1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775891 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander: Kå Err O, Be Be E
Kå Err O, Be Be E
Kå Err O, Be Be E
Ja, vi älskar Krobbe!

Även vi som inte har de exklusiva kanalerna kunde se Lars-Gunnar Lundberg igår. Det var väl i TV4+.
Det enda man saknade 10 april 2005 var just att få träffa Lars-Gunnar Lundberg. Han var visst närvarande i premiären 18 september 2006 iaf, om jag minns rätt bland promenaderna mellan Sveriges mest trånga ståplats och den mer glesbefolkade puben. Fick iaf morsa på SVT-krönikör Jonas Karlsson som av någon anledning inte hann iklädas 65selander...

Ward har mindre hjärna än en kolibri. Måste vara en tränares dröm att ha i laget

65selander: Ja. Konstigt att Rodrigues ännu inte skrikit "Värva!". :-)

Måste bara lägga in länken till Sjödins komentarer efter att Danne J gjort självmål. Detta kan man inte se för många gånger. Sjödin visar som dålig förlorare att han är en typisk brynäsare.

65selander: Jag trodde att det bara var du och folket i Skellefteå Isstadion som kunde nedanstående "sång". Tydligen är det vissa röststarka cykloper i Sparbanken som kan samma. Texten är så bra att den är applicerbar på alla lag.

Åh, hej
Åh, hå
Åh, hej
Åh, hå
Åh, hej
Åh, hå
Åh, hej
Åh, hå

arnio: Låt mig gissa... 7din skyller på "Vem fan är det som lagt tillbaka det i regelboken att man kan göra självmål när man spelar 6 mot 5? Jävla skitregel."
Brynäsare? Han bor mellan Söder och Villastaden...

20 Lindgren: Japp, right on target pal. Han är ju bara störtskön gubben.

arnio: Jaa... ...naee. Det var bättre med en annan brynäsback född 1965. Tommy Melkersson var ensam försvarare att ta SM-guld både 1993 och 1999. Tommy Sjödin har hållit på i fjorton år och ännu inte tagit oss till final. Melker: tre finaler på "bara" elva säsonger.

20 Lindgren: Oh ah Melkersson säg oh Melkersson.
Han var ju en såndär tuff defensiv back som så många efterlyser i dagens brynäs, en riktig tuffing.

Så är Linus Videll i SSK är ju riktigt jävla bra.Stor,stark,med bra händer o ett lysande spelsinne.O killen måste ha Sveriges längsta klubba känns det som.
Ett assist så här långt i matchen mot Rödhökarna.
Den killlen kommer det bli huggsexa på om SSK INTE skulle lyckas ta sej upp i Elitserien igen.
Jag hoppas verkligen Sundlöv är med o hugger då.
Precis en sån spelartyp som saknas i Brynäs,den killen är sällan nere i sarghörnen o bökar,som vissa andra forwards är........

Bissett19: Ja, han är riktigt bra, har dessutom spelat i Brynäs J-20.Då hittar han i stan. När mormor ändå är där kan han passa på att signa Fedorov, en klasslirare!

sylf: Fedorov ja,killen som beställde 40 klubbor á 8000 kr styck när han kom till Malmö,undra vad Mattias P skulle säga om det?......:)

Men bra är han.

Bissett19: Bara för MP att börja knega 200%

Bissett19: 40*8000kr=320000kr. Mattias Pettersson som inte ansett Brynäs ha haft råd med vita byteshjälmar de tre senaste åren. Dessa vita hjälmar var 1997-2004 mycket snygga till vita tröjor och vita damasker.

65selander:

För er som inte vet vad ni skall göra ikväll så kan jag tipsa er om det finska slutspelet på Canal + nu där Kärpät möter Blues. Jari Tolsa gjorde precis 1 - 1 för Blues med 6 minuter spelade av den 1:a perioden!

Jäkligt bra match hiitills!

mattias - 74:

Tolsa istället för tex Almtorp...?

Ankan - gillar slutspelselaka spelare (med Orrs knock på näthinnan)

Mot mässen och oändligheten...

65selander: Skål då :-)

Vad tycks ?

IN: UT:
Josef Straka Niklas Bäckström
Toni Dahlman Jiri Bicek
Markus Kankaanperä Rodigo Lavins
Niclas Andersén Niklas Andersson
Johan Alcén Lars Erik spets
? Jonas Almtorp

Eller är jag helt ute och cyklar ?;)

bobby: Ser bra ut... men Gynge mot Almtorp :)

Personligen skulle jag gärna se Pontus Petterström men det finns ju inte plats för honom i truppen nu när Molin ska förlänga känns det som.

