1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746680 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Clubsport: Jo jag såg att de hade börjat med entrén, jag tog en bild när jag var där här om dagen...

Pelle Borås:
Kan meddela att dom har börjat montera väggplattorna på entrébyggnaden.
Kom dit kl 18. så jag hann inte ta mig in i arenan...

Jäkligt snyggt med den mörk o ljusgrå randiga fasaden på den ovala utbyggnaden på långsidorna.

GävleLasse: Mycket som är sjukt i Leksand ;-)

Det ser ut som att det blir nya regler kring artistskontrakten till nästa säsong. Många av de lag som har satsat på artistkontrakt får svårare att få ekonomin att gå ihop nästa säsong. Brynäs hade visserligen Lavins på artistkontrakt men det är långt ifrån andra lags många "artister".

Kanske detta kan gynna Brynäs som satsat med lagbygget på ett annorlunda sätt...

GävleLasse: han kan väll vara klackledare? ;)

Pelle Borås:
Jaha

GävleLasse, vi ser fram emot lite fler bilder från arenabygget snart...........

GävleLasse: Han kanske kan bli Brynäs finske scout?

Db_04: Han är mer eller mindre avskriven som spelare men de jobbar visst på att ge honom en annan tjänst inom föreningen. Han och hans familj stortrivs i Gävle och det finns säkert nåt man kan använda honom till. Jag är osäker på vad han har för utbildning. OM hans en har någon... Men han kan säkert göra sig nyttig på något sätt.

Sebastian Sulku är han helt borta från klubben?

GävleLasse:

Som sagt, ingen vet hur det slutar förrän dom haft det där mötet,men visst är det oroväckande!!

Watt the fuck is this??? *evil grin*

Peja: ja han har ju spelat för Hammarby så han uppfyller en del av Boork punkter i alla fall

Lunkan: DIF's forwardsbesättning har troligen blivit sämre än förra säsongen. Rudslätt och Per Eklund producerade mycket och ersätts av osäkra kort...

Läste förresten att Oscar Steen letar ny klubb. Hade kunna varit något för BIF om inte Hansen hade kommit.

Enda behållningen på Globen i kväll var Popcorn, läsken och Bäckis. :-)

Lunkan: Grannens gräsmatta är inte lltid grönare ;-)

Fimpen är nog glafd att vara hemma igen eftersom han har visst fått spela på uterink ;-)

65selander: Av någon outgrundlig anledning får jag DIF hockeys nyhetsbrev där man bla annat kan läsa följande ang DIFs forwards:

"Den starka forwardsuppsättningen tillförs sedan spets i form av Christian Eklund (Augsburger Panther), Pär Bäcker (Färjestad) och Nicklas Danielsson (Almtuna)."

Hade vi varit nöjda med den spetskompetensen? Eller har vi värvat bättre?

Clubsport: Nä den var slut tyvärr, fick "hur man spöar sin kärring" istället ;-)

65selander:
Fick du med nån Ninja Turtle dvd på köpet? ;-)

Clubsport: Där köpte jag min Elanga tröja :-)

Db_04:
Ok, där fanns ju mina Västeråslag med... Utan att ha nått att auktionera ut..

Clubsport: de är en sida där dom flesta lag säljer auktionerar ut sina tröjjor.

Db_04:
Hoppas nästan att den inte är ivägskickad än, då ringer jag och hämtar upp den innan fotbollen imorgon.

Vad är sportauktion för nått?

Clubsport: va glad för att de inte är sportauktion då hade nog fått vänta ännu längre

Man kan inte anklaga Brynäs för att ha bråttom med att skicka ut matchtröjorna från tröjauktionen...

Bissett19: Nej riktiga karlar använder inte det huvudet primärt...

Det kommer du att bli varse när du vuxit till dig ;)

GävleLasse: Ändå inga vitalare delar att skydda......:-)

Helgesen: Äh hjälm e för tunnisar, Brynäskeps funkar utmärkt... ;)

65selander: Vi får även hoppas att vår käre Lasse har hjälm så han inte skadar sig på försäsongen :)

claesw: Allt är relativt tycker han var bra mycket bättre 98/99 än 05/06!
Ibland önskar man att man vore på en annan planet men tyvärr har det inte inträffat än.

Pelle Borås: Han har säkert ett "envägskontrakt" :)

Pelle Borås: Allt beror väl på vad som exakt står skrivet i kontraket.
Det kan ju också vara så att Brynäs som förening känner sig lite medskyldiga till det som hänt, och att man därmed inte heller ser ngt vettigt i att ytterligare lägga lök på laxen, sas.

