1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772873 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Niklas Wikegård tippar ES!!!

1. Färjestad
"Dom är överlägsna, rätt spelare med rätt drivkraft. Jörgen Jönsson,
Andreas Johansson och Thomas Rhodin är klasspelare".

2. Linköping
"Också ett riktigt bra lag, men ett stort frågetecken runt Chechmanek tycker jag. 35 år gammal och det var länge sedan han glänste".

3. Timrå
"Blir elitseriens raket. Lill-Kenta Johansson överlevde förra årets säsong och nu har man fått en del energispelare i Jonte Hedström och
Timo Pärssinen. Frågetecknet är Johan Backlund i målet".

4. Frölunda
"Har tappat alldeles för mycket speed i "dragkedjan". Var är de naturliga ersättarna? Tror att Salo är lite mätt efter förra årets starka säsong".

5. HV71
"Det krävs att Hannula dominerar hela säsongen om det ska gå bra för HV. Laget saknar Stefan Liv i kassen och orkar Pär Mårts elda på truppen även denna säsong".

6. Malmö
"Malmö har bestämt sig för att komma sexa och därför kommer dom göra det. En rutinerad och erfaren trupp. Och en envis och tjurig tränare
i Osten Bergström betyder en sjätte placering".

7. Brynäs
"Ett mycket intressant lag, där många spelare har vuxit sedan förra säsongen, inte bara de yngre utan även spelare som Ove Molin och Tommy Sjödin har växt och är bättre".

8. Djurgården
"En mycket bättre bas än förra året. Många unga spelare på väg fram, kommer bli ett jobbigt lag att möta. Kommer bli riktigt bra om ett par år".

9. Luleå
"Jag gillar Luleå, men dom har en skadekänslig trupp och det gäller för Lener att han lyckas motivera tredje och fjärde femman så att inte spelarna tröttnar på för lite speltid och försvinner som Fabricius och Fransson gjorde i år".

10. Mora
"Mora har ett bra lag, men jag tror att satsningen på så många utländska spelare kan straffa sig. Hur håller Rindell ihop laget om det börjar gå tungt".

11. Modo
"Tyckte att Modo inte var så märkliga förra året, men man hade en målvakt i Karol Krizan som stod på huvudet och bärgade minst 20 pinnar på egen hand. Kan han fortsätta i år så kan Modo undvika kvalserien".

12. Skellefteå
"Skellefteå har ett bra lag, men inte bättre än något annat i elitserien och får svårt att undvika kval. Wernblom och Söderberg måste lyfta ännu en nivå för att inte laget ska hamna på efterkälken direkt".

70 Rodrigues: Kommer vi till slutspel och förbi kvarten då jävlar blir det åka av. Anrell kommer att bli säsongens tippare ;-)

GävleLasse: Shit, jag börjar redan bli nervös. Uppställningen ser fin ut, tre backpar blir det väl dock. Jag tycker det är lite synd att sära på Malmen och Herman, dom har väl funkat hyfsat ihop så här långt. Men ja, ja- jag har själv svårt att se nån annan lösning.

Läste att Jörgen Jönsson fortsätter minst tre år till med FBK. Undrar hur länge det dröjer innan Kenny är back i FBK?

65selander: Inte helt otroligt nästa säsong skulle jag tippa för tror bara Kenny har 1 år kvar på sitt nuvarande kontrakt.

