1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747461 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: "Inför match", är det vilken typ av öl som Selander dricker, hur lång tid westerlind inte pratat i telefon och sån information? ;)

Paddan: Nej.

Paddan: Japp och annan matchavgörande information som allmänt jämmer om hur dålig domar'n kommer att vara...ja, sånt känner du igen från modos GB ;)

GävleLasse: Inte brukar väl Modoiterna gnälla på domarn??.......:-o

GävleLasse: Som jag och mina kompisar brukar säga, en dålig domare kan förgylla upplevelsen av en riktigt tråkig match.

Bissett19: Nej det har ju aldrig hänt ;)

Nej nu blir det bingen för att orka med dom sista 8 arbetstimmarna innan semesterklockan ljuder. Börjar semestern med försäsongshockey och avslutar den med ES-premiären i Skellefteå.

ÄNTLIGEN

65 Selander:
Tröjorna har inte kommit väntas dyka upp i slutet på denna månad!

Det blir samma tröjdesign som förra året endast nån reklamflytt.
Gevalia blir kvar som vanligt så nu kan man sova tryggt igen...

Retrotröjan kommer att finnas till försäljning 500st numrerade exemplar till det facila priset av 950 kr. Hur försäljningen ska gå till grunnar dom på som bäst.

Håkan får inte avslöja hur den ser ut men den är klar och ser bra ut...!

Clubsport: En får tacke som man säj :-)

Replican sitter nog fint på min vältrimmande kropp :-)

65selander:
vältrimmande kropp ? Har du gått lös med rakapparaten? :))

Jag tog bort Ultrastråden.. den urartade precis som jag befarade att den skulle göra...

GävleLasse: Samma problem här som för många ultras grupper på läktaren, yttrandrefrihet finns bara ibland, när de bestämmande vill och när det passar

85E-Martinsson: Det finns regler här på HS. Det har inget med yttrandefriheten att göra.

GävleLasse: och de regler säger vad?

85E-Martinsson:

Bland annat:

Klagomål eller åsikter om raderade inlägg raderas omgående. Kontakta moderatorerna istället.

85E-Martinsson: Jag stödjer mig på den här paragrafen...

Du ska inte:
- Skriva kommentarer som saknar intresse för övriga.

I Brynäs GB skall vi diskutera Brynäs samt i tråden "A propósito de nada" diskutera mer allmänna saker.

GävleLasse: Det var många intresserade
Inte för att vara dryg men alla trådar handlar inte om Brynäs.

85E-Martinsson: Ja, fortsätt "debatten" i Café eller nån annan GB då...Vart låg tyngdpunkten i inläggen? "du är en idiot, du snackar bara en massa skit"

Jag biforgar en länk till wikipedias definition om vad Ultras är för något. I Brynäs GB så bestämmer jag nu att DEN definitionen får gälla...

Nog!

Äh... jag säger som Friggebo innan jag loggar ut.

"Nu tycker jag att vi i denna sal gemensamt sjunger "We shall overcome", så att vi får ner stämningen. Vi gör det nu."

85E-Martinsson: Intresset var nog större om att tjatet om detsamma skulle upphöra, alternativt byta tråd... Vem *** orkar sitta och läsa det där - här, speciellt i en tråd som inte har med ämnet att göra??? Vad är det som är så svårt att ta till sig av den kritiken???

p j davydjoos: Jag skapade en ny tråd, men den togs väck.

Starten av ultras debatten började med att någon kallade gruppen Ultras Brynäs för en firma. Då gick jag in och sa att ultras och en firma är olika saker. Och sedan förklarade jag att Casuals bildar firmor för att de vill slåss och att ultras INTE bildar firmor för att slåss. Jag försvarde ultras brynäs och ultras kulturen i stort, för att många okunniga i ämnet påstod att ultras är huliganer som är ute efter att slåss vilket är mycket fel. Så förklarde jag lite vad ultras kulturen innebar och förklarde gång på gång att de inte är ute efter att slåss och att det är casuals och firmor som är ute efter att slåss men sa även att det finns ett fåtal ultras som har varit med i någon firma och slagits, men för det behöver man inte smuts kasta hela ultras kulturen.
Men folk fattade fortfarande inte, någon sa att han sett folk med ultras banderoller som har slagits, då förklarde jag för honom att det är i Italien och Spanien som ultras slåss för där är fotbollen lika mycket politik, där av slagsmål. Gav Livornos ultras (kommunister) mot Lazios ultras (nazister) som ex. Men vi är i Sverige nu.
Men folk sa fortfarand eultras lika med huliganer lika mot huliganer som förstör sporten, någon sa skriv på sverigescenen (en sida för casuals)istället.
Det jag har försökt att jag göra var att förklara att ultras inte är huliganer. Eftersom jag ser mig som en ultra så blev jag jävligt sur när folk säger sånt om ultras och när folk baserar sin verklighet på vad media skriver.

Någon sa också att ultras debatten inte passar in här.
Mycket konstigt det är ju supportrande för sitt lag, varför skulle inte det passa in här?

"Vad är det som är så svårt att ta till sig av den kritiken???"
Där uppe är svaret, folk påstår en massa skit om nått de inte vet var det är. Också får man inte försvara sig och det gör man om man har nån stolthet.

85E-Martinsson:
Blev ni inte tillsagda att ta den här diskussionen nånannanstans?

Clubsport: Jag gjorde en sista förklaring, hoppas folk fattar att ultras inte är ligister

85E-Martinsson:
Ok, då vet jag.

