1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742186 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Huge: "Billigt knep för att försöka undkomma sakfrågan och slippa stå där med byxorna nere" Ja, det borde ju du känna till.
"Om dina fifflande företag och privatpersoner istället hade hållit sig inom lagens råmärken, så hade det kanske funnits mer skattemedel och därmed större resurser att jag dina mördare etc." Sådant som oppositionen vräker ur sig för att vinna röster, särskilt inför stundande val, eller hur var det??

70 Rodrigues: " "Billigt knep för att försöka undkomma sakfrågan och slippa stå där med byxorna nere" Ja, det borde ju du känna till."

Ja, jag konstaterade ju nyss att du ofta står där svarslös med byxorna nere.
Och kommer med en motfråga istf att svara sakligt.
Det ska gudarna veta att jag känner till hur du funkar.... :-)

Huge: Så nu vet du hur jag funkar också, snälla tala om det för mig isf, inte bara när det gäller att stå svarslös med byxorna nere, för det gör vi ungefär lika ofta, med tanke på motfrågor??

70 Rodrigues: "Om dina fifflande företag och privatpersoner istället hade hållit sig inom lagens råmärken, så hade det kanske funnits mer skattemedel och därmed större resurser att jag dina mördare etc." Sådant som oppositionen vräker ur sig för att vinna röster, särskilt inför stundande val, eller hur var det??"

Ja, det är sådant som oppositionen har som argument för att de styrande gör för lite. Oavsett vilken färg oppositionen eller de styrande har.
Men du förbiser som vanligt sakfrågan: resurserna.
Eller anser du att minskade skatteinkomster, genom fiffel och svart marknad, inte påverkar statens möjligheter att satsa mer på att förebygga och motverka brotsslighet i allmänhet?
Vore kul om du nu kunde svara på min fråga.

70 Rodrigues: " "Tänk om staten med polisen och åklagarmyndigheten i spetsen lade ner lika mycket energi och resurser på att sätta fast våldtäktssmän, mördare, inbrottstjuvar istället??""

Detta var ditt ursprungliga påstående.
Då kommer min FÖLJDfråga, alltså ingen motfråga:
Har du statistik eller ngt annat som kan styrka din teori om att man lägger ner mindre jobb på att jaga mördare etc än att bekämpa ekonomisk brottslighet?

Huge: Klart att det påverkar. Kan du då svara på att du VET att jag har fel ang resurserna som läggs ner på dom olika brotten, Ja eller Nej??

Huge: Enligt dig en följdfråga, enligt mig en motfråga!!

70 Rodrigues: det ser ut som en följdfråga tycker jag.

arnio: Jaha!!

70 Rodrigues: jag skulle vilja se siffror som bevisar att inget företag (i Sverige) som inte fifflar tjänar pengar. Har du dom siffrorna också? Nä jag bara skoja...

70 Rodrigues: " Klart att det påverkar. Kan du då svara på att du VET att jag har fel ang resurserna som läggs ner på dom olika brotten, Ja eller Nej??"

Ja, du kan ha rätt ang resurserna som läggs ner.
Men du kan samtidigt ha fel.
Det är MIN utgångspunkt i det hela, då JAG inte har några siffror eller andra belägg för hur det ligger till.
Men DIN teori är ju att man lägger ner mindre resurser på att jaga mördare etc, än att jaga ekonomiska brottslingar.
Tycker du då inte att det är rimligt att du presentar ngt som styrker din teori?
JAG kan ju inte gärna göra det, då jag dels inte har några siffror och heller inte är den som påstått det som du själv påstår.

wap.hockeysnack.com
Är detta Agenda?Snart loggar väl Adaktusson in!Heja Brynäs!

Huge: Jag är inte insatt i hur pass fördelningen är med resurser hos polisen och hur mycket av resurserna som läggs på vad. En sak är dock säker. Företag har i flesta fall folk anlitade för att dribbla med pengar, invetsera i helt döda tillgångar, flytta runt pengar så att de inte ligger på hög utan är i arbete och därför inte skall beskattas. Sakfrågan bygger ju på moral, å någon moralpolis, (sedlighetsroteln bortsedd) har vi inte. Huvuvida Percy är skyldig eller inte låter jag vårat rättsväsen avgöra.

