1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776123 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
20 lindgren:

nej, för fan, grönholm är ett artistnamn för mästerchauffören från söder...

linnea:

tyvärr har grönholm blivit lite kräsen efter det senaste loppet i skottland. han vill bli matad... allt enligt rykten från stall polack. samma rykten gör gällande att muffins fungerar bra mot ev grönholmsk grinighet. om det räcker för att bli annat än stödmedlem förtäljer inte historien...

Rackham: Marcus Grönholm? Finländske rallyföraren?

söder-lindgren + g-lasse:

ni är bäst!

varsågod och ställ er dagens fråga!

skjut, grabbar, skjut!

rackham: Du får väl byta ut de sura godisarna mot nåt lite mer sött då. Muffins är bra mot grinighet har jag hört..

GävleLasse: Vilket j-a minne du har. Men det är ju klart. Du fuskade med att vara född i början av 1970-talet! ;-)
Men vem spelade kåken?
Och vem skrev dramat? Gideon Wahlberg. Walle dä.

20 lindgren:

om man matar grönholm lite i förebyggande syfte så blir han inte så grinig... har jag hört...

ankan

rackham:

* Arne Källerud - Johan Johnsson
* Gunn Wållgren - Hanna
* Tom Deutgen - Albin
* Börje Mellvig - Erik Jaeson
* Marianne Stjernqvist - Aurore
* Essy Persson - Maj-Britt Persson
* Tor Isedal - Larsson
* Monica Zetterlund - pigan Malin
* Sune Mangs - Karlsson
* Mille Schmidt - Olsson
* Manne Grünberger - Josefsson

Rackham: Sune Mangs!
Monica Zetterlund var sångerska och Mille Schmidt en medioker komiker så de nämner jag inte.

GävleLasse:

Du får väl ändra till Brynäs-bröder då... så kan alla med Myhrberg-abstinens stanna hemma... = )

Jag har för övrigt hört att Söder-Lindgren har en sjujäkla stämma, det ryktas på Söder att han var med i Kyrkans kör när han var en lite mindre Söder-Lindgren... ;-)
Kanske bäst att stärka upp högtalarsystemt i Tigers-bussen...

Dagens fråga:

Nämn en skådespelare som var med i Söderkåkar!

64Wærn, Rackham (stava med versal för h-e) och GävleLasse: Nä, det går inte. De på Södra Kungsgatan 18 B lg57 och Södra Slottsgatan 22 B lg17 är för griniga för att vilja gå med i en supporterklubb. Vi får leta efter folk i övriga världen som inte har någon ANKnytning till Söder.

rackham: Det här börjar börjar urarta. Nu börjar det bli obehagligt. Hur ska vi då få med folk på resorna?

64Waern:

Ja, det vore en hit... Söder-Lindgren får värva fler Söder-bor och köra "Allsång med Söderbröder"...

64Wærn: Endast med ordförandens tillstånd.

20 Lindgren: Du får väl se till att grabba mikrofonen och styra upp sången i fortsättningen.

Bissett19: Så här brukar det tyvärr inte låta på Brooklyn Tigers buss (men det borde det göra):

Vi älskar Brynäs
(vi älskar Brynäs, vi älskar Brynäs, vi älskar Brynäs)
Det finns ett lag ifrån Gävle stad spelar hockey så att varje människa blir glad
När laget är på isen i rött-gult-svart får de andra kämpa men de kommer ingen vart
Alla reser sig upp och ropar: –Vi är Brynäsfans allihopa!
Gör upp han i kryssä' – gör det en gång till. När Brynäs är på isen så gör de som de vill
För att hylla våra hjältar som vinner varje gång ger vi allt vi har när vi sjunger denna sång
Alla reser sig upp och ropar: Vi är Brynäsfans allihopa (vi älskar Brynäs, vi älskar Brynäs)
Det går så lätt – man tro'nte de är sant. Spelet är hårt – men allt är elegant
De är vackrast, de är bäst – vinner varje gång. Vi jublar och vi skriker när vi sjunger denna sång
Alla reser sig upp och ropar: Vi är Brynäsfans allihopa (vi älskar Brynäs, vi älskar Brynäs)
Börje Salming och Pär Djoos gick till Pigalle åt en korv med mos. Tord och Krobbe satt på Gävle Bro. Huppa Lindh – we love you. Håkan Wickberg, Jan-Erik Lyck, Lars-Göran, Prosten – vilka ryck. Virus, Tigern och Sandlin on the cover of a magazine.
Alla reser sig upp och ropar: Vi är Brynäsfans allihopa (vi älskar Brynäs, vi älskar Brynäs, vi älskar Brynäs, vi älskar Brynäs)
När de andra fansen skriker att de hatar ropar vi allt vi orkar tillbaka (vi älskar Brynäs, vi älskar Brynäs, vi älskar Brynäs, vi älskar Brynäs)

