1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747462 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Bissett19: Tja, det är inte omöjligt alls att Brynäs kommer att leta målvakt. Att båda målvakterna skulle prestera över förväntan är ju en större högoddsare. ;)

wap.hockeysnack.com
Lasse:Touche'....:-)

Bissett19: Men det där e ju Börje Bicek, hans bror som vi skall signa... ;)

Nu har dom även fixat den andra webbkameran. Se länk.

GävleLasse: Biceks form verkar det inte vara nåt fel på,mål igår mot Liptovský Mikuláš.

Länk.

.....Så har Bloggmuppen Ros gjort en Elitserieranking,han spånar bla i att Casselståhl är den förste som blir sparkad o att Sundlöv kommer leta målvakt innan Oktober är slut.

Se länk!

65selander: Ungdom? TACK! ;))))

Bissett19: Startar ju från Stockholm ;-)

120 ToR är väl inget man har väl varit i Malmö och Luleå också på hockey, felet med dagens ungdom är att dom är för bekväma :-))

65selander: På sisodär 120 mil eller??.....:)

GävleLasse: Äh vem vill inte vara uppe i Skellefteå på ES-premiären, perfekt avslut på semestern. En dagstur på E4'an :-)

65selander: Då lär vi ses i Mora alltså.. Hur jag gör med Skellefteåresan vet jag inte. Det lockar inte att kuska en jävla massa mil...

GävleLasse: Ähh du lär nog ha fullt upp och sitta barnvakt åt dom andra :-)

Har varit där två på raken och det krävs generationsskifte nu :-)

Det får bli ev Mora samt en given plats på bussen upp till Skellefteå och hemmapremiären samt bortaresan till Timrå denna månad istället.

65selander: En sketen svikare är vad du är ;)

Swordster: Herr Selanders krogiga spår blir svåra att följa eftersom jag väljer att stanna hemma i år. Fipplar på mailservern på jobbet istället. Pengarna lär behövas om man skall till Schweiz i oktober.

Bissett19: Eller så följer man Westerlund och Selanders krokiga spår...

El Aka Ali: En Brynäsflagga blir nog ännu bättre??.....:)

El Aka Ali: Förlåt skall vara till höger.

Tigerman: Här får du ytterligare hjälp med vägvalet till Gärde-hallen i Sundsvall. Följ E4 genom hela stan. Ca 3-4 km från centrum viker du av E4 och kör till vänster mot Alnö. Hallen ligger kanske 500 meter inpå Alnö-vägen. Går inte att missa. Skall jag sätta upp en röd ros i knapphålet?

65selander: "Brolin är fet"...ha,ha det var lustigt att höra. Hur som helst, helt rätt att låna ut Niklas A till Almtuna..

Bissett19: Det var ju ingen överraskning direkt...

wap.hockeysnack.com
Så bidde det Almtuna för Niklas Andersson!

Tigerman: Om du kommer söderifrån så har jag för mig att man skall följa E4 skyltarna mot Kalix, Kiruna eller nåt i den stilen..

Hej alla glada Brynäsfantaster! har funderat på att åka upp till Sundsvall, för att se Tigrarna spela hockey? vart ligger hallen där dem spelar?

Ambroo: Du vet hur det kan bli när forna lekkamrater hamnar i olika kvarter ;)

Ambroo: Den händelsen hade suddats ut ur mitt korttidsminne eller nåt. Det var inte det snyggaste man sett på en is. Men det gäller väl att vara långsur tillräckligt länge på rätt spelare...

Ni är inte lagom långsura... Nåväl, jag minns Cassels överfall på Nordgren för ett par-tre säsonger sedan och det var inte vackert kan jag säga. Att göra så på en gammal lekkamrat...hua!

sylf: Sanny Lindström den skiten den skiten...

GävleLasse: Ja väldigt tråkigt. Killen väger 104 kilo, men det verkar enbart vara socker. Som om inte det vore nog med skadorna som räknats upp så stod Jonte över dagens match...

sylf: precis,vi Brynäsare glömmer aldrig Ben/knätacklingen på Björne Danielsson förra året.....

TIKbiff: Proppa? Bentackla menar du väl?

