1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746340 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Bissett19: Varför ska någon trycka fel. Precis sammatidigt la ju jag 3300kr. Hade hann inte tryck fel hade jag fått de. Ajdå.

DMartinssonBSKV: lite skillnad på 3300 o 30000!!

Matchen mellan SSK-SAIK är nog bland det häftigaste jag har sett på mycket länge, maken till d hjärta som SAIK visar upp, så jävla häftigt, Brynäs IF se o lär!

Bissett19: Jo men han trycket ju säkert fel där. Han skulle nog tryckt 3090:-

DMartinssonBSKV: Eller så kan det helt sonika vara en person som verkligen inte ville riskera att missa tröjan och tänkte jag lägger ett bud som ingen kan matcha. Den tröjan ska bli min - bara min.

Dragan 2k: Då säger jag bara "Kärlek"

70 Rodrigues: Såg du inte matcherna mellan SAIK och BIF förra året? Det kanske var där SAIK såg och lärde!

DMartinssonBSKV: Om du vill ha Molins tröja för 3300 så tror jag nog att de går med på det och då gör du även den personen som tryckt fel, glad.

AD: Om dom tro jag vill säga hann ju aldrig komma upp på sidan. La budet 3300 då kom det fram att det var för lågt.

DMartinssonBSKV: Men det lärde du dej väl i skolan att 30090kr är mer än 3300 va???

Bissett19: Jo

sylf: Såg 11-1 i arslet också :-)

wap.hockeysnack.com
En sak är lägg aldrig bud via en "pda" lade mitt 2042 med 1500 kronor på Lavins vit. refreshade hela tiden och ingen förändring... När HF kollade via datorn så var man looser med 10kr!! Shit happens, man har en Tretjak på ryska hemma ssmt en 01/02, 04/05 samt en 06/07s0m är beställd. Kul att Bäckis var den mest betalde. En sketen junior ;-)

65selander: "Kul att Bäckis var den mest betalde. En sketen junior ;-)"

Molins vita gick ju för 30090 spänn ju!!Men förmodligen en feltryckning,men buden är bindande.Som vi säger här i gnällbältet "Träääligt läge"........:-)

65selander: Någon pigg typ som orkar räkna ut vad tröjorna kom upp i totalt. Vi kanske får en ny back för den summan ;)
Bissett19 du som tydligen kan räkna, kan ju räkna ut det hehe.

Bissett19: Fel, i gnällbältet finns det inga gemena Ä'n Sen är det alltid dubbelstavning..

TrÄÄligt lÄÄge

DMartinssonBSKV:
Brynäs borde lägga pengarna på ett tredje ställ såsom allt fler klubbar gör.
antingen retro eller gul tröja.

Clubsport: Hoppas på retro då, dom med ränder runt nummret på ärmen.

wap.hockeysnack.com
Tony: var det inte 11-2, matchen ifjol på på borta klan är den enda matchen jag har storbölat efter. Att stå på plats i Skellefteå och se Brynäs vända matchen till en säker seger. Samtidigt som vi säkrade fortsatt matchserie i ES. Skumpan man korkade upp inför lokalpressen har aldrig smakat så bra. I år så kommer HF att få deltaga i cermonin uppe vid Jaktstugan i Vemdalen när vi skålar att LIF har åkt ur. Låten som spelas i år är "Gilla läget" med Ledin. :-)

wap.hockeysnack.com
Såg ni Rögle senast, t o m dom hade retro. Jag skulle vilja se BIF i dom gamla Bocken tröjona. Tror Sylf har en på bild. Ännu tuffare vore dostickade :-)

65selander: Dom första blåa hade varit något.

Den här vore nåt:

wap.hockeysnack.com
öh surfar runt lite på HS och via wap så är det inte så överskådligt. Har LIF loosat igen?

65selander: Skiter björnar i skogen??

65selander: Jaaaa 3-4 hemma mot rögle. Ca 2000 i publik.

DMartinssonBSKV: Enligt Swehokey var det 3624 som fick gå hem med tunga steg..

wap.hockeysnack.com
Fy faan vad nice. Nu kan man defenitivt spika låtlistan i påsk. Det intressanta nu är om SSK skall kravla sig över strecket? Jag tycke synd om dom Leksingar jag kännet som personer men laget inkl Masken är jag så jävla glad att dom dom åker ur från ES. Brynäs lyckades till slut med att straffa ut Moras lillebror ännu en gång. Nästa gång LIF går upp så skickar vi över ett nytt gäng desinformatörer. Samtidigt får man tacka dom Eksingar man tycker bra om och ni vet vilka ni är. Tyvärr så lär Vi inte ses på ett tag eftersom Brynäs är med längre i Mästarcupen. Har vi tur så kör MIK vidare med sin och då kan vi ses då.