© Traste Lindéns kvintett 1994
Tjuvskrivet Triste Lindgren 2000•10•28
Frid över textförfattaren Håkan Ahls†röms minne

Bissett19: Ja, vad trodde du, då? Påsken är ju lidandets lågtid!

Mickis: Äntligen någon som upptäcker det. Jag var tvungen att lägga in texten två tisdagar för att någon skulle kommentera det. Dock är jag med ålderns rätt mer förtjust i kött och salt än det Lasse Berghagen skrev.

20 Lindgren: kött och salt?? Ska det inte vara sött och salt??

GävleLasse: Vem fan var inte dyster under detta kvalspel.

Glömmer aldrig hur man kände sej efter 4-5 matchen mot Nyköping,Påsken detta år var ingen rolig historia.
Men allt ordnade sej till slut.
Hoppas verkligen att man aldrig behöver uppleva nåt sånt igen.

65selander: Vilka minnen... Epitetet dysterkvist dyker upp i minnet ;)

Med tanke på Bergmans bortgång så kom jag ihåg den ångestfyllda KS vi genomled senast. Hittade denna gamla banner i mina gömmor.

Bissett19: För när jag har micken så låter det så här. Sitt ner fylsskallar jag försöker faktiskt köra buss f-n...

Med tanke på ditt inlägg så undrar man om semestern har tagit ut sin rätt. Welcome to "Hellweek" in Leksand.

Själv så skall jag vila upp mig på Åland veckan före ;-)

20 Lindgren: Njaee.

Däremot brukar det låta så här på Brynäs Stockholms buss,när inte Selander har micken:

Brynäs Hej, Hej, Hej
Kom och sjung med mig
Var med och hylla vårat lag
Ingen får vara sur
Det ger ingen tur
Här är bara friska tag

Brynäs Hej, Hej, Hej
Både grabb och tjej
Stäm nu in i denna kör
Om vi bara friskar på
Inget lag kan slå oss då
Så kom och sjung i Brynäs Hej

Svart och gul och vit
Och med målaptit
Det är vårat Brynäslag
Vilket härligt gäng
Vi ska ta poäng
Ut i denna match idag

Brynäs Hej, Hej, Hej
Kom och sjung med mig
Kom och hylla vårat lag
Om ni stödjer var batalj
Blir det säkert en medalj
Så kom och sjung i Brynäs Hej

Bissett19: Malt då?

Brynäs Stockholm: Men nu är det dags att stämma in i Brynäs Stockholms kampsång:

Stockholm i mitt hjärta
Låt mig besjunga dig nu
Åldrad i ungdomlig grönska
Öarnas stad – det är du
Av städer jag känner i världen
Är du den stad som fått allt
Genom Mälarens kärlek till havet
En blandning av kött och salt

65selander:

Haha.....

Jo så kan man tyda det.Man tankar den med Humle,Jäst o Vatten,då håller den igång i tre dygn:))

Bissett19: GL,65:ans,70R är det någon ny superduper Turbobil?

20 Lindgren: "ni kommer att hinna njuta av dessa rutinerade druvtrampardon i månadsskiftet augusti-september!"

Inga Fopplafloffor inne i GL,65:ans,70R o undertecknads hydda bara,Tony har fått dispens för sina högklackade,men sen är det stopp.:))
Bissett19 @ EskilstunaIdag kl. 13:27

KEB har yttrat sig lite om kvällens ispremiär och det är väl inte bland de stora drakarna men ca 2200 i LA ett år efter den har invigts är jävligt bra. Då är det ju iaf inte Arenan som drag.