Ambroo: Jag tror att Lotvonen kommer att vara ett osäkert kort hela säsongen. Han är skadebenägen den killen. Lite synd för att det är en bra back.

TIKbiff: Glöm inte att även Lotvonen och Lill-Nyllet är osäkra kort...

TIKbiff: Sanny är väl dessbättre skadad.

65selander:
Nä vi har ju oxå en hel del spelare borta i den cupen, Backlund i målet, strålman, hallin och Warg,,Sanny har ju tackat nej på grund av skada så han lär komma in och proppa någon Brynäsare i cupen kanske ;-)

wap.hockeysnack.com
Bisset- Det blir inte fullt lag i Sundsvall heller. En dag i juli... Brolin är fet... Brynäs består.

GävleLasse: Hehe, ett reslutat som känns igen ;) Eller var det 5-9 det blev?

WarhawK: ja det får bli så.. gör de 6 gör vi 9

GävleLasse:
Men Lasse lilla som vi spelade idag så kvittar ju målvakterna ju ;->, vi får inrikta oss på göra fler mål än motståndarna om målvakterna floppar

Bissett19: Tja, nåt man vet är ju att Brynäs har en hel del mer att gemed tanke på att de körde utan sina två bästa kedjor...

Det är fortfarande målvakterna som oroar..

GävleLasse: Nu vet ju jag inte hur pass hårt man har kört under veckan,men det vet säkert du,tror säkert att det var många tunga ben idag efter en träningsvecka i B-hallen.Med den veckan i åtanken o tre femmor idag gör ju dagens insats inte sämre direkt.

Vi får väl se hur dem ser ut uppe i Sundsvall,hoppas på full kräm i ben o tanke:)

wap.hockeysnack.com
Lasse: Åbo hade väl 2 matcher i benen på 3 dar. Skit samma kul att formationerna börjar sätta sig. Tror att dom peningan som dom ev lägg ut för Bicek kommer vara väl värda. Han är en artist som kommer att göra poäng samt locka folk till LA. Timrå gjorde en ännu bättre värvning med Lotvonen. Han är väl skadad för andra gången nu på försäsongen. Nu slänger jag in en brandfackla... Har inte Timrå fler utlänningar per capita än Mora ;-) Upp och nicka Fruktsoda...

Bissett19: Visst är det skillnad på att träna och matcha hårt. Kroppen tar stryk på ett helt annat sätt när man tacklar och tacklas. Men nog tycker jag att TPS såg lite lama ut. Jag vägrar tro att det var Brynäs som var så otroligt bra så att det såg ut som det gjorde. Slitna finnar i kombination med att Brynäs för en gångs skull har börjat göra mål på sina chanser i större utsträckning.

Visserligen så hade Alcén ett i stolpen på ett friläge och sedan (såg inte vem det var) som hade ett skott i ribban efter ett för ögat vackert anfall. Dock så kunde man varit lite mer effektiv istället för att göra det vackert.

Hur som helst så tycker jag att Brynäsarna såg förvånandsvärt pigga ut efter en tuff träningsvecka, kanske lite för pigga. Börjar Boorken att bli släpphänt? ;)

Brynäs körde på tre femmor i en hel match och jag trodde att det skulle bita oss i häcken i tredje men det såg ut som att TPS hade soppatorsk och forceringen uteblev.

wap.hockeysnack.com
Bissett: Sponsrad av ett skitkaffeföretagshelvetessumpbolag :-) Gott med kask

wap.hockeysnack.com
Selander:Tror nog Brynäsarna var mer slitna efter en hård träningsvecka med dubbla pass......Di Leva?Hade han Brynäsklänningen på sej?......:-)

lillovechkin: Tre mål på fem matcher är inte tokigt :)

Han kanske inte är så dum endå Nolander?:D

wap.hockeysnack.com
Bäst i kväll förutom vinsten mot TPS som förvrigt var tröttkörda, 3:e matchen på kort tid? Nu åter til det jag vill skriva. Di Leva på Grönan vilken kille.

Fylleklausul kan göra Karalahti arbetslös - igen.....VÄRVA säger jag :-)

« · 742825 · »