrar om det går. För de kan ju en del hockey och skulle verkligen utbilda våra andra backar. Vi får hoppas att det är sant.

GävleLasse: Det står om både Tuulola och Ragnarsson i dagens GD. Sundlöv dementerar att de är på gång, men erkänner att de har frågat dem.

McClane: Och i vanlig ordning så saknas källanvisningar för det ryktet. HC har ju varit källa till många rykten som inte blivit mer än just rykten.

Men skulle Tuulola rita på för Brynäs så skulle det bli ett rejält lyft för Brynäs rent defensivt. En bra början på förstärkningen av försvaret...

GävleLasse: Det måste vara vår i luften för nu börjar Tuulolarykten att florera igen :-).

www.hockeycentralen.se/Transfer/transfer_homepage_all.php#

Bissett19: Alla Brynäsmål är SNYGGA! *ASG*

GävleLasse: Jorå,o Björnes mål är väl fan så mycket snyggare än Slovakens......Eller är jag inte helt objektiv?.....:-)

65selander: Ni har väl inte glömt att rösta på Björne D's vackra mål på Aftonblaskans omröstning???

Inte kan vi låta den inhyrda skoterraggarens mål på OSS vinna..

65selander: Verkar nästan som den klubben styr hela hockeysverige i bland

GävleLasse: Heja J-20.

Kan bli dyrt för vissa klubbar att bibehållatruppen. MIK måste besluta om dom skall behålla Lupaschuk och Eric Johansson eftersom Artiskontraktet går ut i övermorgon. MoDo har också två spelare men där sträcker sig kontraktet till kvarten.  [url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,773497,00.html]artikel[/url]

Glennert har väl hotat förbundet ang värvningen utav [url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,773495,00.html]Greken[/url] ;-)

GävleLasse: En rikitg poängmaskin.....:-)

Bissett19: Ellebo hade 1 mål och 1 assist på 23 matcher i grundserien.
Det har han skrapat ihop idag... Killen har vaknat på rätt sida tror jag ;)

Bissett19: Leksandsknäcke...Det har visat sig ge en obeskrivligt naiv inställning till ishockey. Man svävar på moln liksom... ;)

GävleLasse: Kanske kan bli tvåsiffrigt idagans J-20match.......

37.516 - 0 EQBrynäs24. ELLEBO, Gustav 
 (10. STRID, Fredrik

Bissett19: 6-0 Brynäs efter att ha klarat av ett 3 mot 5 i ca 1.30

Gustaf Ellebo målskytt...han gör mål lika sällan som Kupan typ ;)

GävleLasse: Håller nollan??Vad knaprar du på idag då?......:-)

Bissett19: Jag tror det blir Honken som står... HAN vill till slutspel och biter ihop. Håller nollan gör han med ;)

GävleLasse: Patrik Eriksson står ju i J-20,då kan man lugnt räkna med att nån av Markus eller Honken kan spela i eftermiddag....

65selander: J20 har kul idag. 5-0 till Brynäs mot Huddinge i slutet på 2:a perioden...

Domren verkar inte vara poppis...

33.02 10 min Brynäs 9. GÖTZ, Marcus ABUSE
33.02 10 min HIK 6. JONSSON, Joakim ABUSE

Eller skrek de på varann?

65selander:
Tack Patte, mycket intressant läsning. Nu är jag lite okunnig, i vilken spalt står det hur många öron de har?

DEt finns lite stats över dom som är överöriga i J20/Top8

1 11 Spets, Lars-Erik BrynäsLW 2 0 3 30 3:5 1985-04-02
2 2 Lindberg, Erik LuleåLD 2 0 2 22 3:0 1984-05-19
3 22 Casselståhl, Daniel BrynäsLD 1 1 0 10 2:0 1972-06-15
4 29 Sandström, Magnus HIKCE 2 0 1 10 1:3 1984-05-23

brynästigern:
Åtminstone inte så länge kravprofilen innehåller epitetet: hårt arbetande...

65selander: Nog kunde de lira hockey alltid...lär väl knappast få ihop något liknande igen ?

Fick denna [url=www.hockeysnack.com/medlem/65selander/filarkiv.php?showfile=bif6970.jpg]bild[/url] mailad till mig i natt och det är grabbar som kunde det här med hockey :-)

Bilden är från hans hockeyalbum från 69/70 som förövrigt är komplett.

70 Rodrigues:
Mer HS hjälper säkert...

70 Rodrigues: Ge inte upp "medicineringen", det handlar om tålamod. Själv sticker jag till Portugal och spelar golf senare idag. Missar matcerna mot Timrå och Modo men hoppas jag kan följa dom via mobilen. Antagligen är slutspelsplatsen klar tills jag kommer hem :-)

rafalski: Tro mig, whiskey var det 1:a jag provade, det brukar hjälpa något sånär, men den här gången är det fan lönlöst :-)

70 Rodrigues: En rejäl whiskey brukar kunna blåsa ur systemet, men jag har hört flera med samma symtom så det verkar gå något skit. Hoppas du kryar på dig.

Är det någon som har en dunderkur mot feber och hosta, har haft 39-40 graders feber och host i 4 dgr, har provat allt känns det som??

« · 675964 · »