En sak är i alla fall säker. Fusk förekommer på ALLA nivåer. Allt från Stockholmare som geggar ner regplåtar för att slippa trängselavgifter, bidragsfuskare på alla sociala nivåer och fuskare som är storskaliga ekonomiska brottslingar. Dessvärre så är det inte "fusk" när det sker i stor skala, då heter det skatteplanering.

Frågan kvarstår. Är det människorna eller systemet som det är fel på?

Har det nånsin hänt att Gavlerinken har varit slutsåld tre raka grundseriematcher och förmodligen två till sen Tordan lade träpinnen på hyllan?

Visst, det går bara in 5500 nu men det har väl sällan varit över 5500 heller.

Clubsport: Det var nog väldigt länge sedan... typ lika länge sedan som Brynäs var med på allvar i slutspelssnacket och hade en vinnande trend ;)

Men det är en väldigt trevlig effekt och jag hoppas verkligen att det fortsätter till nästa säsong. ett publiksnitt på 6500-7000 skulle ge klirr i kassan som kan omsättas i en bättre trupp...

Utveckling! Lön för hårt arbete! Kalla det vad du vill... positivt är det i alla fall.

GävleLasse:
Ett hårt arbete är det för oss utomsocknes att få tag på bra biljetter iaf, tack för det alla som inte skötte sig när det gäller medlemsbokningen...

Clubsport: Jag har hört mig för och framför allt framfört det breda missnöjet bland medlemmarna för denna ändring av rutinerna. Jag har föreslagit att man skall ha en bokningsfunktion på hemsidan som görs via inloggning. Men jag har mest fått mummel och otydliga svar så här långt. Jag har i alla fall försökt att belysa problemet för dem. Vi får se vad som händer... NÅT måste ju göras för inte skall supporters behöva åka 15-20 mil för att mötas med lapp på luckan...

GävleLasse: "Frågan kvarstår. Är det människorna eller systemet som det är fel på?"

Människan.
ALLA system hade funkat klanderfritt utan den mänskliga faktorn... :-)

Huge: Sant... hade det inte funnits några människor så hade systemet funkat klockrent. ;)

GävleLasse:
Det låter bra det, för ticnet är inget vidare.
Gefle som i mångt o mycket är en väldigt liten klubb i jämförelse med Brynäs klarar ju av det här med biljettbokning på ett bra sätt.
.

Boorken börjar rulla runt på reklamen i kväll igen.

"Det behövs inget bra spelarunderlag för guld"

Clubsport: Problemet ligger i att vem som helst kan ringa och utge sig för att vara en annan. Därför kan man aldrig gå vidare med att inkassera utebliven betalning. Mitt förslag med egen unik inloggning på hemsidan skulle lösa detta på ett smidigt sätt.

GävleLasse: Eller så får man uppge sitt medlemsnummer i Brynäs helt enkelt.

65selander: Nu var det klart! Hallin får sparken! Därmed har både kling & klang försvunnit från sina sportchefstjänster. Synd, de hade för min del gärna fått fortsätta med sina gedigna lagbyggen..........

Vem har misslyckats mest? Min röst faller på masken, maken till uruselt facit med den spelarbudgeten får man leta länge efter.

65selander: Jag tror inte att det är juridiskt bindande. Däremot så kan man lätt få kunden att acceptera ett avtal när man skapar sitt konto på hemsidan där man förbinder sig att betala för det man beställt via hemsidan, biljetter inkluderat. Det måste vara den smidigaste lösningen helt enkelt. I och med att man har förbundit sig att betala så ligger det automatiskt i allas intresse att inte klanta bort sitt lösenord.

