1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742215 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Äh, Tre Kronor spöar finnarna i kvarten, lätt, dessutom!

Malmen: Jag såg lite grann i går av Lavins i matchen och han såg stabil ut. Han fick mycket förtroende i slutet på matchen trots att USA låg på för ett segermål.

AD: Jag pratar om OS nu... ät din kebab nu å lägg dig inte i karlsnack ;)

GävleLasse: kebaben är slut men pommes frites ligger på sidan om mig, får väl sluka i mig de med.

Och på tal om karl, jag är nu 20 år fyllda? Är inte jag en karl då? :)

AD: OK då du får väl ses som en "rookie" när det gäller den avdelningen. Men? Pommes till Kebab? Det ska ju vara MOS till det..... har inte Casse lärt dig nånting???? ;)

GävleLasse: Jo han försökte banka i mig det men han lyckades lika litet som när jag försökte få honom att ta pommes frites till :)

våga vägra kebab me mos

AD: Två olika skolor helt enkelt...

Våga vägra kebab med mos!

GävleLasse: Bra då är han matchtränad så han kan krossa telje...

GävleLasse:
bif 90:
Våga testa kebab med mos.

DMartinssonBSKV: ja man får väl göra det men det låter inte gott

bif 90: Men det är skit gott!

DMartinssonBSKV: ja det får väl bli södergrillen iså fall

DMartinssonBSKV: När du kommer upp hit så får vi väl smaka på det. Men tro inte att jag vill slippa Pommes fritesen

GävleLasse: Självklart så ska det vara frittar till kebab!!

70 Rodrigues: Jag tror att till och med Huge kan hålla med dig om det påståendet

70 Rodrigues: Hehe, det påminner mig om en kompis när han skulle beställa en liten strips i USA. Han kallar även han dem för frittar eller frits.

Resultatet blev: "I want a Big Mac and a small Fritz"

En liten tysk kanske skulle vara gott till Kebab?

GävleLasse: "I want a Big Mac and a small Fritz" i kombination med silly walk när man beställer i Tyskland, tror du att det funkar :-)

70 Rodrigues: Vad får man då? En skotte vid namn Mac som har ett enormt könsorgan och en liten spenig tysk i Lederhosen...

I'll pass!

GävleLasse: *ASG* Nåt sånt!!!

sylf: "Är det bara jag som är trött på alla dessa överreklamerade NHL Svenskar?
Ständiga misslyckanden i turnering på turnering,ändå står samma trötta muppar där nästa gång igen."

Är det bara jag som är trött på alla amatörcoacher som verkar tro att gruppspelet i ett OS gäller vinna eller försvinna?
Du svamlar rätt friskt om "överreklamerade NHLsvenskar".
Att döma ut ett Tre Kronor på första matchen mot kvalificerat motstånd, där ryssarna dessutom hade max utdelning och fick matchen dit dom ville (kontringshockey med snabba spelvändningar), ger inget seriöst intryck.

Malmen: "Faktum kvarstår att Lettland inte är att leka med i år."

Inget lag är att leka med i ett OS.
Särskilt inte lag typ Lettland i de inledande omgångarna. Efter ett tag när dessa lag ev snott ngn pinne från ngn favorit (typ igår) så återgår allt till det normala igen, och skrällagen svalnar av.
Har du inte lärt dig det på alla dessa år?

wap.hockeysnack.com
Huge:Malmen vet inte mycket,skriver en massa skit,han byter säkert nick snart IGEN!

Fattar inte vf detta inlägget är så populärt, vad snackar man om här typ?

Merhaba Kebabamatörer!

En Kebab skall vara i Pita och skall det vara en tallriksvariant så skall det vara Iskender och inte något blaj med ris, pommes eller mos :-)

65selander: Jag som trodde att Ke-Babs var någon släkting till Lill-Babs 

65selander: Ja är det någon som kan mer om Kebab än mig så är det du :)

Bissett19: Nä, och det är inte bara han som svamlar en massa.
Det har jag konstaterat efter att ha gått igenom bl.a Tre Kronors GB.
Heder åt dig och några andra som verkar ha fattat vad det handlar om.
Man undrar ju hur folk tänker som ex mailar in till SVT:s tittarenkät i studion. Idag tyckte ex 60% att vi var usla mot Ryssland.
60% amatörcoacher som enbart ser till matchresultatet men bortser totalt från matchbilden och hur målen kom till.
Ibland är folk inte så dumma som man tror.
Dom är dummare.... :-)

Brynäs1912: Läs en Hermods kurs i Spanska så kommer du förstå.

Huge: "60% amatörcoacher som enbart ser till matchresultatet men bortser totalt från matchbilden och hur målen kom till" Då måste ju du vara en av dom resterande 40% proffscoacher, häftigt käre Narcissus :-)

GävleLasse:
En stabil back? Vad tror du om Kjell Samuelsson när du ändå är inne på historiska museet och vänder (Albelin)....... =)

AD:
Man är inte man förrän man väger 120. Tack och lov är det ett tag sedan......

