1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander: då va ja närmare

jag tror slut tabelen slutar så här:

1 Frölunda
2 Färjestad
3 HV71
4 Linköping
5 Brynäs
6 MODO
7 Luleå
8 Mora
9 Djurgården
10 Timrå
11 Södertälje
12 Leksand

Huge: Med tanke på att vi är nära slutspel så måste man ju vara nöjd med helhetsinsatsen. Men samtidigt så är det en del "detaljer" man saknar.

Det faktum att Brynäs endast tagit 13 poäng mot våra derbymotståndare är lite illavarslande. Man måste tyvärr konstatera att Brynäs framgångar mycket beror på att andra lag underlevererat. SSK, Leksand och DIF. En annan räddningsplanka var ju att Timrå blev av med ett par tunga namn precis innan säsongstart. Det är faktorer man måste ha med i beräkningarna innan man slår sig på bröstet för mycket.

Jag hoppas att Almtorp och Hermansson har mer att ge, ibland är det svårt att sia om när en spelare nått taket för sin utveckling och de kommer att behöva utvecklas en hel del för att man skall känna sig tillfreds. Ettårs kontrakten ppå de båda vittnar ju om att Brynäs fortfarande är osäkra på deras kapacitet. Hade man följt linjen om att bygga långsiktigt så hade man nog strävat efter lute längre kontrakt än ett år. OM de nu utvecklas och blir bättre, kommer Brynäs ha råd att behålla dem eller kommer vi att ha agerat språngbräda åt två spelare som vi får möta?

Bissett19: Vampires vs Gypsys?

Gusten: No mercy.....

GävleLasse: "Man måste tyvärr konstatera att Brynäs framgångar mycket beror på att andra lag underlevererat."

Man tar sig inte till slutspel (om vi nu lyckas med den bedriften) på grund av att andra lag underpresterar. Jag förstår vad Du menar; vi har haft tur med resultaten i många omgångar, men det är en annan sak. Om vi går till slutspel ska lag, lagledning och klubbledning ha stor credit för det. Så klart.

Jompe:
Man skulle kunna se det som att för att vinna SM-guld krävs det att de andra 11 lagen underpresterar.

En rätt dyster utgångspunkt...

Jompe: Man kan ju undra vad "underleverera" betyder.Själv skiter jag fullständigt i hur de andra lagen spelar eller drar in poäng.Om Brynäs tar så pass många poäng att dom går till slutspel så är dom självklart värda den platsen.Och som spelet sett ut stora delar av säsongen så ÄR laget värt en slutspelsplats,man har spelat stabilt och efter sin förmåga i stort sett hela säsongen,med undantag för nåra djupdykningar.

sylf: Jag tror det är underleverantörer som underlevererar =)

sylf: Självklart är dom lag som kommer till slutspelet värda sin plats. Håller med om att så länge sitt lag tar poäng så får dom andra ha spelat så dåligt dom vill eftersom det är deras problem.

Om man har riktigt tur i kväll så kanske man får uppleva när Brynäs säkrar sin slutspelsplats på H3/28.

Annars så tar man nya tag på lördag i Kempehallens superbraiga ståplats ;-))

Och i värsta fall så får man åka upp på måndag igen och se en nagelbitarmatch mot Timrå

Jompe: Andemeningen i mitt resonemang är inte svårare än att man inte skall dra allt för höga slutsatser av den här säsongen. Många verkar tro att det är Brynäs som har blivit så jäkla mycket bättre. Att invagga sig själv i såna falska tankegångar och med grund av detta fortsätta att värva "nonames" vore ett stort misstag.

I grunden tycker jag att det är skönt att Sundlöf och Boork lyckats att få en rejäl ändring i laget samtidigt som man gjort ett smärre generationsskifte. Men att endast titta på tabelläget och dra slutsatser går inte. Vi har fortfarande på tok för dålig produktion från våra spelare för att man skall vara tillfreds. Att månsson Leder den intrena skytteligan på ynka 10 mål på 46 matcher gör mig orolig. Vi behöver minst två spelare som kan leverera minst det dubbla.

Att vinna de flesta matcherna med uddamålet visar att man fortfarande balanserar på en väldigt slak lina.

Bissett19:

Så Rosen läser Hockeysnack...

Från gästboken med just namnet HockeySnack:
----------------------------------------------

Sv: Slagsmål !!!!

Ja, vi tar väl och väcker liv i en gammal tråd i den här gästboken då, helt enkelt för att den passar väldigt bra. Titta och njut, eller bäva er i avsky över hockeyvåldets framfart. Vad är det vi bjuds på här egentligen? Är det en ny form av hockey, the "Tag Team Way", eller är det en skildring av mer eller mindre vuxna män som gör kreativa saker tillsammans?