Får väl vänta på att lite fler skriver sina reflektioner

65selander:Se till att få fart på "slöfåken" ;)

wap.hockeysnack.com
Mycket folk i tablettasken både på is o läktare.Brendl stod för en riktig rundpall i slutet av träningspasset.

65selander: ...ja du, begreppet "boxplay" har sällan kännts mer träffande :-)

wap.hockeysnack.com
Nu vänrar man på att någon vänlig själ rapporterar från kvällens "Event" i LA. Frågan alla ställer är om Pavel får plats i Sveriges mest kända frysbox.

rackham: Nä nu jämrans, rackham! Nu är det dags att vi tar ett brottargrepp om denna skendöda gästbok och återför den in på inläggstoppen! Hur ska jag provocera dig på bästa sätt?

Jompe:

Bugger, bugger, bugger...

65selander: Nu var det ju inte min fråga utan din polare 66:ans.......

Men jag har inga problem med att sova ute,det får man ofta göra när man har varit stygg härhemma:)

Bissett19: Misstänker att gåtan är på Kalle Anka nivå så jag säger Polkagrisen. Drar du sådan frågor i Leksand så får du sova ute ;-)

Bissett19: Bra där..

ALLA: Se till att hålla allt ICKE hockeyrelaterat till den här tråden.

Flyttar 66Berglunds inlägg till Bullshittråden:

Gåtor med Piggen Berglund

Vilken gris kan man stoppa in hel i munnen?

66Berglund @ Whovalley

65selander: Går heta ryckten att Rackam skall leka "Robinson" på en ö vid Sandviken i helgen. Må himlen öppna sig,

Andra rykten säger att han ska leka Pirates of the Caribbean i Skagerack. Lär bli spännande i den kuling som drar in över skärgårn just nu.

wap.hockeysnack.com
Gusten: Kontakta förläggningschefen eller förplägnadschefen. d v s mig. Skickar min kvartersmästares underhuggare att hämta dig vid Helvetesfaller

20 Lindgren: Sked med Bissett eller Larssons navel? *väger med handflatorna*... Äh man sviker inte en idolpolare ;)

3:an sover jag i ;)

65selander och Gusten: Det verkar vara överdiciplinerat i Eskilstuna/Stockholmsstugan. Vill du ha det lugnare kan du komma in till oss. Det finns en plats över i 58 Larssons navel! Jag ska fixa en hängare till Silfvers tröja 3!

wap.hockeysnack.com
Går heta ryckten att Rackam skall leka "Robinson" på en ö vid Sandviken i helgen. Må himlen öppna sig

20 Lindgren: Hade inte den blekaste aning om vad TJ stod för..var en ren chansning från min sida. För övrigt får man tacka för din utförliga information som vanligt.

65selander: När jag gjorde lumpen på good old KA5 i H-sand -92 så väcktes vi varje morgon när vi var förlagda ute i batteriet på Hems(k)ön till tonerna av Opus och "Life is Life". Men man vande sig vid det också.

Jag rekommenderar att ni lägger skotträningen vad gäller lite längre avstånd till iaf inte kortare än 50 meter (en rink i Sverige är totalt 60 m på längden), då det bör finnas utrymme för att verkligen nå fram med de puckar ni lägger till icing. När det gäller skotträningen från nära håll så borde det väl räcka med att slänga upp en bild på vilken Leksing som helst för att nå full pott.

"BI följer!"
"AI följer"

Bäring: 236!
Avstånd: 95 m!

Fyr!

wap.hockeysnack.com
Gusten: Som stugchef så lovar jag att det finns plats men då får duligga sked med Bissett19. Reveljen går 0800 och taptot går 0200. Fysträning på fredag 1400 bredvid förläggningen.

GävleLasse: Det här är kärlek, två Brynäsare intvålade i duschen skrålandes "hata leksand" :)

....förresten, hade ni nån plats över i stugan under cupen? ;)

Gusten: Måste bara komma ihåg att tänka mig för två gånger innan jag böjer mig för att plocka upp tvålen...

GävleLasse: Äh vi gör två flugor på smällen. Vi gråter ut i duschen som senast...

Gusten: Jag förstår hur du känner, vill du prata ut så finns jag. Du kan till och med få gråta ut mot min axel (om du lovar att tvätta bort mascaran efteråt)

« · 895458 · »