1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776152 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Håller fullständigt med. För att de är ju inte anonyma i supportergruppen iaf.

Här är iaf en som har lessnat iaf.
Se länk (bigge 2007-08-10 00:48:00)

GävleLasse: Lars kommer från latinets Laurentius och är en svensk variant av detta namn. Laurentius har tolkats "den lagerkrönta" och är känt i Sverige sedan 1100-talet. I början av 1500-talet började Lars istället användas. I dag är det ett av de vanligaste namnen efter att från 1940 till omkring 1970 ha varit ett modenamn. Det finns numera omkring 244100 Lars, cirka 105400 kallas så.

Barbapappa: I första hand är det supporterklubbarnas sak att sanera i de egna leden. Det borde ju liga i varje förenings intresse att skydda sitt rykte...

GävleLasse:

Bara att klubbarna stänger ute deras suportrar från matcherna så tvingas ssk att ta itu med problemet. kanske dags att investera i kameror i och runt om hallarna så man kan identifiera personerna som beter sig.

Bissett19: Desto större anledning att skicka ner dem i AS igen..

65selander: Så SSK har en liten "Firma",suck.....

Vilka nötter.

SSK körde visst över VIK med 7-1 i kväll samtidigt som vissa hade problem att sköta sig

Såg en blänkare på TextTV att Uffe Söderström skall spela i Mjölby (Div II). Är det inget ES lag som har vilja ha hans tjänster eller är han totalt slut som spelare?

Nä nu är det 9 dagar kvar till semestern. dags att vila upp sig innan den börjar.

Svenska spel ger 11,00 i odds på att BIF blir svenska mästare, som att stjäla godis från ett litet barn :)

1–1selander: Klä om mattan med konstgräs så slipper man alla felpass!

“Konstgräs, det är framtiden, det, se!” Tänk så lång fotbollsäsongen blir med markvärme och konstgräs. Konstgräs generation 4.0 imiterar gräs bättre än gräs själv gör.

20 Lindgren: Klart man är besviken med alla dessa jädrans felpass.

65selander framdukad: Bara 1–1. Besviken?

Sune Sylvén Lookalikecontestwinner: Hade ingen aning om att SvDs legendary senior editor Sune Sylvén spelade fiol i Benny Anderssons Orkester!

Fundamentals und 65selander: Men nu är det dags att stämma in i Brynäs Stockholms kampsång för sista gången i sommar:

Stockholm i mitt hjärta
Låt mig besjunga dig nu
Åldrad i ungdomlig grönska
Öarnas stad – det är du
Av städer jag känner i världen
Är du den stad som fått allt
Genom Mälarens kärlek till havet
En blandning av sött och salt

65selander: Jag har precis fått uppdraget av GL att trycka en mindre banderoll. Vad gäller t-shirts får vi se vad som händer, förmodligen så ska dom screentryckas vilket jag inte pysslar med.

Fundamentals: När du ändå är på "G" hjälp BT och fixa fram en schysst T-shirt ;-)

65selander: ehum, nja, vissa saker kan vara svåra att undvika... jag försöker dock så gott det går att källkolla mina pappersprodukter så att det mesta kommer från Korsnäs. Mina mjölkkartonger tex.

Fundamentals: Skall man vara konsekvent så skall man :-)
ps/har du kollat dina produkter så att det inte har några spår från "Stora"

65selander: Ja, det är en djungel ute där, men jag utgår från tillverkningsort och sponsorskap och sånt när jag bojkottar vissa varumärken och produkter...:)

Fundamentals: Ramlösa funkar. Men om du tänker så så får du nog svälta. bakom de små företagarna så döljer det sig stora koncerner :-)

65selander: Det är bra att du dricker mineralvatten, man måste ju tänka på¨vikten.

65selander: Vi får hoppas att det bara blir du och inte MFF som dippar ikväll då :), men ska du verkligen dricka fiendens läskeblask? Det är ju som om man skulle äta Leksandsbröd, hellre svalt jag...