Clubsport: Tack för den, Pererik Åberg. Vädret blir alltså som norrlandsderbyt i Sundsvall 8 augusti.

Man får ställa sig bakom Kimmen. Bakom Kimmen är himlen alltid blå.

Det blir långkalsonger i de nio första omgångarna.

Bissett19, 65selander och DaveMartinssonBSKV:
Hade Sven Engwall och Seth Owe Håkan Westergren haft något att säga till om skulle det blivit retro. Men P... Jag tror inte att P är så kreativ.

20 Lindgren: Gud i himlen - är det fortfarande Materialaren som bestämmer dräktstrategi i Brynäs?? Du måste skoja.

20 Lindgren:
Det skulle vara en extra finess att laget kläddes på en retrotröja i tex första matchen i LA.
Och att alla som tänker gå på matchen uppmuntras köpa retrotröja + biljett till ett specialpris...

Tex...

Marknad, Brynäs, marknad!

Domarn:
Ja, precis...?

rackham: ypperlig idé...

rackham: Posta förslaget bums!

GävleLasse:
Tror i och för sig inte att idéerna är problemet, det är nog mer själva genomförandet det stupar på, men med en affärschef på plats borde det kunna hända mer saker!

rackham: Så sant, så sant.

Satan,blev slagen av någon som väntade till sista sekunden,(tack SAIK för det,tittade på matchen)1515:- för D.Johanssons tröja,hade bud på 1500:-

20 Lindgren:
Kontraster! Hade i princip samma plats på AIK-VSK i somras och då var det sol från klarblå himmel och olidligt varmt...
Då blev det 5-0 hoppas på kontrast där med och omvända siffror...

Skellefteå får skynda sig om dom ska hinna med nått psykbryt i år, tiden rinner ut...
Kul med ett norrlandslag till i elitserien hursomhelst. Nu ska bara MIF se till att hålla SSK bakom sig så kan man vara ganska nöjd...

VIK-Leksand i Allsvenskan, då blir det fullt i Rocklunda åtminstone 3 ggr.

Domarn: Gud i himlen — är det fortfarande materialaren som bestämmer dräktstrategi i Brynäs?? Du måste skoja.

20 Lindgren: I alla fall tidigare år har det varit så att materialförvaltaren designat dräkten utan att varken styrelse, souvenirförsäljare eller marknadsavdelning lagt sig i. 2½ timmar kvar till första april så jag talar fortfarande sanning.

wap.hockeysnack.com
Så är jag imponerad utav FBK som har visat ett hyfsat stabilt spel i slutspelet. Förövrigt så har jag stiftat bekantskap med två nya tyskar i kväll. #1 Aecht Schlenkerla Rauchbier. #2 Weltenburger Klosterbier Hefe Weißbier Hell. Ang Melodifestivalen eller inte sä är det bra reklam för den nya arenan. Förtjänsten är nog nada men reklamen är obetalbar eftersom det inte bara skall spelas ishockey i den.

65selander: Det spelar ingen roll hur många tyskar du stiftar bekantskap med. Det är Bårken som håller rodret i skutan, den där finnen, det var det enda Sundlöv fick komma med. Kom igen, mormor hade ju sett honom spela i två matcher, han spelade OK då, då ÄR han skicklig :)

Resten är Bårkens allsvenska garde... Vi är ett elitserielag men värvar för att spela i allsvenskan, det är strategin och den finner jag mig i....

micke: Fördelen med denna strategi är att brynäs slipper fightas med andra elitserielag om dessa spelare, sen är dom väl säkerligen ganska billiga också. För en spelarlön a`la Dackell skulle vi säkert kunna värva en lastbil eller två fyllda med allsvenska dussinlirare...
Oooops, höll på att glömma vårt nyförvärv från elitserien. Han kostar nog mer, nästan lika mycket som reparationerna av faxen på kansliet gör varje månad...
De sponsorer som öronmärker pengar för spelarinköp har nog lätt att hålla sig för skratt. Men det är klart, spelare som Andreas Johansson och Pärssinen skulle ju aldrig kunna tillföra något i brynäs, de är inte unga och lovande längre...

Vi får hoppas att Bäckström blir kvar så länge som möjligt, det är ju trots allt sådana spelare som gör denna sport intressant. Visst är det roligt att brynäs har gått från kvalserielag till elitserielag men samtidigt känns det lite tråkigt att det inte längre finns utrymme för spelartyper som Davydov och Bissett.

munkas: Jag skiter i allting.