Jag funderar på en sak om Micke Wahlberg.
Han har alltså kontrakt ett år till och en bra lön från Brynäs.

Vad händer om Brynäs säger, ”vi lånar ut dig till blablabla”, och han vägrar.
Brynäs ger ett par förslag till på blabla2 och blabla3.

Om Wahlberg fortfarande vägrar kan Brynäs kicka honom då för kontaktrsbrott?

Eller varför inte låta honom träna och spela med juniorerna.

Jag menar eftersom han drar rätt mycket stålar för inget vore väl det bästa att provocera honom till att säga upp sitt kontrakt?
Eller vad gäller?

Lunkan:
Du såg väl att Molin var grym säsong 05-06, eller var du på en annan planet? ; )

Brynäs kommer möta Magnitorsk i Tampere Cup, rätta mig om jag har fel men är det inte där som Malkin spelar?

GävleLasse: Ja vi får hoppas att det inte bara löser sig utan att det blir dubbel verkan en hel smärtfri axel och en Molin som i fornstora dar.

Bissett19: Ser ut att bli en intressant kedja. Bara Melin inte försöker dribbla på blå igen som han gjorde i slutet av semifinal sju.

En ära för Jörgen Jönsson att få spela med stjärnskottet Bäckström.

wap.hockeysnack.com
.......Alltså i LG hockey games om nån som inte förstod det

wap.hockeysnack.com
Bäckis kommer tydligen få spela med Jörgen Jönsson och Björn Melin,förmodligen som ytterforward,då Jörgen lär ta hand om centerplatsen!Honken får stå mot finnarna på Lördag!

Tänkte inte på Sulku, enkel lösning! Bra respons på min fundering av er..

Lunkan: Sen får vi se hur det blir med Molin. Kommer han att ligga efter när säsongen drar igång eller kommer det att lösa sig?

Lunkan: Nja, Boorken nötte med Spets för att verkligen ge honom chansen att få ut maximalt av sitt "läroår", nu är det till ända och det är dags att börja leverera. Den finns en stor risk att den "leveransen" kommer att ske på allsvensk nivå.

mattias - 74: Vissa påstår det :)

mok:

Det skiner ingen jävla sol i Karlstad.. Aldrig :P

GävleLasse: Spets blir nog kvar ska du se Boork gillar den killen. Hoppas han påverkas positivt med en landsman i laget.

Stecklarn: Med tanke på att Hulkkonen pratar bra svenska så skall det inte vara några problem med språket. Han ville ju göra intervjun i dagens GD på svenska, för att komma igång med svenskan. *Eloge*

Däremot så är det "status quo" för stackars Lavins som troligen kommer att lämna familjen hemma igen och ha ett väldigt begränsat språk. Förhoppningsvis så kommer det att lösa sig med det på ett lika bra sätt som förra säsongen. Men det är klart, kanske han vågar ta hit familjen nu när han har ett "riktigt" kontrakt.

Det skal bli högintressant vilka sex spelare i dagens trupp som kommer att få stå brevid. Det är ju som bekant re backar och tre forwards för mycket. Visserligen så kommer det nog att lösa sig på backsidan då Andersson och Morin kommer att lånas ut. Sedan är det väl upp till Ström att peta en befintlig back om han skall vara kvar.

På forwardsidan är det tuffare. Gynge kommer väl att lånas ut men sedan blir det knallhårt om vem som skall stå brevid. Som det känns nu så är det Gynge, Spets och Hermansson som får det svårast att ta en plats...

wap.hockeysnack.com
Stecklarn:Sulku kommer ju att finnas kvar i klubben på nåt sätt,så han får väl ta på sej att agera "fadder" åt Hulkkonen,det är nog ett litet problem!

Stecklarn: Annars så är ju Sulku kvar i Gävle och om inte jag missminner mig så skulle han kanske få nått att göra inom Brynäs, eventuellt... Apropå, finne i krokarna...

Hoppas det kommer att fungera med det sociala kring-> Hulkkonen! Ensam "finne" i laget och allt vad det innebär. Hoppas föreningen tänker på de omständigheterna. Lavins O Angell då, säger ni direkt! Samma sak där egentligen förutom att de redan varit i Sverige o testat. Det kan vara en väldans omställning att acklimatisera sig till rätta i en ny förening samt land.

Inte f-n ser han grön ut fast han heter "Hulkkonen"

« · 712580 · »