Sedan kommer automatiskt "problemet" med leveransen av biljetten. Skickas den så blir det ju svårt med "sista minuten beställningar". Skall biljetten hämtas ut så måste ju det lösas på något sätt, listor eller vad det nu kan bli. Men problem är till för att lösas.. Så enkelt är det.

JanT: Ingen har ju fått sparken egentligen. Hallin får inte förlängt och Masken har sagt upp sig. Fast det är finnare att förbigå än att förbigås.

Skall nog se att Masken och Hallin byter tjänstgöringsort ;-)

65selander: Det vore det absolut bästa för vår del! Vilken jackpot att få se dessa båda klåpare fortsätta värva spelare från höften!

65selander: Hoppas att du har fel där, vill inte se Herr Hallin i LIF.

Björn Danielsson kommer att göra sin debut i Tre Kronor som ytterforward, tillsammans med Björn Melin och "Koppartaket".

70 Rodrigues: Hoppsan... ;)

En liten tanke till alla de som tror att ett slutspel i år kombinerat med en ny arena nästa år kommer att lösa allt för Brynäs.

Hur var det Rolle Stoltz sa? "Jaa, det kan gå snabbt i ishockey".

GävleLasse: Precis som ett ES kontrakt och ny arena skulle räcka för att lösa Leksands  bekymmer i år? ;-)

Stigsson:
Deras bekymmer har nog mer med firma Orm & Berka att göra plus frånvaron av Doverskog...

Stigsson: Leksand glömde att det finns en orm i paradiset....fast i Leksands fall så rörde det sig om en "mask"...

GävleLasse: Hoppas för er del då att ni inte har någon orm/mask eller har ni också någon i organisationen på viktig post som har fått öknamn?

Stigsson:
Inte Brynäs, inte...

rackham: Vad heter han nu då....mannen med faxen? ;-)

Stigsson: Nej dessa har vi skeppat till Leksand...via Västerås. Konstigt egentligen..de klubbar som masken haft å göra med sedan han ansågs för gammal för Brynäs så har det lämnats klubbar som skulle kunna uppfattas som månlandskap, urholkade...utan själ och söndervärvade. ;)

Fast i Västerås fall så var det ju stora hål i plånboken å det kan ju inte lastas på Masken...

Ej heller SSK's minst sagt prikära läge just nu ;)

Stigsson: *skratt* Han är ju inte ordinarie... Han är bänknötarvarianten av sportchef.. Sen är ju öknamnet ytters lokalt här på HS

Stigsson:
Menar du Sundlöv?

Nej nu blir det mässen, skall bli kul att se om folk är lika villiga att prata hockey nu som tidigare. :-))

65selander: Mässen? umgås du med såna som hade blå brandbil,betong i sandlådan,inte fick bli polis etc?

wap.hockeysnack.com
Sylf: Nä dom hära leker med haubits och AK :-))

wap.hockeysnack.com
Selander:Jävla wappare

sylf:
Trodde det var tvärtom, de som inte kan bli militär blir polis och de som inte kan bli polis blir ordningsvakt och de som inte kan bli ordningsvakt blir väktare och de som inte kan bli väktare blir... AIK:are...?

rackham: "Trodde det var tvärtom, de som inte kan bli militär blir polis och de som inte kan bli polis blir ordningsvakt och de som inte kan bli ordningsvakt blir väktare och de som inte kan bli väktare blir... Dörrvakt!..Dom som inte kan bli dörrvakt blir Mattias Flink!

sylf: Dom som inte kan bli dörrvakt blir entrevärd :-)

sylf: Det måste ju vara rikskört för mig då man både är "Dysterkvist" och fd dörrvakt :-)

70 Rodrigues: Japp,du blir en ny Flink,Manson,Quick eller militär,same shit!

sylf: En del skulle nog säga att jag redan är :-)

Snart dags för nedsläpp i EON Arena.
Sjödin i all ära, men en annan brynäsare som borde fått chansen är Dackell.
Lite bortglömd tycker jag, men fortsätter han på inslagen väg så måste han iaf vara en het kandidat inför VM....

« · 676145 · »