Kom att tänka på en sak nu när premiären närmar sig.
Jag hata verkligen supportrar som skriker glåpord till Brynäs spelare eller högljutt vrålar ut sitt missnöje över hur kasst Brynäs spelar vid motgång.
Hoppas dessa skitsupportrar håller käften i Läkerol Arena. Bäst vore förstås om inga motgångar kom men det är kanske för mycket att hoppas på.

arnio: "Jag hata verkligen supportrar som skriker glåpord till Brynäs spelare eller högljutt vrålar ut sitt missnöje över hur kasst Brynäs spelar vid motgång.
Hoppas dessa skitsupportrar håller käften i Läkerol Arena "

Jag är en av dom som skriker ut mitt missnöje över både laget och spelet när det går dåligt, men någon skitsupporter är jag då rakt inte, jag kommer aldrig att hålla käften varken i Läkerol Arena eller i någon annan arena heller om/när Brynäs spelar dåligt, då får dom höra det likaväl som jag skriker bra saker när dom gör något bra, tyvärr så har det blivit det 1:a dom senaste 6 säsongerna. Tänk att det alltid är någon som bjäbbar här på nätet men det är ALDRIG någon som kommer fram och tar ett snack IRL.

Efterlysning!!!!!

Utskicken försenade
2006-08-24
Våra utskick vi gör inför varje år har i år blivit något försenade. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas börja kunna skicka ut dem under nästa vecka.
Senast uppdaterad ( 2006-08-30 )

Skrivet av Håkan Fahlstedt
2006-07-31
Det kommer även i år att köpa rabatterade ståplats-seriebiljetter genom Brooklyn Tigers. Dessa kommer att kosta 1300kr och beställes via vår resetelefon, 076-8368254. Ett tips är dock att avvakta ett tag till innan ni beställer seriebiljetterna. Vi kommer nämligen att presentera ett intressant paket inom kort, där biljetter, medlemskap och souvenirer kommer att ingå.

Senast uppdaterad ( 2006-08-24 )

när kommer det ut???
Det är en vecka kvar och ingen har sett erbjudandet eller är det bara vissa utvalda som får det??

70 Rodrigues: Håller med dig!

Att sitta som ett mongo och hålla käften gör ingen nytta.Hockey är en sport som engagerar.Självklart ska man vädra sitt missnöje när laget spelar dåligt,samtidigt som man naturligtvis vädrar sitt nöje när dom spelar bra.

sylf:
Men Arnio är ju snarare en "evenemangs-supporter".

claesw: Verkar inte bättre!

70 Rodrigues: "jag kommer aldrig att hålla käften varken i Läkerol Arena eller i någon annan arena heller om/när Brynäs spelar dåligt, då får dom höra det likaväl som jag skriker bra saker när dom gör något bra, tyvärr så har det blivit det 1:a dom senaste 6 säsongerna."

Ja, och tänk ifall du under dessa 6 säsonger istället kommit med fler uppmuntrande tillrop när det gått tungt?
Det hade sannolikt förbättrat spelarnas prestationer avsevärt.
Att ständigt få höra hur usel man är när laget går trögt, tror jag ingen idrottspsykolog tycker är ett prestationshöjande supporterverktyg.
Sen uppfattade jag arnios inlägg som ett finger i luften till de som kastar glåpord och på andra sätt går över gränsen för vad som känns accepterat, sas.

Huge: Om Arnio går på hockey och störs av ljuden på läktarplats tycker jag att det är han som skall stanna hemma,inte sitta där och gråta.

Huge: Tänk att jag betyder så mycket för spelarnas prestationer,om sen du tar och masar dig iväg på lite fler matcher och skriker bra saker så kanske laget höjer sig avsevärt då med :-)

sylf: Så du tycker att det är Ok att ex en kepsprydd halvfet lätt salongsberusad pappa med sin son bredvid sig, kastar sig upp från sin stol och i falsett vräker ur sig den ena otidigheten efter den andra, efter i stort sett varje avblåsning?
Lätt överdrivet, så är det väl denna typ att "stöttning" som arnio menar.
Jag tror nog att han överlever ett och annat "helvete" eller "djävlar" från läktarplats. Eller att ngn prasslar med popcornspåsen....

Huge: Otidigheter kan man väl lämna hemma.Jävlar och helvete osv får han leva med,eller stanna under sin sten i skogen.

Huge:
Jag brukar i mina värsta stunder utbrista "pillesnopp"!
Det du : )

Sylf: Hulkkonen missar premiären, så jävla typiskt!!