Jag gillar domarnas agerande här också. Passivitetsvarning värre där. Men man gör nog klokast i att kalla in sjukvårdare på banan redan på ett tidigt stadium här. Sjukvårdare som till slut är mer aktiva än domarna själva.

Dream Team @ Göteborg - Timrå syd.2006-02-24 20:06  

GävleLasse: "Vi behöver minst två spelare som kan leverera minst det dubbla"

Finns väl knappt 2 forwardsplatser lediga längre.

Jag håller med dig, det börjar se ut som vanligt. Förlängningar av spelare i 3,4:e formationerna. Snart ritar väl Gella och Kupan på för ytterligare en sejour.
Almtorp må ha spelat upp sig men 39% i tekningar och sämst +/- statistik i laget. Det i kombination med att vi fyllt den sista centerplatsen med en medioker norrman känns inte helt tillfredställande.

Ny arena + affischnamn = Succé

GävleLasse: "Men att endast titta på tabelläget och dra slutsatser går inte."

Tror jag inte att ngn gör heller.
Själv tittar jag både på tabelläget och hur laget agerat under denna säsong, mot bakgrund av all turbulens och vad som var målsättningen från spelarnas och ledningens sida innan seriestart.
Och då drar iaf jag slutsatsen att det blivit mkt bättre.
Att övriga lag ev underlevererat, kan ju inte gärna vi lastas för.
Och om vi tittar på din analys av övriga lag så menar du att främst SSK, Leksand och DIF har underlevererat, och att vi därför i mångt och mycket kan "skylla" vår poängskörd på detta motstånd. Det enda lag av dessa tre som jag kan hålla med om att ev ha underpresterat är isf SSK.
Djurgården har nog snarare överlevererat om man ser till förutsättningarna innan säsongen och vad de flesta tippat.
Leksand har väl ungefär motsvarat förväntningarna från de flesta skulle jag tro. Att vi tagit relativt få poäng mot våra derbykollegor visar väl bara att dessa är bra lag, och det ser man också på deras resp tabellplacering.
Det är väl isf bara Timrå som faller lite ur ramen och som kanske inte riktigt svarat upp mot förväntningarna.

"Att vinna de flesta matcherna med uddamålet visar att man fortfarande balanserar på en väldigt slak lina."

Ja, om man enbart tittar på matchresultatet i sig, och bortser från hur spelet sett ut i övrigt under matcherna.
Om ett lag utmärker sig extremt genom att väldigt ofta vinna med uddamålet kan jag möjligtvis ställa upp på din teori, men å andra sidan kan det ju då också visa på en styrka hos laget.
Ofta när ANDRA lag vinner med uddamålet så får man ju höra att dom naturligtvis är bättre än oss mentalt som kan avgöra när det står och väger.
Kan ju även gälla oss själva i liknande lägen....

Gusten: "Jag håller med dig, det börjar se ut som vanligt."

Ja, det ser exakt ut som vanligt härinne....

Serien är ännu inte slutspelad och vi har i ett tidigt skede försäkrat oss om ett par namn som verkar lovande för framtiden.
Slutsats: det känns inte helt tillfredställande.

Som sagt: intet nytt under solen... :-)

Jag är glad att jag röstade på den jag gjorde i omröstningen. Annars hade den stackarn varit ensam om att ha noll röster.

Huge: "Ja, det ser exakt ut som vanligt härinne...."

Är det konstigt att det ser ut som vanligt här inne om det ser ut som vanligt på värvarfronten?

"Serien är ännu inte slutspelad och vi har i ett tidigt skede försäkrat oss om ett par namn som verkar lovande för framtiden.
Slutsats: det känns inte helt tillfredställande."

Som vanligt så kliar pekpinnefingrarna så gravt så att du inte ens hinner läsa inlägget du svarar på. ;)

Gusten: "Är det konstigt att det ser ut som vanligt här inne om det ser ut som vanligt på värvarfronten?"

Nä, inte alls.
Det är som vanligt härinne: vanliga enkla rutinvärvningar som alla lag gör när dom får chansen, uppfattas härinne som "vanliga", i som jag uppfatttar det negativ bemärkelse.
För det lät iaf inte på ditt inlägg som att du var direkt överväldigad och förtjust över att vi signat ett par lovande namn.
Förstärkningar i 3-4 formationerna måste väl också göras, utan att man fördenskull avstår från att förstärka i övrigt.

Apropå den rumänska fighten: Visst är det ena laget misstänkt likt Leksand. Förmodligen är det gamla bilder från allsvenskan mellan Leksand och Mariestad eller något liknande.
Och vad gör den tjeckiske fotbollsspelaren Koller i Leksandströja?