Huge: Spelar ingen roll va du yrar om,det här laget kommer inte att ta nån medalj i detta OS.Placeringen är rätt viktig och du ska inte inbilla mig att Sverige skulle gå på nån typ av halvfart bara för att matcherna enligt din mongomening inte skulle innebära så mycket.Det här laget är överreklamerat och det visar ALLA turneringsresultat.

Pelle Borås: Skillnaden är att Albelin fortfarande är aktiv i världens bästa liga. Dessutom gör han inte bort sig i Devils utan spelar enkelt och är stabil defensivt. Nu var det en ersättare till Norström jag eftersökte. BÅG hittade alltså en ganska offensiv back i Sundin medans jag anser att det varit bättre om han satsat på en mer defensiv klippa. Visst finns det säkert många andra som skulle ha passat bättre än albelin. Wallin t ex, men i valet mellan Albelin och Sundin så skulle jag välja Albelin.

GävleLasse: Appropå matbeställningar i Tyskland. En klasspolare kliver i på Mc Donalds och säger självsäkert Ich will eine Big Mac haben und eine keine ketchup.

Skillnaden på keine = ingen och kleine = liten är ju hårfin!

En tyskskröna till (vet ej sanningshalten i denna) En svensk har fått punktering på autobahn varvid en polis stannar och frågar varför i hela världen han stannat på autobahn eftersom det är stängt förbjudet.

Den nervöse svensken stammar fram

- Eine schlange hat gesprochen!
vilket inte betyder att slangen i däcket har spruckit utan.

Ormen har talat!

Polisen har haksläpp än idag...

Lunkan: *skratt* Det är svårt att bemästra "Herrefolkets tungor"...

Nu har tydligen Molin blivit smittad av Ljumskproblem....

GävleLasse:
Jag vet skilnaden mellan Albelin och KSamuelsson.
Bara skojade lite.....
Men om Albelin nu är så bra varför är han inte med?

Pelle Borås: Jag har aldrig sagt att han är bra, bara att han är mer av den rollspelare som defensiv back än vad Sundin är. Därför skulle han möjligen vara mer lämpad för uppgiften.

GävleLasse: Det är i och för sig tråkigt att Ove har fått problem med ljumskarna. Men å andra sidan ger det juniorerna chansen att visa vad de går för.

brynästigern: Visst är det så men samtidigt så är det inte bra att Molin får känningar. Ljumskskador är lynniga och svårbedömda. Vi vet ju hur det sett ut med andra som haft ljumskskador. Jag tror inte att Lind kommer att spela mot SSK. Bara en känsla jag har. Hur det blir med Ove Molin får visa sig.

Sen är ju Brynäs i finland för att spetsa till formen inför säsongsavslutningen, inte för att lufta junisar.

GävleLasse: Sant....ljumskskador är inte att leka med. Självklart är Brynäs i Finland för att slipa till formen men jag vidhåller att vid sådana här tillfällen bör vi ge juniorerna chansen att visa vad de går för.

Håller med dig om att Lind med största sannolikhet inte spelar mot SSK.

brynästigern: Sen lär det ju dröja innan Lind har kommit tillbaka så pass att han gör sig själv rättvis. Han har ju inte spelat på vad är det, 12 omgångar eller nåt i den stilen.

GävleLasse: Om vi nu tar oss till slutspel så kan han kanske bli aktuell.

brynästigern: Ja förhoppningsvis blir det så. Men kanske att han kan bidra med sina tekningar och ett lite bättre powerplay innan dess att den verkliga matchformen infunnit sig. Men skulle Molin försvinna så är det ett rejält avbräck.

Om man vill få en liten vink om Mads Hansens kapacitet så skulle
man kunna läsa statistiken över vad han producerade i superallsvenskan.

Det är bara att följa tendenserna i stegen från norska elitserien,
allsvenskan, superallsvenskan och fundera över lite om vad
en ännu högre nivå, d.v.s. elitserien skulle innebära.

Men vad vet jag, han kanske har utvecklats något enormt
den senaste säsongen. Men eftersom jag nästan inte
känner till spelaren över huvud taget så har jag egentligen
ingen aning om hans kapacitet. Men det kanske är just det
som är oroande, att man knappt hört talas om spelaren.

Undrar om det blir nån rapportering från kvällens match? Nån som vet?

så är Melodifestivalen det enda som Leksingarna kommer att kunna glädjas åt detta år.

Hur många gissar att Läkerol Arena kommer att få en deltävling nästa år?

65selander: Troligen ingen.

65selander: Så ett förnyat elitseriekontrakt är alltså helt osannolikt, eller?

65selander:
Vinner man en gul tröja om man svarar rätt...?

« · 678777 · »