70 Rodrigues: Var har du sett det?

Lundström 6:

Hittade det här på Kebs sida:

Hej Keb!
Jag tänkte jag kunde få informera dina nätläsare om lite saker som händer inom supporterklubben Brooklyn Tigers.
Vi har för tillfället ett mycket intressant erbjudande där du får se grundseriens samtliga matcher för 1.500 kr, samtidigt får du medlemskap i supporterklubben och på så sätt får du även möjlighet att följa med på våra resor och se Brynäs på bortaplan.
Inte nog med det så får du en nyframtagen Brynäshalsduk i retro-stuk, liknande de som fanns på 70-talet. Dessutom får alla som köper paketet gå på en tillställning innan hemmapremiären, där det kommer att finnas representanter från Brynäs som talar.
Det finns även ett paket med bara en enkelbiljett till hemmapremiären i stället för säsongskort.
Information om hur du köper detta finns på vår hemsida
www.brooklyntigers.se.
Där finns även information om vår stundande resa till Skellefteå för att se elitseriepremiären.

Vänliga hälsningar,
/Håkan Fahlstedt

Hittar dock inget om det på BT hemsida. Är i och för sig inte medlem men jag har för mig att jag sett någonting om paketen där förut.

70 Rodrigues: Bra Tony, nu börjar du fatta galoppen och inse att uppmuntran och glada tillrop är det som spelarna uppskattar mest när det går tungt. Och att supportrarna i detta läge faktiskt är en sjätte utespelare, vars viktighet inte nog kan understrykas.
Jag lovar att försöka bättra mig vad gäller antalet matcher jag normalt sett brukar bevittna.
Tyvärr så gör nog webbradion, Säsongskortet och Canal Plus många till soffliggare vad gäller denna bit...

Huge: Med tanke på hur det har sett ut dom senaste säsongerna så kan inte supportrarna har skrikit speciellt mycket positiva saker till laget!

Lundström 6:
Hittade mer om paketen nu på Brynäs hemsida! (Visste att jag hade sett det någonstans)

www.brynas.se/news_read.asp?id=2395

70 Rodrigues: Nä, men ifall dom skrikit lite mer positiva saker, så hade det sannolikt sett bättre ut....

De senaste säsongernas kräftgång, eller vad man nu skall kalla det, har ju haft sina orsaker. Tränarbyten, skador, etc etc.
Men det kan ju inte spelarna som för tillfället står på isen ha ngn inverkan på. Och det är ju spelarna som för tillfället står på isen som behöver uppmuntran när det går tungt. Att i det läget börja lägga lök på laxen sas, tycker jag inte är en supporters främsta uppgift vid match.
Jag anser att en SUPPORTERS enda uppgift UNDER MATCH, är att ovillkorligt stötta sitt lag OAVSETT hur bra eller dåligt dom spelar.
Sen kan man efteråt internt och supportrar sinsemellan tjafsa och vädra sina åsikter hur mkt som helst.

Huge: "De senaste säsongernas kräftgång, eller vad man nu skall kalla det, har ju haft sina orsaker. Tränarbyten, skador"

jag som trodde tränarbyten skulle vara positiva? Skador har alla lag,det gäller att skaffa sig en bred trupp.

Huge:

Värst vad rosenrött allting ska vara under match. Jag ser mig själv som en hängiven supporter, men nog anser jag mig ha rätt att visa mitt missnöje med spelet om det går dåligt.

sylf: Du börjar glida från ämnet en aning. Alla tränarbyten och skador etc kan väl inte de spelare som för tillfället står på isen lastas för?
Och det är ju supportrarnas stöttning av just dessa spelare som vi diskuterar. De spelare som under match gör allt för att laget skall funka och att resultat ska uppnås.

Huge: Jag vet.Men eftersom du skrev att de senaste säsongernas kräftgång beror på tränarbyten och skador så...

