1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 758012 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
McDavid: Trivigno har aldrig spelat i HV71

mattias - 74: Tror det var Adam Johansson som skrev det i Expressen i höstas.

Kul att se att dem ökat platserna i Monitorn.

Från 7909 till 8240💪🏼

Farsang: var inte det inte så när man byggde läkerolen? Sen blev det mindre pga skybar-bygget?

Erat: vet att det blivit mindre men vet inte p g a vad.

Nu ska man ha byggt ett ”plan 4” med 300 platser.

Peja: Jo, men det finns liksom bara så många platser i en A-lagsuppställning. Tror också att Järnkrok kommer att bidra, precis som andra hemvändare, men det skapar också problem med generationsväxling en i truppen.

mattias - 74: Detta pratades i podden Hockeypuls i december. Kul förslag och det skulle nog även gå ett få hyfsat med TV-tittare och även välfyllda lador när storlagen kommer på besök.
För de mindre lagen skulle det förstås vara kul och lärorikt medan nyttan för SHL lagen kanske kan fansen skulle nog gilla det.
Det gäller bara att få till en lösning som ger lite klirr i kassorna.

Farsang: Enligt diverse artiklar från när det byggdes så var officiella publikkapaciteten 8271, sedan minskade man såplats och byggde Swedbanks utsikt (som nu blivit Willes Lounge) så man hamnade på typ 8100 - Men jag vet inte om man formellt ändrade då.
Däremot blev det 7909 efter att Skybar byggdes.

aplusb: Ja fast den blev definitivt större ett tag (8538 var väl rekordet 2011) och sedan mindre igen (loger och Skybar tror jag den minskningen berodde på?)

Fast Gavlerinken tog tidigt in lite över 9000 p g a mycket mer ståplats. 9062 är väl rekordet från 1967.

Bengt Ramen: Är jag full eller?

Bengt Ramen: Redan börjat ladda inför matchen? :-)

« · 2969405