Allting har nämligen blivit precis det sämsta jag kunnat drömma om.

Någon har fått för sig att vi behöver förändra hela vårt lag upp och ned för att vi har haft några tuffa säsonger bakom oss.

Borken värvades in.

Borken körde sitt envetna defensiva gugg som gav DIF resultat på 80-talet o absurdum. Under sin väg sparkade han flera av BIF:s tongivande och kunnande spelare bara sådär, istället för att starta en dialog- näe, sparnking var den enda vägen.

De spelare mormor värvat in visade sig vara mediokra eller urusla så hädanefter får han enbart lyssna på Borken - som enbart har erfarenhet av allsvenska spelare...

Tack vare att andra lag misslyckades så fatalt så lyckades BIF ta en slutspelsplats (där dom blev utklassade i finalen).

En succé! Ja, jämnfört med tidigare år hade såklart defensivhockyn klarat sig.

Nu har vi en ny arena och minst 20 nya miljoner att investera i spela. Vad gör vi? Samma sak som ifjol....

Kan tyvärr inte sitta inne med skopet varför LIF åkte ur ännu en gång. Hittade bilden i mina gömmor och som ni ser så har Honken på min gamla legendariska tröja men är det inte Curre som står och stoltserar i en nice tröja också. :-)

micke: "Jag skiter i allting.

Allting har nämligen blivit precis det sämsta jag kunnat drömma om."

Ja, det ser verkligen nattsvart ut....

Hur kan det komma sig att en skribent som tidigare haft vettiga och klara åsikter, numera verkar ha blivit neddragen av munkas och hans anhang, i träsket av okunskap, nyanslöshet, brist på proportioner och allmän gnällighet?
Beats me.....

Huge: "Hur kan det komma sig att en skribent som tidigare haft vettiga och klara åsikter, numera verkar ha blivit neddragen av munkas och hans anhang, i träsket av okunskap, nyanslöshet, brist på proportioner och allmän gnällighet?
Beats me....."

Jag har ingen aning om vem munkas eller hans anhang är och har aldrig läst deras inlägg. Så yttra inte skit som inte har någon verklighetsförankring.

Jag vidhåller att Borken var en godkänd lösning och att han och laget gjorde en godkänd säsong som var, efter de förutsättningar som fanns (vilka man iofs försämrade genom att sparka flera stöttespelare).

Nu har vi en helt ny ekonomisk kostym och kan på allvar konkurrera med de stora grabbarna (FBK/HV/LHC/VFHC) om den den åtråvärda bucklan. Tyvärr tar man inte den chansen utan Borken fortsätter sin allsvenska satsning på BIF med en målsättning som återigen tycks vara "sämst elfteplats".

Är man, som du, nöjd med en sådan målsättning så finns såklart ingen anledning att klaga. Jag personligen, och förmodligen de flesta sponsorer, hade dock gärna sett att man spänt bågen högre än så....

micke:
Intressant liknelse med kostymen, hörru.

Då skulle jag säga att det som skiljer är att Brynäs har lånat upp mycket pengar för ett dyrt tyg och nu håller på att sy upp kostymen. Provningarna tar tid eftersom det skall bli en kvalitetskostym som skall hålla länge.
Under tiden gäller det att hitta rätt acessoarer till kostymen. Nya skor, ett snyggt bälte, en trevlig skjorta och kanske en ny frisyr. När allt är klart har vi en snygg kostym om än en som vi är ovan att "föra oss" i. Det tar några fester innan vi känner oss hemma i den och kan vara vårt vanliga charmiga jag igen...

På festerna konkurrerar vi med några som stoltserar med bättre begagnade kostymer, om än nästan betalda.

Vad glänser mest?
Den nya kostymen eller de med mest pengar på banken?

rackham: Vilken rappakalja. Nu tror jag iofs att det är kommunen som har tagit banklånen och står som säkerhet och att ett arenabolag som är skiljt från Brynäs IF sköter betalningarna för dessa. Iofs tekniska petitesser men ändå...

Sant ändå är dock att BIF (redan från kommande säsong) kan räkna med en högre omsättning och mycket högre intäkter än vad man har haft tidigare, i form av publik, kringförsäljning och sponsorer. Självklart är omkostnaderna också högre, men inte så mycket som folk tror, man ska inte glömma bort att laget tidigare har varit tvungen att betala ca 3 miljoner om året i lokalhyra av Gavlerinken till kommunen.

Eller tror du tvärtom att den nya arenan med allt det innebär kommer att resultera i att BIF får sämre ekonomi än tidigare?

« · 699458 · »