Huge: Vad som utmärker en äkta supporter är att trots kräftgång kommer tillbaka och ser nästa match istället för att svälja sin förtret och stanna hemma.

Du fortsätter att skylla på skador och liknande. Visst har skador en avgörande roll men det är upp till organisationen att förebygga såna ofrånkomliga hinder.

Det mesta bottnar i ekonomi och har man en marknadsavdelning som försökt men ändå inte fått jobbet gjort så måste man se över det hela. Skador kommer, i synnerhet när man sliter väldigt hårt på ett fåtal spelare på grund av för tunn trupp. Detta är ett faktum som vi supportrar skall oroas över och inte använda som förklaring/undanflykt för att det går dåligt.

Hur som helst så är detta gammal skåpmat för jag tyvker att Brynäs gjorde en fullt godkänd förra säsong, kan de göra lika bra ifrån sig även i år så vågar jag tro på ett trend brott.

Till sist, alla människor tar motgångar på olika sätt. En del rycker på axlarna, ruskar på huvudet och stannar hemma resten av säsongen, andra skriker och skäller för att få ut sin frustration men kommer tillbaka till nästa match. Vilken supporter är att föredra? Att det skall finnas 8300 "Hugar" som snällt ser ett lag underprestera och kommer tillbaka med fler undanflykter i bagaget finns inte.

Poffa: Rosenrött och rosenrött....
Vi diskuterar väl de avarter av s.k supportande som man ibland kan se.
Jag vet att detta naturligtvis är ett mkt subjektivt ämne, men det är iaf rätt så givande att ibland ta upp saken.
Personligen så är även jag en hängiven supporter, men min personliga läggning gör att jag har svårt för alla sorters överdrivna manifestationer, av vilket slag det än må vara... :-)
Nä, jobbet kallar. Har förresten försökt få tag i den regelansvarige på Fotbollförbundet, utan resultat. Ska ringa honom nu under dagen och försöka reda ut regelförhållandet angående Andreassons agerande.
Skall bli intressant att höra hur man från domarhåll ser på det hela...

GävleLasse: Nu glömde jag ju slutklämmen... ;)

Sen är det givetvis skillnad på VAD man skriker. Att stå och kalla det lag man håller på för diverse könsord och andra väldigt nedsättande saker tycker jag inte har någonting med support att göra. Det är lika oörsvarbart som att naivt se eländet utan att reagera och hitta på ursäkter till eländet.

moreten: I och med att tiden för paketen gått ut så har även dessa tagit bort på vår hemsida. Anledningen till det är att de biljetter vi hade till försäljning har gått tillbaka till Brynäs IF så att de kan säljas på vanligt sätt. Informationen om paketen har dock legat på hemsidan sedan början på augusti med postgironummer och även telefonnummer för information men har nu alltså tagits bort. Så du var inte helt fel ute när du hade för dig att du sett informationen.

Tyvärr så blev det rörigt med BT's plusgiro och detta är anledningen till att utskicken med inbetalningskorten försenades kraftigt. Men i och med att informationen har funnit ute på Keb's spalt, Brynäs hemsida och även vår egen sida så tycker jag att Lundströms teorier om att paketen skulle vara för några få utvalda är helt uppåt väggarna, vilket jag tror du håller med om. Nej, kritiken bottnar i någonting annat.

Jag har inte 100% koll på alla turer om exakt vad som orsakat alla dessa förseningar men jag hoppas att någon från BT kan klargöra detta.

Jag kan även passa på att tala om att retrohalsdukarna fortfarande finns att köpa. De kostar 100:-/st och kommer att finnas på matcherna.

Lasse Sundbom
Vice ordförande
Brooklyn Tigers.

70 Rodrigues: jo du är en skitsupporter. Brynäs skall behandlas med kärlek, skrike glåpord kan du göra åt motståndarna.
Tänk på att när Brynäs är dåliga så gör spelarn och tränaren andå sitt bästa.

