1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
wap.hockeysnack.com
GO WESLEY, GO WESLEY. Fruktansvärt skönt att äntligen få vara med i slutspel, åtminstone i fyra matcher :-))

65selander: Du har så rätt, jag ska somna med ett smail på läpparna och vakna med ett ännu STÖRRE smail imorgon :-)

Wesley: Det lär väl bli HV och även om de kommer att vara taggade som f**n så ligger hela favoritskapet på dem. Brynäs kan spela helt utan krav på sig, och det här gänget verkar inte vika ner sig. Kan bli hur kul som helst.

Jompe: Nej jag tror att HV väljer Mora faktiskt,trots fadäsen mot dem i senaste matchen,det blir nog Frölunda,det är väl bra för dej Jompe??

Bissett19: Skullle sitta fint, det!

Jompe: Hv har ju redan bestämt sej vilka dem väljer:

"Vi har i stort sett redan bestämt oss vem vi vill möta i kvarten. Vi hade ett snack med spelarna under träningslägret i Finland, det är trots allt spelarna som ska spela mot dem. Vem det blir får ni se på måndag,säger Göran "Flygis" Sjöberg."

Nu kan spekulationerna börja......

Jompe: Brynäs har som du säger inget att förlora bara allt att vinna, framför allt så sänder laget ut varningssignaler till HV och övriga lag att de lagen måste ta Brynäs på allvar.
Brynäs har faktiskt SPELAT sig till ett slutspel och inte halkat in på ett bananskal.

Wesley: Grattis grabbar fan vad starkt vem trodde på det här när det böåste som värst? Dack blir bättre och bättre, håller Linds jumskar kan det bli en riktigt trevlig vår.......

Wesley: Sen tycker jag det kan vara vettigt att räkna på prestationen efter nyår då det är dagsformen som avgör. Där står vi oss riktigt bra i jämförelse med övriga lag.

Rk Team GP W T L GF:GA TP OTW OTL PSW PSL
1 MODO Hockey 16 10 2 4 47 : 33 32 0 0 0 0
2 Brynäs IF 16 8 5 3 41 : 28 31 2 1 0 0
3 Färjestads BK 16 8 3 5 45 : 39 28 1 2 0 0
4 Luleå HF 16 6 7 3 54 : 43 27 2 4 0 0
5 Frölunda HC 16 7 3 6 51 : 47 26 2 0 0 0
6 HV 71 16 7 2 7 49 : 43 25 2 0 0 0
7 Linköpings HC 16 6 5 5 46 : 45 24 1 3 0 0
8 Mora IK 16 6 3 7 45 : 44 23 2 0 0 0
9 Timrå IK 16 5 5 6 36 : 41 20 0 2 0 0
10 Djurgårdens IF 16 5 2 9 38 : 56 18 1 0 0 0
11 Södertälje SK 16 3 4 9 40 : 51 14 1 1 0 0
12 Leksands IF 16 4 1 11 34 : 56 13 0 1 0 0

Ett flertal tycker Månsson är kass att laga mat men han verkar vara en jävel på att sjunga också. Vore skoj om han fick sjunga.

65selander: Tjatet på KÅE börjar idag från min sida ;)

Det här verkar ändå lite oroande, även om Ros mest är full av skit!

Flynt: På ett sätt är det rätt att man inte ändrar på ett vinnande lag men Kupan borde han knuffa bort iaf. Vi får se hur dom gör på lördag mot Modo

Brynäs leder omröstningen i Expressen om vilket som kommer att bli SM mästare...
Kul!

65selander:
Visst har han en poäng i det, men som du också säger, Kupan borde han peta och som Niklas Andersson spelade igår så hade han kunnat gå in på hans plats också. Jag tror knappast att detta gör det troligare att Lavins stannar nästa säsong, vilket i varje fall jag skulle vilja att han gjorde

Flynt: Nämen int' kan du klaga på Boorks coaching. Vi vann ju med 5-2 ;)

Sven Engwall, Brynäs nye marknadschef som i dag reser till Toronto tillsammans med Kjell Damberg för att titta på NHL-hockey under fem dagar.
Vad ska ni göra där borta egentligen?

- Vi ska se två NHL-matcher, Toronto mot Ottawa och mot Montreal, och dessutom en basketmatch. Torontos assistent general manager (Mike Penny, som såg Brynäs mot Luleå i går) är här i Gävle nu och vi sitter och planerar lite.
Hur länge blir ni borta?

- Fem dagar. Det är egentligen en sådan här sportresa som ett reseföretag anordnar. Men då har vi lyckats se till att vi får en guidad tur inne i Air Canada Center också.
Vad hoppas du kunna ta med dig hem från den här resan?

- För det första har jag ju aldrig sett NHL-hockey. Det ska bli kul. Sedan det bli intressant att se hur de jobbar i arenan under en match. Hur man sköter kiosker och souvenirförsäljning till exempel.
- Det ska också bli intressant att se hur de gör när de förändrar arenan från hockey till basket.
Vad mer kommer att hända?

- Givetvis kan man ta med sig olika impulser hem, saker som vi kan använda i nya Läkerol Arena. Till exempel ska jag träffa Torontos marknadskillar och diskutera med dem. Hela deras organisation har varit väldigt gästvänliga.
Men Brynäs har en del att lära?

- Ja, eftersom jag är marknadsansvarig både för Brynäs och nya arenan kan det vara nyttigt att få se hur kanadensarna gör. Toronto är väl hockeyns Mekka.
Kan Brynäs lära Toronto något?
- Det vet jag inte, men det kan vi säkert. Vi får se vart det leder. Jag åker i alla fall dit med öppna sinnen.