Jompe: "Om vi går till slutspel ska lag, lagledning och klubbledning ha stor credit för det. Så klart"

Så när det går bra ska hela klubben ha credit för det men när det går dåligt som det har gjort i några år nu då får man inte ge dom negativ kritik, då ska det skyllas på både det ena och det andra istället??

70 Rodrigues: "Så när det går bra ska hela klubben ha credit för det men när det går dåligt som det har gjort i några år nu då får man inte ge dom negativ kritik"

Får? fromma djur på Gotland. Vill man ge negativ kritik är det bara att ösa på.Samma sak om det gäller bra kritik.Upp till varje individ.

Huge: "Ja, om man enbart tittar på matchresultatet i sig, och bortser från hur spelet sett ut i övrigt under matcherna."

Man skulle kuna tro att du har sett flertalet matcher ;)

sylf: " Vill man ge negativ kritik är det bara att ösa på.Samma sak om det gäller bra kritik.Upp till varje individ"

Om det ändå vore så väl!!!

70 Rodrigues: En dysterkvist måste ju alltid få kritisera.....:-)

Bissett19: Och hur resonerar en "kappvändare" då :-)

70 Rodrigues: Finns det såna härinne?..............:-)

Skulle vilja säga att jag befinner mej nånstans mitt i mellan Dysterkvist o Kappvändare...........tråkigt kanske,dricker mellanmjölk oxå.....:-)

70 Rodrigues: "Så när det går bra ska hela klubben ha credit för det men när det går dåligt som det har gjort i några år nu då får man inte ge dom negativ kritik, då ska det skyllas på både det ena och det andra istället??"

Vem har sagt det?

Bissett19: När/hur kom vändningen i din inställning?

Jompe: Det har förekommit många sådana inlägg dom sista åren, det vet både du o jag!!

GävleLasse: Den kom när jag smakade mellanmjölk första gången,tyckte den var godare......:-)

Bissett19: Du är folkpartist alltså :-)

Bissett19: Vad drack du innan då?

GävleLasse: T-sprit!!!

70 Rodrigues: Jo, men Du har framfört kraftig kritik mot lag, lagledning och klubbledning sommar som vinter, winning streak som losing streak så länge jag kan minnas. Så Du verkar inte ha tagit till Dig särskilt mycket av de inläggen :-)

Jompe: "Jo, men Du har framfört kraftig kritik mot lag, lagledning och klubbledning sommar som vinter, winning streak som losing streak så länge jag kan minnas. Så Du verkar inte ha tagit till Dig särskilt mycket av de inläggen :-) "

För att jag anser att kritiken varit mer än befogad. Winning streak??

Bissett19: Det förklarar din andedräkt som mest kan liknas med ett välanvänt jägarkök ;)

GävleLasse: *ASG* Torrkokad pulversoppa spädd med skogsstjärna...

Bissett19: Mellanöl ?

70 Rodrigues: Jomen vann vi inte två matcher i rad nån gång hösten 2004?

Jag vet att Du tycker att kritiken vart befogad, men frågan gällde om Du hämmats i Din kritik av en del inlägg och det kan vi väl vara överens om att Du inte gjort?

Jompe: Har väl hämmats lika mycket som dig ungefär!!

Jompe: Frågan om vad kritiken gällt är nog mer befogad. Att vara alltför positiv efter alla år av miserabla säsonger vore att skjuta sig i foten.

Man ska nog vara försiktig med att ha för höga förhoppningar nästa säsong om inte laget förstärks.

Lunkan: Idkar inte alkohol.....

Bissett19:"Idkar inte alkohol....."

Host host, du har ju VIP-kort på bolaget i E-tuna :-)

70 Rodrigues: Känns som det kvittar vem som dömer, dom suger ungefär lika hårt allihop! ;)

Malmen:
Det blir ju inte bättre av att suga hårt, att de inte lär sig...

claesw: Såg att Sulku var nyopererad i sin handled...är väl högst tveksamt om han någonsin kommer tillbaka till hockeyn..?

USELT spel ..

Aahhh nu blir det pilsner på Bishop Arms

Jag tycker att vi ska sparka Boorken och riva nästa säsongs kontrakt, han vet ju inte hur man får ihop ett lag :-)

65selander:Aaahh Nu blir det ett glas BOB apelsinsaft !!!

Mormor var tydligen inte på kvällens match.
Wille försökte att luras och säga att mormor var i Canada.
Men tydligen var han i Finland.
Är det nya spelare han jagar månne ?

brynasbloggen.blogspot.com/

« · 683268 · »