GävleLasse: Dags att varva upp hockeysnackandet efter en väldigt lååång sommar och en i vanlig ordning kaotisk inledning på terminen. Tycker att lagbygget ser helt OK ut, dock med ett litet frågetecken på målvaktssidan. En av Kristan/Sperrle måste ta ett steg till i utvecklingen! Annars tror jag att "mormor" får plocka fram grosshandlarplånboken och inhandla en klasskeeper omgående.

Kan vi hoppas på en 6:e plats i år om de flesta pusselbitar faller på plats?

GävleLasse:
Jag hade för mig att jag sett det på er hemsida också! :)

Jag skrev inte det här för att kritisera BT utan bara för att ge Lundström den information som han sa inte fanns och som jag visste att jag hade sett någonstans.

moreten: Stämmer att det har stått allting med biljetter och paket. När man tog bort texten ang paketerbjudandet så borde man ha ändrat denna text också så att den bättre stämmer överrens med verkligheten.

Heja Brynäs friskt humör
Det är ni som susen gör !

GävleLasse: Förklaring till sent utskick

Vid byte av kassör så har vi lämnat uppgifter till aktuellt företag gällande detta och dom har internt lyckats strula till det en massa och då såg vi det som säkrast att låta bli att skicka ut utskicket tills att allt blev klart så att vi har möjligheten att hålla ordentlig kontroll på vad som händer och sker.

Utskicket har legat packat och klart sen i juli men har nu sent om sidor äntligen gått ut till berörda personer.

arnio: Kom fram till mig o ta en diskussion om det här då, eller är det för jobbigt? Du känner inte mig så jag tycker att du ska dra igen käften.

70 Rodrigues:

Men chef-moderatorn då...

Går det dåligt för laget ska man naturligtvis visa sitt missnöje men kom ihåg att det i BIFs fall till 98% beror på domaren! Så det gäller att visa sitt missnöje till källan som ger upphov till det :)

rackham: Det var ett milt inlägg tillskillnad mot vad jag tänkte skriva :-)

Några här på Gb:n som ska till Sala idag??

wap.hockeysnack.com
Tåååni:Om jag får gissa så tror jag våra män på plats i Sala blir Lasse,Busen o Clubsport!!

70 Rodrigues:

Ah, du ser!

Bissett19: Jag ska inte dit... Brynäs får klara sig utan mig den här gången...

Nu ligger det en uppdatering om Brynäs J20 lag på bt's hemsida.

OBS! Man behöver inte vara medlem för att komma åt denna information!

Lundström 6: Som redan några av mina kollegor förklarat så är utskicken på gång och jag har även publicerat en längre förklaring på vår hemsida. Vad gäller erbjudandet så har detta funnits publicerat på vår hemsida sedan 10 augusti så det har varit svårt att missa det. Vidare kan jag meddela att det är nästan 40 personer som nappat på vårat erbjudande. Kanske inte den mängd vi hoppades på men trots allt en ansenlig skara personer som lyckats hitta informationen.

Sen kan du ju ta vidare funderingar med mig eller nån annan i styrelsen i stället för att skriva här.

Håkan Fahlstedt
Ordförande Brooklyn Tigers

70 Rodrigues:
Det var tusan vad du alltid drar till med att du vill träffa folk öga mot öga...?
Till någon som skriver att "jag är nästan 2 meter lång och kom gärna fram o säg vad ni tycker om ni vågar" vill jag bara fråga: kan du inte ta att folk har åsikter om dina inlägg på ett diskussionsforum? Många andra för debatter här, du är den ende som absolut vill träffa dina meningsmotståndare. Det kan tolkas på för dig mindre smickrande sätt.

Cicero: Jag vill PRATA och diskutera face to face, är det något fel med det? Sen att du tolkar det helt galet får ju stå för dig. Att kalla mig för skitsupporter bevisar bara att han inte har en aning om vad han snackar om.

« · 748299 · »