1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746290 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
micke: Det kanske kan uppvägas av att vi även nästa år åter har en hygglig uppsättning dysterkvistar som kommer att förgylla nästa säsong med många inte fullt så begåvade ordkombinationer och massor inte lika fullt så läckra (tungo)mål, här på HS Arena......

Huge: Tillika kommer vi att ha en massa folk här som inte har några egna åsikter utan bara kommer att prisa allt som händer kring Brynäs...

Så är livet gott eftersom inte Bajen lyckades vinna idag heller.

Förvörigt så har Brynäs damer kravlat upp sig till 2:a plats i slutspelet efter vinst mot Gnaget igår och mot SAIK i dag.

65selander: Det måste bero på sparkningarna ;)

65selander: En stor fet domarskandal på Studenternas idag!!

Bissett19: Att Hammarby gjorde mål i offsideläge, menar du? Är det fel att blåsa av spelet/döma bort mål när en spelare står offside, menar du?

Dream Team: Tagga ner lite nu,jag skämtade lite med Selander.......om det är okej för dej!!

För övrigt var det korrekta offsideavblåsningar,men David Karlssons o Rosendahls mål är domartabbar!!!

Bissett19: Det var det inte alls,3 av de 4 bortdömda målen var korrekt bortdömda!:D...
Sm-Guld Sm-Guld Sm-Guld!:D

Så är det bara Luleå kvar utav norrlandslagena och dom har minst en match kvar att spela. Och hemma kan dom vinna så björnen har inte rytit färdigt.

Fast det är ju även kvar ca 2,5 min utav denna också 2-1 till LHC.

Bissett19: Rosendahls mål föregicks av en solklar interference på en edsbyspelare, som var på väg att skära av och stöta på "Rosa".
Vaket av domaren i det fallet, men Karlssons målunderkännande var mer diskutabelt.
För övrigt så håller trenden i sig: Hammarby, den ständiga tvåan....

Huge: "Rosendahls mål föregicks av en solklar interference på en edsbyspelare, som var på väg att skära av och stöta på "Rosa"."

Inteference?Du vet om att det var Bandy va??Då kallas det obstruktion isf,men jag tycker den är stenhård dömd av Clownerna i randigt!

"För övrigt så håller trenden i sig: Hammarby, den ständiga tvåan"

SM-guldet 2001 då??Iofs i Fotboll men ändå......

Bissett19: Ok då, obstruktion. Man är så hockeyinfluerad för tillfället att den gamla hederliga benämningen nästan har glömts bort.
Och vad är det för fel t.ex på "Ultra rapid" istf det anglifierade "Slow motion"?

SM-guld 2001, javisst. Men en (1) fluga gör ingen sommar.
Kändes som en flytsäsong där allt i övrigt (skador, andra lags resultat osv) på ett uppseendeväckande sätt gick deras väg.
Det känns ändå lite som att Hammarby i stort som förening har lite av en förlorarstämpel på sig i det mesta dom företar sig.

Huge: "Det känns ändå lite som att Hammarby i stort som förening har lite av en förlorarstämpel på sig i det mesta dom företar sig."

Jo man är ju born loser,håller ju på Brynäs,Bajen o IFK Eskilstuna.......:-)

Bissett19: IFK? *ASG* å sånt talar du högt om....Vet du varför publiken kommer så sent till IFK's hemmamatcher?

GävleLasse: Det ska man väl kunna,men nej tyvärr......shoot!!

Bissett19: Alla kommer sent för de första 11 måste spela... ;)

"Och vad är det för fel t.ex på "Ultra rapid" istf det anglifierade "Slow motion"?"

Huge: blandar ihop begreppen.

Ultra Rapid = Extrasnabbt = Filmen går fortare än vanligt vid inspelning, men spelas upp normalt.
Slow motion = Långsam rörelse = Filmen spelas in normalt, men spelas upp långsammare.

Vad hette jag i Luleboken nyss?
Metipeterschmidt?

Metal Guru: Men håll med om att "ultra rapid" är en betydligt mer målande beskrivning av det man vill ha sagt?
Petimäter eller inte.... ;-)

Så snappade jag upp denna länk på FBK's hemsida. Den går till en live sändning på nätet mellan Lugano-Kloten som pågår nu. Kvaliten är så där.