GävleLasse: Ser lovande ut när det gäller allt resande, Sundlöv i Finland och Engwall åker till Kanada :-)

70 Rodrigues: Engwall på kommande möten: "Men i Toronto ser du...."

Precis som äldsta systern i Masjävlar... "Men på Bali ser du..."

Nej skämt åsido så ser det hoppfullt ut. Speciellt på marknadssidan. Nu ligger ju inte Brynäs i samma liga vad gäller "ekonomisk might" men det är kul att han siktar uppåt..

70 Rodrigues:
Vi får hoppas att någon vill resa i motsatt riktning också...

70 Rodrigues: Hoppas dom kommer tillbaka med kontrakt på Kimmo Timmonen och Jerome Igilna

Lunkan: Sundin då?

rackham: Ja verkligen, förstärkningar behövs inför nästa säsong om vi vill vara med i slutspel även då, nu får man inte luta sig tillbaka och tro att detta lag tar sig dit bara för att vi har gjort det i år, det MÅSTE förstärkas!!

Lunkan: Nu var det ju Toronto han skulle till, inte Calgary eller Nashville ;)

GävleLasse: Iof men det är ju inte allltid så att man måste vara i samma stad för att signa :o

70 Rodrigues: Tyvärr så märker man tendenser från 99. Att nu är allting kanon, nu kan det inte gå åt skogen.. Nu lutar vi oss tillbaka.

Nej, Brynäs måste använda det positiva i detta på ett bra sätt och sträva uppåt på alla plan. Slutspel, ny arena borde kunna användas som morot och framför allt som bra argument att sponsorerna skall bli givmildare till nästa säsong.

Huss: Sundin är slut, det är tjejens fel.... inga ex gårdare till BIF dom har ingen vinnarinstinkt :)

Lunkan: Visserligen...

Keep on dreaming ;)

GävleLasse: Ser inte många likheter med 99 nu letar man nya unga utveklingsbara spelare det gjorde man inte direkt 99 eller?

GävleLasse:
Det ena utesluter inte det andra...

rackham: Det hoppas jag inte...Dessvärre så har en hel del ambitiösa "projekt" startats av Brynäs men det är väldigt få som det blivit nåt av.

GävleLasse:
Du tänker på...?

rackham:
- Medlemsråd försök 1. Ambitiöst försök som dog
- Hemsidan, den har varit på tapeten att förändras sedan i början på sept.
- Medlemsråd försök 2. Vad gör de? Vilka frågor behandlas?
- Brynäsmagazin som skulle komma ut två gånger per säsong...

Det finns säkert fler saker men varför rota allt för mycket...

GävleLasse: "Jag tänker närmast på Öhrstedts och Sjödins resningar som till slut hamnade i egen bur.."

Lasse din lilla snuskgubbe.....:-)

GävleLasse:

Precis.
Väsentligheter, Lasse, väsentligheter :-)

GävleLasse:
Ambitiösa projekt. Vet vad du menar:-)
Kom med ett förslag till Kent-Åke redan för ett år sedan.
Har ej hört något utav det hela ännu. Han lovade att återkomma.
Nej, GävleLasse. Det finns saker som kan förbättras.

Medlemsrådet är bla bla bla...enligt eget tycke.
Välj in personer utanför respektive supporter klubbs styrelse, för jag antar att det måhända är få personer som drar ett tungt lass.
Var fanns medlemsrådet när personer i föreningen svamlade en massa skit som de ej hade en aning om? Man undrar.
Säger som Rodrigues.:-) fast lite mer behärskat.
Gulligulla får man göra med sin fru eller flickvän....

Slå ihop BT samt Stockholm o arbeta aktivt tillsammans med det stora upptagningsområde som finns.
Bör måhända startas upp något norröver? Finns behov av att stärka upp supporterskaran vid matcher i Ö-vik, Lule, Timrå etc.... o även SAIK som jag räknar kallt med till nästa säsong.

kentalalarsson: Du skrev Slå ihop BT samt Stockholm?

Trodde att vi var Brynässupportrar allihop och kan samarbeta med varandra fast vi heter olika.

kentalalarsson: "Slå ihop BT samt Stockholm o arbeta aktivt tillsammans med det stora upptagningsområde som finns.
Bör måhända startas upp något norröver?"

Varsågod,det är väl bara till att starta nåt det.

Vad gäller samarbetet mellan BT och STHLM så tycker jag redan vi gör det i den utsträckning det går.Senast i tisdags åkte Stockholmare med BT till S-tälje.

"Var fanns medlemsrådet när personer i föreningen svamlade en massa skit som de ej hade en aning om?"

Vad syftar du då på?

Tja jag undrar var man kan få tag på Brynäs låtar???

FINN ETT FEL!

65selander: En person kliver på slutspelståget och det är inte en Timråit.

65selander: Att dom kliver på tåget ute på rangergården eller är det så Vemdalens tågstation ser ut?

micke: nä inte ens nära :-))

65selander: Finn ett fel. Hmm... Finn Zetterholm?

65selander: (Robert) Carlsson är en tjej?

AD: inga rätt hittills...

65selander: Att Kapanen är en äldre dam ?

65selander: Jag vet, jag vet... det var ju matsby som ryckte i nödbromsen. Där har du felet.

65selander: Det har gått grus i maskineriet?

Alla: Fel, fel ,fel

« · 683789 · »