1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746728 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: Gefle med tio man lekte bort pojkarna från Knalleland....:-)

JanT: Elfsborg, host host :-)

A_x_e_l: Den visas även på Viasat Sport 1.

A_x_e_l: Och där gick den över till NK2........

Matchen går för övrigt på NK1, Norge leder med 5-3 med 5 min kvar.

Bissett19: hmm 1 mål och 2min hittills för Hansen

Bissett19: Inga fler poäng från Brynäsarna?

A propósito de nada........Så har Mads Hansen gjort sitt första mål i VM nu,han kvitterade just till 2-2 mot danskarna!!

Han matchas för övrigt rätt flitigt i boxplay!!

88Lindkvist: Kolla Selanders presentation så finns alla datum där.

88Lindkvist: 7-9 september är det cup i mora, 31aug -3 sep är det cup i sundsvall, det är dom två jag vet

Lär bara fråga vilka datum är försäsongs cuperna?

Storebror Bäckström stannar på söder

Falken: hrm, brynäsare*

Roligt att se lite Brynäsera nu i solen. Hulkkonen, Widing och (tror det var) Hermansson som satt i vårsolen och såg Gefle spöa Öster med 1-0. :)

70 Rodrigues: Alltid trevligt att kunna stå till tjänst med svar när du inte fattat sammanhangen....

65selander: vad har Bäckis gjort på läppen?! ;D

65selander:
Plåta Gynge med pappa på SCA cupen i höst, det verkar ju går bra för spelaren då...

Huge:
Nä, iof men i och med att Walle fortfarande står med på lönelistan så är han ju med på sätt o vis ändå. Bara för att man blundar och inte säger nått så försvinner ju inte problemet.

Nu blev ju slutresultatet bra ändå så då kunde han allt skrivit någonting.
En som inte följt laget under säsong och läser det där får ju inte hela bilden av svackan så att säga...

Huge: Vad skönt det känns att du har svar på alla frågor.

Clubsport: Klart han hade kunnat gett oss ngn synpunkt på saken, men hur hade det isf låtit, mer än det förväntade: att åtgärderna i det långa loppet har stärkt laget som helhet?
Att sparkningarna de facto haft inverkan på laget, kan vi väl alla vara överens om och ett uttalande om detta hade ju isf bara varit att sparka in dörrar som redan är öppna.
Dessutom tror jag inte att det har ngt värde att älta saken vidare, vilket säkert också var den största anledningen till att saken inte nämndes.

Huge:
Nej, jag menade att det var dåligt att inte nämna sparkningarna då det hade sån stor inverkan på laget. Med dom tre i laget så hade vi aldrig haft den långa svackan före jul. Nu med distans till det hela så kunde han gott gett oss sin synpunkt. Och kvarnstenen Wahlberg får vi fortsätta att dras med. Löneutbetalningar som hade räckt till ett riktigt bra nyförvärv istället för att kasta dom i sjön så att säga.

Walle borde han ha kunnat hantera på ett bättre sätt.

hmmm. bilden...

Som sista skitinlägg så visar jag er en stolt fader med son. Vem visste i SCA-cupen att Bäckis skulle växa upp som poängkung i BIF.

wap.hockeysnack.com
Jag förbannar den dagen när HS klev in i WAP-eran

wap.hockeysnack.com
En gång så... alldeles jädraaans fel

wap.hockeysnack.com
HUGE: närkontakt för dysterkvistarnarna.... det är beight....

wap.hockeysnack.com
Ett ägg är säkrare än ett ett ägg i gården..l

70 Rodrigues: "Hur skulle du själv känt om du värvat killar till ett lag, som sen den nya tränaren sparkar???"

Visserligen så kom Boorken hit efter att Wahlberg och Miettinen redan var värvade. Men i det läget så var nog både Sundlöv och Boork överens om att det var två bra spelare som säkert skulle komma att bli viktiga för laget.
När det sedan visade sig att sparkningarn förmodligen var nödvändiga och en sista utväg när andra möjligheter uttömts, ja då är det väl isf Sundlövs ensak om han känner sig trampad på tårna, sas.
Och det förutsätter ju dessutom att han verkligen känner sig åsidosatt, vilket jag starkt betvivlar.
Det är nog mer i din egen fantasi som Sundlöv ligger sömnlös på nätterna och gnisslar tänder över vår tränare, som bara djävlas med sportchefen....