65selander:

Loka, Selander, Loka!

rackham: Jari har cyklat färdigt nu i MFF. Den andre finnen J.J kommer att leverera ikväll och förhoppningsvis så släpper Junior bollen lite tidigare också denna match.

kl 2000 är dippen/chipsen framdukad med iskall Ramlösa

65selander:

Nu pratar vi vinna eller cykla som finnen...! ;-)

rackham: Jag yvig, no way. Ang allting annat så lär jag och Åkeby sova gott i natt. 2-1 till MFF. Fast det lär till att backlinjen inte står och sover. ;-)

65selander:

Han är lika yvig som en hårt arbetande Fernet-älskare jag känner...

GävleLasse: ang D.J hur går det för Rackhams gunstling "Yrvädret från Trondheim"?

brynästigern: Fasligt vad illa det var ställt med stavningen...

brynästigern: Jag tycker att samtliga nyförvärv ser lovande ut. Fast det är som du säger på tok för tidigt att sia om de är bra eller inte. Man måste se dem in action i riktig match innan man kan rosa eller risa. D.J är ju alltid bra på träningarna när man inte har med den fysiska aspekten av spelet... ;)

GävleLasse: Du som brukar ha koll på träningar o matcher...är et några av nyförvärven som ser heta ut så här på försäsongen ? Är väl anyagligen svårt att svara på när det inte har spelats några matcher ännu, man får själv inspektera på lörd. om inte annat.

Stigsson: Du ser vad man glömmer lätt men så är jag över 40-år och gråhårig ;-)

65selander: De nya reglerna/överrenskommelserna som kom inför förra säsongen säger väl att man inte får låta någon gå mitt under eller inför slutspel?

65selander: Väl i slutspelet så kan vad som helst hända. Det bevisas ju flera gånger om. 1995 så var ju HV71 totalt nederlagstippade och vann guldet, samma sak 1999 när vi snuvade Modo på guldet..

GävleLasse: Du tänkte lite längre än mig där ang datumet. Vägen till finalen är nog svår att nå men bättre att satsa högt än att få skicka hem honom under slutspelet.

70 Rodrigues: För att bli en äkta smålänning och smälta in i omgivningen så rekommenderas en banjokurs...

65selander: Datumet 20.e oktober är satt för att han skall kunna vara med vid en eventuell 7:e final.

Det stämmer att han måste vara ute ur landet i 6 månader, men han får även endast vistas här i 6 månader, därav datumet.

rackham: *ASG*

rackham: Är det 6 månader från man lämnade landet tills man får komma tillbaka?

65selander:

Man förmodar att Mormor, agenten och Tappara har koll på det hela! De vill väl använda honom i serien och kan låta andra spela matcherna på svensk mark.

Annars antar jag att han får stanna borta i Finland några dagar längre än 20 oktober, om nu inte Nordic Trophy-dagarna redan är inräknade i det datumet...

rackham: du som är klok som en bergsget. hur blir det för Tappara i Nordic Tophy, de kan ju knappast använda han i matcherna i Sverige.

70 Rodrigues:

Som om det räckte... Mr Gris och grus! ;-)
Stackars jävlar... jag ser Selander framför mig laddandes Fernet på parfymflaska... = )

65selander: Har inte blivit riktigt smålänning än, jag byter fortfarande kläder och duschar varje dag :-)

70 Rodrigues: Du luktar f-n inte häst när du kommer upp till Leksand för då får du sova ute. ;-)

70 Rodrigues:

Ajajdå... = )

rackham: Nästan som att umgås med Tikare, mycket oväsen för ingenting men mycket trevligare :-)

70 Rodrigues:

Har du blivit chef på Noaks Ark...? = )

Bissett19: Sluta med dina tidelagsfantasier, man kan ju faktiskt ta ut hästen och får i hagen samt släppa ut ankorna på gårdsplanen :-)

Bissett19: ang Angell. så kan det hänga på att han fick vara kvar en vecka längre p g a slutspelet. Tror Bicek kom veckan före i förra året.

« · 897622 · »