20 Lindgren: Nä nu tar vi och sjunger en sång innan natten tar över helt och hållet. Solen går ju trots allt upp i morgon oxå.

D.J är ju trots allt bättre än Staffan.W i hockey iaf

65selander:

"– Tar jag inte plats i NHL vill jag ha en klausul som gör att jag kan lånas ut till Brynäs, säger Nicklas Bäckström."

Kanske vi ska hoppas att det går åt hellvete för Bäckis i NHL...

arnio: *håller tummarna*.... :-)

Nu j-r loggar man ut från jobbet och skall slita med helgen istället. Bara sport och mera sport.

Mr Boork aka Gräsklipparkungen är bisittare i studion på femman.

"...Swedbank Arena är fem plus, men ack vad enögd publiken är. Nästan i klass med den i Gävle." ;-)

Helskotta vad nerverna skall sitta utanpå tröjorna nu för dom som är inblandade i KS. Fast Percy är nog mer nervös än andra och så går det om man placerar pengarna fel ;-)

65selander:

Chockbesked för AIK Skellefteå
Elitserien bantas till 10 lag

Idag avgörs sista omgången i kvalserien i ishockey.
Men resultatet av den kommer att sakna betydelse - sent i natt drev en majoritet i Svenska Hockeyligan igenom ett beslut som innebär att Elitserien bantas till tio lag nästa säsong.
- Man kan säga att de andra medlemmarna i Hockeyligan har gått bakom ryggen på Skellefteå och Malmö, säger en källa med god insyn i affären till norran.se.

66Berglund: Svensk ishockey skakas av interna konflikter, som nu får enorma konsekvenser på klubbnivå.
På en hemlig ort utomlands samlades i helgen tio medlemmar i Svenska Hockeyligan. Två klubbar som är medlemmar - Skellefteå och Malmö - inbjöds inte att delta.

På mötet skulle tv-rättigheterna till nästa säsong diskuteras och ett nytt stort sponsoravtal skrivas under.
Resultat av mötet blev sensationellt. Representanter för de tio närvararande klubbarna enades om att Elitserien ska bantas till tio lag nästa säsong.
Skellefteå och Malmö kastas ut - oavsett vad resultatet i kvalserien blir.
- Elitserien är en mångmiljonindustri, och allt det här handlar förstås om pengar. Det nya sponsoravtalet är värt astronomiska summor och klubbarna som redan är klara för elitseriespel har sett till sitt eget bästa. De vill inte dela kakan i tolv delar utan tog chansen att sno åt sig så många egna fördelar som möjligt, berättar NV:s källa.

Det är inte känt vem den nya sponsorn är, men rykten gör gällande att det handlar om ett internationellt spelbolag som tjänat grova pengar på uppgjorda matcher i den italienska fotbollsligan - och nu vill marknadsföra sin spelsajt i Sverige.

Sven Puck, tjänsteman på Svenka Hockeyligan, tror inte att svenska myndigheter kommer att sätta stopp för den affären. Sven bekräftar också att det tagits ett beslut som innebär att Elitserien bantas till tio lag.
- Alla detaljer kommer att presenteras på en presskonferens på måndag, säger han.

Men vad händer med Skellefteå och Malmö?
- Malmö vet jag har planer på att spela i den danska ligan nästa säsong.
- Jag antar att Skellefteå har svårare att acceptera beslutet. Det blir också svårt att få en plats i Allsvenskan nästa säsong eftersom den serien redan är lottad och spelprogrammet inte går att rucka på. Men förbundet kan väl alltid placera Skellefteå i någon division I-serie.

Det här låter ju inte klokt!?
- Tja, men i den är branschen är det snabba ryck ibland och då går det inte att sitta med hink och spade i sandlådan.

Kent Agent, som har ett flertal toppspelare i sitt stall, räknar kallt med en stor spelaromsättningen på marknaden. Många spelare i Skellefteå AIK kommer att bli heta köpobjekt för elitserielagen.
- Jag har hört att de tio elitserielagen får 100 miljoner vardera från den nya sponsorn. De klubbarna blir stenrika och kan köpa sönder ett lag som Skellefteå, säger Kent, som räknar med att det bildas en piratliga nästa säsong med Skellefteå AIK som ett av lagen.

För Skellefteå kan den här affären även få konsekvenser för det fortsatta arenabygget. I synnerhet då nya kalkyler pekar på att de totala kostnaderna för ombyggnaden av Skellefteå Kraft Arena skenar iväg till svindlande 350 miljoner kronor.

66Berglund:

NäääHääää..