65selander: ja vill då se han i svenska rinkar ett år till... sveriges chanser i JVM minskar rejält om han drar i väg

wap.hockeysnack.com
Db... Klart det känns att inte få spela. Fast han har ju haft en kanon säsong. NHL kommer att jaga han som en kebab. Go Brynäs Go...

Huge: Hur skulle du själv känt om du värvat killar till ett lag, som sen den nya tränaren sparkar???

Nu är nog Bäckis chans till VM spel ännu mindre... nyllet klar för VM...

wap.hockeysnack.com
Det vi vet är att Bäckis tackar Boorken för förtroendet. Enl Bäckis mål så var det att spela in sig i 4:e men... Snqcka att vara blyg.

70 Rodrigues: Liksom att det inte finns ngt belägg för att det blev sämre.
Oavsett vilket, så var det väl en av anledningarna till att Boorken inte tog upp sparkningarna öht, mer än att han nämner att det gick tungt ett tag efter sparkningarna.
Oavsett om han sagt att sparkningarna gjorde att laget blev bättre eller sämre, så hade hans påstående blivit ifrågasatt.
Vilket kanske var en av anledningarna till att han öht inte nämnde sparkningarna.
Att jag sedan personligen tror att sparkningarna gjorde att laget blev bättre, var ju en anledning till att jag svarade på ditt och Clupsports påstående att laget tydligen hade blivit bättre med Miettinen och Wahlberg kvar.

"Det enda vi med säkerhet kan fastställa är att Boorks filosofi och Sundlövs lagbygge inte rimmar!!"

Jag tror att du fått på hjärnan att Boorken och Sundlöv på ngt mystiskt sätt försöker motarbeta varandra och köra sina egna race.
Exakt vad är det som inte rimmar?
Boorken har väl en filosofi och i denna ingår vissa spelartyper och karaktärer. Liksom de flesta tränare har en filosofi som grundplåt i lagbygget. Sedan är det väl sportchefens roll att försöka få hit dessa spelare. Märkvärdigare är det väl inte.
Ser öht inte att ngt inte skulle rimma i detta fall.
Ja, mer än deras efternamn då....

Huge: Det finns ju inget belägg för att sparkningarna gjorde så att det blev bättre! Det enda vi med säkerhet kan fastställa är att Boorks filosofi och Sundlövs lagbygge inte rimmar!!

Clubsport: "Den gode Boorken nämnde inte med en bokstav sparkningen av trion, rätt svagt då det påverkade laget så mycket!"

Ja, han hade gott och väl kunnat ge sig själv en eloge och nämnt sparkningarna. Men det verkar inte vara Boorkens melodi att framhäva sig själv.
För det var väl det du menade: att sparkningarna de facto(?) gjorde att laget som helhet blev bättre.
Alternativet är ju att sparkningarna inte hade ngn inverkan, eller att dom gjorde att laget blev sämre.
Fast det lär vi väl aldrig få veta, eftersom det bara blir hypotetiska resonemang. Vilket förmodligen var anledningen till att Boorken öht inte nämnde sparkningarna.
Typ....

Bissett19: Är det inte Homer Simpson?

65selander: Är det Börjes brorsa till höger?.......:-)

70 Rodrigues/Clubsport: Tror att dom ser saken som utagerad.

I väntan på något nytt från Brynäs så kan ni få se en bild på två legender ;-)

Clubsport: Håller med dig!!

Den gode Boorken nämnde inte med en bokstav sparkningen av trion, rätt svagt då det påverkade laget så mycket!

Bissett19: Om jag får, det borde väl du veta min lilla biatch :-)

Gusten: I don´t take no for an answer........

Bissett19: Moracupen JA, Sundsvall kaaaanske :)

:eller hur Güsten...........??

GävleLasse: "Saxat från Dysterkvistarnas årsmöte i Märsta (Bissett fick inte komma för vargen sin.... (how manly of him)"

Jag pratade precis med din Carola,hon undrade var du var nånstans,du skulle tydligen bara gå ut o köpa tidningen,men nu är du hos Roddan i Märsta,hur fasiken ska du förklara det här nu Lasse?.......:-)

Jag har ju bjudit hem några dysterkvistar till mej i sommar,får ni inte för era "donnor" så ses vi i Sundsvall den sista Augusti,eller Güsten??

70 Rodrigues: Jasså,Humle & Dumle har fått tag på en kasse folknäsor!!

« · 716803 · »