85E-Martinsson: Dom som inte fattar det nu har nog inte "alla hästar hemma" skulle jag tro...

85E-Martinsson: du kommer aldrig få alla att förstå det :)

Nä nu blir det sängen så att man inte missar flyget i morgon, vem vet man kanske får spela ;-)

65selander: Ska du på turne med oldboyslaget ???

Clubsport: "Blev ni inte tillsagda att ta den här diskussionen nånannanstans?"
(Även GävleLasse m fl)

Varför får man inte diskutera Brynäs supporterkultur i Brynäs gb? Själv vet jag inte mycket om det, men jag har förstått att framförallt de som är yngre än mig är intresserade av frågan. Jag tycker det här är vansinnigt mycket intressantare än den eviga debatten om vem som har sagt vad och vem som kan mest om hockey.

Så länge debatten inte urartar till personangrepp tycker jag tvärtom vi ska uppmuntra liknande diskussioner.

Eller ska det helt enkelt vara så att du får tycka vad du vill, bara du tycker som moderatorerna - eller åtminstone som alla andra?

westerlind: Måste faktiskt lägga mig i och hålla med.

För bara ett par dagar sedan var det en väldigt lång debatt om en viss supporterklubbs nya logga. Även inlägg om Brynäs andra supporterklubbar förekommer flitigt i gästboken.

Visst, har moderatorerna enats om att enbart ha diskussion som rör Brynäs IF som förening så är det bara att acceptera. Men då ska man väll kunna vara konsekvent och inte förbjuda en debatt om en supporterklubb för att ens egna åsikter inte överensstämmer med andra debattörer på forumet.

Ultras verkar ha varit ett ganska hett ämne så varför inte använda forumet som det är till för, att debattera med.

65selander: Selander går in i fyllefemman ;)

fredrikj: Nu var det inte Brynäs det handlade om utan vad Ultras i stort står för. Precis som Martinsson förklarade nu ikväll. Tråden som jag tog bort var full av inlägg som absolut inte hör hemma i en diskussion. Därför gjorde jag bedömningen att ta död på "debatten"

westerlind: Anledningen till att jag tog bort tråden var ppå grund av att den urartade direkt samt ingen av de som kallar sig Ultras Brynäs deltog i debatten. Senare har det nu visat sig att syftet med debatten var att upphovsmannen till den samma inte ville diskutera Ultras Brynäs utan endast få fram vad Ultras verkligen är och vad de står för. Endast för att han kände sig trampad på tårna för att han ser sig själv som en Ultras, vilket jag tycker är en bra benämning av honom om man ser till wikipedias definition av Ultras.

Jag tycker du som moderator gott kan gå in och läsa de raderade inläggen och gör du en annan bedömning så får du välägga tillbaka dem. ;)

Så här många ggr visas respektive lag på Canal+:

1. FRÖLUNDA - 9 matcher
2. FÄRJESTAD - 8 matcher
3. LINKÖPING - 7 matcher
4. HV 71 - 6 matcher
4. DJURGÅRDEN - 6 matcher
6. MALMÖ - 5 matcher
7. MORA - 4 matcher
7. MODO - 4 matcher
7. BRYNÄS - 4 matcher
10. LULEÅ - 3 matcher
11. TIMRÅ - 2 matcher
11. SKELLEFTEÅ - 2 matcher

70 Rodrigues: Har du nån länk till var du fått tag på den informationen?

70 Rodrigues: Löjligt att se att storstadsregionerna regerar så markant. Hur var det med "hockey - folksporten nr 1"?

Fan blev lite överraskad att dom inte visa gullelaget nr 2 mer gånger.

Försäsongstabellen
Mora 3 0 1 16 -10 9
Färjestad 2 1 1 14 -13 8
Djurgården 2 1 1 10 -14 7
Malmö 2 0 0 11 -5 6
Linköping 1 1 2 10 -11 4
Timrå 1 0 0 3 -1 3
Luleå 1 0 0 3 -2 3
Frölunda 1 0 3 11 -20 3
Modo 0 1 2 3 -7 1
Skellefteå 0 0 1 2 -3 0
Brynäs 0 0 4 6 -15 0
HV71 - -

BTs sida är nere på grund av ett strömavbrott. Förhoppningsvis kommer den upp snart men jag sitter i Tammerfors så det är något komplicerat =)

HF:
Lars, HF, Lars!

HF: Då är datorn igång igen, men det tar ett tag innan DNS:en är uppdaterad.

70 Rodrigues:

skall man dra den slutsatsen att mora åker ur då =)

Vilken stenkoll de har på swehockey. Backlund spelar tydligen i Leksand, Fabricius i Luleå osv...

GävleLasse: Var glad för att det inte stod Valbo på Bäckis o Bofors på Månsson:)

GävleLasse: kanske inte dom är regga helt riktigt ännu

GävleLasse: Dom är registrerade så fram tills dess att dom hunnit spela en riktig tävlingsmatch för sin nya klubb helt enkelt.

Stigsson: Kvarnarna mal sakta på förbundet med andra ord...I dessa tider så är det ju lite väl oldfashioned att köra på det. Informationen är ju till för att källanvisa vilket lag de TILLHÖR och då spelar det ingen roll om man spelat tävlingsmatcher för den nya klubben eller inte.

GävleLasse: Jag håller med dig men detta är väl exakt vad man kan vänta sig av ett tungrott förbund.

Stigsson: Japp.. så är fallet...

« · 735076 · »