66Berglund: Skräm inte slag nu på de mindre barnen :-))

ps/Se till att Ekberg kar lite Spickekorv i disken till helgen.

Skall vara "Se till att Ekbergs har lite Spickekorv i disken till helgen"

MIF just nu i ES igenom att Löven leder  med 1-0

65selander:
08.492 - 1 EQLeksand24. MIKKOLA, Niko 
 (6. WALLENBERG, Patrik
 13. GREEN, Morten)

Koalserien (som australiensaren säger): Hur i h-e kan alla lagen som har något att spela för ligga under?

20 Lindgren: Lerksandsfavvo spelare nr 1 har utjämnat för SSK, Calle steen

20 Lindgren: Nerver Ulf... nerver

AD: Nerver say nerver again.
En solig dag när kvalseriens sista omgång spelas. Jag tänker på måndagen den åttonde april 1996. Björklöven och Rögle avhängda men ger bra motstånd ändå mot de lag som kämpar om en elitplats. Skönt att slippa vara inblandad i traumatiken.

20 Lindgren: Det var en solig dag senast vi säkrade våran ES plats i KS också. Lika bra välkomnade i arenan som premiären, 0 serviceanda.

2005-04-10 15:30 Skellefteå AIK - Brynäs IF 1 - 6 ( 1-1, 0-2, 0-3 )

65selander: Har de lyckats fylla skalet med någonting som kan liknas vid en elitarena?
Jäklar, nu gjorde lapparna mål. Och ärkelappen själv styrde in den.

20 Lindgren: Verkar som att man får ändra
3 lördag 29 september 15.00 Malmö IF Redhawks–Brynäs IF
20 måndag 19 november 19.00 Brynäs IF–Malmö IF Redhawks
25 lördag 1 december 15.00 Brynäs IF–Malmö IF Redhawks
36 lördag 12 januari 15.00 Malmö IF Redhawks–Brynäs IF
50 måndag 25 februari 19.00 Malmö IF Redhawks–Brynäs IF
...till...
3 lördag 29 september 15.00 Södertälje SK–Brynäs IF
20 måndag 19 november 19.00 Brynäs IF–Södertälje SK
25 lördag 1 december 15.00 Brynäs IF–Södertälje SK
36 lördag 12 januari 15.00 Södertälje SK–Brynäs IF
50 måndag 25 februari 19.00 Södertälje SK–Brynäs IF

20 Lindgren: Hörde jag Stefan Lundh hålla med Johan Edlund om fiasko 2006-2007? It takes one to know one...

20 Lindgren: Får väl gratulera SSK till ES och SAIK till ett fortsatt spel. För mig så är det lite extra bra att SSK är tillbaka eftersom det blir några fler matcher att se i närhetern av Sthlm 

65selander: Ja, 5 min gångväg resp 25 minuters bilresa till 4 bortamatcher känns helt Ok.
I tillägg till alla andra bortamatcher man bevistar....

Huge: Blir det inte sex bortamatcher, eller hade du tänkt hoppa över ett par?
3 lördag 29 september 15.00 Södertälje SK–Brynäs IF
15 tisdag 30 oktober 19.00 Djurgårdens IF–Brynäs IF
36 lördag 12 januari 15.00 Södertälje SK–Brynäs IF
44 lördag 2 februari 15.00 Djurgårdens IF–Brynäs IF
50 måndag 25 februari 19.00 Södertälje SK–Brynäs IF
52 lördag 1 mars 15.00 Djurgårdens IF–Brynäs IF

20 Lindgren: Undrar om Percy gör om Hyllie-bygget till Bingohall nu eller om han stoppar bygget och låter IKEA ta över skiten?

20 Lindgren: Ja, jag tänkte ev hoppa över matcherna mot Djurgården.
Alldeles för lång resväg... ;-))

Leksands IF—IF Malmö Redhawks 6—5selander: Ja, Saint Patrik, för dig är det första april varje dag året om så fort ishockeymatcherna tar slut. :-) Det där är ju en fråga man kan grunna över. Varför inte fortsätta bygget och därefter låta IKEA köpa det? (Få se nu... vad var det nu EA i IKEA stod för — jag har glömt bort det. Någon pytteliten småländsk ort, tror jag.)

20 Lindgren: Elmtaryd i Agunnaryds socken.

Huge: Du och jag har litet olika inställningar till det här med supporterresor. Du avstår en fem minuters promenad emedan jag sörjer att 71-milatripparna till Malmö försvinner. Om man nu kan kalla en promenad en supporterresa. Tanken svindlar när man måste försöka tänka utanför lådan.

« · 862867 · »