1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747459 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: "Inför match", är det vilken typ av öl som Selander dricker, hur lång tid westerlind inte pratat i telefon och sån information? ;)

GävleLasse: Låter bra det!!!

"Keep up the good work"!!

Bissett19: Det kommer inte att läggas ut rapporter varje dag...Jag har inte bestämt mig hur det skall se ut framöver. men troligen så blir det ett par rapporter varje vecka plus matchvärmningar och lite "inför match"

GävleLasse: Läste gårdagens träningsrapport,kanon Lasse.........men var är dagens rapport?........:)

Falken: Det är du inte ensam om. Men på dagens träning så var Kristan riktigt vass faktiskt. Men det känns som om det är en bit kvar till att man skall vara helt nöjd. Det är ju så svårt att veta hur han är som människa och målvakt. Är han en tävlingmänniska som höjer sig när det blir allvar? Är han en lat person som hatar att träna? Vi får nog lite besked den här veckan. Håll ögonen öppna inne på bt's hemsida... Vi kommer att hålla ögonen på laget hela säsongen.

GävleLasse: Blir lätt orolig när man läser om målvakterna...

Falken: Gör så... men kom ihåg att det är en "läktar-Tichonov" som varit å tittat på dem...

GävleLasse: Ska ta och kika på det.

Falken: Nyförvärven kan du läsa om på bt's hemsida. Rent spelmässigt så tycker jag att det ser ganska bra ut. Det är lite rakare spel genom mittzonen om man jämför med förra året vid den här tiden.

GävleLasse: Har dom ändrat om något spec? Hur ser nyförvärven ut?

85E-Martinsson: Tja, gör han hälten av det han gjorde förra säsongen så är det ju ett rejält lyft. Han har sett ganska bra ut på träningarna så här långt.
Han hade lite tungt i början men efter att han börjat spela tillsammans med Spets och Molin så har det sett riktigt lovande ut.

Mer Brynäs godis: www.dragons.no/media/mads%20hansen%20hyllest%20stor%20fil.wmv Hoppas det ser likadant ut för honom i Brynäs

Falken: Det finns även möjlighet att se premiärmatchen borta live.

Falken: Nu syftade jag på matcher utanför Gävle, då jag befinner mig i stort sett på alla matcher hemma. :)

65selander: Det är så sällan jag har tid för matcher men det lockar, absolut.

Falken: Ang DIF borta så ser du väl matchen på plats. BT kommer nog säkerligen att köra en resa dit trots att den inte är inplanerad ännu.

Om det nu är dom matcherna dom visar så är det helt okej. Hade hoppats på att dom skulle visa BIF-HV71 den 21:a September så man kunde ta och spela in den. Alltid roligt att kunna se första matchen och SAIK borta lär bli en bra match. Sedan roligt att dom visar säsongens första match för Bicek och Lavins (mot DIF borta).

Db_04: Simon Bank och Erik Niva är väl de enda jag direkt gillar.

mattias - 74: garanterat

Db_04:

Därför bank fick pris som 2005 års bästa sportjourmnalist då??

Pontiac: Iofs. Men det jävliga är ju att alla läser skiten i alla fall.

Pontiac: Simon Bank , Patrik Thorneus.... för att nämna 2

Danne66: Av någon anledning så gör det inte mig så mycket då Aftonbladets krönikörer i regel stinker värre än Per Bjurman.

Danne66:

Kläderna klibbar i kladdig hud. Luften får ätas snarare än andas. Sopsäckarna, som vanligt staplade på trottoarerna, stinker värre än Brynäs-fans. hehe han har sina stunderden gode Per =) Men jag kan trösta dig med att han är betydligt mer anti mot MIK =)

BFG,Fundamentals: Ni kanske ska hålla er till ämnet annars får ni de stenhårda trådpoliserna efter er:)

Dessutom finns det ju en bullshitråd!!!

8 dagar kvar till hockey och 10 till semestern samt ytterligare 12 till mera hockey.

Känns lite surt att missa matchen i Sandviken men vad gör man inte för att hålla chefen lugn ;-)

Hong Kong menar ja såklart!

85E-Martinsson: Klagar inte på honk kongs "slut tal" ;D riktigt bra :D

85E-Martinsson: Världsklass!

85E-Martinsson: Kärlek:)

65selander: youtube.com är en jäkligt bra sida, var tvungen att lägga upp lite mer Brynäs godis

HF: Självklart finns det dåliga förlorare i alla läger. Och det kommer man nog inte ifrån. Minns en match i kempis förra säsongen då en person iklädd brynäströja hotade med att dänga upp 2st småpojkar stog i kön för att köpa en korv i korvkiosken ute.

Det enda man kan göra är att försöka uppträda bättre själv och hålla koll på sina vänner.

arnio: Du är lycklig du som fanns på plats. Själv hade jag inte möjlighet att vara där. Det finns många historier liknande den du var med om om modosupportrar som var extremt dåliga förlorare.

HF: Oves guldmål 99 såg jag på plats, fy fan vad skönt det var.
Efter slutsignalen jublade jag friskt och viftade med min flagga då kom en Modosupporter (bror till en firad landslagsstjärna i damfotboll) fram och slet av mig min keps och slängde iväg den.
-ska du ha stryk. sa han och jag svarade
-Nej tack, men vi har vunnit SM-guld.
Förloraren lufsade iväg med sänkt huvud och mitt firande fortsatte....

65selander: 2+10 för Hulken? ;-)

65selander: Blir riktigt tårögd när man ser Ove sträcka upp händerna just innan målet 99.

Hittade denna om Hulken också.

Snappade upp denna läng via Keb's sida. Se och njut.
Gillar Oves dragning (ca 57sek in i filmen)

65selander:
Och glöm inte att vi pratar om dalarna, där kan allt möjligt hända!

65selander:
Ja vadå, här i stan kommer vi att begåvas av en till konstfrusen rink med 3 väggar! Smaka på den!

65selander: Betänk att en stor del av vårat avlånga land ligger ovanför polcirkeln ;)

Clubsport: Nog för att du bor i Västerås men konstfrusen uterink i Sverige i Augusti,nja... :-)

Paddan:
Tackar, blev lite svettig först när jag såg att det stod konstfrusen uterink!
800 pers, då borde man klara sig untan förköp.

Clubsport: På länken har du lite kort info om ishallen.

mattias - 74:
Ok, det låter bra!

Clubsport:

Jag har aldrig förbokat nån gång, brukar vara där typ 2 timmar före match då är det lugnt !!

Hur ser det ut i Långshyttan, har dom hall eller är det månskensrink som gäller..?

Undrar mest om hur mycket folk dom tar och om man måste förboka.

Clubsport: Håller med.

Nu blir det sängen och lite filmtittande. Runt lunch i morgon så vill jag läsa om 1:a isträningen samt se en del bilder.

Jag vet att vissa av er är lediga imorgon som bor i Gävle eller vad säger du HF? :-))

För Brooklyn Tigers i tiden med eller utan Tigern ;-)

« · 735076 · »