65selander:
Lugano-Kloten?
Har du rensat grannens förråd till sista etikettedn :-)

rackham:
Etiketten, rackham, etiketten!

rackham: Nu hänger jag inte med riktigt, du får tänka på att jag är en Boork f-n ;-) Finns en del bekanta som näms. Kul att se iaf eftersom man har varit där två turneringar på raken när Brynäs var med.

Ser ut att vara förlängning iaf

Straffar nu :-)

65selander: Den där Petteri Nummelin verkar vara en ung och lovande spelare...

65selander:
Kolla om du hör nåt om Christian Bäckmans gamla backkollega Daniel Ström (80). Ut i världsrymden efter att ha hamnat i Boustedts kylskåp i VFHC (liksom för övrigt Bäckman) via SAIK/Utlandet och nu enligt rykten på forumet Hockemagasinet på väg in i finrummet ES igen...?

rackham: Spännande, spaännande. suddenstraffar nu

Lugano förlorar efter att Nummelin och Peltonen bränner sina

65selander: Hoppas det är Nummelin Sundlöf har skrivit kontrakt med.....han är grym!!!!

nej nu blir det hemgång för att blanda hop lite Tacodip samt se hur MIF står sig mot ES motstånd i kvällens tv sända KS match.

65selander: Vem behöver dip för att njuta av en sån match ;)

65selander:
Vilken Tacodip-klassiker...

"Kommer du ihåg Malmö-Leksand i Kvalserien 2006?"

Mer Sommaren i city 1990 över den va :-)

Meddelar att dippen smakar aldrig så bra som nu. 3-1 till MIF nu. Två snabba mål inom någon minut.

65selander: Nu är det nog AS som gäller för Leksand nästa säsong, tror inte att dom orkar vända mot tunga MIF.

70 Rodrigues:
Ja, förlust för LIF ikväll o elitserieplatsen försvinner i horisonten.

70 Rodrigues:
Vi får hoppas att bygget av den nya arenan ej går över tiden, så vi tvingas starta upp säsongen med fyra raka bortamatcher:-)

65selander: Hellre LIF än MIF, jag tänker enbart på vad som är bäst för BIFs ekonomi. Ser gärna också att SSK stannar kvar av rent egoistiska skäl dvs närheten från Stockholm.

kentalalarsson: Ang bygget så ligger dom enl "51 Roger" ca 1 månad före tiden

65selander: Nu har nog sista spiken slagits i Leksandskistan....

För gott?? Återtåget 3.0 låter inte som någon större hit. Det är nog dags att bygga om från grunden i Leksands IF.

Dagens bisittare; Patrik Ross - vilken j-a lirare!

Dagens citat; "De ä svårt att vinna me dålig selftroende" (Juha Riihijärvi kommenterar LIF's insatser på isen)

JanT: Det finns värre "dysterkvistar" än mig och Lasse: Se länk

JanT: Ross som expertkommentator måste då vara årets flopp... han och Åsa Edlund-Jönsson kanske borde hitta nått annat yrke

Db_04:
Ross har redan ett annat yrke. 

70 Rodrigues: Kan ju tala om att dom klev in igen efter 2min.

Metal Guru: va ja ha hört så ska han INTE vara kvar i Mora Ik i alla fall?

65selander: Och jublade när MIF gjorde 5-1!!!

65selander: Märkligt, man protesterar alltså först... eller var man ute och köpte en öl till... och sedan så applåderar man när man kommer tillbaka till ståplats.

Db_04:

Mora eller inte Mora - yrke har han i vilket fall. 

Paddan: Vet inte men samtidigt som jag är glad över att LIF är ev på väg ut igen så tycker man synd om dom Leksingar som man känner jävligt väl.

70 Rodrigues: Ja där ligger ni allt i lä, grabbar! ;-)))

F-n vilket elände att vara LIF-supporter idag........

Db_04: Ross är en klippa! En riktig smålänning i sitt esse!

Metal Guru: Rossen håller minst lika hög klass som Calle Johansson som bisittare. Klockrena kommentarer och det bästa var när han "läxade" upp Magnus Nyström som tyckte att supportrarnas protest var bra och befogad.
Tyckte ändå att Leksand idag gjorde en bättre insats än i dom senaste matcherna, även om det iofs kanske inte var så svårt att förbättra sig från de insatserna. Malmö gör dock en kanonmatch och ser otroligt starka ut. Mitt tips är att Malmö och SSK får jubla efter KS.

« · 693413 · »